2 הרוגים ו-‏12 פצועים בפיגועי התאבדות בראש העין ובאריאל 1565
שני הרוגים ו-‏12 פצועים בשני פיגועי התאבדות שבוצעו הבוקר (ג') בראש העין ובאריאל. בפיגוע בראש העין נהרג ישראלי אחד, ובפיגוע באריאל נהרג ישראלי ושניים נפצעו קשה.

מחבל מתאבד פוצץ עצמו בסביבות השעה 9 בבוקר במרכול "חצי־קופה" במרכז המסחרי ברחוב בזק שבשכונת נווה אפק בראש העין. בנוסף להרוג נפצעו 9 בני אדם באירוע, בהם 2 קשה. הם פונו לבתי החולים "בילינסון" בפתח תקווה ו"שיבא" בתל השומר.

בסביבות השעה 10 בבוקר פוצץ עצמו המחבל השני בטרמפיאדה באזור הכניסה לאריאל. ישראלי אחד נהרג ושניים נפצעו. תחקיר האירוע מעלה כי המחבל המתאבד הגיע ככל הנראה מכיוון הכפר הסמוך, הבחין בשלושה צעירים יושבים בטרמפיאדה - ואז ניגש לעברם והתפוצץ. למקום הגיעו כוחות הצלה יהודה ושומרון, שגילו כי אחד הצעירים נהרג. שני הפצועים, גבר ואשה שמצבם בינוני עד קשה, פונו לבית החולים "בילינסון".

לפני מספר ימים איימו החמאס והפתח לבצע פיגועים בעקבות פעילות צה"ל במחנה הפליטים עסכר בשכם, במהלכה נהרגו 2 מחבלים פלסטינים ולוחם השייטת סמ"ר רועי אורן. החמאס והג'יהאד האיסלאמי האשימו היום את ישראל בשבירת הפסקת האש, אך לא קיבלו עליהם אחריות לפיגועים.

כשעתיים לאחר הפיגוע הראשון תפסו שוטרים במחסום את נהג המכונית שבה הוסע המחבל לראש העין. במשטרה בודקים אם נהג המכונית הסיע כמה מחבלים למקומות שונים. בכפר סבא נמשכת הכוננות המוגברת, בחשש שמחבל נוסף הגיע לעיר בכוונה לבצע בה פיגוע.


מספרי טלפון לבירורים:

בית החולים בילינסון: 1255.134
בית החולים תל השומר: 1255.131
עיריית ראש העין: 03.9007377 או 03.9007382
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ההודנה תימשך (לצערי) 163292
להערכתי לא מסמנים שני הפיגועים האלה את סיום ההודנה. היא תימשך כי כרגע היא משרתת את מטרת אירגוני הטרור שאוספים כוחות לקראת הפיצוץ הגדול הבא.
אבל כמו בתהליך אוסלו, הם מצליחים ליצור מצב שבו אנחנו משתדלים ללכת על קצות האצבעות כדי לשמור על השקט והם משחקים אותה: "אל תעצבנו אותנו כי נפוצץ הכל."
והם ימשיכו בדיוק באותה רמת טרור הגדולה האפשרית להמשך ההפוגה.
לדעתי, הדרך לשמור על הפוגה ללא פיגועים היא באופן פרדוקסלי דווקא להפגין חוסר עניין בהפוגה כאילו מבחינתנו לא איכפת לנו שתסתיים כבר, ולא ללכת בזהירות על קצות האצבעות שמא השלום יברח לנו מבין האצבעות . . .

ברצוני להקדים ולהשיב לשאלה שבטוח תבוא. האירוע האחרון בשכם לא היה פעולת חיסול. הייתה התרעה ממוקדת על הכנת פיגוע (וכפי שכולנו זוכרים כבר היו בזמן ההודנה פיגועים וגם פיגוע התאבדות אחד שכנראה בגלל תקלה הסתיים "רק" ברצח אותה אישה בביתה במושב), הכח הגיע למקום על מנת לעצור את מכיני הפיגוע, וגם קרא להם במערכות קריזה לצאת מהבית. אבל התפתחו חילופי האש שבהם נהרג לוחם השייטת וחלק מהמחבלים.
מערכות קריזה 163308
מביאות לי נרווים.
ההודנה תימשך (לצערך) 163481
אתה אומר תהליך התחמשות. אני אומר הפסקה של התמקצעות אירגוני הטרור ע"י תרגולת רטובה של פיגועי טרור.

you say tomato..
מילון ההודנה 163337
היום שמעתי בתקשורת ביטויים שונים ומשונים, אוקסימורוניים, המגדירים את ההודנה:

1. הפסקת אש בלי שביתת נשק מוחלטת.
2. שביתת נשק עם פעולות נקודתיות.
3. הודנה חדשה (פרוש: ראה 1. ו-‏2.).
4. הודנה עם "מצב חיזבאללאי" (פרוש: הפסקת אש עם שולי פיגועים מסוימים, הליכה על הסף אך בלי לשבור את הכלים).

ההגדרה הנכונה ביותר, לדעתי, של ההודנה היא של השר צחי הנגבי:

5. ההודנה היא ה"כביש עוקף מפת הדרכים" של הפלסטינים.

כלומר, במקום למלא את התחייבויותה, ע"פ מפת הדרכים, לפרק את ארגוני הטרור, ייצרה ממשלת אבו-מאזן את ההודנה, וגררה את ממשלת ישראל למלא אחריה, ולהיות מחויבת לה גם אם באופן רשמי ישראל אינה צד בהסכם הפלסטיני הזה.
הבעיה היא שכל פעולה ישראלית כיום נבחנת הן בידי התקשורת הבינלאומית והן בידי האמריקנים דרך פריזמת ההודנה, ולא דרך פריזמת מפת הדרכים.
מילון ההודנה 163356
את ההתפתחות הזאת אפשר היה לצפות מראש, ואני אכן צפיתי אותה. עוד לפני שהחלה ההודנה חזרתי ואמרתי כמה פעמים שתהיה הפחתה ברמת הפיגועים אבל לא תהיה מלחמה בטרור כמתחייב ממפת הדרכים. דוגמה לתגובה כזאת שלי שהתפרסמה בתקופת המעבר שבה דווקא הייתה עלייה בכמות הפיגועים והצלחתם בתגובה 147961:

"כמובן שההפחתה הזאת לא תהיה קשורה במלחמה של אבו מאזן בטרור. זה חלום באספמיה. מי שמקשיב לאבו מאזן רואה כבר עכשיו שהוא מבקש מהם להפסיק, אך לא מאיים בשום פעולה נגדם, וזו חזרה ברורה על מה שהיה בתהליך אוסלו באופן אפילו יותר ברור ומובהק."
ההודעה של הרש''ף 163401
מגנה את הפיגוע בראש העין (אך לא את הפיגוע באריאל) כמו גם את התקפות ישראל על ערי פלסטין.

קאמרה ואימרא מצביעים על השקר בפסקה האחרונה, כאן הרש"ף "מסבירה" ש"ראש העין היא עיר ישראלית שנבנתה על חורבות העיר הפלסטינית ראס אל עין, לאחר שנכבשה ע"י כוחות הכיבוש הישראלים במלחמת 1948".

למעשה, ראס אל עין ננטשה ע"י תושביה הערבים בתחילת המאה ה-‏20, זמן רק לפני שהגיעו לשם עולי תימן אחרי מלחמת השחרור.
ההודעה של הרש''ף 163560
טענתך לא מוכרת לי, אך ראש העין בהחלט לא קמה על שטח יישוב ערבי. העיר קמה על שטח מחנה צבאי בריטי גדול, שנעזב במלחמת העצמאות.
כפר בשם ראס אל עין גם לא קיים באתר הפלסטיני Palestineremembered. לעומת זאת, מופיע שם הכפר מג'דל יבא שהתקיים דרומית לראש העין של היום, וחורבותיו נכללות בגן הלאומי מגדל אפק, בצמוד ומדרום לראש העין:
ההודעה של הרש''ף 163582
שאלת תם: האם יש לנו ויכוח? אם כן, על מה?

הטענה של אימרא היא שראס אל עין לא נכבשה ונחרבה ע"י צה"ל. אלא שתושביה עזבו בתחילת המאה ה-‏20.
אשר להיסטוריה של המקום- ואליד חלידי בספרו "כל שנותר", עמ' 251, מזכיר (אליבא דאימרא; לא קראתי את הספר.) את "ראס אל עין"; וגם (או אפילו) הוא אומר שתושבי המקום נטשו מיוזמתם הם, בתחילת המאה ה-‏20.

והנה טענות אימרא במלואן- [גם הם מזכירים את המחנה הבריטי, שבו התגוררו עולי תימן בהתחלה. אני פשוט הבנתי מכך, שראש העין התפתחה על מקום המחנה, פלוס התפשטות טבעית לעבר הכפר שנעזב] http://www.imra.org.il/story.php3?id=17903
תמונה כללית 163593
תמונה כללית 163596
טוב, פה‏1 אין "ראס אל עין", וגם "מג'דל יבא" אין. אולי כי המקום (או שני המקומות?) ננטשו בתחילת המאה, ואילו זו רשימת הישובים ב-‏1948.
1 בדקתי גם במחוז טול כארם.
תמונה כללית 163597
ובקשר לצילום האשה עם השלט "כפר יסכא"- לא שאני בעד התנחלויות, אבל סתם בשביל הקונטרה- אולי כדאי שמישהו ייגש פעם לענבתא, ויעמוד שם עם שלט "ענתות". המ?
תמונה כללית 163602
מג'דל יבא נמצא דווקא בנפת רמלה ולא בנפת יפו...
תמונה כללית 163603
תודה על התגלית.
אבל, אהמ- גם ''ראס אל עין'' נמצאת שם.
תמונה כללית 163605
והם נותנים את "תאריך הכיבוש" של ראס אל עין הנטושה מזה עשרות שנים כ- 13/7/48.
כלומר, הרשימה שלהם כוללת כל כפר ערבי שהיה קיים אי פעם.

בתור עונש, אני מוסיפה להפגנה ההיפותטית שלי את ראמאללה, הלוא היא רמה התנכית.
תמונה כללית 163607
באתר Palestineremembered, לא קיים הכפר ראס אל-עין, לא בנפת יפו ולא בנפת רמלה.

הסתכלתי בקישור המצורף, שאמינותו נראית מוטלת בספק ברגע שעורכיו כוללים את מושבות הטמפלרים הגרמנים - שרונה (הקריה) ווילהלמה (בני עטרות) ברשימת היישובים הפלסטינים...

גם הציון המפורש של יישובים יהודיים שהוקמו על אדמות הכפרים הנ"ל, בלי לציין שלא מעטים מהם הוקמו עוד לפני 1948, מהווה סוג של תעמולה סמוייה האהובה על הפלסטינים ותומכיהם.
תמונה כללית 163610
אוקיי, אז האתר הזה לא אמין.
אבל ראס אל עין מוזכרת ב"גינוי" של ה/רש"פ/ לפיגוע במקום.
[בבחינת, "נכון שפיגוע זה לא יפה, אבל גם המקום הזה נלקח מאיתנון באכזריות ע"י הכובש הציוני, אז אפשר להבין את ההוא שהחליט להשתהד שם..."]
כלומר, יש כאן בעצם שקר על גבי שקר מצד הרשות.
עוד מקור 163612
עוד מקור צולע 163627
זה שיש נקודה עם שם על המפה, עוד לא אומר שזה מקום ישוב.
למשל, [אני מניחה בלי לבדוק, ש] באתר של חטיבת "הנגב" (או שמא היתה זו חטיבת "גולני") מופיעה "אום רשרש", הלוא היא אילת המודרנית. אבל לא היה שם ישוב, אלא רק תחנת משטרה מימי הטורקים.
עוד מקור צולע 163630
כל אזור מגדל צדק וראש העין היה בלב שטח ישובים ערביים צפוף.
עוד מקור צולע 163633
''בלב שטח ישובים צפוף'' לא אומר שבנקודה הספציפית הזאת היה ישוב.
עוד מקור צולע 163638
מאיפה את יודעת?
עוד מקור צולע 163640
אני מסתמכת על שופר השלטון הפלסטיני ואליד חלידי, שגם הוא אומר בספרו שהמקום ננטש זמן רב לפני 1948. ועל עמית מנדלסון, שאיתו לא כדאי לאיש להתווכח, בכל הקשור לידיעת הארץ.
עוד מקור צולע 163642
ממש לא נכון.
אזור ראש העין היה מחנה צבאי בריטי גדול. ממערב לו היה מפעל המים המנדטורי לירושלים (שכיום הוחלף בידי קו ירקון הנגב של מקורות).
דרומית למפעל המים, נמצא קיבוץ גבעת השלושה ומעבר לו מושב כפר סירקין, מחנה סירקין בו היה שדה תעופה צבאי בריטי וכיום משמש את צה"ל, ושכונותיה הקיצוניות של פתח תקווה במרחק קצר מראש העין. כל אלו היו לפני 1948, גם אם התרחבו מאז.

דרומית למגדל צדק, החציבה היהודית באזור החלה עוד לפני 1948 (עוד מאחז יהודי במרחב).
לסיכום, זה היה אזור תפר בין התיישבות יהודית וערבית, עם נוכחות חזקה של מחנות צבאיים בריטיים, ובפירוש לא בלב שטח ערבי צפוף.
עוד מקור צולע 163646
ככה שלוחמי אלכסנדרוני יוצאים שקרנים?
עוד מקור צולע 163733
בפרוץ מלחמת העצמאות הבריטים מסרו את המחנה לידי הערבים, וישבו בו חיילים עירקיים שניסו לתקוף את ת"א.
כך שהטענה הערבית, שכבשנו מהם את המקום תוך גירוש יושביו, יש לה על מה להסתמך:)
עוד מקור צולע 213134
גבעת השלושה לא היתה שם ב 1948 .

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים