הממשלה מנסה לנטרל השביתה בנמלים; מגעים ראשונים לסיום העיצומים 1634
בעקבות השביתה בנמלי הים אישרה הממשלה אתמול (ד') הקצאת 200 מיליון שקלים מתקציב רשות הנמלים לסבסוד העברת מכולות דרך נמלים במצרים ובירדן. שר התחבורה אביגדור ליברמן חתם על צו המורה להכשיר את הנמל של "מספנות ישראל" בחיפה לקליטת מטענים.

יו"ר חברת הספנות הממשלתית של מצרים ג'לאל יאסין אמר היום (ה') כי "נמל פורט סעיד מוכן לקבל אונית ישראליות, שלא מורשות לעגון בישראל בשל השביתה בנמלים" והוסיף "עדיין לא קיבלנו כל פנייה בנושא, אך אם נקבל פנייה שכזו - נסכים לה על פי לוח הזמנים שלנו".

מנגד טוענים בהסתדרות כי לנמל עקבה בירדן אין הציוד הדרוש, והנמל בפורט סעיד שבמצרים קורס תחת העומס, ולכן הפתרונות שהציג האוצר לממשלה לעקיפת השביתה בנמלי הים כלל אינם ישימים. יושב־ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב חיפה יגאל כהן פנה אתמול לנשיא ארגון התובלה הבינלאומי דיוויד קוקרופט וביקש ממנו לקרוא לעובדי הנמלים במצרים ובירדן לא להתערב בשביתת העובדים בישראל ולא לפרוק כל מטען הקשור לנמלי ישראל.

רשות שדות התעופה פתחה אתמול דלתות יציאה באולם הנוסעים הנכנסים בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר למגיעים ארצה לצאת מיד, בלא להתעכב בתור הארוך שלפני דלפקי המכס. עובדי המכס, כחלק מצעדי המחאה של ההסתדרות, בדקו ביסודיות את מזוודותיהם של כל הנכנסים ויצרו תורים ארוכים שהובילו אף לקטטות בין נוסעים נזעמים לבין המוכסים.

שר האוצר בנימין נתניהו ושר התחבורה אביגדור ליברמן ייפגשו מחר עם יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ כדי למצוא פתרון שיביא לסיום השביתה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הידעתם 173752
אותי זה ממש הפתיע כשאמרו בחדשות שמנהל משמרת בנמל מרוויח יותר מראש הממשלה ושר האוצר ביחד!
כ 60,000 שקל ברוטו.

האם זה נכון?
אם כן, זו שחיתות ממדרגה ראשונה.
הידעתם 173754
60,000 זה השכר ברוטו או עלות השכר? הנוהג הזה לפרסם את עלות השכר (כמו שעשו היום למשל לעובדי בנק ישראל) נראה לי בעייתי קצת. מצד אחד אני לא חושב שאני יודע את עלות השכר שלי. מצד שני, כאשר מציגים את עלות השכר מציגים גם הטבות אחרות שמגולמות בתוכו ולא רק "כסף ביד".
הידעתם 173755
לדברי שר האוצר הערב ב"חדר מצב" בערוץ 10, עלות השכר של אותו עובד היא 85,000.
מדינה אומרים יש 173762
לפני כמה ימים היה במבט שני תוכנית על אבטלה, שם הראו גם כמה קשה למצוא עבודה , וגם כמה העסקים במצב גרוע.
אותם עסקים חייבים את הסחורה שממתינה בנמל אבל לאדון פרץ וחבריו זה לא ממש מזיז, זה שהשביתה עולה מליונים גם זה לא מזיז להם, הרי הם בסופו של דבר יקבלו מה שהם רוצים ועל חשבון אילו שלא עובדים במגזר הציבורי ככל הנראה.
אחד הדברים ה"משעשעים" בתוכנית היה לשמוע את שני השרים שהופיעו בה. אחד טוען שעושים המון למען המגזר העיסקי ובשנת 2005 הוא ישלם מיסים רק 49 אחוז ולא יותר, והשני לא אומר כלום מלבד שמפקירים את החלשים. ואילו הם אילו שצריכים לשנות את המצב הכלכלי בארץ.

לפי גלובס אם אני זוכר נכון היה כתוב כי בשנה האחרונה נפתחו 40.000 עסקים חדשים וניסגרו 50.000 , חוב של 10.000 עסקים זה חוב של הרבה יותר מובטלים, לעסק יש יותר מעובד אחד.
והרבה מאוד חובות לבנקים ולעסקים אחרים שככל הנראה לעולם לא ישולמו.

אם אני לא טועה מהמצוין שם גם נאמר כי המגזר היחיד בארץ שגדל בשנה האחרונה הוא המגזר העיסקי כל שאר המגזרים קטנו וקוצצו, חלו בהם ירידות שכר ותנאים , או הקפאות שכר.

אני יודע שכאשר אני חושב על זה ובמידה והייתי מגיע לארץ וניתקל בשביתה הזו אני מאמין שגם אני לא הייתי מקבל בברכה את התור והייתי מצטרף להמון הזועם המפעיל את ידיו ולא רק את קולו, יש חוצפה ויש חוצפה והפעם הם עברו את גבול הטעם הטוב.
אני סתם רוצה להתלהם 173775
אם יורשה לי הייתי מבקש לנצל את אופציית ההתלהמות השנתית השמורה לי על פי החוזה האישי שלי עם ההנהלה.

מבלי להכנס כרגע מי צודק והאם יש זכות קיום לשביתה הזו הייתי רוצה לאחל לכל מי שנותן ידו אם בהוראה ואם במעשה לחבלה בעבודת הרמזורים ברחבי הארץ שבן/בת זוגו, בנו/בתו או סתם אדם הקרוב לליבו יפגע בתאונה בדיוק באותה צומת.

צום שמח.
אני סתם רוצה להתלהם 173793
על מה אתה מדבר?
אני סתם רוצה להתלהם 173794
אני מדבר על (או מתלהם בנוגע) הידיעות שפורסמו ברדיו כי במסגרת השביתה תשובש עבודת הרמזורים במקומות שונים בצורה שרירותית.
אני סתם רוצה להתלהם 173802
לא שמעתי על דבר כזה , מה גם שזה עלול להיות ברמה של מאוד לא חוקי... להבדיל משביתות שהן חוקיות.
אני סתם רוצה להתלהם 173808
מנסיעה בכבישי גוש-דן אמש והיום, אני יכול לדווח שאמנם הרמזורים הושבתו בכמה צמתים שמיקומם זרח מפרחוני. כנראה שלא הכריזו על כך בריש גלי כי איש לא רצה לקבל על עצמו אחריות פלילית למעשה (ובפרט לשבת בכלא כשרחמנא ליצלן אנשים יהרגו, ככל הנראה כבר הלילה).
אני סתם רוצה להתלהם 173812
מה הרעיון בשביתה כשאיש לא יודע שאתה שובת?
אני סתם רוצה להתלהם 173829
אפשר לתת לציבור להבין שאתה שובת בלי לומר זאת במפורש - פשוט לפזר שמועות, ובמידת הצורך להכחיש אותן רשמית, ובמידת הצורך לקרוץ בעת ההכחשה. מה שכן, את הממצאים האמפיריים של ליאור אפשר להסביר גם בדרך יותר תמימה: הממצאים האמפיריים של אלי בתגובה 173814. למי שמתעצל לפתוח: ירד בת"א גשם ראשון, ולפי אלי הוא היה זלעפות.
אני סתם רוצה להתלהם 173836
כן, אבל מה הטעם? אין היום חוק נגד שביתות שצריך לעקוף. אפשר פשוט להשבית פעילויות אחרות ‏1.

1 אני לא מקבל את ההסבר התמים מטעמים בלבניסטיים. הרמזורים נבנו ע"מ לעבוד. לא יכול להיות שהם התקלקלו סתם.
אני סתם רוצה להתלהם 173855
1 רמזורים הם מערכת פשוטה מספיק, שאנחנו מבינים מספיק טוב - יודעים לשם מה הם נבנו, מה הם אמורים לעשות, ואיזה סוג של דברים עלולים להשתבש. הקירוב "כל רמזור יעבוד כהלכה, אלא אם כן מישהו התכוון שלא" הוא אכן קירוב סביר - אני מנחש שבאחוזי התאמה למציאות הוא יותר טוב מכל תיאוריה בלבניסטית - אבל לא נחוץ ולא מועיל.

מה הטעם בסוג "אפל" כזה של עיצומים? לא יודע; אני לא משוכנע שאכן עושים בו שימוש, אבל כללית אני לא יודע מה מרחב האפשרויות של מקבלי החלטות השביתה, מהם האילוצים ומהן התוצאות הצפויות. עד כמה שלי נראה, וזה מבט די שטחי, השבתת רמזורים היא מהלך שמשחק נגד המטרות "הנורמליות" של השביתה, כי המחאה הציבורית נגדו תהיה חריפה במיוחד, ותקל על מי שרוצה לנקוט אמצעים קשים לשבירת השביתה. ואם אני צודק, אז דווקא לבלבניזם יש מה להציע כהסבר לסוג כזה של עיצומים...
אני סתם רוצה להתלהם 173856
אוף, יחשבו שיצאתי מדעתי. כשכתבתי שלקירוב "כל רמזור יעבוד כהלכה, אלא אם כן מישהו התכוון שלא" יהיו אחוזי התאמה יפים למציאות, התכוונתי פשוט לכך שהוא יהיה נכון בכל המקרים שבהם הרמזורים פועלים כהלכה. הוא יהיה שגוי (כמעט?) בכל המקרים שהרמזורים לא עובדים, שזה די מעט. אם מעניין אותך לחקור דווקא את המקרים שבהם הרמזורים לא עובדים, זה מודל קטסטרופלי.
אני סתם רוצה להתלהם 173818
בגל''צ נאמר בפירוש במהדורות החדשות כי העיצומים יכללו גם הפרעה בפעילות הרמזורים ברחבי הארץ.

אבל אם כמו שאתה אומר, זה אולי לא חוקי, אזי בטוח אני שבמדינה שומרת חוק כמו ישראל לא יקרה כדבר הזה.
אני סתם רוצה להתלהם 173849
יש שומר חוק ויש מעצבן את המשטרה, אילו ש''שוברים'' חוקים בנושאים כאילו בדרך כלל לא מעצבנים את המשטרה.
אני סתם רוצה להתלהם 173851
באנגלית זה יוצא 'אני לא עוקב' ובעברית מדוברת זה 'עכשיו איבדתי אותך'.
אני סתם רוצה להתלהם 173858
מה אשם "בן/בת זוגו, בנו/בתו או סתם אדם קרוב לליבו" בכך שבחר פלוני להשבית את הרמזורים? אחל שיפגע משבית הרמזורים בעצמו.
אני סתם רוצה להתלהם 173867
אותו אדם אשם בכך שהוא נמצא בקשרי ידידות עם בהמה שמוכנה לסכן חיי אדם בשם מטרה לא מקודשת.

אני חושב שהעונש יהיה גדול יותר, אני לא רוצה לדמיין את הרגשתו של ראש וועד עובדים אשר בבוקר הורה על ניתוק הרמזורים בצומת תל השומר ובערב מקבל את הידיעה על כך שבתו נפגעה בתאונה באותו המקום.

אני יודע שזה מרושע, אבל אם כבר יש צדק עליון שמתעורר בתקופת יום הכיפורים הרי שזו ההזדמנות להוכיח לכופרים כי אלוהים חש בטוב ומתלוצץ עם הרופא.
אני סתם רוצה להתלהם 174001
בני זוג וילדים אלה לא אנשים ש''נמצאים בקשרי ידידות עם בהמה'' וכו', והאיחול הזה שאיחלת להם, אם תסלח לי, באמת קצת מרושע.
אני סתם רוצה להתלהם 174003
הוא לא רק מרושע, כמו שציינתי בתחילת הפתיל הוא גם מתלהם נקמני וילדותי.
אבל כשאני שומע ידיעות מהסוג הזה אני פשוט נהיה כמו אחד, לא משנה מאיזו עדה...
''מי מלך הזירה'' 173795
חנה קים כותבת ב"הארץ" על השביתה והקמפיין של משרד האוצר‏1. בין השאר, קים טוענת ש:

* אי אפשר להעביר סחורות דרך מצרים, ירדן ועזה.

* נתניהו טען ש"זו המדינה היחידה בעולם בה שובתים על דבר כזה", בזמן שבצרפת, בלגיה, פורטוגל, הולנד, ספרד, שוודיה, יוון, קפריסין, פינדלנד, דרום אפריקה, דרום קוריאה, ארה"ב וקנדה היו שביתות על דבר כזה, השנה.

* שר האוצר ושר התחבורה העבירו בממשלה החלטה שמוחקת הסכם מ2001, למרות שהעובדים עמדו בצד שלהם בהסכם.

* ההחלטה של ליברמן להעביר נוסעים ללא בדיקת מכס, מאפשרת להבריח אמצעי לחימה וסמים למדינה.

ועוד.

''מי מלך הזירה'' 173797
על שאלה אחת קים לא עונה: אם האוצר הפר הסכם או ביטל אותו שלא כדין, מדוע העובדים לא ניגשים פשוט לבית הדין לעבודה, לבית משפט השלום או לבג"ץ?
''מי מלך הזירה'' 173798
נראה לי שנכון יותר לכתוב ''בין היתר'' מאשר ''בין השאר''.
חנה קים לא כותבת 173799
ולמעשה אף אחד לא מזכיר, שגם ב 2001 הממשלה הפרה הסכם - זה שנחתם להקמת נמל היובל כנמל פרטי נוסף.
האיומים והשביתות של הועדים המסואבים שמאז קום המדינה כולנו עבדים שלהם עשו את שלהם,
והממשלה נאלצה לסגת מהסכם חתום.

לא ראיתי שזה כל כך הפריע להם אז.

מצד שני, אפשר להבין אותם.
הרי אז לא יהיה אפשר לסגור את כל הנמל במקרה של חתונה או משהו.
באמת לא יפה.
הגבלת זכות השביתה 174149
אני לא מבין את הדבר הזה שכל דכפין יכול לשבות איך שבא לו.

אני מבין שזכות השביתה היא זכות חשובה והיא כלי שמאפשר לעובדים להתגונן נגד מעסיק רע שפוגע בזכויותיהם, אבל מכאן ועד פגיעה סיטונית במדינה שלמה המרחק רב.

לפי דעתי זכות השביתה של מספר מגזרים חיוניים ביותר כגון נמלים, חשמל, קוסמטיקה וכו'.. צריכה להיות מוגבלת, כך שהם יהיו מחוייבים לפתור את סיכסוכי העבודה שלהם דרך בית משפט או בורר מוסכם. לא יעלה על הדעת שקבוצה של אנשים שמחזיקה את המדינה בביצים תסחט את המדינה בצורה כזאת.

ויפה שעה אחת קודם.
הגבלת זכות השביתה 174157
לעומת זאת, זה שכל צוציק שהופך לשר אוצר יוכל להכריח אדם לעבוד באילו תנאים שזה הראשון קובע נראה לך יותר סביר?

אני חושב שהאוצר צריך להפסיק להפר הסכמים עם מגזרים חיוניים ביותר כמו נמלים, חשמל, וכיו"ב, בשביל שלא להכנס לכסאחים האלה מלכתחילה.
הגבלת זכות השביתה 174160
אתה צודק, האוצר לא צריך להפר הסכמים שהוא חתום עליהם. מה שאני טוען זה שאם האוצר אכן עשה כך על העניין להתברר בבית המשפט או אצל בורר מוסכם שיכריע במחלוקת.
הפתרון לא צריך לבוא על חשבונם של מליוני אנשים שלא הרעו לשובתים.
הגבלת זכות השביתה 174162
שום בית משפט לא יכול להכריע בדבר כזה, שכן מדובר בהסכם שחתומה עליו המדינה, וזה מסמכותה להפר אותו, ואם לא, אז היא תחוקק חוק שייתן לה את הסמכות הזו, פתלתל ככל שיהיה ניסוחו --- למען האמת, זו החקיקה שאותה הוביל בזמנו שר האוצר, אאז''נ, ובשלו הייתה השביתה הגדולה הקודמת.
בשביל זה יש בג''צ 174163
אממ... בשביל מה אם כך אנחנו משלמים משכורת לשופטי הבג"צ אם לא בשביל שאנשים יוכלו לתבוע את המדינה??

דרך אגב, אני דיי חדש כאן כך שאשמח אם תוכל לפרש את ראשי התיבות "אאז"נ" שכתבת בתגובה הקודמת.
אם אני זוכר נכון 174166
בשביל זה יש בג''צ 174168
אאז"נ = אם אני זוכר נכון.

אנשים יכולים לתבוע את המדינה, אבל לא על כל מה שמציק להם.

מציגי תביעות כמו "ביבי הוא חרא של בן-אדם" או "עזמי בשארה מחקה את השפם שלי, תגידו לו!" יזרקו לכלבים. וביתר רצינות, בג"ץ נזהר בלהתעסק בהחלטות שהן החלטות מדיניות גרידא, כמו הסכמים עם גופים שונים. עובדה שבג"ץ לא מתעסק בכל המקרים שבהם גופים פרטיים מפרים הסכמים איתה, והיא מסיבות שונות נמנעת מלהגיב על כך, דבר שהוא חמור באותה המידה (הסכמים עם המדינה בד"כ נוגעים לשימוש במשאבים ציבוריים, כספי מיסים, וכד').

אבל אני לא עו"ד, והמשפטנים שבקהל יתקנו אותי ודאי, תוך מכות קלות על ראשי הקט.
לכלב שלי קניתי דוגלי 174307
הגבלת זכות השביתה 174308
טל כתב פעם הודעה ובה רעיונות משובחים לשביתות שלא-על-חשבון-העם (סליחה שאני עסוקה מכדי לחפש).
הגבלת זכות השביתה 174314
נו, אני לא מי יודע מה עסוקה.
תגובה 144216
הגבלת זכות השביתה 174852
תודה.

אגב, שימו לב שפקידי המכס בנתב''ג פעלו בדיוק ההפך מהעצה של טל.
הגבלת זכות השביתה 174345
וכמובן יש את רעיון השביתה היפנית שאומר להגביר את התפוקה עד כדי ניטרול בעלי החברה עם מלאי מיותר שיגרום להוצאות גדולות יותר.
הגבלת זכות השביתה 174346
אכן, רעיונות מעניינים העלה טל. אם יורשה לי לבנות על מה שאמר ולהרחיב, הרי לכאורה יאמרו פקידי האוצר - לא נורא. נכסה את הגרעונות שייגרמו לנו על ידי העלאת מיסים מאוחר יותר, תוך מסע הסברה המאשים את השובתים בהעלאת המיסים. מהתבוננות בהיסטוריה, זה רעיון לא כל כך מוצלח, בייחוד לא מבחינה פוליטית (שיקולים כלכליים גרידא ממילא לא מעניינים את הפוליטיקאים).
עד כדי כך שהבטחה שלא מומשה שלא להעלות מיסים עלתה לג'ורג' בוש האב בקדנציה שניה אותה הפסיד לקלינטון. רק תזכורת - הציבור האמריקאי העניש את בוש האב על אמירה אחת ואחת בלבד!
"Read my lips - No more taxes!"
קטנוניות 175590
new, לא more.
קטנוניות 175714
you're right. according to folklore, it was Hillary who said - "read my lips, no more bush", and not bill.

BTW, met a person who knows her, many many fascinating stories.
הודעה לעיתונות מנמל אשדוד 274218
אל תיבת הדואל של מערכת "האייל" הגיעה הודעה לעיתונות מטעם נמל אשדוד, המציינת כי בנמל אשדוד חל "גידול של 6.1% בתנועת המכולות ב- 2004" (למעשה, בהמשך מתברר כי "מדובר על גידול של 3.1% בתנועת המכולות, ובמונחי TEU מדובר בגידול של 6.1%". מישהו יודע מה זה TEU?).

"מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, קיבל את הנתונים בסיפוק רב. הוא ציין כי הגידול המרשים בתנועת המכולות, למרות השביתה בחודש אוגוסט, מהווה הוכחה לכך שהמדיניות שנוקטת הנהלת הנמל מתחילה לתת תוצאות. לדבריו, גיוס כח אדם חדש, פתיחת קורסים למנהלי עבודה והכשרת כח האדם הקיים משפיעים באופן ישיר על רמת התפוקות בנמל והם שהביאו לשיפור המרשים."
הודעה לעיתונות מנמל אשדוד 274293
על פי http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?p=dict&...

מדובר ב-twenty foot equivalent units.
לפי http://www.cpships.com/faq.cfm#Faq8629 אנו למדים כי מכיוון שלמכולות יש שני גדלים - 20 רגל או 40 רגל (אורך. הרוחב והגובה קבועים), מקובל להשתמש ב"יחידות 20 רגל" כדי לפרט את נפח המטען.
כדי לדעת אם יותר הוגן למדוד במספר המכולות או ב-TEU, צריך לדעת אם לוקח יותר זמן לפרוק מכולה גדולה מאשר לפרוק מכולה קטנה. לו הייתי עוזי, גם הייתי יודע להגיד מה אפשר ללמוד מהנתונים הללו על הגידול בשימוש במכולות של 2 TEU לעומת TEU אחד, בתקופה הנידונה. אבל אני לא.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים