ועדת בך פסלה מועמדותו של יורם טורבוביץ' לתפקיד היועץ המשפטי 1715
ועדת בך לבחירת היועץ המשפטי לממשלה החליטה אמש (א') לפסול את ד"ר יורם טורבוביץ', מועמדו של שר המשפטים יוסף לפיד, מלכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

בתום ישיבה ארוכה שניהלה אתמול הוועדה הוחלט כי טורבוביץ' אינו כשיר לכהונת שופט בית־המשפט העליון ועל כן, על פי הקריטריונים המקובלים, גם אינו כשיר לכהן כיועץ משפטי לממשלה. כמה מחברי הוועדה הדגישו כי טורבוביץ' כמעט שלא עבד כעורך־דין ובוודאי לא עסק בעריכת דין במשך עשר שנים - הזמן הנדרש לכהונת יועץ משפטי לממשלה ושופט בית־המשפט העליון. טורבוביץ', לעומת זאת, טען בראיון שערכה לו הוועדה לפני כשבועיים כי עבד כעורך־דין במשך 12 שנה.

שר המשפטים אמר בתגובה להחלטה: "אני מצטער מאוד שד"ר יורם טורבוביץ' נפסל על עניין טכני, ויש בדעתי לנצל את הצעתה של הוועדה להציע מועמד אחר מטעמי".

בשבוע הקרוב תתכנס הוועדה פעם נוספת, ותציג את המלצותיה בנוגע ליתר המועמדים: השופטים עוזי פוגלמן, עודד מודריק, דוד חשין ורון שפיר, המשנה ליועץ המשפטי - מני מזוז, ועו"ד ליפא מאיר.

ועדת בך החלה לפעול לפני כחודשיים, כחלק מההמלצות שגובשו לאחר פרשת מינויו של עו"ד רוני בר־און ליועץ המשפטי. בראש הוועדה עומד השופט בדימוס גבריאל בך וחברים בה פרופ' רות גביזון, ח"כ גדעון סער, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלכס הרטמן.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עו''ד ליפא מאיר • מגדלי עזריאלי
  בלי ציניות • האייל היפאני • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים