נעצרו בכיר בבנק הפועלים ובכיר במס הכנסה 1681
חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה עצרו הלילה (ה') את המשנה למנכ"ל והחשב של בנק הפועלים יצחק בכר ואת סגן נציבת מס הכנסה לעניינים מנהליים צדוק ארבל. השניים חשודים ששיחדו גורמים בביטוח לאומי, כדי שאלו יפחיתו מחוב בנק הפועלים למוסד לביטוח לאומי. הבוקר הובאו השניים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל־אביב.

הפרשה פורסמה לראשונה ביום ג' בערב, עת הובאו להארכת מעצר ארבעת החשודים בתיווך בין הבנק למוסד לביטוח לאומי - אלי אריזוני וניר שמשון מירושלים, ובני הזוג אברהם ושרה כהן ממעלה־אדומים.

לפי גרסת המשטרה, החל משנת 94' ניהל בנק הפועלים משא ומתן עם המוסד לביטוח לאומי בניסיון לסלק את החוב שצבר במהלך העשור שלפני כן, בסך של 86 מיליון שקלים, אולם הליך זה לא גרם לכל הפחתה בגובה החוב. רק התערבותם של אריזוני ושמשון הביאה את המחלוקת לידי סיום, בהפחתה המשמעותית של החוב ל-‏20 מיליון שקלים.

במשטרה חושדים כי שמשון, בעברו סגן מנהל בבנק יהב, שימש כחוליה המקשרת בין דמות בכירה בבנק הפועלים לבין אריזוני, וקידם את העסקה - תוך הפעלת קשריו במוסד לביטוח לאומי. לפי החשד, קיבל ארבל מבכר המחאה על סך כ-‏7.7 מיליון שקלים, שניתנה לחשודים האחרים בפרשה בתמורה לפעילותם להפחתת החוב. ההמחאה הופקדה בחשבונה של שרה כהן, אחותו של אריזוני.

מבנק הפועלים נמסר כי "בין הבנק לבין המוסד לביטוח היתה מחלוקת כספית שמקורה בשנים 1984-1987, לפני כ- 20 שנה. הבנק כפר בחבותו לשלם לביטוח הלאומי תשלומים נוספים כלשהם. בשנת 1999 הושג הסכם בין הבנק לבין המוסד לביטוח לאומי אשר הסדיר את המחלוקת. ההסכם נערך כדין ותוך שקיפות מלאה. חשוב לציין שהבנק פעל בתום לב בכל הכרוך להשגת ההסכם עם הביטוח הלאומי".

מלשכת דובר המוסד לביטוח הלאומי נמסר כי "הסיכום עם בנק הפועלים נעשה על דעת ההנהלה, ולא על דעתם של פקידים במוסד, בתהליך מסודר ומבוקר. מדובר בהחלטה ישנה מאוד בעניין הפחתת החוב לבנק הפועלים. אין מדובר בתלונה של המוסד למשטרה, והנושא נבדק בעבר על ידי מבקר המדינה".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים