היועמ''ש יבדוק מעורבות שרון לסיוע לשכניו; עיכב הגדלת הפיצויים 1576
היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין הורה היום (ב') להקים צוות בדיקה שיבחן את הפירסומים לפיהם התערב ראש הממשלה אריאל שרון לטובת חבריו - האחים מלמוד מכפר מל"ל - בעניין הפיצוי עבור הפקעת קרקעותיהם. רובינשטיין הורה לעכב לפי שעה את יישום ההחלטה בעניין הפיצוי לאחים מלמוד.

על פי הפרסום ב"גלובס" אתמול, התערב שרון באופן אישי כדי לעזור לאחים מלמוד לקבל פיצוי מוגדל ממע"צ עבור קרקע חקלאית שבבעלותם בכפר מל"ל, שהופקעה לסלילת כביש הרוחב 531 בין כביש חוצה ישראל לכביש החוף. התערבותו של שרון נעשתה שבועות ספורים בלבד לאחר שמבקר המדינה מתח ביקורת קשה על ראש הממשלה בשל פעילותו מאחורי הקלעים למען קבלת החלטה במנהל מקרקעי ישראל ("החלטה 755") שעשויה להיטיב עמו ועם בני משפחתו, המחזיקים בנחלה בכפר מל"ל.

לצורך הבדיקה הוקם צוות דומה בהרכבו לצוות שבדק את החשד למעורבות ראש הממשלה בהחלטה 755 של מנהל מקרקעי ישראל בעקבות דו"ח מבקר המדינה. ראש הצוות רחל סוכר פנתה כבר הבוקר, לפי הנחיות היועץ, למשרד התחבורה ולמע"צ לקבל את כל החומר לצורך ביצוע הבדיקה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
גלובס - (עשוי לחייב רישום)
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

זהו נגע ששורשיו עמוקים 164425
התחום האפור בו בכירים מסייעים למקורבים ללא עברה על החוק, אינו דבר חדש. זה היה כך מאז ומעולם וזה קיים בכל שררה. זה חמור ביותר, אבל זה לא יתוקן לעולם.
חומרת הנושא המדובר אינה כל כך גדולה. עוד קצת כסף זה לא ביג דיל. אבל התערבות בעלי השררה מגיעה למקומות שחשיבותם קריטית. דוגמאות: מינוי שופטים, התערבות בעלי שררה בחופש המידע (תקשורת), ניגוד אינטרסים בתחום המדיני והביטחוני (כמו אינטרסים עיסקיים פרטיים של גינוסר או וייסגלס) וכו' חשוב שכל חריגה מהתקינות השלטונית תמוצה, אבל יש צורך דחוף להתחיל לטפל דווקא בתחומים שיכולים לפגוע בציבור באופן חמור.
זהו נגע ששורשיו עמוקים 164446
באמת למה מתחילים עם זה עכשיו ? קודם שרון ועכשיו מצנע. הרי הבחירות לא מחר. מה זה הרפש הזה ?
הפועה המשפטי 164674
שוב הפועה ימתח בקורת חריפה ושוב יפעה עד כמה העניין לא אתי ולא מוסרי ולא ראוי ולא יאה ולא נאה וככה לא עושים בכלל. אה, וכמובן שלא נמצאה ראיה לכוונה פלילית או שרה"מ לא הפנים את אזהרת מבקר המדינה.
מעתה אמור: אי ידיעה אינה פוטרת מעונש, אבל אי הפנמה או חוסר כוונה פלילית, כן.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים