תוכנית ההתנתקות של שרון: פריסה מחדש של יישובים ושל כוחות צה''ל 1730
רה"מ אריאל שרון אמר הערב (ה') בנאומו בכנס המרכז הבינתחומי בהרצליה כי אם בעוד כמה חודשים הפלסטינים ימשיכו לא לקיים את התחייבויותיהם במפת הדרכים, תוביל ישראל מהלך ביטחוני של התנתקות מהפלסטינים.

שרון אמר כי "תוכנית ההתנתקות נועדה להעניק מקסימום ביטחון וליצור מינימום חיכוך בין ישראלים לפלסטינים". התוכנית תכלול פרישה מחודשת של כוחות צה"ל ושל יישובים בקווי ביטחון חדשים, כך שמספר הישראלים הנמצאים בריכוזי אוכלוסיה פלסטינית יפחת ככל האפשר. "אני יודע שאתם רוצים לשמוע שמות", אמר שרון לנוכחים בכנס, "אבל צריך לשמור משהו גם לאחר כך". שרון הדגיש כי הפחתת החיכוך תחייב מהלך "קשה מאין כמוהו" וחזר על דבריו כי "ישראל לא תישאר בכל המקומות בהם אנו נמצאים היום". שרון הוסיף כי "יישובים שיועתקו הם כאלה שבכל מתכונת אפשרית של הסדר עתידי וסופי לא ייכללו בשטח מדינת ישראל. במקביל, במסגרת תוכנית ההתנתקות, ישראל תחזק את שליטתה באותם חלקי ארץ ישראל שיהוו חלק בלתי־נפרד ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי".

שרון גם חזר על התחייבותו לפיה ישראל תמלא את חלקה במפת הדרכים: "לא תהייה בנייה מעבר לקו הבנייה הקיים, אין הפקעות קרקע לבנייה, אין תמריצים כלכליים מיוחדים, ואין בנייה של התנחלויות חדשות".

ראש הממשלה מנה שורה של הקלות לפלסטינים שאותן בכוונתו ליישם: "ישראל תסיר סגרים וכתרים ותוריד את מספר המחסומים. נפעל להרחבת שעות הפעילות במעברים הבינלאומיים. כל הצעדים הללו נועדו להבטיח תנועה טובה יותר של האוכלוסייה הפלסטינית שאינה מעורבת בטרור. אנחנו נמסור, בכפוף לתיאום ביטחוני, ערים פלסטיניות לאחריות ביטחונית פלסטינית. ישראל תעשה את כל המאמצים כדי לעזור לפלסטינים ולקדם את התהליך".

שרון גם אמר בתחילת נאומו כי "יש לעתים נטייה לצמצם את כל בעיותיה של מדינת ישראל לתחום המדיני מתוך מחשבה כי כאשר בעיותיה של ישראל עם שכנותיה ייפתרו, ייפתרו מאליהם שאר הנושאים שעל סדר היום. בפנינו אתגרים נוספים החייבים לקבל מענה. בכלכלה, בחינוך, בהגברת הלכידות החברתית ובשיפור היחסים בין יהודים לערבים".

שר המשפטים יוסף לפיד תקף היום בנאומו בכנס הרצליה בחריפות את המתנחלים. לדבריו, "אף שישראל מוגדרת דמוקרטיה, היא מונהגת בידי מיעוט קטן של אנשי יש"ע, שהם בעצמם מייצגים מיעוט בקרב המתנחלים. בסתר ליבם הם חולמים על טרנספר פלסטיני אל מעבר לירדן, פתרון שלא רק שהוא ברברי, הוא גם לא מעשי. כשאוזלים הנימוקים, הם שמים את יהבם באלוהים".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  כנסים • ארד מייסון • 4 תגובות בפתיל
  בג''ץ דוחה את העסק • ערן בילינסקי • 3 תגובות בפתיל
  תוכנית לימודים • ערן בילינסקי • 4 תגובות בפתיל
  עוד על פינוי מאחזים • אלון עמית • 145 תגובות בפתיל
  ''משפחת הקראווילה'' הראשונה • ערן בילינסקי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים