משפחות הפיפל-מיטר שנחשפו הורחקו ע''י ועדת המידרוג 1573
ועדת המידרוג החליטה להרחיק את החברים בפאנל הפיפל־מיטר שנחשפו בתוכנית "זה הזמן" עם עמנואל רוזן בערוץ 10 לפני מספר חודשים.

רוזן חשף בתוכניתו מספר משפחות שחברות בפאנל במסגרת תחקיר על שיטת מדידת הרייטינג. בנוסף הגיע רוזן למספר משפחות שסירבו להיחשף בתוכנית. חלק מאותן משפחות כבר הורחקו והוחלפו באחרות, בהן גם אילו שסירבו לשתף פעולה עם "זה הזמן".

מנכ"ל ועדת המידרוג אורן טוקטלי מסר כי הדבר נעשה "מתוך אמצעי זהירות והקפדת יתר. זאת, למורת רוחנו, משום שחלק מהפאנליסטים תפקדו היטב וכמעט כל מי שנחשף גילה לויאליות למערכת והודיע שהייתה אליו פנייה. צריך לציין שמהמערכת התמודדה עם המצב ולא קרסה, אבל בהחלט נגרם לה נזק, משום שחברת טל־גאל שמפעילה את הפיפל־מיטר נאלצת להתעסק במציאת תחליף מתאים במקום בניהול השוטף של המערכת".

פאנל הפיפל־מיטר מונה 460 משפחות.
קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

164477
הייתי פעם בהרצאה של איש טל-גאל שהסביר את אופן פעולת הפיפל-מיטר. מעולם לא קיבלתי תשובה הולמת לשאלה הפשוטה לגבי ההטייה האוטומטית של המערכת, כתוצאה מכך שדרוש סוג מסוים של בן-אדם שיסכים לחדירה הזו לפרטיות, שלא לדבר על המאמץ הכרוך בעניין.
קשה לי לדמיין את המשפחה שלי, למשל, מסכימה להשתתף בפאנל הזה - והרי רק אנחנו לבדנו היינו מרימים את הרייטינג הממוצע של כמה תוכניות בערוץ 10 ברבע אחוז, ומורידים את זה של כמה תוכניות מאוד אהודות בשיעור זהה.

התשובה שקיבלתי היא שהמשפחות מפולחות לפי רמות שכר. אבל זה שמישהו מקבל שכר גבוה לא הופך אותו למייצג של השכבה הזו באוכלוסיה. בלי סקרים נרחבים יותר שיבחנו את אמינות הפיפל-מיטר אל מול מתודולוגיות אחרות, כל העסק לא שווה את המאמץ, והוא אפילו מזיק.
ההטייה האוטומטית 164996
אאז''נ, אכן תוצאות המדגם של ערב שידור התוכנית לא הוכרו על ידי ועדת המדרוג שכן, כך הייתה הטענה, משפחות הפיפל-מיטר ישבו לצפות בתוכנית בגלל שעסקה בהן.
ההטייה האוטומטית 165003
אני דווקא זוכר שהתוצאות כן פורסמו, והיו מאכזבות להפליא (לא ביחס לערוץ 10 בד"כ, אבל בכל זאת), מה שרק חיזק את טענותיהם של קברניטי הערוץ שהמדגם של הפיפל מיטר כולל אנשים שלא יודעים איפה נמצא הערוץ על הממיר...
ההטייה האוטומטית 165004
הנה הידיעה: אז ככה התוצאות פורסמו אבל עם ההערה של הועדה:

0.4% 165093
זה ממוצע הרייטינג של ערוץ המוסיקה 24 ‏1. וכדי שזה לא יהיה לגמרי עוףפופק אז הנה שתי הערות:

1. לטענת הערוץ צופים בו מידי יום 16% בתי אב בממוצע של 47 דקות ביום - אז כמה זה יוצא במונחי רייטינג? יש הבדל?‏2

2.אצלנו רואים את הערוץ בעיקר בבוקר‏3, כרקע להשקמה וההכנות בבוקר ליציאה מהבית. אם אני הייתי שייך ל"משפחת הפיפל מיטר" אני לא בטוח שזה היה זמן טוב להתחיל ללחוץ על כל מיני כפתורים נוספים.

1 http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did... (דרוש רישום)
2 כי לכאורה מהביטוי "לטענת הערוץ" כאמור בכתבה עולה כי הוא מביא את הנתונים בסתירה לנתון הרשמי.
3 ואם כבר שאלתם, אז כן, הערוץ חביב אבל מרבה למחזר וגם הקליפים לא משהו. כרגע הוא מתפקד יותר כרדיו עם פרצופים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים