נפטר הבמאי דוד פרלוב 1727
במאי הקולנוע דוד פרלוב נפטר הבוקר (ש') בגיל 73 בתל אביב.

פרלוב נולד בברזיל ב-‏1930, ואחרי שהות של כמה שנים בפאריס עלה לישראל ב-‏1958. עבודתו החשובה והנודעת ביותר היא "יומן", אותו ביים בשנים 1973-1983, במהלכן תיעד את חייו ואת חיי סובביו. ב-‏1999 היה לזוכה הראשון בפרס ישראל בתחום הקולנוע.

במהלך השנים יצר פרלוב עוד מספר סרטים תיעודיים, שהאחרון שבהם כלל תצלומי סטילס, ונקרא "תצלומי 2002-1952".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

במאי מעניין 184501
אהבתי את היומנים הקולנועיים שיצר. אני אומר זאת אם הסתייגות מסויימת, היה בהם גם משהו קצת דידקטי, אבל הם היו מעניינים אישיים ועד כמה שידוע לי מקוריים בשפה שיצרו ולא רק בקולנוע הישראלי, אלא בקולנוע העולמי בכלל. הזיקה שלהם לדעתי מהקולנוע של הגל החדש, אבל הוא חורג ממנו.
Pseudo eulogy 185176
Perlov's work changed the landscape of Israeli cinema and is being taught in film schools throughout the country (all 4 or 5 of them). It saddens me that in a self proclaimed "ktav et leinyaney tarbut…" Perlov's passing gets fewer responses than a lottery controversy.
אנא, השכילו אותנו! 185185
אם מדובר בבמאי ששינה את פני הקולנוע הישראלי, אני רוצה ללמוד עוד (ואני מניחה שגם אחרים ישמחו) - אז תנו לנו עוד פרטים! באילו סרטים כדאי לנו לצפות כדי להכיר את עבודתו של פרלוב? האם מדובר רק ביומנים תיעודיים או גם בסרטים עלילתיים?
אנא, השכילו אותנו! 185373
עד כמה שידוע לי המסה הקריטית של עבודתו עוסקת ביומנים כמו דקומנטריים שעוברים בין האישי לחברתי ולאומי ומלווים בקריינותו ותובנותיו של הבמאי על רקע צילום נופים. לפעמים היופי של היומים נובע מהפער בין הדימויים המוקרנים לפרשנות המדובררת ברקע. תשלחו לי שאני חלש לחלוטין בשמות ותאריכים.
אנא, השכילו אותנו! 185374
תסלחו לי שאני גם חלש בהגהה ואל תשלחו לי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים