היועץ המשפטי ביקר את כלי התקשורת בישראל 1697
היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, מתח ביקורת חסרת תקדים על כלי התקשורת בישראל, בעקבות סיקור פרשות מזרחי וגלאט־ברקוביץ'. היועץ תקף גם אנשי אקדמיה ופוליטיקאים, שלדבריו, מנהלים נגדו מסע הכפשה מכוון.

את דבריו נשא רובינשטיין היום (ו') בפורום למשפט וחברה של המכללה האקדמית נתניה, מתוך רצון להצדיק את המלצתו בדבר הדחת ראש אגף החקירות, ניצב משה מזרחי, בעקבות האזנות הסתר. לדבריו, מטרת הדו"ח שהגיש בנושא הייתה להעלות את השאלות בדבר מגבלות הכוח של המשטרה.

עיקר הביקורת הוטחה בעיתון "הארץ" שקוראיו קיבלו, לדברי רובינשטיין "מידע מוטה וחלקי". את אופן העברת המידע כינה: "ניו־ג'ורנליזם נטול אתיקה".

כמו כן, הטיח רובינשטיין ביקורת אישית כלפי כתבים ופרשני תקשורת. לדעתו, ישנם יחסים סימביוטיים בין עיתונאים לגורמים אוכפי חוק.

לטענתו, העיתונות הכתובה והאלקטרונית כולה מצויה בעולם שקרי ותוקפת עובדות שאינה יכולה להתמודד עימן. אופן פעילותה הוא שטחי, בור ולא אתי העסוק בסימון מטרה מראש.

היועץ הזכיר גם את פרשת גלאט־ברקוביץ', הפרקליטה שהדליפה לעיתונות את המסמך מחקירת פרשת סיריל קרן, ואמר כי "נצלב על־ידי התקשורת" בעקבות מילוי תפקידו כהלכה. רובינשטיין ביקש להבהיר כי מעולם לא מנע מהמשטרה צעדי חקירה נגד אישי ציבור.

על עצמו אמר רובינשטיין שמעולם לא היווה מקור של עיתון. את מספר שיחות הרקע שקיים עם עיתונאים, לדברי רובינשטיין, "ניתן לספור על יד אחת".

בדבריו הזכיר היועץ שיחה שערך עם פרקליט צעיר, אשר אמר לו: "כל זמן שיש כיפה על ראשך, תמיד יימצאו כמה עיתונאים שיפסלו מראש את דעותיך".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
גלאט־ברקוביץ' - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

היועץ קלע לבעייה חמורה בחברה 181676
האליטות הישנות (העיתונות, המשטרה, הבנקאות,בתי המשפט ואפילו צה"ל)
במדינת ישראל נגועות במחלה ישנה של גזענות ופוליטיות יתר
זה כתוצאה מכך שהם נוצרו כמנגנונים פוליטיים מושחתים בזמן שלטון השמאל והליברליות וה-פוליטיות זה מושגים שלא קיימים בהם. זוהי בעצם טענתו של הימין כלפיי האליטות, לא העשירים או אנשי החברה אלא המוסדות והאנשים שמשפיעים על חיינו. צעד אמיץ עשה היועץ שהטיח זאת בפניהם, אמיץ, אבל לא אפקטיבי. תמיד יטענו נגדך שאתה ימני דתי משיחי או מטורף וימשיכו לנהוג בדרך הפסולה הזאת.
אין מה לעשות עד שהאנשים הללו יעזבו את העולם (בדרך טבעית) ואנו נוכל לנהל את חיינו בלי השפעתם ההרסנית של "דור המייסדים" וגרורותיהם על חיינו
נסיים במשפט של זבוטינסקי: אולי איננו יכולים להביסם כרגע אבל נשתלט כתוצאה ממעשיכם הנפשעים על נשמות ילדיכם"

*הכותב בא ממשפחה מפא"יניקית טיפוסית ונפשו שייכת כרגע לימין הליברלי בארץ.
לעזאזל עם הדור הישן!!! גם לנו מגיע לחיות כאן!!!

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים