פגישה, חצי פגישה 1641
לפני כשבועיים הגיעה לחנויות התקליטים קופסה משולשת ובה המיטב של חנן יובל מתחילת דרכו ועד היום, שירים שהוא כתב לעצמו ולאחרים, שירים שלו שהוא שר עם אחרים, ושירים שכתבו אחרים בביצועו. ראיון לא אובייקטיבי עם גידי אהרונוביץ'.
האמת שחנן יובל תמיד נדמה לי כאיש מוכשר מאד, מעניין מבחינה מוסיקאלית, על אף שבדומה לחווה אלברשטיין הוא זכה לתדמית של זמר שירי ארץ ישראל הישנה והטובה.

לא כך הדבר, כפי שאפשר להיווכח מהאזנה לשלושת הדיסקים של האוסף. הוא עשה הכל – פולק ופולק רוק, ריתם־אנד־בלוז, רוק מתקדם, רוק פסיכודלי... והוא לא פחד לגעת גם במוסיקה קלאסית או מזרחית. אודה על האמת – שנים אני מקשיב לו ברדיו, ונפעם כל פעם מחדש מיכולת ההלחנה שלו. כבר שנים רציתי לגשת אליו ולהגיד לו שאני מאד אוהב את עבודת ההלחנה שלו, אבל רק עכשיו התאפשר לי להגשים חלום.

לא אנסה לתאר את הקריירה הענפה של חנן יובל ככותב, מלחין, מפיק, מעבד, ואף איש קולות רקע בהמון תקליטים של אחרים. אנסה להביא מדגם של הדברים החשובים, כפי שהם באים לידי ביטוי בקופסה החדשה. למעשה, להקשיב לחנן יובל זה כמו להסתכל על כל מה שקרה במוסיקה הישראלית מאמצע שנות השישים עד היום.

ביום שני האחרון ישבתי בביתו של חנן יובל במשך כארבע שעות ודיברנו. ועכשיו, כשאני יושב לכתוב את הכתבה עם הקלטות השיחה, אני מגלה שקשה לי לחתוך חלקים החוצה. הכל כל־כך זורם ומעניין. חנן הוא איש שיחה מרתק: לא רק כאשר הוא מדבר על מוסיקה, אלא גם על ספרים, על כלכלה, ובכלל. יצא לי להתרועע בחיי עם אנשי אקדמיה מתחומים שונים, בעלי שני תארים ושלושה, ומזמן לא נהניתי משיחה אינטליגנטית ורחבת אופקים כמו זו שניהל איתי חנן יובל.

חנן נולד בקיבוץ משמרות וגדל עם מאיר אריאל ושלום חנוך. אני שואל אותו על השכלתו המוסיקאלית ועל דרכו המוסיקאלית הוא מספר: "הייתי ילד מאד מוסיקלי. בגיל 9 הופעתי בפרדס־חנה בחיקויים של אנשים, חיות וזמרים מפורסמים. בגיל 13 התחלתי ללמוד גיטרה – אבל לא באופן מקצועי, סתם אקורדים. בגיל 15 הלכתי ללמוד אצל חיים אסולין, היום ראש המחלקה לגיטרה באקדמיה ושופט מאד ידוע בעולם בתחום הגיטרה. שם למדתי ממש לנגן, חומר של באך וכו'. עוד לא הסתדרתי עם תווים במיוחד. הייתי משנן הכל. עד היום אני יכול לשבת עם חבורת זמר ולהכתיב לחמישה קולות על המקום את השיר בכל חמשת הקולות. פיתחתי זיכרון צילומי ושמיעתי מוסיקלי מצויין.

"בשמינית השתתפתי בחוג דרמה בתיכון. המורה שלנו אמר לי שאני חייב ללכת ללהקת הנח"ל. שתבין, להקת הנח"ל היתה אז נערצת ופופולרית יותר מכל דבר שיש היום. ישראל היתה מדינה קטנה. טלוויזיה לא היתה ולהקת הנח"ל היתה הדבר הכי מושמע ברדיו של אותם ימים. לא ידענו איך הם ניראים, רק שמענו. התחלתי לשלוח מכתבים ללהקת הנח"ל והם לא ענו ולא ענו ולא ענו, ובחוצפה שאני לא יודע עד היום מאיפה היתה לי, הלכתי למטה שלהם ביפו, שם אריה לבנון עבד עם הלהקה. הוא שאל אותי מה אתה יודע לעשות, אמרתי לו שאני מנגן בגיטרה ושר. הביאו לי מהמחסן גיטרה חלודה. אז לא הייתה הגיטרה כלי מקובל בלהקות צבאיות, היה אקורדיון, אולי תופים ואיזו חצוצרה.

"אריה לבנון שמע, ואמר שהוא רוצה אותי, אבל לא היה מקום. למזלי בזמן הטירונות הועף אחד מחברי הלהקה דאז בגלל בעיות משמעת, וחיפשו מישהו עם קול גבוה, וכך התקבלתי. כשהשתחררתי, הצטרפתי כמלווה ליואל דן באמריקה. ב-‏1968 בשביל ישראלי לנסוע לאמריקה היה קשה יותר מאשר לירח. שם שמעתי המון מוסיקה. בערב הראשון הלכתי לראות את אלה פיצ'גראלד, ביום שמרטין לותר קינג נרצח ראיתי את דיוק אלינגטון באולם מלא בקהל שחור בלבד..."

וכשהוא ממשיך ברשימת השמות וההרכבים שהוא ראה, אני מזיל ריר בשקט...

"כך יצא," הוא אומר, "ששמעתי הכל."

בשנים האחרונות מרצה חנן יובל בפני בני נוער כדי לפתוח להם את האוזנים. "אני טוען שהם לא מתקדמים", הוא אומר, "הם צרי אופקים. אני שמעתי BBC, פרקי חזנות, להקת הנחל, פרנק סינטרה, מוסיקה קלאסית וג'ז, ומתוך זה בחרתי את הטעם המוסיקלי שלי. הם לא מנסים אפילו לבחור. הם בוחרים במה שמאכילים אותם. מה שלא בגלגלץ או ב- MTV לא נחשב, לא מוכר ולא ראוי."

אני מהנהן ונזכר בהמון שיחות ששוחחתי בשנתיים האחרונות בעבודתי עם חיילים. התפלאתי שהם לא מכירים את פול סיימון וקינג קרימזון. זוהי כמובן הכללה, אבל בכל זאת...

"כשחזרתי לארץ," ממשיך יובל, "התחלנו לעבוד על השלושרים, הושפענו מאוד מהביטלס, ושומעים את זה לאורך כל האלבום. דני סנדרסון ניגן לנו בגיטרה חשמלית."

באלבום זה שר חנן יובל כסולן את "צרות טובות". לאחר ההצלחה המסחררת של השלושרים, שאפילו השתתפו בפסטיבל הזמר החסידי, התפרק ההרכב וחנן יובל היה חבר בלהקות רוק פסיכדליות ומתקדמות: "כף התקווה הטובה" ו-"שובבי ציון".

"ואז, כשההרכבים האלה התפרקו, התחלתי לחפש את דרכי המוסיקלית. לא חשבתי שאני מלחין. מלחין זו היתה מילה גדולה. כשהתחלתי לחבר מוסיקה לטקסטים זה לא בגלל שהגעתי למסקנה שאני המלחין של המאה. פשוט חיפשתי דרך לעמוד על הבמה, ואפילו אולי להתפרנס. בעיני תמיד המילים הן החשובות, המילים הן הגורם הראשון במורכבות. יש פזמון, יש מוסיקה, הפקה ועיבוד, אבל הטקסט הכי חשוב. יש מקרים שבהם הטקסט אפילו לא מובן לרוב השומעים (כמו במקרה של "ליל חנייה"), אבל עדיין – המילים הן הפיגום ללחן. אני מרגיש משרת של מילים. לכן התחלתי עם יהודה עמיחי. החלטתי שאני לא אהיה כמו אלה שלוקחים שירי משוררים, וכמה שהמילים מסובכות, כותבים מוסיקה יותר מתוסבכת. לא האמנתי בזה. הרגשתי שאני צריך לשרת את המילים, לא להפריע להן."

זאת היתה ההתחלה. חנן יובל הלחין את "בטרם" של יהודה עמיחי. הלחן הוא ריתם־אנד־בלוז עם השפעות פסיכדליות.

הוא ממשיך ומספר: "לאחר שהלחנתי את עמיחי, חיפשתי שיר נוסף שלו שמתאים להלחנה, והילחנתי את 'שנינו ביחד וכל אחד לחוד'." אני מציין בפניו שהתחלת השיר נשמעת מאד דומה לשיר של קט סטיבנס, והוא מאשר: "כן, כולנו היינו מושפעים. זאת לא בושה."

הוצאת האלבום ההוא התעכבה, ושירים הגיעו בתפזורת לרדיו, עד שבשנת 1974 יצא האלבום הראשון של יובל, שכלל גם את "אתם זוכרים את השירים" וגם את "סוזאן" של ליאונרד כהן בתרגום נעמי שמר. האלבום הוקלט בזמנים שונים באולפנים שונים. חלק מהשירים הוקלטו אפילו על זנבות של ג'ינגלים. חנן יובל עצמו עיבד את רוב שירי האלבום, והתוצאה מאוד מיוחדת, מעניינת ואקוסטית.

האלבום יצא בהד ארצי. כמעט במקביל יצא אלבום נוסף, מערב שירי רחל – האלבום שכלל את שירו המפורסם "פגישה, חצי פגישה".

חנן יובל הוחתם ב- CBS והוציא את אלבומו השלישי "עוצם עיינים ושר". זה אלבום ניסיוני מאוד ומרתק. לדעתי, זהו האלבום המעניין ביותר של יובל; אלבום שבו הצמידו גיטרות חשמליות ללא הגברה לקונדנסור. אלבום עם הד קשה להאזנה, רווי בהשפעות פסיכודליה, רוק מתקדם ופולק־רוק. אני חושב שעד היום האוזן תופתע מההברקות שבאלבום זה.

את רוב השירים לאלבום ההוא כתב אבי כהן. הוא היה כותב את הטקסטים במסיבות, במפגשים חברתיים, על מפיות... "היינו שותים לשוכרה, וכך היו נולדים הטקסטים." חבל שהאלבום המיוחד הזה לא עלה על דיסק. שירים מצויינים מתוכו אפשר למצוא באוסף החדש, כמו "על העיר עפות יונים", "מאיר מה יהיה בסופנו", או "אל תחכי אל תשחקי", שמתחיל באקורד הנשמע כלקוח ישירות מעולמם של קינג קרימזון. שיר זה לדעתי הוא הטוב בשירי האלבום ההוא.

ב-‏1977 הוציא יובל מעין אוסף: "אתם זוכרים את השירים", ובו ביצועים לשירים של אחרים: "נגה" של מאיר אריאל ושלום חנוך, ועוד שירים שהקליט מחדש בפרשנות שונה ומעניינת.

שנתיים אחר־כך, כשהתחיל לאסוף חומרים לאלבום נוסף, הפסיקה CBS את חוזה ההקלטות שלו. זכור לרבים המופע של יובל בצוותא באותה השנה, שבו ניגן את מיטב שיריו וארח את שלום חנוך ואת ג'וזי כץ. המופע הוקרן גם בטלויזיה הישראלית, ועדיין אפשר לראות קטעים ממנו מדי פעם.

"ב-‏1980," מספר חנן, "הגיע אלי דודו אלהרר, שהפיק באותה שנה את האלבום של יוסי בנאי. יוסי הביא מילים לשיר בשם 'אני וסימון ומואיז הקטן'." יובל הלחין את השיר. לאחר ההצלחה ההיסטרית של השיר, פנה אלהרר לחנן יובל בהצעה לכתוב אלבום אישי, דומה ל-"אני ומואיז", עבור בחור בשם שושי. בינתיים נעצר שושי. משך שנה שלמה ביקרו יובל ואלהרר אחת לשבוע בכלא, דיברו עם האסירים, וכתבו שירים מחיי היום־יום שלהם. הם לימדו את האסירים את השירים, וכך יצא האלבום של שושי באגף 7, שכלל בין השאר את הלהיט "פסוליה".

שמע, אני אומר ליובל, ב-‏1980 להקות כמו "תיסלם" ו-"בנזין" היו מאד פופולריות. איפה אתה מוצא את עצמך בסצנת הרוק של שנות השמונים? והוא עונה "אני כבר היתי שם כשניגנתי עם 'כף התקווה'. עשינו רוק, ולא יכולתי לעמוד בכל הבלגן והרעש."

השנתיים הבאות, 1981 ו-‏1982, היו שנים מאוד קשות – מלחמת לבנון ותשומת הלב שהתמקדה בפער העדתי. יובל ואלהרר יצאו במופע בשם "הקוסקוס והסרפן", שמחה נגד האפליה העדתית. "באותה שנה," מספר יובל, "הכרתי באופן רציני ומסודר את אהוד מנור, והתחלנו לעבוד יחד. יש בינינו חיבור מיוחד. אהוד בעצם כותב מתוכי. אני לא מסוגל לכתוב טקסטים, אבל לו הייתי מסוגל הם היו כמו שאהוד כותב. יחד יצאנו במופע שרץ עד היום בשמות שונים".

בשנת 1982 נולדה בתו שירה, שכיום משתפת איתו פעולה. היא זמרת מופלאה בזכות עצמה. אני מניח שעם השנים נשמע גם עליה. אישית, אני מאד מעריך אצל שירה את העובדה שהיא מנסה לעשות דברים לבד בלי להשתמש ב"אני בתו של", בניגוד לאמנים אחרים שמנפנפים לא מעט בקרבת המשפחה שלהם. בלי שמות, חלילה.

ב-‏1984 יצא יובל מטעם מדינת ישראל לשהות בחו"ל לפרקים. הוא הופיע בפני קהילות יהודיות בכל העולם. בשנה שלאחר מכן הוציא את "דור", אלבום שמכר זהב. דור הוא גם שם בנו הבכור. האלבום מדהים ביופיו. משם לקוח השיר "ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר", שיש בו סולו גיטרה מרשים – שקוצץ בגירסת הסינגל, וחבל. הסינגל היה, אגב, השיר המושמע ביותר ברדיו באותה השנה.

ב-‏1985 הוציא יובל עוד אלבום: "באמצע החיים". אלבום מאוד אישי ויפה. ב--1989 הקליט את האלבום "כשהיונים חוזרות". שם האלבום כשיר של רוני סומק. יובל מספר: "אני ורוני חברים מאד טובים. אנחנו מופעים המון בפני בני נוער בנושאי שירה, ספרות ומוסיקה." באלבום נכללו עיבודים חדשים לשירים שיובל כתב לאחרים, בשיתוף פעולה עם האמנים עצמם: למשל, "לפעמים הלילה", שירים עם חווה אלברשטיין, "שהשמש תעבור עלי" עם ירדנה ארזי, "אני וסימון ומואיז הקטן" יחד עם יוסי בנאי, ועוד.

ב-‏1990 הוציא יובל אלבום מפתיע בייחודו: "הכל דיבורים". באלבום זה הוכיח שהוא יכול לשיר כמו זמר מזרחי מבטן ומלידה. אני לא מבין איך האלבום לא עלה על דיסק, שהרי באותה שנה כמעט כל אלבום חדש בארץ הודפס על דיסק.

"ב-‏1992", מספר יובל, "החלטתי לעשות אלבום בלי שום שיקולים זרים, להוציא אותו לבד ולא אכפת לי אם רק אחותי ואישתי ישמעו אותו." התוצאה היתה האלבום "באורות גבוהים", הכולל את "סימפונית נישואים קטנה" של מאיר אריאל. זה אלבום מרשים ביותר. חבל מאוד שקשה להשיג אותו: האלבום כמעט לא מוכר, וחבל. לעומתו, הדיסק "עשרים הלהיטים", שיצא באותה השנה, מכר זהב.

ב-‏2001, לאחר פטירת דודו דותן, מונה יובל לראש אמ"י.



אני שואל את יובל: מה דעתך על כל מה שקורה בשנים האחרונות בכל מה שקשור לגניבת זכויות יוצרים? כלומר, הורדת שירים בתוכנות שיתוף אינטרנט, צריבות דיסקים, וכדומה. והוא עונה: "האינטרנט זה דבר מופלא, אבל זה גולם שקם על יוצרו. זה פוגע בזכויות של אמנים, וכל הפילוסופיה של הנט שהכל בחינם זה רע מאוד. צריך למצוא דרך לגבות תשלום על השימוש במידע לטובת האמנים. מצב חברות התקליטים בכי רע. לאט לאט לא יהיה בהן צורך כלל. להפיק תקליט זה לא דבר כל כך קשה היום. אולפני ההקלטות הרבה יותר זולים, המחשוב פתר את הצורך במעתיק תווים, אבל הגניבות והצריבות שוברות את השוק לגמרי".

אני מנסה להבין מה ההבדל בין אמ"י, אקו"ם ואשכולות. "אמ"י זה גוף מקצועי של אמני ישראל, כמו שיש איגוד פועלי הבמה. זה איגוד של אמני ישראל. אשכולות ואקו"ם הם חברות תמלוגים. אנחנו האמנים – אין לנו כסף, אנחנו חיים מדמי חבר. אמ"י דואג להסכמים. אנחנו שומרים בעצם על התרבות. אנחנו עושים עבודה שמדינת ישראל היתה צריכה לעשות. זה הגוף הכי מתנדב בארץ. בלי אמנים אי אפשר לגייס כסף, להזיז דברים במדינה, בלי אמנים אי אפשר להזיז פרוייקטים."

אני שואל את חנן האם הוא עדיין מחפש טקסטים כמו פעם? "אני קורא המון שירה. לפני כמה חודשים חבר שלי היה בחופשה בצפון הוא הביא לי טקסטים של מישהו שפשוט קרעו אותי מבפנים. הלחנתי אחד מהם. הלכתי לאולפן והקלטתי לו, ושלחתי לו בדואר. אני לא יודע אם אני אשתמש בזה."

מה עוד לא אמרנו? לא ציינו שיובל הוא מפיק מצויין, הלחין המון שירים לאחרים, הפיק ערב מצליח וגם השתתף בו, וגם השתתף בערב המצליח "השלושרים על גשר הירקון". הפיק את "החברים של בני", את האלבום של שייקה לוי. הוא גם עשה קולות רקע בהמון תקליטים, ייסד את פסטיבל "ימי זמר" בחולון, ומן הסתם השתתף בעוד הרבה פרוייקטים שקצרה היריעה מלתאר. וכקוריוז, לילדים שגדלו בשנות השבעים יובל מוכר כזמר מאחורי השיר "אניה" או הזמר של "לשפן יש בית".

כל העבודה המופלאה של האיש הזה דחוסה בשלושה דיסקים שיש בהם חומר של ארבעה, עם שלוש חוברות, ובמחיר של כמאה ש"ח.



הדיסק הראשון בקופסה הוא בעיקר חנן יובל המוכר והאהוב, עם השירים המוכרים יותר. בשני חומר מאלבומי הסולו הניסיוניים והמעניינים. הדיסק השלישי מכיל דואטים, שירים שהוא שר במסגרות מוסיקאליות בהן פעל כמו השלושרים, שובבי ציון, החברים של בני, וביצועים שלו לשירים של אחרים. הקופסה שוברת את הסטיגמה של חנן יובל כאיש של שירי ארץ ישראל, שמראים לפעמים בערוץ 33 ומשמיעים ביום הזיכרון. הקופסה מראה לנו מוסיקאי מוכשר, רגיש, מיוחד ומופנם.

בהזדמנות זו אני רוצה לציין לטובה גם את יאיר שרגאי, שאחראי על העיבודים לרוב שיריו של חנן יובל ברוב האלבומים, ועשה עבודה מופלאה ממש.

חנן יובל הוא איש צנוע. מהשיחה איתו עולה אווירה של "שב מולי בכורסה, ספר לי מה כואב לך ואני כבר אמצא פתרון". מין איש שאתם יכולים תוך רגע לפרוק מולו הכל. הרגישות האישית הזו באה לידי ביטוי גם במוסיקה. המלצתי: לכו, קנו את הקופסה, התחברו לאוזניות, קחו את חוברות הטקסטים, ותתמכרו לגיוון, לאישיות ולרגש.



המאמר פורסם במקביל גם ב"אוקפי", ירחון לשירה, לספרות וליצירה מקורית.

אוקפי: ירחון לשירה, לספרות וליצירה מקורית

קישורים
האוסף המשולש - באתר IBooks
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מוזיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אני מאמין בשדות השמש ...אחרת לא הייתי שר 174310
ממש מעניין. תודה גידי.
על שמו של חנן יובל באמת רשומות כמה מהיצירות הטובות של הזמר העברי,וליל חניה קודם כל,שהמורכבות המוסיקלית שלו יפיפיה.
אבללמרות מה שחנן אומר על החיבור המוצלח עם הפזמונאי אהוד מנור,(אפשר להבין למה)אני אוהב יותר מה שהוציא ממנו המפגש עם משוררים קנוניים כמו רחל ועמיחי,ו"ים תיכוני" למשל מעצבן אותי.
אפרופו השפעות, מה יש לך גב' לוין של השלושרים מושפע מגב' רובינסון,לא? ו"אני רואה אותנו כבר זקנים" הושפע ממה? "כשאהיה בן 64" של הביטלס?

וישנו השיר המיוחד והנשכח שהוא הלחין עם קובי אושרת: "הימים שעוד נכונו לנו" שמבצעים הדודאים.
אני מאמין בשדות השמש ...אחרת לא הייתי שר 174324
אני מתקשה לראות מה משותף לגברת לוין וגברת רובינסון מעבר לשם...
אני מאמין בשדות השמש ...אחרת לא הייתי שר 174480
שנים היתה לי אינטואיציה בענין.
קיויתי שגידי (בעזרת חנן?) יאשר.
אני מאמין בשדות השמש ...אחרת לא הייתי שר 174484
למרות שבשניהם הטקסטים שנונים מאוד, יש יותר הבדלים מנקודות דמיון:

גברת רובינסון היתה דמות מרכזית ב"הבוגר", והשיר נכתב לפסקול הסרט. השיר מריח פולק חזק מאוד.

גברת לוין היתה מבקרת תל אביבית (יש האומרים הדה בושס). השיר נושא ניחוחות שנסוניים, בהשפעה צרפתית.

ובכללי, הראיון נתן לי תיאבון לחפש את האוסף החדש.
כולם רוצים שירים פשוטים 174516
למה כולם מתלהבים מכל עניין המיחזור?
זה התחיל עם האוסף המשולש של שלמה ארצי, המשיך עם הדיסקים של לילה גוב ומאז כל אחד מוציא גרסאות כיסוי, רמיקסים, חידושים ואת אותם שירים עם מכונות תופים ברקע. חלק נחמד, חלק פחות ולי מציק שאין שום חדש בעולם המוזיקה הישראלית.
כולם רוצים שירים פשוטים 174541
על עניין המיחזור אפשר באמת להתווכח, אבל "שום חדש" בעולם המוזיקה הישראלית זו טענה חריפה קצת, לא? יש ויש, לטעמי, חדש ומעניין וצעיר, ואפילו לא מעט.
כולם רוצים שירים פשוטים 174578
טוב נו. אז הפרוייקט של עידן רייכל מצוין, יש גם עוד כמה זמרים וזמרות חדשים שהם לא רעים בכלל. הקצנתי קצת. העניין הוא שדווקא זמרים ותיקים וטובים לא מחדשים שום דבר אך במקביל מוציאים שוב ושוב את אותם שירים במהדורות חדשות לרגל החגים שנמכרות במחירים לא סבירים. מה גם שאותם שירים גם מושמעים בתחנות הרדיו השונות שוב ושוב (האם למישהו יש נתוני השמעה של זמרים ותיקים לעומת חדשים?)
כולם רוצים שירים פשוטים 174581
ב-"זמרים ותיקים וטובים" את מתכוונת לאנשים כמו אריק איינשטיין, ריקי גל או אסף אמדורסקי? מי שזה לא יהיה, גם בותיקים אני סבור ש-"לא מחדשים שום דבר" זה מוגזם.

בעיני, המצב הוא די סביר: יש שלל יוצרים חדשים-דנדשים (וזה שיפור לעומת המצב לפני, נניח, 4-5 שנים), יש לא מעט יוצרים ותיקים יותר שממשיכים לעשות דברים יפים, יש עוד-יותר-ותיקים שחלקם התעייף וחלקם ממשיך לחדש, ויש ותיקים מאוד עד קאנוניים שאכן מתפנקים קצת באוספים ממוחזרים - אבל אפילו שם יש כאלה שלא רק נחים על זריהם. "מוסקט" זה אולי לא פסגת היצירה, וגם לא חדשני במיוחד, אבל זה בכל אופן תקליט חדש עם שירים חדשים של אנשים שהוציאו תקליטים בשנות השישים.
כולם רוצים שירים פשוטים 174585
יוצא הדופן לדעתי בסיפור הוא שלומה ארצי שלא מפסיק לעשות את אותו דבר כבר 15 שנים מאז תירקוד הכל נישמע אותו דבר.
ועכשיו אם הדיסק החדש באיבודים של מר אמדורסקי.
הוא יוצא מנקודת הנחה לא מוטעת שכל צליל לחה שהוא מוציא מגרונו דרך עשן הסיגריות ימכור מיליונים והוא די צודק.
פעם חברה שלי לשעבר סחבה אותי להופעה שלו היצטערתי שלא לכחתי דיסקמן ספר וחטיפים 4 שעות הדבר הזה נימשך ונימשך ועוד פעם ועוד פעם
והוא חוזר וממחזר את עצמו כבר 15 שנה ודי נימאס עוד אוסף ועוד דיסק כפול ועוד אוסף משולש רגע חכו מדיה דירקט עוד לא הוציאה לו אוסף
דוגמא לאדם שהשנה הוציא גם אלבום חדש וגם את האוסף זאת חווה אלברשטיין היא הוציאה אלבום חדש ומעניין ואוסף של 16 האלבומים הראשונים שלה
הכל נשמע אותו דבר 174760
תראה, גידי, אני חושב שאולי טיפה נסחפת בקשר לשלמה ארצי. למי שעובד זמן כה רב כמוהו אני לא בטוח שחדשנות פראית היא המבחן הנכון לכל תקליט. גם להוציא שירים טובים באותו ''סגנון'' זו מקצוענות, ולדעתי גם ''חום יולי אוגוסט'' וגם ''ירח'' הם תקליטים טובים עם כמה שירים טובים ממש. נכון שבשנים האחרונות הוא הוציא אוספים, אבל גם זה לא פשע - כפי שכבר צויין, צריך להתפרנס.

בעניין ההופעות, אני גם קצת מופתע - עלי להודות שלא ראיתי אותו מופיע, אבל הטענה היא שהוא דווקא פרפורמר מעולה.

ובהזדמנות זו - תודה על המאמר המצויין.
הכל נשמע אותו דבר 174765
האמת כשיצאנו מההופע ההיא המון אנשים אמרו שזאת לא הית הופע טובה כמו שבדרך כלל יש לו הרי קהל שבא להמון הופעות יכול לההיות שנפלתי על ערב רע.
חום יולי אוגוסט הוא אלבום טוב הבעיה שמאז ירח איין שום דבר חדש ומעניין ועוד בעייה שגם השירים של חום יולי אוגוסט וגם של ירח הגיעו ל מיאוס עקב השמעות יתר ברדיו.
אגב בירח אפשר לימצוא מוסיקאי צעיר ומתחיל שרק סים את אלבומו הראשון עוד ליפני שהתעבה לו הקול עמיר לב
הכל נשמע אותו דבר 175757
שלמה ארצי לשנות ה80 הוא מה שאריק איינשטין לשנות ה70 - זוהי תקופתו הטובה שלאחריה הוא יורד ברמה ונראה שלא יחזור יותר לעצמו.
הכל נשמע אותו דבר 175803
לשלמה ארצי יש 2 אלבומים ששווים האזנה בעצם 3 דרכים וחצות וחום יולי אוגוסט כל השאר לפח
הכל נשמע אותו דבר 175805
וגבר הולך לאיבוד.
הכל נשמע אותו דבר 175814
נכון שחכתי אותו אני מקווה שמר ארצי ימחל לי
הכל נשמע אותו דבר 175882
ומה עם לילה לא שקט?
הכל נשמע אותו דבר 175885
פחות מוצלח לדעתי
כך אמר הקרש שעשו אותו מעץ להיות כזה 175922
לא הייתי זורק לפח את ''פתאום אחר ימים רבים'' אלבום של שלמה שבו אפשר למצוא את ''דרך שתי נקודות'' של עמיחי,''יופיה אינו ידוע'' של זך,''השיר על ארץ סיני'' של רחל שפירא,אנאבל לי של א.א.פו ועוד דברים טובים.
לטעמי זה היפה באלבומיו.
ולא,''אני אהבתי בשל תפוח'' לא באלבום הזה (תודה ששאלתם).

אגב,שאל את חנן יובל מי.עשה לו קולות רקע באלבום.
174743
ומאז מוסקט, שלום חנוך הספיק כבר להוציא דיסק נוסף ונטול קאוורים.
נכון 174745
אך טרם הספיקותי לעיין בו, וכך נשתכח מלבי שהוא קיים בכלל. איך הוא?
נכון 174756
לא הפסדת הרבה אחד החלשים שלו למרות שיש בו שיר או 2 יפים אבל לא מהיציאות הגדולות שלו
174808
אז עכשיו אני מניחה שאתה צריך לבחור מי יהיה קרוב יותר לטעמך המוזיקלי. כי אני, בניגוד לגידי, דווקא מגלה אהדה רבה ל''אור ישראלי''.
זה דיסק נעים לאוזן ונעים לנשמה.
בחלק מהשירים הרגשתי כבר בשמיעה ראשונה כאילו הם ''מוכרים''. נכון, לא תמצא שם משהו מפתיע במיוחד, ו''מוניקה סקס'' לא נותנים שם ביותר מדי דיסטרושנים עצבניים, אבל זה ללא ספק הייתה קנייה מוצלחת מאד מצידי.
שלום חנוך הוא שלום חנוך. אם אתה אוהב, כנראה שתאהב גם את הנוכחי. אם אתה מחפש שינויים או בשורה חדשה, כדאי שתמשיך לחפש.
174838
זה לא שאמרתי שהוא אלבום רע הוא פחות טוב הוא כמו אלימות
אגב האלבום שליפני זה היה מדהים
174840
מה היה לפני? חתונה לבנה או מחכים למשיח?

וחוצמזה, שאיכשהו נדמה לי שהטעם המוזיקלי שלנו _כל כך_ לא חופף, שזה מפתיע אותי שאנחנו מסכימים על משהו בנושא...
(קינג קרימזון, מישהו?)
_________
העלמה עפרונית, בונה סוכה מוארת וירוקה.
ערב- ערב 174845
חוץ ממוסקט שהיה אלבום משותף ודי נעבך, ''ערב ערב'' היה אלבום מוצלח וחי מאוד, לטעמי, עם ''אל תקרא לי עם'', ''הליקופטר'', ''המלצה ליומית'' ועוד
174871
אני בטוח שאם פעם נדבר על מוסיקה נגלה שיש לנו עוד כמה דברים ששנינו אוהבים
וחוץ מיזה אולי באמת תנסי לשמוע את THE CORT OF THE CRIMSON KING
או איזה אלבום של ניק דרייק או FAIRPORT CONVENTION מהתקופה הטובה שלהם לא יזיק מקסימום לא תוהבי
אפרופו ניק דרייק קיבלתי בוטלגים חדשים והכי חשוב הופעה נדירה של סימון וגכפונקל מ1963 באיכות מאסטר
קרבת טעם מוזיקלי 174875
קשה לי להאמין שאוכל אי פעם להכריע מי משניכם קרוב יותר לטעמי. כפי שכתבתי בתגובה 174760, מאנשים עם הפז"ם של שלום חנוך, אותו אני אוהב, אני לא מצפה לבשורות חדשות בכל תקליט. נראה לי ש-"אור ישראלי" ייכנס לרשימה לקראת ביקורי הבא בארץ. תודה...
כולם רוצים שירים פשוטים 174582
הפרוטקט של מר ריכן הוא אחד הדברים הפחות טובים ששמעתי בכל חיי כל שניה באלבום נשמעת כמו כתבתי אלבום על מנת לימכור טוב אומנם הלקתטי אותו בביית והלכתי לבשל אותו באנגליה אבל כל איש סאונד יגיד לך שהאיכות שלו ירודה.
וזה עבר את הגבוי

ועוד משהוא שאני חיב להגיד שממש מפפריע לי בחודש האחרון זה כל הקטע הזה סביב כוחב נולד מה זה כל ההשמעות האלה זה עבר את הגבול
30000 עוטקים של דיסק/דיוידי של להיטי התוכנית מה יש שם קאברים סוג ד לשירים מוכרים.
זה מעודד את תעשית הקאברים היום כל זמר שרוצה להצליח מקליט קאבר.
ועוד שאלה בנוגע לכוחב נולד אז זה הקסם תההיה נחמד חמוד ותלך להתמודד בתחרות דפוקה של הערוץ השני תתחרה ותמכור מיליונים? מרק תבוא תשיר תיראה טוב אנחנו ננגן נפיק נסדר קולות תההיה בובה תשיר ותחיך שסבתא שלך ושל כולם יוהבו אותך
מוסיקאי אמיתי זה איש שלומד או בכוחות עצמו או באופן מסודר שהולך ומופיע וקורע א התחת מהופע להופע ממקום למקום מהרכב נגנים אחד למשנהוא.
מאז מה יצא לשחברות התקליטים מעודדות קאברים במקום חומר מעניין וחדש.
נההינו מדינה שאם 30000 איש לא שלחו בשבילך אסאמאס אתה לא שווה?
בחברה כזאת מאיפה ישאבו הכספי והגרוניך הבאים את העומץ לעשות אלבום כמו למה לא סיפרת לי או האלבום הראשון של כספי? מאיפה חלוצות הרוק החדשות כמו שהיתה קורין אלל בשנות השמונים ישאבו את העומץ לעשות רוק פרובקאטיבי מנינת שששרה קאברים לזהר ארגוב ומוכרת מיליונים. היי תעצרו תסתכלו זה נורא איך אתם חיים אם זה?
כולם רוצים שירים פשוטים 174998
אני מסכימה איתך ביותר, לגבי המיחזור.

במצעד העברי השנתי של גלגל''צ, היו כמעט שליש מהשירים - מיחזורים. שום דבר מיוחד. פשוט זמר אחד שר משהו שמישהו אחר כבר שר פעם. בלי אינטרפרטציה חדשה או תיזמור שונה (לפעמים מוסיפים סלסולים, שרק גורעים).

ובקשר לנינט - גם בעיני זה גועל נפש. לא מספיק שהיא לקחה שיר מהמם של זמר ענק והרסה אותו בשירה חסרת ההבעה שלה, אלא שגם משמיעים את הזוועה כל הזמן, במקום להשמיע את המקור המקסים. כשזוהר שר - שומעים שהוא סובל, כשנינט שרה - שומעים שיש לה קול מצויין ותו לא.

גלגל''צ גם לקחו את השיר היפה של מושיק עפיה ושלומי סרנגה והקליטו לו גרסה של שחר אבן צור ושרון רוטר. הגרסה הגלגלצית לא גרועה, אבל השיר הפך משיר אהבה עם כמה בתים בתורכית למעין דקלום חסר רגש עם כמה בתים בספרדית. כנראה שספרדית היא שפה קלה יותר לעיכול באוזני עורכי גלגל''צ האנינים. מאז, הם לא משמיעים את המקור...

אולי היום פשוט הולכים על בטוח. מה שהצליח לפני שלושים שנה, לא יכול לפקשש היום...
כולם רוצים שירים פשוטים 175001
נינת גם הרסה את מקיץ אל חלום של ברוך פרידלנד תופעת דופלר שהוא כתב לגלי זה לא ניקלט איך הדיסק הזוועתי הזה מוכר
כולם רוצים שירים פשוטים 179171
נינט לא הרסה את "ים של דמעות" - היא פשוט סחטה אותו כמו לימון. עם התחלה בא-קפלה, סיום בומבסטי ועוד סיום אחד, להתיש את הקהל. 2 התחלות ו-‏2 סיומים היא נתנה לו. קוראים לזה גרנדיוזיות, וזה גדול על השיר הזה.

המקבילה הלועזית לסחיטה כזו היא הביצוע של מריה קארי ל-Without you של Air Supply , אבל מריה איכשהו נשארה בגבול הטעם הטוב.
מה? ריה? 179175
מריה קארי לא יכולה להשאר בגבול הטעם הטוב גם אם תבקר אותה בלילה פיית הגבולות החיוביים ותעניק לה שלוש משאלות.
מה? ריה? 179192
אתה הגבר הראשון שאני שומעת מתלונן על הטעם שלה :-)

(בבגדים).
מה? ריה? 179263
אם אנו כבר שמים את המוזיקה (?!) שלה בצד (רצוי רחוק)...

אם הייתי רק רואה תמונות שלה בסטילס, לא הייתי מתלונן (אני בכל זאת גבר). אבל שפת הגוף שלה והבעות הפנים שלה משדרות באופן ברור "אני קב"ניסטית" והאמת שזה קצת מביך לראות אותה שרה/מצפצפת בטונים גבוהים. היא ממש לא הכוס קפה שלי.
מה? ריה? 179284
מה בדיוק יש לך נגד קבני"סטים?

ואביב גפן?
אה, הוא מקרה גב.
מה? ריה? 179293
יכול להיות. לי נדמה שהן משדרות "אני מושפעת מהמוזיקה השחורה העכשווית וגם שואפת להיות דיווה בתחום הסול הלבן, אבל שלא יפסיקו להגיד עלי שאני גם סקסית".

ובמילים אחרות - מה שהיא משדרת הוא מה שמעצבי הסגנון המוזיקלי שלה אומרים לה לשדר, פלוס הרצון שלה להבליט נתונים טבעיים (בלשון המעטה). גם ההשפעות המצערות של קליפים מתחום ההיפ-הופ - כל הנערות המלוות לבושות למחצה, הזמרים בדרך כלל במעיל - ניכרות מאוד, רק שפה היא הזמרת המובילה, והגברים מסביבה לבושים.

ניתוח סמנטי ‏1 של הפנים של מריה יעלה לחיים ילדותיות, סנטר פצפון, עיניים קטנות ועגולות (אבל מרוחקות זו מזו באופן שמשאיר אותה בגבול היפה), ומערכת חניכיים בולטת מעט. ובאופן כללי רושם של ילדה. בשילוב סגנון הלבוש הנועז שלה ‏1, נוצר משחק בין הילדה התמימה והאשה המפתה.

הרושם שלי הוא, שלו היתה מנסה להוכיח אינטלקט או רגישות או תכונות תרומיות אחרות, זה היה תורם דווקא לדמות הילדה ולא לדמות האשה, ואת הראשונה היא הרי מעוניינת לטשטש. המוצא היחיד שלה לדמות האשה-דיווה הוא נתיב הסקס.
בניגוד למריה עומדת וויטני יוסטון, שנראתה כמו דודה של עצמה גם בגיל 20 (בלי להעליב. היא פשוט נראתה בוגרת).

אני לא אכנס עכשיו לניתוח הפרצוף של ויטני - אבל הבגרות שהוא משדר, ומצד שני חוסר השלמות שלו, מאלצים אותה להתלבש הרבה יותר סולידי ממריה. היא מעולם לא עבדה על סקס. צר לי לומר, אבל כששתיהן תגענה לאזור החמישים, מריה תצטרך לעבור מהפך כדי להפוך לדיווה אמיתית ואילו ויטני פשוט תישאר כמו שהיא.

1 היה זה רולאן בארת שהשווה סמנטית בין הפנים של אודרי הפברן לאלה של גארבו.

2 רכילות - רק לאחר שנפרדה מבעלה, אחד ממנהלי "סוני" אאל"ט, הורשתה להתלבש ככה. בקליפים ישנים שלה היא לובשת חולצת משבצות גברית ודברים כאלה.
מה? ריה? 591450
מבלי לדון בסוג המוזיקה שהיא התפרסמה בו, יוסטון יפהפיה אמיתית ואף פעם לא נראתה כמו ''דודה של עצמה'', תהיה מה שתהיה האמירה הזאת.
מה? ריה? 591458
*אני* נהגתי פעם לכתוב הודעות *כאלה*?! באסה.

(בסך הכל התכוונתי שהיא תמיד נראתה בוגרת יותר).
כולם רוצים שירים פשוטים 179203
השיר שמאריה קארי סחטה הוא במקורו של הארי נילסון ז''ל. ולגבי גבולות הטעם הטוב...
כולם רוצים שירים פשוטים 179235
נכון. פעם אחר פעם אני חושפת באייל את זיכרון הטריוויה האומלל שלי.

נותר לי רק להמליץ על פסקול הסרט "Midnight Cowboy", שנילסון כתב לו את שיר הנושא.
למה מקבילה? 179240
לשיר הנ"ל של מאריה קארי יש 2 סיומים ו-‏2 התחלות?
למה מקבילה? 179258
לא, אבל הוא גרנדיוזי.
כולם רוצים שירים פשוטים 175755
הפרויקט של עידן רייכל עושה שילוב מעניין בין מוזיקת פופ שגרתית לשירה אתיופית אותנטית (שהוקלטה ללא ידיעת מבצעיה). לא דיסק שאקנה אבל בהחלט לא רע.
יש את הבילויים והדורבנים 177238
המצב מבחינה בטחונית וכלכלית הוא על הפנים וזה די מוריד את החשק למוזיקת דחקות או להקות שישירו לנו על זוגיות והתבגרות כמו שהיו בשנות התשעים.

בעיקרון זה היה צריך להיות כר פורה למוזיקת מחאה בסגנון שנות השמונים אלא שהלך הרוח הוא יותר בכיוון של השלמה ופחות של כעס ושאיפה לשינוי.

ועדיין יש את האסקפיזם של הדורבנים והמחאה הלא ממש ברורה אך מעניינת של הבילויים.
יש את הבילויים והדורבנים 177374
מוריד את החשק למי? דווקא הייתי מת ללהקות שישירו לנו על זוגיות והתבגרות.
יש את הבילויים והדורבנים 178057
גם אני הייתי רוצה שישירו על נושאים אישיים, ולמען האמת הייתי מוכן ישירו הרבה יותר על אהבה, וגם על מיניות וארוטיקה. אני עוד זוכר את חוסר הבטחון שהיה לי בתור צעיר בגלל שכל כך היה לי אכפת מרגשותיה של בת הזוג (ועד היום עדיין אני חש לפעמים חוסר בטחון, וזה רק בגלל האכפתיות). וכיום אני שומע את בני והחברים שלו מדברים והם מגלים כזאת חוסר אכפתיות מרגשות האשה והסקס הוא בשבילם עניין אגואיסטי לגמרי. הייתי רוצה שהם ילמדו מהמוסיקה העכשווית משהו על הקשר בין האהבה והתשוקה, כמו שבני דורי למדו על הנושאים האלה מה//מוזיקה הקלסית//!

סליחה אם דיברתי כאן לא לגמרי לעניין אבל העניינים האלה חשובים לי ולדעתי הם חשובים לא פחות ממחאות ומה"מצב".
Capriccio Romantico 178368
חושש, רוגש, בין כר לבין סדין? -
בדין!
האושר, מין עניין שביר, עדין,
קוממיות אירקציה - לא תמיד עניין זמין
לב אשה וגוף אשה - טעמם זהיר, אנין,
ופי נאווה מפיק קרשצ'נדו -
לא תמיד מיצג אמין

כן, כך בכרך-מילכוד ההוא
שקורין
"מין"

נייר עבודה:

במעשה האהבה,

ריטנוטו לא יביא תועלת
דימינואנדו - איוולת!
דימינוציו - רק קצת
פיאנו-פיאניסימו -
מעט שבמעט

מוטב:

אתחל באלגרטו,
רצוי בחן פנתר
החלק לפורטאמנטו -
ראוי בג/און פסנתר
משם, כבר בסטקאטו -
שעט, מהר יותר
אל שביל דיווRRRטימנטו
- לפני שייגמררר!

ואז, אומרים יודעי דבר
(אשרי המאמין) -
קרשצ'נדו-פי-נאווה -
יהי כבר *כן* אמין
אם אל גווני פינאלה
תשכיל להאזין,
תצא שמועה למרחקים:
אך זה חכם רזין!

נו מה לעשות,

כיושבי בי עינוגין, כולי מינין,
כרוב הוללים לוצצי דעלמין -
לספר ידעתי רק על עצ-מין
כעולם נמלה צר עול-מין

(אין לראות בדברים הנ"ל הוראות הפעלה מכל סוג ומין, ובכל בעיה יש לפנות למומחה מקצועי)

ולו גם ידעתי איך לנקד כאן, לפחות את ה"עול-מין", הייתי אדם יותר מאושר, או למצער - פחות נבער.

מולי
ניקוד 178373
כאן תגובה 130917 יש הסבר של יובל רבינוביץ
ניקוד 178380
אה, תודה, אבל לא מייקרוסופט. לינוקס. שלא במתכוון (אין לי שום עמדות בנושא, אם כי אני מעריכה את האידיאולוגיה הבוערת בעיניים), יש לי כאן עסק עם חסידי לינוקס אדוקים.

מולי
כל הכבוד Capriccio Romantico 178390
איזה רעיון יפה, תודה!
ממני הקצת מרובע
Capriccio Romantico 178588
את מקסימה!
חינני, אבל תגידי 178613
ככה, בשיטה הזאת, התשת גם את שכ"ג עד לאיונו הסופי? :-)
תביעת נזיקין בדרך 180489
עשיתי הכל בדיוק לפי ההוראות שלך (למרות שאני לא מבין) וחטפתי שבץ לב, רק רציתי שתדעי :-)
תביעת נזיקין בדרך 180610
הכל בגלל שלא הבנת את ההוראות.
כולם רוצים שירים פשוטים 174542
הראשון שערך אוסף משולך היה פול סימון ואחרב שלומה ארצי ושוט
באוסף של חנן יובל אין שום דבר כזה שום חידוש עם מכונות טופים וכאלה
כולם רוצים שירים פשוטים 174595
בלי שום נימה צינית:
רק עם שירים יפים, אי אפשר ללכת למכולת.
האלבום הכי שווה של שלומה ארצי אולי 181009
השבוע ליקראת החורף עברתי על התקליטים בביית וניזכרתי בלבום הכי שווה של שלמה ארצי הטיול לארץ הטוים
שליפני שנתיים יצא על דיסק הבעיה היא שהחברה שהוציאה את הדיסק לא ביקשה את האישור של מר ארצי ומר ארצי הודיע להם שכשהדיסק ניגמר הם לא ידפיסו אותו שוב מידי פעם אפשר עוד ליראות אותו בסטימצקי
אגב בסוף צד א של התקליט היה משהוא שאמר הפוך אותי נו תהףוך כבר.
ובתחילת הצד השני שלמה אמר נו הפכתם את התקליט כמו שהוא ביקש נו יופי אובכן אנחנו שוב בארץ התווים ואז הסיפור ממשיך.
בדיסק כל הקטע נחתך
טוב הרי בכבש השישעשר לא יחלו לחטוך את עכשיו תיכחו את התקליט ותהפכו לצד שני.
האלבום הכי שווה של שלומה ארצי אולי 183245
כן אבל בביצוע החדש של כוכבי ערוץ הילדים הורידו את השורה הזו.
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183251
אי אפשר ליקרו לזה ביצוע זה נורא זה מחלי זה מזעזע כמו הקברים שעושים היום לשירים טובים מפעם בביצוע מיזרחי כשאחינית שלי היתה קטנה הביאו לה קלטת ילדים של מיכל ינאי שרה לילדים
אוי אוי אוי היא שרה כמו שאני רואה איך את יכולה ומי נתן לך את הזכות לשיר ולהרוס דורות של ילדים על השירה שלך אני מקווה שהילדים של היום לו יתגעגעו למיכל יני כמו שאני מיתגעגע לתקליטי הילדים של פעם ולתסקיטי הרדיו של פעם.
זה ממש מעצבן לישמוע את כוחבי ארוץ הילדים משחיטים זה אחר זה שירים טובים לא רק בשירה הגרועה שלהם אלה גם באיבודים המעצבנים
זה נורא אם יש לכם ילדים איין לי בעיה שיראו את הארוץ הזה אבל על תיכנו להם את הקלטות והדיסקים של האנשים האלה שמעתי פעם דיסק של עודד מנשה ממש זבעת עולם
אוי אם היה מילון למונחי גועל היתי עכשיו מצוטת את קולו
אני הולך להקיא בשקט
ויש לי רק בקשה אחת לכוחבי ארוץ הילדים תנו ליגדול בשקט ועל תהרסו יותר שירים
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183252
בוא לא נגזים, מיכל ינאי שרה נורא אבל רוב האחרים היו יכולים להגיע לגמר של כוכב נולד ויש שם אחד שאפילו יכול להתהדר בתואר מוזיקאי (נמרוד רשף? אני לא בטוח)

הבעיה העיקרית שלי עם הקלטת הזו (קניתי את זה בוידאו) הוא שהם לא הכניסו כמעט שום מקוריות בביצוע. ברוב השירים הם פשוט מנסים לחקות את הביצוע המקורי. זה טפשי כי את הביצוע ההוא עשו מוזיקאים מהשורה הראשונה עם הרבה יותר נסיון וכשרון (לפחות בשירה, הנגנים בביצוע החדש טובים מאוד עד כמה שאני מבין בנגינה).

מה שמפריע לי בעיקר בביצוע החדש זה חוסר המקוריות, הם לא הוסיפו אף שיר (למרות שבספר יש כמה שירים יפים שהוזנחו), הם לא עשו עיבודים חדשים כמעט לאף שר (במקומות שניסו קצת לשנות ולהכניס מקוריות ועכשויות לשירים יצא להם לא רע, למשל את מי שמביט בי מאחור הם עשו קצת ראפ ואת אני אוהב שוקולד קצת רגאיי).

בכל אופן, הבת שלי מעדיפה את הביצוע החדש (כנראה בגלל ההפקה היותר מושקעת) ולמרות שהיא רק בת שנתיים וחצי, אני נאמן להחלטתי שלא לכפות את ההעדפות המוזיקליות שלי עליה (יש לי טראומה מהירידות של של אבא שלי על כל מוזיקה לא מזרחית שנעשתה אחרי שנת 65).
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183254
ואני חשבתי שבגיל שנתיים וחצי עדיין אפשר לתת לילד רק את הביצוע שההורים מעדיפים. או שבגן שלה יש לחץ חברתי בכיוון הזה?
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183256
זה לא לחץ חברתי, אישתי קנתה את הקלטת בטעות שנבעה מחוסר הכרות עם ערוץ הילדים, הילדה ראתה ועכשיו זה כבר אבוד.
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183259
כשל נקודתי חמור בפוליטרוקיה המשפחתית.
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183260
חברה חברה, רגע רגע,
קצת סדר בבלגן.

יש את מיכל ינאי שרה בקלטת איומה ונוראה שנקראת "הילדה הכי יפה בגן" (שיצאה לפני כ-‏8 שנים) ויש את כוכבי ערוץ הילדים בשירי "הכבש ה-‏16".
מיכל ינאי, כבודה במקומה מונח, זמרת היא לא וכך גם הקלטת נראית. לעומת זאת, הקלטת של כוכבי ערוץ הילדים (ואני מתייחסת אך ורק לאודיו כי את הוידאו לא ראיתי) היא בהחלט לא המקור אבל כן יכולה להפגיש ילדים שלא מכירים את האיכויות המוזיקליות של רכטר-גוב-ברוזה-רביץ מהבית ואולי גם לא גדלים במקום שלומד להעריך אותן (ויש לא מעט בתים כאלה). מה גם שבניגוד לדיסק המקורי שעולה בחנויות בין 60 ל- 80 ש"ח, עולה הדיסק של כוכבי ערוץ הילדים 10 שקלים ליד הקופה בכל חנות תינוקות וצעצועים.
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183262
אני חושב שהדיסק שלהם נועד לשמש כמקדם מכירות או מוצר נילוה לקלטת הוידאו ולכן הוא כל כך זול (בניגוד לכבש השישה עשר המקורי שעומד בפני עצמו ועדיין זה לא מסביר למה הוא כל כך יקר).
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183303
כי מדובר באמנים נזקקים.
לא?

(איילת, שחושבת שמחירי דיסקים בארץ ובארה"ב זו שחיתות ובכל זאת ממשיכה לקנות).
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183604
מה זאת אומרת "אמנים נזקקים"?

(זו אכן שחיתות, אבל קשה לחיות בלי דיסקים).
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183620
זו היתה ציניות. לא מדובר באמן מתחיל שרעב ללחם אלא באמנים ידועי שם שבין כה וכה כל מה שיוציאו תחת ידיהם ימכר, לכן המחיר של 80 ש"ח לדיסק בן 20 שנה, נראה לי מופרז.
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183623
שלא נדבר על זה שכולל בונוסים עורך הדיסק הו פחות מ50 דקות
זה ביצוע זאת שואה מוסיקלית 183606
חנויות היד השנייה מצילות אותי (ואת חשבון הבנק שלי) בקטע הזה.
2 הערות 174634
1. בספרו "חומר טוב" מכחיש יונתן הגפני (לבית דיין) את כל השמועות בדבר הדה בושס, וחושף את האמת, כפי הנראה. והא גרסתו, שם, עמ' קצ"ח: "האמת היא שלפני כתיבת השיר לא קראתי את עתון הארץ (בפועל הייתי מנוי על דבר) ולא היה לי רבע מושג מי זאת הדה בושס. כמו רבים משירי, גם השיר הזה התבסס על תמונה שראיתי. ראיתי אשה יפהפייה בקומה השנייה של קפה האמנים דאז "ורד". היא נראתה משועממת ומסתורית, ושירבטה משהו. ניסיתי לדבר איתה אבל היא לא שיתפה פעולה, והיום יש לי הרגשה שאולי זאת היתה הלית קתמור ישורון... אבל אינני בטוח. מכל מקום, לא היה כל קשר בין השיר לבושס, אבל כחבורת ליצנים מתוחכמת, מעולם לא הכחשנו את זה."
2. ובדבר ההשפעה המוסיקלית, כיצד תתעלמי מהדמיון הרב הקיים ל"fixsing a hole" של הביטלס, מקור ההשפעה העיקרי על שיריה של החבורה?
2 הערות 174647
2. אני בושה ונכלמת. כמובן, fixing a hole , כמו גם Your mother should know.
במלוא צווחת צבעיו החריפים 174411
רוב הקרדיט על ''ליל חניה'' מגיע ליאיר רוזנבלום, האחראי על הלחן המונומנטלי ועל העיבוד המונומנטלי לא פחות.
של איש זונק ואיש יורה ואיש נופל 174478
רוזנבלום הוא האחרון שהייתי רוצה לפגוע בקרדיט שלו,וזה אחרי שהעברתי את כל תקופת בין כסה לעשור בהקשבה,שוב ושוב תוך נהיגה,ל"ונתנה תוקף" שהוא הלחין בביצוע החדפעמי של חנוך אלבלק.
ואם כבר קרדיטים,אז הביצוע המונומנטלי הושג בעזרת ירדנה ארזי,אפרים שמיר,ובליווי שלישית "אף,אוזן,גרון".

1כן,זו היתה ההתיחסות הישראלית שלי ליום כיפור אפרופו הדיון ההוא.
ונתנה תוקף 174485
וואלה? גם אני הקשבתי השבוע לביצוע הזה.
ונתנה תוקף 174715
טריוויה קלילה:
איזה שיר לועזי קשור לתפילה הזו?
ונתנה תוקף 174716
ניחוש פרוע- משהו של גרשווין.
ונתנה תוקף 174717
לא למיטב ידיעתי.
ונתנה תוקף 174746
"מי באש" של ליאונרד כהן!
[הוא נחשב ללועזי למרות כהנתו, נכון]?
ונתנה תוקף 174782
נכון. מי באש של לאונרד כהן.
מכיוון שהקדמת את קוגיטו, חולצה עם הלוגו של האייל תשלח לביתך תוך 8-12 ימי עסקים.
בראיון עמו סיפר לאונרד כהן, כיצד בהיותו ילד היה מרותק לתפילה הזו בבית הכנסת, והיא שנתנה לו השראה לשיר.

אפשר להשוות בין השיר באנגלית:
לתפילה:
ונתנה תוקף 174747
הדבר הראשון שקופץ לי לראש - Who by Fire של לאונרד כהן, המבוסס על הטקסט של "ונתנה תוקף".
האם זכיתי בחולצה ותקליט?
ונתנה תוקף 174752
אם תסתכל אחד לפניך תראה שהקדמתיהוך. אבל אתה יכול לקבל את הדיסק שאותו יש לי. החולצה- שלי.
אבל אומר בקול גדול 174550
היית צריך לכתוב <ספוילר> לפני הכותרת שלך...
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 174556
איך ספוילר,איך?
עד שאפופידס לא מנפק לנו את הסבריו,גם מי שקרא את הסוף המסתיים בשלוש נקודות,נותר באפילת ליל שמוסך את כישופה של רעות רוח בבניינה של ממלכה...
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 175137
בעוד אפו מתמהמה, אנסה לומר כמה מילים בעצמי.

אפילו בלי להבין שום דבר מהשיר, נראה לי מאוד ברור שזהו שיר פואנטה: שהשורה וחצי האחרונות אמורות להפתיע, ולגרום לך להסתכל אחרת על כל השיר שקראת לפניהן.

על הפרטים אני פחות בטוח, אבל אני אסתכן: נראה לי שכל השיר עד השורה וחצי האחרונות מדבר על המלחמה מזוויות הראיה השונות של המשורר, החייל, והעם (שכולו צבא, כזכור). בכל אלו נמסך גם משהו חיובי בזכרון ההיסטורי. השיר נכתב לכל המאוחר ב-‏73, ומאז השתנו הרוחות, אבל גם צעירים כמוני יכולים לנחש קצת את האוירה השונה שהייתה כאן קודם לכן כלפי מלחמות. אחד השירים שאני הכי לא אוהב ביום הזכרון הוא "גבעת התחמושת". השיר הזה הרי מספר סיפור ברור על קרב נורא ואיום: מי שהלך ראשון נפל, חזרנו אל העיר שבעה. אבל משהו במילים, ועוד יותר במוזיקה, בעיבוד ובשירה, מעביר גם ניואנס אחר: היה בזה משהו טוב, הרואיקה שהופכת לרומנטיקה. כמעט כיף אפילו.

וב"ליל חניה", אחרי שהוא מנתח לעומק את רומנטיקת המלחמה הזו, פתאום אלתרמן קוטע אותה בילל של איש זונק, ואיש יורה, ואיש נופל. אני מבין זאת כאמירת מה הרומנטיקה הזו לכם, בסופו של דבר הרי מדובר על יריות והרוגים.

מה, לא?
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 175160
מה שבטוח, מאז שהעליתם פה בחוסר אחריות שכזה את השיר, הוא נדבק אליי ומסרב להרפות. מה שאומר המהום-זמזום-פיזום-וצווחות צבעוניות וחריפות בטונים הגבוהים. מה עשיתם?!
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 175213
הנחתי שאת מחוסנת אחרי דיון 1293 (תגובה 11757).

למי שמתעצל לפתוח: השיר הנ"ל היה תשובה לשאלה במדור הטריוויה של דצמבר. אבל אולי צריך להתחסן כל חצי שנה.
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 175226
אתה מוכן לתקן את הקישור לשיר כדי שנבין?
ליל חנייה 175227
תגובה 117576
שם לא לינקקו את המלים! 175228
בקיצור, זה (שוב) אפו אשם.
שם לא לינקקו את המלים! 175498
מי שרוצה את המילים, אפשר להכנס לשירונט, http://www.shiron.net ולמצוא, אבל זהירות: לא רק שזה בלי ניקוד, יש גם טעויות מצערות.

בית שלישי (הפזמון נחשב לשני): בחירותם -> בו חירותם

בית רביעי: לא פרץ -> לו פרק (perek)

בית חמישי: הסוגריים מפוקפקים

בית אחרון (חמור מכל): בליל -> בילל (biylel).

התיקונים עפ"י דף המילים בדיסק האוסף של ירדנה ארזי, מגובים בהגיית הזמרים ובהגיון השיר.
ראשון אחרון 175523
וכמובן, בית שלישי: חבוי -> חבור (chavor).
וגם אין לינק לאלתרמן 175680
השיר "ליל חניה" נמצא במקורו בספר "עיר היונה" של נתן אלתרמן, שיצא בשנת 1957 (ספר השירה הרביעי, אחרי "כוכבים בחוץ", "שמחת עניים", ו"מכות מצרים", ולדעת מביני ספרות, הפחות טוב מביניהם).
בשיר המקורי ישנם בתים אחדים שלא הולחנו, והם מוגשים כאן כשירות למי שחפץ להבין קצת יותר את השיר:
בית שני ושלישי:
פני עיר נבנית בחשכתה והבהוביה,
בעסוקה האץ חופץ מתג אל תג.
ליל חניה. פני נפחיה ואופיה
ועגלוניה של חברה בטרם גג.
פני הכוכב הקם והמרחב העג.

פני הגברים המטליאים עלי ברכים
חולצה ונעל. פני הלץ. פני הטבח.
פני הבדיחה בצוהב בהרות הקיץ
שמושבה על הארגז או על הפח
ולקדקדה אגן רקיע מהופך.

ובית חמישי (אחרי הבית של "מתוך אשמורת ראשונה")
בו חישופה הפתאומי והפרוע
של הבדידות בין הרבים והזרים.
בו הרעות ידי אדם בצר בראוה
להיות שומרה בין איש ואיש את הקשרים,
בהישרף גשרי שכירות ומסחרים.

הפזמון החוזר, אגב, מופיע בשיר בתור בית, הבית השמיני ואחריו "עת מלחמה"... ו"גם זה נשלב במלחמה..."

והערות לירדן ניר: לא פרק (בית שביעי בשיר המקורי) והסגריים אולי מפוקפקות, אבל הן מופיעות במקור, אצל המשורר.

לי נראה, בעקרון, שהשיר מבקש להראות את הצדדים הבונים שיש במלחמה ואף את האסתטיות שהמשורר מוצא בכל המתרחש סביב היערכות למלחמה, והדואליות שבמלחמה מתמצאת במשפט: "כמו פני עיר נבנית, פניו של שדה הקטל". הבונה הוא גם ההורס, תפיסה שמזכירה את הפילוסוף היווני היראקליטוס, שבין ציטוטיו ("תולדות הפילוסופיה היוונית" ש. שקולניקוב, 1981): "קרב לכל הוא אב, לכל הוא מלך" וגם "המנוגד מתלכד ומן המתפרדים ההתאמה היפה ביותר". השיר משתלב בקונספט הכללי של הספר, שנכתב על רקע מלחמת 1948 והשנים שאחריה, כאשר עדיין היתה התפעלות גדולה מעצם זה שהצלחנו לבנות מדינה. אלתרמן (לפחות עד שמרד בו זך, נושא שכבר נדון פה) היה כמעט המשורר הרשמי של "עידן תקומת האומה".
וגם אין לינק לאלתרמן 175693
תודה (גם בשם י.ניר)
אולי אתה יודע מתי נכתב שלום [ת"א תהיה ג'נבה],ועל איזה רקע?
וגם אין לינק לאלתרמן 175756
השיר הוא חלק מהסקיצות התל-אביביות שפורסמו במדורו של אלתרמן בעיתון הארץ 'רגעים' בשנים 1934-1943. (לאחר מכן עבר לדבר והתחיל בפירסום מדורו המפורסם 'הטור השביעי'.)
אך פתאום כשד משחת בא שלום על ישראל 175924
תודה. אולי אתה יודע על איזה רקע של שיחות שלום הוא כתב את השיר?
וגם אין לינק לאלתרמן 255669
השיר "שלום" פורסם דווקא בדבר, (הגם שהוא מופיע בשני כרכי רגעים בהוצאת הקיבוץ המאוחד) זה היה הטור האחרון שלו מתוך 26 טורים בעניני אקטואליה עליהם חתם: אלוף נ.

אח"כ החל לכתוב ב"הארץ" גם תחת "רגעים" אך גם תחת "נקודות השקפה", שם הוא חתם בשם: אגב.

אלתרמן עדיין לא היה מפורסם, שנתיים לפני "כוכבים בחוץ" והשיר שלום (ת"א תהיה ג'נבה) פורסם ב-‏2.11.34.

אז בסדר, זה התאריך של 17 שנה להצהרת בלפור, אבל קשה לדעת על איזה שלום שבא פתאום כשד משחת על ישראל הוא מדבר ב-‏1934, ולא ברור מה פתאום ג'נבה.
אם יש למישהו חוש בלשי ודרך לחבר את התאריך לאירועים שמתאימים, עתוני בית אריאלה וכו' שימשיך מכאן.
יגעת ומצאת תאמין 540816
חמש שנים וחצי אחרי הניסיון הקודם כאן לברר על איזה 'שלום' בדיוק כותב אלתרמן ב-‏1934 נמצאה סופסוף התשובה בזכות ד"ר מרדכי נאור (וספרו המצוין 'הטור השמיני').
מדובר על 'הסכם השלום' שנחתם בלונדון ב-‏1934 בין תנועת העבודה לרוויזיוניסטים. חתמו בן גוריון וז'בוטינסקי.
ז'בוטינסקי הצליח להכריח את תנועתו לקבל את ההסכם ואילו בן גוריון נכשל בהעברת ההסכם בהסתדרות.
אלתרמן היה כנראה נרגש מהפיוס ההיסטורי בין שמאל לימין:
השלום הומה במוח, השלום מרתיח דם...
יש לינק לאלתרמן 549198
מרדכי נאור על:

מאה שנה להולדת אלתרמן והסיפורים מאחורי הקלעים של "הטור השביעי", צפים ועולים
יש לינק לאלתרמן 549199
לא היה, ומן הסתם גם לא יהיה, מישהו כאלתרמן.
יש לינק לאלתרמן 549201
וזה בניגוד לביאליק שכמוהו היו כבר שניים, שלא לדבר על טשרניחובסקי שאת הרביעי הגלו לארה''ב כי זה הפך לבלתי נסבל.
יש לינק לאלתרמן 549202
אח, הליצנות. הליצנות. מה האייל היה עושה בלעדיה?
יש לינק לאלתרמן 549222
ליצנות זה עוד כלום. מה האייל היה עושה בלי פלצנות!
יש לינק לאלתרמן 549203
מזכיר לי דיסק שרכשתי פעם: "65-75 העשור שלא יחזור" (בניגוד בולט לכל האחרים)
יש לינק לאלתרמן 549204
(חוץ מזה שהמוזיקה שהיתה בהם לא באותה רמה.)
יש לינק לאלתרמן 549205
מעבר לסרקאזם, אני נוטה להסכים. לכך כנראה כיוון שם הדיסק וכנראה שגם אתה בתגובה על אלתרמן.
יש לינק לאלתרמן 549207
בזמן האחרון אני נוטה להתרגז כשאני נתקל בפרסומת המבטיחה "עד 100% שיער נקי מקשקשים".
יש לינק לאלתרמן 549208
למה? 100% לא מספיק לך?
יש לינק לאלתרמן 549209
מה גם שזה כמעט ללא תשלום: החל מחמישה שקלים.
___
טוב, נו, חמש שקל.
יש לינק לאלתרמן 549212
למה להתרגז? זו אמת בפרסום בדיוק כמו "עד 70% הנחה".
יש לינק לאלתרמן 549214
אכן,אבל גם "עד 105%" זאת אמת בפירסום, לא?
יש לינק לאלתרמן 549213
לפחות אתה יודע שבניגוד לאחרים, הם יעמדו במילתם.
(למה להתרגז מדברים מצחיקים?)
כמו מלחמת לבנון 549215
בפעם הראשונה זה באמת הצחיק.
יש לינק לאלתרמן 549706
במחשבה נוספת, אין באמת בעייה בפרסומת זו. אתה גם יכול לראות כגון זו במפרטים של חומרה. לדוגמא, כונן האיחסון הזעיר החדש של SanDisk מבטיח:
Performance: Sequential R/W up to 160 MB/s / 100 MB/s. המשמעות, בשפה עממית, היא שישנם מקרים (לא זניחים) בהם הוא מגיע למירב המובטח. נדמה לי שבאופן זה מבין זאת הצרכן גם במקרה השמפו.
יש לינק לאלתרמן 549713
בשפה העממית, המשמעות היא:
1. Based on internal testing of sequential read and write speeds; Performance may be lower depending upon host device, OS and application. 1 megabyte (MB) = 1 million bytes
2. 1 gigabyte (GB) = 1 billion bytes. Some capacity not available for data storage.

יש לינק לאלתרמן 549716
לעומת זאת, במקרה של הקשקשים מגה היא הרשת שבה נמכר השמפו שיכול לטפל בלא מיליון - אלא עד 1024x1024 קשקשים!
(אין לי משהו אינטיליגנטי יותר להוסיף אבל החלטתי שזה לא צריך לעצור אותי)
חכה 55 שנים, יחזור 549379
יש לינק לאלתרמן 549210
וגם עדיין לא נכתבה הביוגרפיה המלאה שלו. לפחות על זו של מאיר אריאל שוקד כעת ניסים קלדרון.
תודה וסליחה 175731
המון תודה על התיקונים, התוספות והביאורים, וסליחה ממי שהטעיתי אותו.
נראה לי בכל זאת ראוי לציון שהשורה וחצי האחרונות של השיר הן מה שהן, ולא אסתטיקה ובניה.
וגם אין לינק לאלתרמן 177326
נדמה לי דבר של מה בכך להבין כי השיר מדבר על ליל- חנייה בין הקרבות של היום לפניו והקרבות של היום לאחריו.
ובאותו הליל יוצאת לה רוח- האדם, לא ביום הקטל שעבר אלא באותן שעות קטנות שהגיבורים האמיתיים הם האופים והמכונאים והטכנאים שמחיים את הלוחמים ומחדשים את מכונות ההריגה
באותן שעות של חשיכה רוח של גדולה עודנה מפעמת.
אך הכל נקטע בהמשך הקרבות- במעשה הרצח של איש זונק- ואיש יורה- ואיש נופל
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 175255
תגובה 117576
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 177242
עוד משהו על אלתרמן ומלחמה:
אבטיח! 233458
לבושתי, רק אתמול ( בעקבות התוכנית 4 אחרי הצהריים) תפסתי פתאום על איזה שיר מדובר כאן. עד היום לא הבנתי בדיוק את המילים, והייתי תחת הרושם (כנראה כתוצאה מפרודיה של גדי יגיל) שהם כוללות את המשפט "אין חניה בין דיזנגוף לזבוטינסקי" ושהפראזה
"בבניינה של ממלכה, ליל נדודים" היא למעשה "בבנינה של ממלכה בין לאומית" והוא כנראה רמז לשאיפות האימפריליסטיות של אלתרמן או השתתפותו בחוג ארץ ישראל השלמה.
אבטיח! 233502
0-:

מסתובבים פה יותר מדי איילים על סמים קלים.
המציאות משעממת מכל דמיון 233504
הלוואי שהיה לי תירוץ כזה.
אנשים, תודה! > הדיון בפורום < 372277
תשמעו, הביקור שלי בפורום הזה היה מקרי לחלוטין
כתוצאה מחיפוש בגוגל, לאחר שהשיר ''ליל חניה'' פשוט
נתקע לי בראש ולא עזב אותי במשך יום שלם.

ההסברים והדיונים בפורום הזה היו מעניינים, אפילו
מרתקים ובעיקר מרגשים.

שיר שעבורי כאדם צעיר ונטול היסטוריה ציונית ענפה
לא סימל יותר מדי, קיבל משמעות חדשה, ומעניינת ביותר.

אגב, בהמשך לדיון בנושא הבית האחרון ושינוי משמעות השיר,
אני חושב שאכן לכך התכוון וכיוון המשורר, לנפץ את הדברים
שנאמרו בבתים הראשונים.
הוכחה לכך לדעתי אפשר למצוא בלחן של השיר, כאשר שני
הבתים האחרונים מולחנים באופן זהה לפזמון, אך במשמעות
שונה לחלוטין.

עמיתלהב
מסתמן שכמעט כולכם פספסתם 522248
השיר נמצא ב''עיר היונה'', בחלק הראשון, המספר באופן כמעט כרונולוגי את ההיסטוריה של מלחמת העצמאות. עד כמה שקשה, אולי, להצדיק מלחמה, אין ספק קל שבקלים בכך שמלחמת העצמאות נתפסה בעיני אלתרמן, בספר הזה, כמוצדקת לעילא.
השיר עוסק, ומיקומו בספר מעיד על כך, בהפוגה מסויימת במלחמה. הוא מתאר את האומה כולה בהפוגה כמחנה מלחמה גדול העוסק בהכנה למלחמה. אין כאן פואנטה ואין היפוך משמעות - אלתרמן מציג את ההפוגה כחלק הירואי במלחמה, שבו העם מכין את עצמו לקרבות הבאים ב''ליל חנייה'', המכוון כמעט לחלוטין להמשך הקרב. השורות האחרונות פשוט מסיימות את החנייה, ועוברות לקרב. זה הכל.
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 558781
לידיעתך אלתרמן נפטר הרבה לפני 73 - כבר ב-‏69
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 558804
למעשה הוא נפטר ב70.
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 558806
ארז כבר תיקן, מרץ 1970, ורציתי להוסיף עוד משהו:

רגע אחד של החלקה אחת קטנה מלפני שבע שנים לא תמיד מעיד על הידע הכללי - ירדן דווקא עסק באלתרמן ובמה שקשור בו. לדוגמה, דיון 1912.
בחירותם של מסעות וחירומם בו הכלים והחוקות בעירומם 559313
תודה על ההגנה. אז בטח גם עוד לא היתה ויקיפדיה, היה צריך אשכרה לדעת דברים.
ליל חניה 174415
זהו אחד השירים האהובים עלי, במידה רבה בגלל המורכבות המוסיקליות שלו. אך גם בשל המילים האניגמטיות שלו, המאפשרות לי להצמיד להן את אשר חשקה נפשי.

אוף, הסתכלתי עכשיו שוב על המילים ‏1 וזה לא לגמרי אניגמטי.
הלך הקסם, באה הנאה אחרת.

על אהבה הוא מדבר 174482
דבר,דבר...
על אהבה הוא מדבר 177562
יש פרשני שירה טובים ממני באייל, שזה בערך כל אחד.
אני מאמין בשדות השמש ...אחרת לא הייתי שר 271651
מדבריך משתמע שחנן יובל הלחין את ''ליל חניה''. ובכן, זה לא נכון. את ליל חניה הלחין יאיר רוזנבלום.
אני מאמין בשדות השמש ...אחרת לא הייתי שר 271791
כן,ירדן ניר העיר לי על זה כבר לפני שנה ויותר וגם עניתי לו,ראה תגובה:תגובה 174411
אני מאמין בשדות השמש ...אחרת לא הייתי שר 289970
גב' לוין של השלושרים נכתב ע''י יהונתן גפן (מילים) כתגובה על הביקורת שלה על ספרו ''כמה מילים''. (אגב, בתקליט מנגן גיטרה נפלא דני סנדרסון)התקליט נחשב לאחת מאבני היסוד של הרוק הישראלי.
174325
האם אפשר לקבל גם הפנייה למקום בו יש מידע נוסף על יובל (למשל מומה) ואפשרות קנייה נוספת?
174356
חנן יובל במומה http://www.mooma.com/artist.asp?ArtistID=2381

דיסקים שלו לקנייה ברשת http://zap.co.il/search.asp?sog=disks&keyword=%E...
מילות שירים http://216.180.247.117/aman/aa/074.htm
תודה! 174404
שאלה לא קשורה 174409
בשבוע הבא יוצא הדיסק החדש של ג,טרו טאלל האם עורכי האייל ועורכת אוקפי מוכנים לממן לי טיסה קטנה לאנגליה עלמנת לדבר אם IAN ANDERSON על אלבומו החדש? אני מבטיח ביקורת פחות אוביקטיבית מזאת
שאלה לא קשורה 174958
גידי, אם אתה כבר נוסע (במימון האייל, כמובן!) שאל את איאן משהו על תקליט הסולו הלא-ג'טרו-טולי בעליל שלו, Divinities, שם הוא עושה בעיקר מוסיקת עולם. קניתי אותו כאן בחנות דיסקים משומשים והופתעתי מאוד שהוא שולח את ידו במוסיקה כל כך שונה מזו שהוא עושה עם הלהקה.
שאלה לא קשורה 175003
האיש הזה עשה כימעט כל דבר אפשרי מבחינה סיגנונית ואני לא יתחיל לפרט כי טרומר וכהן יצתרכו להוסיף עוד דיסק למערכת
פגישה חצי פגי 174428
נורא משמח למצוא פרגון כזה ליוצר כזה.
חנן יובל שייך בהחלט לקבוצת הביניים ,ז"א מאלה שקושרים את
תחילת הזמר הישראלי ( שירי זעירא ,ידידיה אדמון ואפילו מאוחר יותר ..נעמי שמר ) יחד עם המוסיקה הקלה שבאה אחר כך.המוסיקה שלו שהיא נעימה ,קלה ויחד עם זה "איכותית" ועדיין "רלוונטית" להיום.למה "רלוונטית" ? כי אני לא מאמין במושג הזה.מוסיקה היא מוסיקה ,מתי שלא תהיה והזמן עושה את שלו ( ולא סבלימינאל למשל ) .

וכמובן שמחתי לקרוא כתבה נוספת מפרי עטו של גידי אהרונוביץ.
174495
זה מה שאני אוהבת אצלך, גידי... חודש שהדיסק עומד אצלי על המדף בחנות ואפילו לא הסתכלתי עליו. בשביל זה יש גידי - חסוך שלא יחסר.
(אנחה...) 174602
כל הכבוד גידי, על כתבה חמה ונעימה, שהצליחה לסקור קריירה כ''כ מגוונת וארוכה מבלי להפוך לרשימה מתפוררת..
ואיזה הרגשה טובה זה עשה לי לקרוא כתבה על חנן יובל, אותו אני כ''כ אוהב..
מה זאת אומרת, חיילים לא מכירים קינג קרימזון? 174689
מסתבר, גידי, שדיברת עם החיילים הלא נכונים.
מה זאת אומרת, חיילים לא מכירים קינג קרימזון? 174696
אני לא אציין באיזה יחידה היתי אבל מדובר באיכותית האמן לי התאכזבתי גרמות שאתה לא מכיר מהפעם הספרותי והמוסיקאלי
ושוב הכל בהחחלה גסה
מה זאת אומרת, חיילים לא מכירים קינג קרימזון? 174697
הצבא זה המקום אגב להכיר את כל סוגי המוסיקה שאתה הכי שונא איין לך מושג כמה פעמים ביום שמעתי או אנשים שרים או ברדיו בגלגלץ או אלוהים יודע איפה את בלבלי אותו זה שיר? מה ז הדבר הזה צריך להעמיד את יוצרי השיר הזה למישפט על פשעים נגד האנשות ונגד המוסיקה בפרט
הצבא, קינג קרימזון ואני 174905
אני, נעבעך, גדלתי בקיבוץ, די מבודד בטעמי המוזיקלי, והייתי בטוח שאני היחיד בעולם המודרני שמכיר את הפרוגרסיב (הרי מי עוד שמע את סדרת ההרצאות של קוטנר, "הדרך לגיבוש הצליל של מהפכני הרוק"?). בצבא פתאום התברר לי שהמוני אנשים מסביבי לא רק מכירים את קינג קרימזון יותר ממני, רובם כבר התקדמו‏1 למיילס דיוויס או לפיקסיז. אני כבר לא בטוח אם הגילוי עשה אותי יותר או פחות שמח.

1הוסף מרכאות לפי הטעם.
הצבא, קינג קרימזון ואני 174907
על תשכך שיש פער דורות קטן ואנשים שקרובים לשנות ה30 היום היו יותר חשופים למוסיקה מאשר אנשים היום פעם היה המון מקום ברדיו ודברים ביזארים ומעניינים היום קוטנר עשוק אם ארוץ המוסיקה ואיין מחנך חדש.
בכל אופן בידיוק היום האזנתי ל IN ASILENT WAY של מיילס וראיתי DVD של JETHRO TULL שהביאו לי.
מיצד שני אני מודה שאני לא מיתחבר לרוב הדברים הלועזים שעושים היום וניתקעתי איפה שהוא בשנת 198ומשהוא אני עדיין עוקב אחרי אומנים מפעם שמוצאים דברים ומנסה כל הזמן לימצוא דברים עדכנים לאהוב אבל זה לא ממש עובד לי.
בעיברי אני יותר פתוח ואוהב ואפילו מאזין אפשר לימצוא באוקאפי האחרון ביקורת שלי על האלבום האחרון של הבילויים.
אותה תחושה היתה לי עם ניק דריק כבר 10 שנים שאני שומע אותו ופעם להגיד אני שומע ניק דרייק אוטומתית הכניס אותך לחברה סגורה היום כשהוא נימצא בראשימת 50 האומנים המוכרים ביותר זה ממש עצוב לי כזה איבד מהקסם
א
הצבא, קינג קרימזון ואני 175067
חבל שניק דרייק זוכה להכרה ופופולריות כזאת עצומה כמעט 3 עשורים אחרי שקיפד לעצמו את החיים בגיל 26 (דיכאון קליני, אני חושב)...
לא צריך להתאמץ בכדי למצוא הקבלות לאמנים מצויינים אחרים שזכו להערכה רק אחרי מותם - ואן גוך, למשל.
מה שמחזיר אותי בעקיפין לחנן יובל ולמאמר המעולה שלך, גידי - עשית לי חשק לרוץ ולקנות את האוסף שלו ‏1, וכאחד שבבורותו התהומית חשב שמר יובל הוא רק "ההוא עם הגיטרה, מהשירה בציבור" ושלא מחובר יותר מדי למוסיקה ישראלית, זהו הישג לא מבוטל.
...גם לגרור אותי להופעות של "בציר טוב" ‏2 ו-"תופעת דופלר" היתה הברקה מצידך, אני מודה.
כה לחי!

1 מה שאומר במקרה שלי, שאם אוקסם במיוחד משירים מסויימים, אקנה אח"כ את האלבומים מהם נלקחו. לך אני הרי לא צריך להכביר במילים על כך
2 נו, אחרי +20 שנות "בציר טוב" גידי ניער אותי מהתרדמת וכעת גם אני במעריצים (התחנף קוגיטו לשמעון)
הצבא, קינג קרימזון ואני 175074
בקצב הזה שמעון יוריד לך את ההודע מהאייל
אגב ומה אם ההופעה של JETHRO TULL שהלכנו ליראות בהונגריה ביום שלישי אני באיקון וחבל שאתה לא יכול לבוא
כשיש את הדברים הכי מגניבים פה אתה שם בבודפסט
וחבל. תחזור כבר ותההיה רופא למרות שאנחנו אוהבים לרדת עליך שתההיה פרוקטולוג מצויין.
הצבא, קינג קרימזון ואני 175069
קצת משונה שזה שניק דרייק הפך לאמן מוכר זה עצוב לך, לא? חוצמזה אני סקרן - באיזו רשימת 50 האמנים הכי מוכרים מצאת אותו? הוא אכן הרבה יותר מוכר כיום משהיה בחייו, אבל נראה לי שאני יכול בקלות לחשוב על 50 אמנים מוכרים יותר ממנו.

בכל אופן, אני לא קוטנר, וגם לי יש עדיין סנטימנטים לשנות השמונים (המוקדמות), אבל הנה סתם מהראש כמה אמנים יותר מאוחרים שלדעתי כדאי לך לנסות: איימי מאן מצויינת ממש (היא עבדה בלהקה יחסית נידחת בשנות השמונים אך לדעתי החלה קריירת סולו רק בשנות התשעים), מאסיב אטאק (תקשיב ל-Teardrop ותגיד לי מה אתה חושב), מרקורי רב, בכיוון אחר - Barenaked Ladies, ובכיוון עוד פעם אחר - Air הצרפתים.

אה, ובקטע של הוותיקים שממשיכים לעבוד - לדעתי דפש מוד ממשיכים להדהים (Exciter יצא רק לפני כמה שנים).

סתם רשימה אקלקטית, ובטח שכחתי איזה עשרה שאני יותר אוהב, אבל אולי זה יעזור. יאללה, אני צריך לרוץ.
הצבא, קינג קרימזון ואני 175070
ואם כבר הזכרת את איימי מאן, הייתי מוסיפה גם את פיונה אפל.

(ואני מקווה שלא אמרתי דבר שראוי להתבייש בו.)
הצבא, קינג קרימזון ואני 175071
1. למה את ערה?
2. אם את אוהבת אמנ/ית מסויימ/ת, אין לך מה להתבייש בזה.
3. ובטח לא בפיונה אפל.
אהם 175102
1. כי הייתי באמצע ספר

2. תודה :-)
3. עוד יותר תודה.
אהם 175239
נו, כבר שכחת שאיילים גולים לא יכולים לעשות דבר (כמעט) עם לינקים שמתחילים בקללה הזו? אז איזה ספר?
אהם 175292
נדמה לי שגם מחו''ל אפשר להיכנס לפורומים של ווינט.

שני הספרים שקראתי אתמול בלילה היו

''גופה של אנה או קץ האוונגרד הרוסי'' - קובץ סיפורים רוסיים חדשים יחסית בעריכה של מארק איווניר ונילי מירסקי. מעניין ומומלץ.

ו''עד הערב'' של אהרון מגד. ספר מהסוג של ''יום אחד בחייו של'' כאשר ביום הזה לא קורה כלום כמעט פרט למחשבותיו של הדובר. לא ספר חובה.
אהם 175310
נתפסתי בקלקלתי - אפילו לא ניסיתי את הקישור, כי לא ידעתי שבתוך וויינט יש ויש. ולגמרי במקרה גם אני קראתי אתמול בעניין רב ובנשימה אחת ספר של אהרן מגד, ''נקמת יותם'', וגם לי זהו ספרו הראשון שאני קורא.
אהם 175320
אם כן, אני לא אתייאש ממגד עדיין.
אהם 175435
''הגמל המעופף ודבשת הזהב'' של מגד היה אחד הספרים ששעשעו אותי ביותר בגיל ההתבגרות.
מאז לא קראתי עוד מגד, אבל נדמה שזו הזדמנות טובה לחזור אליו.
אהם 175340
אולי כשאת קוראת תיפתחי טייף ותקליטי את הספר באותה הזדמנות חגגית כך גם תיקראי וגם אני יקבל עוד ספרים
אהם 175492
אמנם לא קראתי את "עד הערב" האמור, אבל אני מהמר ‏1 שהוא יותר קריא וקליל מ"יוליסס" של ג'ויס.
___
1 ככלל, אני לא נמשך להימורים. ראיתי לנכון לציין
אהם 175499
יותר קריא - כן. יותר קליל - לא בהכרח. ''עד הערב'' כן עוסק בכמה נושאים כבדי משקל (כמו שואה ושכול). אבל השאלה היא שאלת הערך המוסף. ובסוף הקריאה של ''עד הערב'' לא נשאר הרבה.
אהם 624474
גמרתי הערב את "עד הערב" וחיפשתי אותו ברשת, והנה אני פה. זה ספר יפה ומרגש מאוד בעיני (מאז הודעתי האחרונה בפתיל זה, אגב, קראתי כמה וכמה ספרים נוספים של אהרון מגד וחיבתי אליו רק הולכת ומתעצמת).

המבנה של הספר הזה דומה מאוד לספרים אחרים של מגד - הגיבור, אינטלקטואל עצור, יוצא למסע אישי וסודי, הרחק מאשתו זה שנים רבות. המסע הוא אינטלקטואלי, נפשי ורגשי כאחת, כרוך בהתנתקות מצדו ובשמירת סוד, ובסופו הגיבור לא חוזר כשהיה. בכל ספר המוקד אחר מעט והשינוי בגיבור הוא אחר, לטובה או לרעה. כאן הקסים אותי רמז לחילופי זהויות/אישויות זמניים בינו לבין אשתו ניצולת השואה - הוא מספר לזר מוחלט את סיפור חייו כניצול שואה, למרות שהוא צבר, ואז מספר שאשתו קיבוצניקית. החילופין אולי באים לבצע מעין כפרה על רגשות האשם העזים שיש לו, כלפי אשתו (על הסבל שעברה), כלפי הוריו ואחיו המת ובכלל. בסיומו של הספר גם מסתבר שבלא יודעין, החילופין-לכאורה הללו שירתו מטרה, כאשר אשתו שהתה רוב היום הזה עם אביו המבוגר, במקום הגיבור שהיה מעדיף לא להיות שם (לא אוסיף יותר).

הטענה שמשך כל היום הזה "לא קורה כלום", רחוקה מאוד ממה שמתרחש שם בין הדפים - הגיבור נע ונד בעיר כבתוך נוף הנפש שלו, מנסה לפרוץ מחוזות שמעולם לא היה בהם (להיכנס לקניון, לאכול במסעדה יקרה), טווה לעצמו סיפור חיים חדש, מעורב בתאונות אלה ואחרות. כל היום רווי מאורעות הרודפים זה את זה ומעכבים אותו מן החזרה הביתה. כאמור רק בסוף הספר מתברר מה החמיץ כשנעדר במשך כל היום. אין פה רמז מיסטי על תחושה מוקדמת אלא להפך, מין תקשורת אילמת בינו לבין אשתו ובינו לבין אביו שאפשרה את ההתנתקות הממושכת ואת המאורעות שהתרחשו בלעדי הגיבור, מין מגננה הדדית ברמה הפשוטה ביותר שיש. זו כמובן פרשנות שלי אבל היא די מבוססת ככל שהספר מגיע אל סופו וקשירת החוטים יחד.

בקיצור, חוויה משובחת, אם כי כנראה מיועדת לחובבי הסופר הזה שכבר יודעים למה הם נכנסים.
אהם, הם, הם 624480
ועכשיו כבר ממילא לא כדאי לנו לקרוא אותו, אחרי כל הספוילרים ללא אזהרה הללו...
אהם, הם, הם 624481
דווקא לא. תשמח לשמוע שממש התאפקתי ולא נתתי את ה-ספוילר, וגם לא כמה פרטי עלילה מהותיים לגבי משפחתו למשל.
אהם, הם, הם 624483
סבבה :)
אהם, הם, הם 624484
שכחת לספר שהבאטלר עשה זאת.
אהם, הם, הם 624485
גם זה סוג של ספוילר, לגלות שלספר יש איזשהו ספוילר בה''א הידיעה.

(סתם, אני לא כזה, ואפילו שאלתי עכשיו את הספר מהספרייה, לאור ההמלצה שלך.)
אהם, הם, הם 624487
אם כבר נכנסים לפינה הזו, אז גם לכתוב ש"בספר לא קורה כלום" (כמו שטלי חטאה וכתבה לעיל) זה ספוילר :-)

תיהנה! אני מאוד אוהבת את הדמויות של מגד. רוב גיבוריו היו יכולים להיות איילים מצטיינים.
אהם, הם, הם 624525
אז הבוקר בזמן ההמתנה לאוטו במוסך קראתי את הספר. לא יכולתי שלא להשוות אותו כל הזמן ל''סוף דבר'' המופתי של יעקב שבתאי (וקצת פחות, ל''זכרון דברים'') - שניהם מתארים גיבור לוזר שמהלך ברחבי תל אביב וחושב על משפחתו, מכריו ועברו. קשה לצאת טוב מההשוואה הזו, ואולי לכן נהניתי מהקריאה רק במידה מוגבלת.
אהם, הם, הם 624543
הממ. צודק שהוא לא יוצא טוב על המשבצת הזו‏1. מצד שני בעיני הוא לא ניסה להתחרות בה. אבל כאמור ניגשתי אליו אחרי 3-4 של מגד שקראתי בחודשים האחרונים, אז לא חיפשתי רפרנסים אחרים.

1 יש עליה תושבים נוספים, כל אחד עם החן שלו: "יום הולדת שמח נוח", "ללכת יומם ולילה" ובטח עוד כמה.

בכל אופן, איך האוטו?
אהם, הם, הם 624544
ואני הרגשתי שמגד דווקא כן מנסה לשחק בדיוק במגרש של "סוף דבר" (שלא כמו נעם זיו עם "יום הולדת שמח נוח"; את "ללכת יומם ולילה" אני לא מכיר). עכשיו אני מחכה לספר הבא שלך בשביל חוויה ספרותית אמיתית ;-)

לאוטו שלום. סתם טיפול תקופתי.
אהם, הם, הם 624545
:-) בספרים שלי הספוילר משתדל להגיע באמצע העמוד הראשון.
אהם, הם, הם 624548
אה, תודה שהזכרת את שני הספרים החביבים הנ''ל. לא יצירות ענק, אבל בהחלט משעשעים ומשקפים את תקופתם בזמן ובמרחב.
ומן הסתם כמו כל חוויה, משקפים גם את הקורא וזכרונותיו מאותן תקופות.
אהם, הם, הם 624482
וחוץ מזה, דעתי בנושא ידועה. מי שבוחר לא לקרוא ספר של מגד כי ''כבר יודעים שהוא נכנס למסעדה יקרה אז זה לא מעניין'', נו שוין, שלא יקרא...
הצבא, קינג קרימזון ואני 175076
כ=ליפני כמה זמן היתה רשימה במעריב של ה50 הנימכרים ביותר והוא היה שם
התגיד יש לך אולי את ההופעה של קייט בוש? אני מחפש וזה OUT OF PRINT משנות ה80 ודוקטור וישנה הבטיחה לי לחפש את זה כשהיא היתה בארצות הברית והיא לא חיפשה אבל היא עכשיו מכריחה אותי לכתוב מאמרים לאתר לא נגיש בשם אוקאפי.
אז אם יש לך או למישהוא עוטק של זה אשמח לקבלו אולי כדי שניפתח לוח מודעות באייל למחפשי סרטים תקליטים וספרים שיכלול גם דיון על הפריטים?
קייט (ב)בוש(קה) 175322
לא - אין לי. אתה מדבר על "Live at the Hammersmith Odeon, 1979"? עלי להודות שאני לא חזק בללקט אלבומי הופעות של אמנים החביבים עלי, ולרוב מסתפק בגרסאות האולפן השגרתיות (פרט ליוצאי-דופן סטנדרטיים).
קייט (ב)בוש(קה) 175325
איין לך מושג מה היתי נותן כדי להחזיק את אלבום ההופע הזה בגירסה מקורית צרובה אני מחזיק את הקופסה שלה שכללת את כל האלבומים וזה מדהים ליראות איך היא מיתפתחת מאלבום לאלבום ומשנה סיגנונות והיא ללא ספק הגירסה הנשית לפיטר גבריאל
קייט (ב)בוש(קה) 175333
גידי, בטח שמת לב שיש כמה קלטות VHS משומשות של ההופעה ב-Amazon? דומני שחלק מהן מגיעות עם CD, אבל אני לא בטוח. משום מה כל התוצאות בגוגל מתייחסות דווקא לווידאו למינהו ולא לאלבום.
קייט (ב)בוש(קה) 175339
אשמח אם תוכל לעזור לי לימצוא עוטק או בחנות באזור מגורך או בEBAY עד 50$
כל בוטליג אחר שלה יתקבל בברכה היא הפסיקה להופיע אחרי 1979 לאחר האלבום LION HART
קייט (ב)בוש(קה) 175496
פיטר גבריאל דווקא נסוג מאלבום לאלבום, לא?
האמת שאני לא בקיא בקריירת הסולו שלו, אבל את האלבום השני שלו יש לי, והוא קצת יותר מגוון, נדמה לי, מדברים שלו ששמעתי בשנות השמונים; ועל מה שהוא עשה בג'נסיס לא צריך לספר, לפחות לא לך.

אפשר, כמובן, לטעון שפיטר גבריאל כבר שכח מה שקייט בוש עדיין לא למדה, זה כבר עניין אחר.
קייט (ב)בוש(קה) 175501
התקוונתי במובן האופלפני של היא עושה עבודות אולפן מתוסבכות בורן,
כאלה שרק גבריאל עשה כן הוא די משעמם בשנים האחרונות
ניקו קייס וקייסי צ'מברס 180992
מזמן חפשתי הזדמנות להשחיל המלצה חמה על שתי זמרות קאנטרי אלטרנטיבי. למשל, האלבום האחרון של ניקו קייס blacklisted. נסה למצוא קטע מהשיר deep red bells, ותחווה שילוב מרתק של שירה שגובלת בטורצ' תגובה 147635, שמן מכונות, אבק דרכים וחושניות של שקיעה אדומה.
הלילה הוא שירים 174714
חנן יובל בשני חלקים:
יום שני ויום רביעי הקרובים בערוץ 1 22.30.

מחר באותו ערוץ 21.15 חווה אלברשטיין עם שירים מכל השנים.
הלילה הוא שירים 174758
ואו מגניב לגבי חנן זה מופע בהשתתפות אומנים רבים
לגבי חווה זה יכול לההיות מעניין כיתעי אחריון זה תמיד מגניב
גידי/ירדן/קוגיטו 175758
לדעתי הגיע הזמן שתפרסמו את רשימות האלבומים החשובים והטובים ביותר לטעמכם. זה יכול לעזור למי שרוצה להרחיב את השכלתו המוזיקלית.
גידי/ירדן/קוגיטו 175764
רק תבחר סגנון:

גידי/ירדן/קוגיטו 175769
תודה, אבל אני התכוונתי יותר לתחומי הג'אז והרוק של שנות ה60 וה70, דברים שלא באים לידי ביטוי ברשימות.
גידי/ירדן/קוגיטו 175793
נו, באמת...

למה להיות כל כך ספציפי? הבה נלך בגדול, ונפרסם את רשימת הדברים הטובים ביותר לטעמנו, מכל התחומים:

1. החברה שלי
2. שוקולד
3. המצאת הגלגל
4. המפץ הגדול
5. האלבום Pssages של ראווי שנקר ופיליפ גלאס (הנה, בכל זאת יצאת עם משהו ביד.)
6. הריח של אפונה ריחנית.

וברצינות: אמור לי מה האלבומים האהובים עליך (או חשובים בעיניך), ואומר לך עד כמה מוגבל טעמך המוזיקלי; זה כולל אותי.
גידי/ירדן/קוגיטו 175804
ואפילו לא הזכרנו את שרית חדד וטייק דאט או איך שלא קראו לסולן שלהם רובי ויליאמס
אגב מה לגבי המצאת הקונדום רק שארו בנפשכם אם יותר אנשים היו משתשים בקונדומים אז אולי כמה איילים מיותרים לא היו מגיבים היום.
גידי/ירדן/קוגיטו 175810
אני מסכים עם (1). (בהתאמה, כמובן. למרות שגם שלך מאוד נחמדה).

(דובי, ממלא הוראות מלמעלה)
גידי/ירדן/קוגיטו 175811
חסרים לנו 4 דברים. (ותגיד לחבר שלך שיוסיף עוד תשע).
מה ההבדל בין עין הדג לאייל הקורא? 175839
עין הדג הוא אתר של חנונים שעושים את עצמם ליצנים. האייל הקורא הוא אתר של ליצנים שעושים את עצמם חנונים.

וברצינות: אם הייתה לי רשימה הייתי שואל? (מה שבטוח שהיא הייתה כוללת את האחים נוויל הנשכחים מעט.)

רשימה המתאימה לטעמי:http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/feature/-/83790...
מה ההבדל בין עין הדג לאייל הקורא? 175867
כולנו זוכרים את ההופה של האחים נויל בפארק הירקון ב1991
יחד אם גו קוקר וגק ביקר וגנגר ברוס מקרים
למה דווקא הם? 175869
כי הם מייצגים בצורה יפה 175880
את המוזיקה של ניו-אורלינס.
אה. 175881
חשבתי שאתה שואל לגבי האחים נוויל.(-:

כי הם מתבלטים כאן באהבתם למוזיקה ובהכרת דברים שלא מוכרים לכולם.
כי הם מייצגים בצורה יפה 175994
מייצגים, מייצגים. אבל הם כל כך לא מעניינים, האחים נוויל, ולא מקוריים. אם כבר, הייתי ממליצה על ה-Meters , שהתפרסמו מוקדם יותר (אבל היו פחות מיינסטרימיים).

וגם זו דרך לקבל רשימות מוזיקה:

כי הם מייצגים בצורה יפה 175996
ברקת הטעם המוסיקאלי שלך מפטיע אותי לטובה כל פעם מחדש
כי הם מייצגים בצורה יפה 175998
תודה :-) מה שמטריד אותי עכשיו זה הצורך במקום איחסון נוסף לדיסקים ותקליטים.
כי הם מייצגים בצורה יפה 176101
כבר העברת את כל הדיסקים לאלבומים? (הדרך הטובה ביותר לנסוע לחו"ל).
כי הם מייצגים בצורה יפה 176352
אה... לא :-)

ווהודעה לחובבי המוזיקה האתנוגרפית ‏1: בחנות דיסק סנטר , בדיזנגוף סנטר למטה, מצאתי דיסקים שהגיעו מספריית בית התפוצות (הוא נסגר כזכור). דברים מוזרים ומרתקים: שירים של יהודי הודו בליווי סיטאר, סימפוניה יהודית מתקופת הבארוק, מוזיקה של "יהודי ההרים" (גרוזיה?), יהודי עיראק ועוד ועוד. אני לא לקחתי אף אחד מהם, כי הלם הגילוי וריבוי האפשרויות היכו אותי בשיתוק. מהרו פן תאחרו.

1 או איך שלא קוראים לזה.
הלובר מוכר את המונה ליזה, מהרו פן תאחרו 176359
דיס[ק]קליימר- לא ידעתי שלבית התפוצות יש אוסף כזה ולא ידעתי שהוא נסגר.
אבל-
האם אין כאן טעם לפגם שדיסקים כאלה נמכרים? מן הסתם הם נתרמו או נרכשו בכספי תרומות שנועדו בדיוק למטרה זאת. אם מחר מוזיאון תל אביב יסגור את האגף הארצישראלי שלו (נגיד) האם מותר למוזיאון להתחיל למכור את הגוטמנים שלו כדי להקטין את הגרעון?
הלובר מוכר את המונה ליזה, מהרו פן תאחרו 176372
רגע, רגע - הדיסקים הם בהוצאת בית התפוצות (ולא מאוסף בית התפוצות חלילה).

לגבי הסגירה, קיבלתי את גרסתו של מישהו שזרק "אה, בית התפוצות נסגר אז הם העבירו את הדיסקים שלהם לחנויות". כנראה שקיבלתי אותה מהר מדי, כי בחיפוש מדוקדק יותר אני רואה שהוא לא נסגר, רק עמד בפני פשיטת רגל:

וככה יצא שכל מה שכתבתי בהודעה המקורית לא נכון, חוץ מהדיסקים עצמם. הם קיימים, ומסקרנים מאוד.

הלובר מוכר *פוסטרים של * המונה ליזה, מהרו פן תאחרו 176375
נרגעתי, תודה.
תודה על הטיפ 176496
מחר על הבוקר אני מוציא שני סוכנים‏1 לדיזינגוף סנטר, שישיגו לי את הדיסקים האלה. יש לי תחושה שבעזרת האפקט הפסיכולוגי שייווצר עם השמעתם בלופ אינסופי, נוכל לשבור אפילו את הנחקרים הקשוחים והמנוסים ביותר - אלה ששרדו את מוסף הספרות של "הארץ".

1 כן רחמים (תגובה 70437), אני מתכוון אליך ואל ויקטור.
אוי, הפכתי לביזאר 176552
לפחות תוכל להתאים את הדיסק לשפתו של הנחקר (במיוחד אם יצא לכם לתפוס בולגרים לאחרונה).
תגובה לא קשורה 175997
בסוף החודש ניסגרת המחלכה הקלאסית והחנות הקלאסית של העוזן השלישית את אותה הודעה השארתי גם במאמר על כל המוסיקה אבל אני חושב שאף אחד כבר לא קורא את הדייון ההוא
אני יודע שהידיע הזאת לא ממש קשורה אבל בכל זאת החנות הקלאסית הטובה ביותר בארץ ניסגרת בגלל המצב והם מחסלים את כל החנות במכירי חיסול
אז כדאי לגשת.
א
דווקא אתמול 177329
נתנו האחים נוויל הופעה מצויינת בגלזגו.
במיוחד פיל..
הצאה קטנה 181012
בעיכבות הדיון וההלמלצות של אלון עמית ושל רון בן יעקוב עלתה לי המחשבה שאולי אפשר לנטב את הדיון כאן גם לנושא של המלצות ושאלות לגבי תקליטים ודיסקים.
כמו שבמאמר שינוים במערכת האייל יש דיונים על מיפגשי האייל ודברים שכשורים באופן עקיף טוב בכל דיון באייל יש גם דברים שקשורים באופן עקיף אחרת זה לא היה דייון באייל אלה באוקאפי.
בכל אופל חשבתי לנטב את דיון להמלצות קצרות של אנשים על דיסק או תקליט.
או על מופע מוסיקאלי שישודר בטלויזיה ושווה ליראות.
או לשאלות כמו באיזה אלבום של מרגלית סנעני מופיע השיר רח מנטה.
מה המערכת ואתם חושבים?
שאלה בנושא yes 181178
במשך שנים סלדתי מלהקת YES אני לא מדבר על הצד הפופי שלהם אלה על הצד הפרוגרסיבי שלהם.
לאחרונה שמעתי את TES ALBOM ואת CLOSE TO THE EDGE
ממש נפלתי הוקסמתי והיתלהבתי קשות.
למה עוד כדי להאזין של החברה האלה?
שאלה בנושא yes 183249
כבר לא שמעתי את להקת YES שלושים שנה בערך ואין לי מושג איך הוא מצלצל לאוזן בת זמננו. אבל בימים ההם שמעתי עשרות רבות של פעמים את האלבום הכפול Tales from Topographic Oceans, היה משהו ממסטל בקולות הגבוהים ומשיכות הצליל של הסינתיסייזרים (אבל זה לא הדבר היחיד הממסטל שהיה בשטח).
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183350
וזה מעלה בטבעיות את השאלה, איזה חלק מהמוזיקה שנוצרה בסיקסטיז-סבנטיז היתה שורדת את מבחן ה-"בואו ננסה את העשור הזה שוב-פעם רק בלי הכימיקלים ונראה איך זה נשמע"? כמובן שחלק ניכר מהמוזיקה הזו לא היה *נוצר* בכלל ללא אותן מולקולות קטנות...

אגב, גם פרקים נכבדים במתמטיקה נכתבו "תחת השפעה" בעשורים הללו.
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183382
חלק עצום, לדעתי.

אבל זו רק תואנה לספר שהאזנתי אתמול לגרסאות ה"עירומות" של שירי Let it Be ונהניתי עד מאוד. יש להם איכויות שונות מאלה של הגרסאות המוכרות, הם הרבה יותר חיים ובועטים, וההשוואה עצמה מרתקת.
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183394
מה פירוש "עירומות"? אנפלאגד?
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183395
Let it be בלי העיבודים של אל ספקטור (אא"ט).
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183397
פיל "Wall of Sound" ספקטור. מצבו כיום לא משהו.
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183429
פיל "חומות סאונד" "איזה מלך הוא היה" ספקטור.

פיל ספקטור היה המפיק הראשון במוזיקה הפופולרית - או לפחות המפיק הראשון שעבודתו קיבלה משקל עצום במיסחור החומר המוזיקלי, וששירים שהפיק קיבלו חתימה מיוחדת. גם שירי הפופ הטפשיים ביותר (ראו "דה דו ראן ראן") הפכו אצלו לסערות שוצפות וסוחפות. הקסם היה נעוץ בשתי שיטות עבודה:

א. יצירת צליל שכבתי ומעובה על ידי שימוש בהמוני כלים, כולל כלים ששייכים לקלאסי ולג'אז (אם לחזור ל"לט איט בי", ספקטור הוא זה שהוסיף את מפלי הכינורות מאחורי הפסנתר של פול מקרטני ב"דרך הארוכה והמתפתלת".

ב. במהלך העבודה הוא נהג לבדוק את עצמו בהאזנה לשיר מתוך רמקול זעיר. זה איפשר לו לדעת איך הסאונד יישמע ברדיו של מכונית פרטית - מדיום שהצעירים היו מעין קהל שבוי שלו, בגלל הרגלי הבילוי בשנות החמישים והשישים.
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183471
לא יודעת. LET IT BE בלי פיל ספקטור? מה עוד, בלי לנון? בעולם הקטן שלי פיל ספקטור הוא אל ממדרגה ראשונה. יש לי דיסק של העבודות המוקדמות שלו שאני שומעת כשאני מבשלת, ובחיי שהאוכל יוצא יותר טוב (זוגי טוען שיש לו כבר אפקט פבלובי - כל פעם שהוא שומע את הסופרימס הוא נהיה רעב...)
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183476
לפי התאוריה הפסיכולוגית-בגרוש שלי, אנשים אוהבים לשמוע גרסאות "רזות" יותר של שירים (אנפלאגד, חי, או כמו כאן - גרסה פחות מופקת) כי זה מאפשר לדמיונם להשלים את מה שהם אהבו בהפקה המקורית ולזרוק את מה שלא. חלק ניכר מהלהיטים שנשמעים טוב אנפלאגד היו, לדעתי, כושלים אילו יצאו לאור אנפלאגד *במקור* (קשה להוכיח זאת, כי זה דורש מהקהל לשכוח את העיבוד שהוא מכיר). זה נכון, כמובן, לשירים בהם ההפקה משחקת תפקיד חשוב, ולדעתי יש לא מעט כאלה. עם זאת, שירי החיפושיות אינם כאלה בהכרח, ואני סקרן להקשיב ולראות מה יצא.

לשיר ממש גרוע אין עתיד גם בידי מפיק טוב. אבל מפיקים מוכשרים - ויש לי רשימה! - מסוגלים להפוך את הסביר למדהים, את הטוב מאוד לנצחי, וכו'.
צלילי השקט של סיימון וגרפונקל 183481
היא אולי דוגמה ממש טובה לעניין השיא במקור הוקלט רק אם גיטרה ושפול שלח למפיק הוספו באולפן הטופים והגיטרות החשמליות
איך שאני זוכר את זה 183483
הוא שהשיר לא רק הוקלט אלא אף הופץ באלבום מוקדם של הצמד, ולא זכה להצלחה. כעבור זמן, בתקופה שפול סיימון חי באנגליה, החליט המפיק (לא זוכר מי זה היה), על דעת עצמו, להוציא גרסה חדשה של השיר, וזו זינקה לראש המצעדים.

עם זאת, עד כמה שאני מסוגל לשפוט אחרי ששמעתי את השיר מאות פעמים בכל מיני גרסאות, זה בעיני דווקא אחד השירים ש-''נשמעים טוב גם על מסרק'', כמו שאומרים.
יחי הבוטלג 183513
מביין כל הבוטלגים של פול סיימון שיש לי יש בוטלג בשם PAUL SIMON SONG BOOK
ששי פול שלח לארט סרט עם 12 או 13 שירים חדשים רק בליבוי גיטרה וזה מדהים גם הבוטלג של המופע של BOOHANDS מדהים
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183498
השירים באלבום הזה נשמעים "חיים" מאוד, ומעבר לזה גם מקבלים דגשים שנעלמו בהפקה של ספקטור - גיטרה פה, אורגן שם. לפעמים זה מעניק לשיר כוח יותר מאשר תזמורת שלמה.

זה לא אומר כמובן שהם טובים יותר בגרסה הרזה (across the universe למשל נשמע טוב יותר אחרי הבישול). פשוט, ההבדלים מעניינים, בעיקר למי שמכיר את המקור בעל פה.
אני מספיק בטוח שזה מעניין 183499
כדי שאנסה להשיג את זה. תודה על האיזכור!
מחפש שיר 184315
רק לאחרונה גיליתי את האתר הזה ואני מאוד נהנה מתכניו המעניינים. אני שולח את הודעה הראשונה שלי בדיון הזה כי הוא עוסק במוזיקה וגם בגלל שאלה פיצג'ראלד שאת שירה אני מחפש הוזכרה במאמר של גידי.

אלה פיצג'ראלד הקליטה גירסה משלה של השיר הישן "בלו מון", גירסת אולפן איטית ושקטה, והיא כנראה הגירסה הידועה יותר בביצועה.

בבית הורי היה לפני שנים תקליט (ויניל שחור כמובן) ובו גירסה נוספת של השיר, עליזה וקצבית יותר, ובסופה מין "ניתוח" הומוריסטי של השיר, או של הסיבות מדוע היא שרה אותו. הגירסה הזאת הוקלטה כנראה תוך כדי הופעה. בשנים האחרונות אני מנסה למצוא אותה ולא מצליח. בגוגל הצלחתי להגיע למילים, כולל המילים האחרונות של ה"ניתוח" שנוספו לשיר, אבל היכן אפשר למצוא דיסק או תקליט עם השיר עצמו בגירסתו זו?

המקום היחיד שבו לא הסתכלו עלי כמו על משוגע היה באוזן ג'אז. העובד שם ידע על מה אני מדבר אבל לא יכול היה לעזור לי.

למישהו יש עצה?
מחפש שיר 184331
בחיפוש ‏1 ב Ebay על המחרוזות: "Blue moon" "Ella Fitzgerald" נמצאו 41 תקליטים המוצעים כרגע למכירה.
חלקם מוצגים עם תמונת העטיפה.
בהקלקה על שם הפריט תקבל את רשימת השירים והמבצעים. (נמצאו גם תקליטים בהם היא שרה שירים אחרים וזמר אחר שר את "בלו מון" ,אבל זה כנראה בלתי נמנע).

1
מחפש שיר 184337
לא בדקתי את כל הארבעים ואחד, אבל אני חושב שברוב אלה שאליהם שלחת אותו יש את השיר בגירסת האולפן (השקטה והאיטית), ואילו מה שהוא מחפש זה את ה"live version", ואת זה באמת יותר מסובך למצוא.
מחפש שיר 184351
"מסובך" לא אמור להרתיע אותו להערכתי ;-)

הנחתי שעטיפת התקליט הנכון (אם נמצאת ברשימה) תאפשר לו זיהוי מיידי.
ואם לא ימצא כעת, מ- Ebay ניתן גם לקבל התרעה בדוא"ל כשפריט מבוקש מוצע למכירה. ואם כבר שולחים את הירח על פני הרשת - כדאי לחפש קבוצות דיון מתאימות; הייתי מתחילה בyahoo groups אבל אני חייבת לזוז עכשיו (לפני חצי שעה, אבל מי סופר).
מחפש שיר 184558
אני זוכר את הגרסא הזאת. נדמה לי שהיא מסבירה שהמפיקים רצו שתשיר שיר "חם" ובסוף הוא אומרת משהו כמו "if you cant beat them, join them".
זה עוזר? 184561
זה עוזר? 184689
לענת, לקורא נבוך ולאלמוני, תודה על עזרתכם. עדיין לא סרקתי את כל הארבעים ואחד של ענת, אבל התחלתי. אני סובל מחוסר זמן כרוני. בינתיים אני חושב שכמו שאמר האלמוני, ברוב המקומות מדובר בגירסת האולפן האיטית, אבל עדיין אינני מתייאש ועוד אמצא ואודיע לכם (:

שוב תודה ממני יורי.
זה עוזר? 184716
אם מדובר בביצוע שכולל את הציטוט "If you can't beat them, join them" אזי הוא מושמע לא מעט ב 88FM. פניה אל אחד העורכים שם (טל השילוני, כריסטינה גוליית) סביר להניח שתשא פרי. אפשר לנסות ב 88fm.iba.org.il
זה עוזר? 184717
התכוונת לתת קישור http://88fm.iba.org.il/ לא?
זה עוזר? 185178
תודה, דורון ואלמוני, איך לא חשבתי על זה בעצמי.

יורי
נו, מצאת? 186228
גם אני רוצה את הגירסה הזאת. עכשיו בעקבות עצתו של דורון התחלתי להאזין ל88FM, אבל זה יהיה נחמד על דיסק או על תקליט.
נו, מצאת? 187473
לא, עוד לא. סליחה שאני עונה רק עכשיו,נעדרתי לכמה זמן לרגל העבודה. עוד לא טיפלתי בעניין הזה בכלל. כשיירד הלחץ אתפנה לעסוק בזה ואם יהיו לי חדשות טובות אספר לך.

ממני יורי
מחפש שיר 430688
יש לי את הגירסה הקצבית בתקליט.
התקליט למכירה.
אימייל- eli_r123@netvision.net.il
לכבוד החורף שהגיעה 185210
כל שנה בחורף יש מיספר אלבומים שאני מוציא מהמדפים ושומע במיוחד מישום מה המון פולק רוק FAIRPORT CONVENTION בתקופה המוקדמת שלהם אם סנדי דני זל. סטילאי ספיין עם מדי ריור שמיתנגן ברקע NICK DRAKE טום וידס לאודרד כהן ועוד
אז חשבתי להמליץ בחום על NOW WE ARE 6 של סטילי ספין או על אחד האלבומים המוקדמים של FAIRPORT
וחשבתי לישאול איזה דיסקים עושים לכם את החורף
אה כן איין חורף מושלם בלי איילנד של קינג קרימזון ו SONGS FROM THE WOOD של JETHRO TULL
חורף נעים.
מה עם "אווזי שלג" גמליים? 185451
מה עם "אווזי שלג" גמליים? 185456
אווזי השלג הגמלונים מתנגנים לי כבר כמעט חודשיים במחשב ואני לא יכול להפסיק, במיוחד עם הקטעים של החליל ב-Rhayader. עיזרו לי!
מה עם "אווזי שלג" גמליים? 185468
העזרה נשלחת דיסק של מוסיקה אירית מתוחכמת שאתה כל כך אוהב בדרך אלך MELOW CANDLE או סטילאי ספיין
אבל אולי כשניסע באוטו שלך למיפגש האיילים אני אנגן לך על החליל את הקטע ההוא מאווז השלג
מה עם "אווזי שלג" גמליים? 185470
זה בסדר, אני כבר מנגן אותו בעצמי.
ריקודי גשם 186721
אחרי שכתבתי את התגובה, שלפתי את rain dances, ומאז הוא נשאר תקוע במחשב ומדי פעם wmp מתחיל לנגן אותו. תקליט מאד מומלץ.
מה עם "אווזי שלג" גמליים? 185464
הבעיה שלי בקשר לאלבום הזה ואני חושב שאמרתי את זה בם לערן בילינסקי בהופעה של אגרול שמנגנים את הצד הראשון של האלבום בהופעה.
שהוא מאד יפה אבל הבעיה שלו שהוא נשמע כמו מיקס של כל מה שהיה באות התקופה יש שם מלא רצועות ותמיד יש לי הרושם שזה הולך כך
הקטע הראשון עם החליל יופי בואו נישמע כמו גטרו טאלל אחרכך יש שם קטע כזה בסיגנון פינק פלויד ובואו נישמע כמו פימקפלויד ויש שם קטע שנשמע כמו EMERSON LAKE AND PALMER וחו וחו לא מצאתי את ההבט המקורי של קאמל באלבום הזה אבל זה אחלה אלבום ובהיזדמנות זאת הרשה לי להמליץ על מיראז שגם הוא אלבום מצויין של קאמל.
כל הזכויות שמורות 227973
גידי הפנה את תשומת ליבי לכך שהמאמר מופיע, בלי רשותו ובשינויי עריכה קלים, באתר בשם "גלאור" שעורך יהודה הגר ‏1. למרבה החוצפה, בשורה התחתונה נאמר ש"כל הזכויות שמורות לגלאור מולטימדיה".

האם יש משמעות להפרה של זכויות יוצרים ברשת, בהנחה שלא נוצרו רווחים כספיים ישירים מהצגת המאמר הגנוב?

כל הזכויות שמורות 228041
יש משמעות, תשומת לב המערכת הופנתה, והעניין מטופל.
כל הזכויות שמורות 228106
האמת שזה ממש מעצבן וראיתי שהאתר שיך לקלידן של חנן יובל חבל שלא פנו אלי
אגב כשאני רציתי לפרסם תרגום אנגלי למאמרי מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל פניתי בבקשה לדובי והוא אישר אם הוא לא היה מאשר לא היתי מפרסם
אני בהחלט לויאלי לאתר וברגע שמאמר שלי שם הוא מבחינתי שיח לאייל או לכל מקום אחר שאני מפרסם בו
אשמח להיתעדכן במה קורה אם זה
והאם לא נותר לנו לצטת באופן שונה את השיר
גנבה חצי גנבה .
מה שמוזר לי שהישתמשו בשמי כמראיין ערכו את המאמר שונה טיפה כתבו שערך יהודה הגר שאיין לי מושג מי היוא מילבד ממה שכתוב עליו באתר ולא כתבו שהמכור נימצא הן באייל והן באוקפי
כל הזכויות שמורות 228123
לא נוכל לדעת אם המאמר הועתק מ''האייל'' או מ''אוקאפי''. להבא, אולי כדאי להשתיל בכוונה כמה שינויי כתיב מלא-חסר והחלפת מלים, כדאי שאפשר יהיה לזהות את המקור. (לא שזה כל-כך משנה).
כל הזכויות שמורות 235042
יש חדשות בנושא? עבר חודש, והמאמר (על הזכויות השמורות) עדיין שם.
כל הזכויות שמורות 235222
אני עובד על זה תוך שבוע שבועיים מקווה לטוב
כל הזכויות שמורות 235316
ובאותו נושא, מה עם המאמר של ניצה שהתפרסם בעיתון היהודי ההוא בחו"ל? מה נסגר עם זה?
מאמר גנוב? או לשון הרע! 418473
אדון נכבד
לפני שאתה מכנה אותי גנב עליך לדעת כמה דברים:

א) שמו של כותב הכתבה ומחברה הופיע במקום גלוי ומכובד בכתבה,
ואף תמונתו של הכתב (גידי) מופיעה בכתבה, אין שום מקום לספק
של מי הקרדיט על כתבה זו.

ב) נכון אמרת, האתר אינו נושא רווחים, לא ישירים ולא עקיפים,
פשוט רציתי לתת כבוד גם לאומן וגם לכתבה ולמחבר הכתבה, כך עשיתי.
ג) נהוג באינטרנט להציג כתבות המתפרסמות באתרים אחרים בתנאי
שאין פלגיאט (ז"א ששם המחבר מופיע באופן ברור כמו במקרה זה)

ד) עלי להפנותך לפסיקה של בית משפט בעניין זה:"בית המשפט קבע: "לעיתונאי אין זכויות יוצרים על כתבותיו" ועוד "באל זכות שבדין, אין ניתן לתבוע פיצוי על פי דיני עשיית עושר ואל במשפט", פסקה השופטת וגו..

ולסיכום: כוונותי היו טובות ונבעו מתוך רצון לקדם את התרבות והאמנות בישראל, לא הרווחתי מכך פרוטה לא במישרין ולא בעקיפין.
אם עיתונאי מעדיף שכעתבותיו יגנזו ויעלמו בתהום הנשיה יהי כך,
לדעתי עשיתי שרות טוב לגידי אהרונוביץ' בכך שנתתי עוד במה לכתבתו.
הכיתוב ,כל הזכויות שמורות" בתחתית כל העמודים באתר מתיחס לאתר עצמו, לשם המתחם, לבנייה, לגרפיקה וכו ולא לכתבה עצמה, זה ברור לכל ילד שגולש באינטרנט. (לכן זה כתוב למטה בקטן מתחת למסגרת)
לבוא ולקרוא לי גנב? אני חושב שמגיעה לי התנצלות פומבית.
אם חסר לכם תוכן באתר או נושאים לדבר עליהם אנא חפשו במקום אחר. שמי הטוב הולך לפני כבר 30 שנה ללא רבב ולא אתה תצליח לפגוע בו.

יהודה הגר
עכשיו באים? 418481
ונניח ורק נניח שהעתקת מאמרים פרי עמלם של אחרים ללא ידיעתם הינה חוקית.
האם ניסית לפנות לגדי, להודיע לו על כוונתך לפרסם את החומר ולוודא שאין לו התנגדות עקרונית.

המושג 'דרך ארץ' מצלצל מוכר? הלו? מישהו בבית?

אולי ישנה סיבה טובה מדוע שמך הטוב הולך תמיד לפניך, גם אני לא הייתי רוצה להיראות בקרבתך.
מאמר גנוב? או לשון הרע! 418526
סעיף ד) שלך הוא הולכת שולל - משתמע ממנו כאילו אין לעיתונאי (או לכל אחד אחר) זכויות כלשהן על מאמר פרי עטו - ולא כך הוא. המקור:
מאמר גנוב? או לשון הרע! 418527
לא נראה לי שלזכויות העיתונאי על מאמריו, לפי פסיקה זו, יש משמעות מעשית ניכרת. בכל מקרה, כיוון שגידי ודא איננו מתהגד מוסרית לפרסום באייל הקורא, אזי במקרה הנוכחי אין להן משמעות מעשית כלשהי.
אלע''ד 418529
קודם כל, מדובר שם על ''עיתונאי שכיר'', מה שבוודאי לא רלוונטי עבור גידי. שנית, הבעיה לא היתה עם פרסום באייל, אלא באתר של יהודה הגר. שלישית, אם הבנתי נכון, לעיתונאי השכיר אין זכות קנינית על המאמר, אבל לעיתון יש.
מאמר גנוב. 418609
לקחת מאמר שלא אתה כתבת, ולא אתה ערכת, ופרסמת אותו בלי רשות באתר שלך. אין חולק על כך שספקי התכנים (גידי, במקרה הזה) מעוניינים בשירותיהם הקולקטיביים של מציגי התכנים (בעלי האתרים); וההיפך נכון באותה מידה. לשם כך נוצר חופש הבחירה: כל כותב יכול להחליט היכן הוא מעוניין לפרסם את כתבותיו, ומה התשלום שהוא רוצה לדרוש בעבור הפרסום; גם בעל האתר יכול להחליט מה הוא קונה, מה הוא משיג חינם, ומה הוא מפרסם בתשלום. אתה יכול להעביר זקנות את הכביש, אבל לא בעל כרחן (אפילו אם לדעתך "עשית שירות טוב").

א. ומה בכך אם לא מחקת את שמו של הכותב מן הכתבה. "ירשת?" חמור דיו.
ב. דע שאין צורך בהוכחת נזק או רווח כדי לתבוע פיצויים.
ג. שמע המנהג הזה, לפרסם כתבות של אחרים בלי רשות, לא הגיע לאזני.
ד. זו הטעיה גסה. לפי הפסיקה, עיתונאי שכיר מוסר את זכויות היוצרים למעביד; אין פירושו של דבר שזכויות היוצרים נעשות הפקר.

הכיתוב על הזכויות (שגנבת) ה"שמורות" לך לא הופיע "למטה בקטן מתחת למסגרת", אלא ברציפות מיד לאחר הטקסט. המאמר כבר אינו נגיש באתר שלך, אבל יש ברשותי צילומי מסך מלאים (ששמרתי, מתברר, תחת הספריה Stolen Gidi).

מר הגר, גנבת את המאמר, ומן הראוי שתתנצל בלי שיהוי נוסף.
מאמר גנוב. 429084
....... במה אתם מתעסקים... אין לכם משהו יותר טוב לעשות...
גם אם הוא גנב את המאמר מה כולכם קופצים אז המאמר התפרסם אני לא חושב שמחבר המאמר כל כך מתנגד לפירסום שמו ודרך אגב כל הזכיות שמורות באתר מתכוון לאתר בדרך כלל... אני יכול לומר את זה בלי לראות בכלל את האתר עצמו... בכל מקרה תתעסקו בדברים מעניינים ולא בשטויות... אפילו את כותב המאמר זה לא כל כך מעניין... כדי שתתעסקו באיך לטור את בעיות הסמים עם הילדים שלכם לפני שאתם מתעסקים בשטויות תודה ויום טוב D: בהצלחה עם הילדים דרך אגב...
מאמר גנוב. 429088
אם זכרוני אינו מטעני, ב- 7/11/2006 דווקא היה לי משהו טוב יותר לעשות, אלא שאז הגיע לכאן איזה מלאים-זכויות-יוצרים-מטעם-עצמו והודיע שמעכשיו המאמר הגנוב הוא בעצם שלו, ותגיד תודה שפרסמנו אותו בכלל.
אז ככה, ובאותיות גדולות ומנוקדות: פרסום מאמר ללא רשות הבעלים הוא הפרה של זכויות יוצרים; בעברית למתחיל, גניבה. הערך הבוליאני של קיומן של מחשבות בנושא התנגדותו של מחבר המאמר לפרסום אינו ממין העניין.

בכל מקרה, תודה על הדאגה לשלומן של בעיות הסמים של הילדים שלנו. אם אני אתקל בעובדת סוציאלית, אמסור לה ש"קורא מופתע" לקח את הנושא תחת חסותו.
מאמר גנוב. 429101
(שבכלל טרחת להגיב.)
מאמר גנוב. 429125
רציתי כבר לשאול כאן כמה פעמים אבל פחדתי שתצחקו עלי, מה זה "ערך בוליאני"? או ליתר דיוק מה זה "בוליאני"?
מאמר גנוב. 429127
לוגיקה בוליאנית [ויקיפדיה]
מאמר גנוב. 429134
תודה.
כל כך הרבה שנים לא קראתי אבא 298260
אלה מילים מתוך שיר שכתב אהוד מנור ומבצע חנן יובל
מישהו מכיר את השיר? אשמח לקבל את מילותיו
תודה
כל כך הרבה שנים לא קראתי אבא 298279
השיר נקרא "זה אתה".
הקישור למילים משירונט:
כל כך הרבה שנים לא קראתי אבא 298307
כל האלבום הזה הוא טקסטים של אהוד מנור והפקה של קורין אלל
כל כך הרבה שנים לא קראתי אבא 298906
מודה לך מאד גידי
תודה
כל כך הרבה שנים לא קראתי אבא 299315
היי תמי תודתי לך על מילות השיר

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים