בנות המשעא''ז נגד 2,000,000 גברים 1739
דור חדש של מנהיגים רוחניים קם לעם בציון. את מקומם של המטיפים מפעם תפסה חבורת נשים עם אידיאולוגיה של שליטה נשית ודיכוי הגבר. הן נלחמות להפלת ה''פטריארכיה'' והשמדת מוסד המשפחה כפי שאנו מכירים אותו.

לפני 2000 שנה גלה ממולדתו העם היהודי והתפזר על פני התבל. הפטריארכיה של אבותינו התמוטטה, כי אין מקום לגברים גאים וחזקים בגולה, והוחלפה במטריארכיה. את מקומו של אב המשפחה החזק תפסה האמא הכל־יכולה. הגברים – במיוחד בגלות אשכנז הקשה – סיגלו לעצמם הרגלים של כניעות, הנשים הפכו לעריצות.

לפני קצת יותר ממאה שנה התחיל העם תלוי־האם הזה לטפטף בחזרה לארצו הישנה. מנהיגים ואידיאולוגים אמרו לו שהוא צריך להילחם, אז הוא נלחם. המלחמה היא עניינם של הגברים, ובזכותה הפכה החברה הישראלית למיליטריסטית ומעריצת־גבריות, למשך תקופה. אבל אופי שנרכש ב-‏2000 שנה לא משנים במאה שנים. ברגע שנדמה היה שתמה הלחימה הקשה והחל עידן השלום, ברגע שהאידיאולוגים הציוניים הזדקנו והאידיאולוגיה עצמה כבר נראתה מיושנת, שבו סימני הרפיסות העתיקים וצפו מעלה.

דור חדש של מנהיגים רוחניים קם לעם בציון. את מקומם של המטיפים מפעם תפסה חבורת נשים עם אידיאולוגיה של שליטה נשית ודיכוי הגבר. גם את האידיאולוגיה עצמה – שילוב מרושע ואבסורדי במיוחד בין הטפה מרקסיסטית למלחמת מעמדות לבין מנטליות של "בלבוסטה" אשכנזית – רקחה, לא במקרה, חבורת נשים יהודיות בארה"ב, והיא אומצה בחום ע"י אחיותיהן בציון. האופי החלש ממילא של הגברים היהודיים והתבטלותם מול נשים אסרטיביות הפך את כיבוש עמדות הכוח בישראל לקל במיוחד. כך קמה חבורה שאקרא לה המשעא"ז, על פי ראשי התיבות של שמות הבולטות שבמנהיגותיה – מרב (מיכאלי), שלי (יחימוביץ'), עדנה (ארבל), אושרת (קוטלר) וזהבה (גלאון).

את מרב מיכאלי יצא לי להכיר מקרוב, כמי ששירת איתה בגלי צה"ל והיה מיודד עם החבר שלה דאז, ארז טל. את זהבה גלאון הכרתי בתקופה בה היתה פעילה בתנועת רצ, ואני הייתי עיתונאי צעיר שהסתייע בח"כים שריד וצוקר בכדי להקים ארגון מתנדבים שנקרא "אור אדום". בזמן האחרון שוב נוצר בינינו קשר, אם אפשר לקרוא לזה כך. את יחימוביץ', קוטלר וארבל אני מכיר רק דרך אמצעי התקשורת.

חמש הנשים האלה הן רק חלק מהקצה של הפירמידה, כמובן. חברות במשעא"ז עוד הרבה נשות־תקשורת, פוליטיקאיות ומשפטניות – כמו גם שוטרות, עובדות סוציאליות, אקדמאיות, נשים מתחומים מקצועיים אחרים, וסתם נשים. המאחד אותן, כאמור, זו האידיאולוגיה הפמיניסטית – אידיאולוגיה אשר הקשר בינה לבין זכויות נשים הוא כמו הקשר בין הקומוניזם לזכויות עובדים. מי שמעמיק קצת בקריאה אודות הפמיניזם יגלה כי הפמיניסטיות כלל לא נלחמות בעד זכויות נשים. הן נלחמות למען הפלת ה"פטריארכיה" והשמדת מוסד המשפחה כפי שאנו מכירים אותו, והן משוכנעות כי כך יביאו גאולה לעולם. הגברים, בעיניהן, הם האויב. כל זמן שיש גברים, יש מבחינתן סיבה למלחמה, וכמו אצל פעילי תנועות השמאל שקדמו לפמיניזם, הן רואות בחדירה לעמדות השפעה הזדמנות להגשמת מאווייהן האידיאולוגיים. עיתונאית פמיניסטית היא קודם כל פמיניסטית ורק אחר כך עיתונאית. פרקליטה או שוטרת פמיניסטית היא קודם כל פמיניסטית ורק אחר כך פרקליטה או שוטרת. המחויבות לאתיקה מקצועית ולחוק משנית עבורן, לעומת הנאמנות למלחמת המינים.

כתוצאה מעליית המשעא"ז (שחלה במקביל להתעצמות הפמיניזם בשאר העולם המערבי), אנו חשופים מזה כ-‏20 שנה למסע תעמולה של שנאה ושטיפת מוח אנטי־גברית שלא היה כדוגמתו בתולדות האנושות. בכל מקום שתפנה תראה סרטים, פירסומות, תוכניות טלוויזיה, מודעות, ידיעות עיתונאיות, ומחקרים הלועגים לגברים ומציגים אותם כיצורים ניאנדרטליים, סוטים, אלימים, ומגוחכים. אין יותר גיבורים גבריים. מאות החיילים שנהרגים על משמרת המולדת מקבלים ידיעה קטנה בעיתון ואיזכור חולף במהדורת החדשות. רק נשים מוצגות כיום כגיבורות תרבות. חיילת אחת נהרגה בעת מילוי תפקיד קרבי מאז תחילת המלחמה הנוכחית: היא קיבלה כותרת ענק ב"ידיעות אחרונות", שלא הזכירה כלל את החייל שנהרג ביחד איתה באותה תקרית. פה ושם יש בעיתונים תמונות קטנות של חיילינו בחזית יש"ע. אבל רק מוויקי כנפו, שנבחרה ע"י המשעא"ז להוביל את המאבק למען זכותן של נשים גרושות לקבל קיצבה שמנה מבלי לעבוד, עשה עיתון "מעריב" כרזה צבעונית.

כמו האמהות והסבתות שלהן, אשר רדו באבות ובסבים שלנו באמצעות רגשי אשם "פולניים" בשטף בלתי פוסק של גניחות ואנחות שליווה את מלאכת הספונג'ה והכנת הגיוועץ', בתלונות ופקודות נרגנות, כך רודות בנות המשעא"ז בכולנו באמצעות מסע תעמולה הזוי, בלתי פוסק, אודות "אלימות גברית". מחקרים רבים קבעו כי נשים אינן פחות אלימות מגברים במערכות זוגיות, אבל את בנות המשעא"ז זה לא מעניין. מחקר של אוניברסיטת הארוורד קבע כי ישראל נמצאת במקום האחרון בעולם ברציחות נשים. כלומר, הבעייה כמעט ואינה קיימת אצלנו, והמקרים הספורים שמתרחשים פה בכל זאת מדי שנה קורים ברובם על רקע של קשיי קליטה חמורים, שיכרות, זנות ושאר תנאים סוציו־אקונומיים חריגים. זה לא מפריע לבנות המשעא"ז לבנות מסע תעמולה ארסי והרסני של רגשי אשמה, להעביר חוקים, ולהקים גופים שהפכו את חייהם של גברים במדינה הזאת לבלתי נסבלים.

דוגמה אחת היא ההנחייה שניתנה למשטרה ולפרקליטות ב-‏1998 – לא ברור איך, ע"י מי ובאיזו סמכות – לעצור כל גבר שאשתו מגישה נגדו תלונה על אלימות ולהגיש נגדו כתב אישום. נצ"מ ד"ר פיני יחזקאלי מהמועצה לביטחון לאומי כותב בביטאון המשטרה את מה שכולנו יודעים ממילא: לפחות חצי מהתלונות הללו הן תלונות כזב, ועורכי הדין של נשים מתגרשות מייעצים להם להגיש תלונות כאלה כעניין שבשיגרה, בכדי לזכות ביתרון בבית המשפט בעת חלוקת הרכוש, קביעת המשמורת, והמזונות. בנות המשעא"ז יודעות את זה, וזה לא מפריע להן – להיפך. מבחינתן, כמה שיותר זוגות יתגרשו, כן ייטב. לאחרונה התפרסם מחקר המראה כי ישראל נמצאת במקום גבוה יחסית בטבלת הגירושין הבינלאומית. יו"ר הארגון הפמיניסטי "משפחה חדשה" אירית רוזנבלום הביעה בעקבות הפרסום סיפוק מכך שבישראל כבר אין רואים במשפחה "מוסד מקודש".

חלוקת העבודה ברורה: מרב, שלי, אושרת, ונשות־התקשורת האחרות מספקות חיפוי ארטילרי תעמולתי. זהבה גלאון וחברותיה מחוקקות חוקים. ואילו עדנה ארבל והפרקליטות פועלות בשטח, ועוקפות גם את הכנסת וגם את השוטרים המקצועיים עם יוזמות לא־חוקיות, כמו "הצוותים להערכת מסוכנות", שאמורים לעמוד לרשותן של נשים מתלוננות בתוך תחנות המשטרה, אם וכאשר יימצא לכך התקציב. היוזמות החדשות בדרך כלל מוצגות לציבור בחודשים אוקטובר ונובמבר, במסגרת "חודש המלחמה באלימות נגד נשים", במאמרים כמו מאמר זה באתר IWoman. מאמרים אלו נפתחים בסדרה של מספרים מעוררי רגשי אשם ונסגרים בבשורה על הגזירה החדשה. המאמרים מלווים דרך קבע בסטטיסטיקות מפוברקות לחלוטין, כמו זו שטוענת שבמדינת ישראל יש לא פחות מ-‏200,000 נשים מוכות, בזמן שעל פי הנתונים, בשנת 2000 היו בכל המקלטים לנשים מוכות בישראל כ-‏700 נשים סה"כ (על פי המידע באתר עמותת ל.א.). אפילו אם על כל אשה מוכה במקלטים יש תשע שלא מגיעות למקלטים, הסטטיסטיקה הפמיניסטית מוגזמת עשרת מונים.

נשים כקורבנות: תמונה זו מתפרסמת דרך קבע באתר Ynet כאילוסטרציה לידיעות על אלימות, כאשר הקורבן הוא אשה


אז כמה נשים מוכות יש בישראל? אי אפשר לדעת. אחד החוקרים החתומים על הסקר שקבע כי בישראל יש 141,710 נשים מוכות שינה את המספר ל-‏50,000 (בלי לתת שום הסבר) בראיון מאלף שנתן ל-Ynet פחות משנה לאחר פירסום הסקר. הוא גם הסביר באותו ראיון – מסמך נדיר בכנותו – כי בניגוד לדעה המקובלת, בעיית האלימות במשפחה היא בכלל עניין של דינמיקות זוגיות ו"נטיות הסלמתיות", שאין לנתח אותה במונחים של מתעלל וקורבן (באמת – שווה לקרוא את הראיון הזה. הוא דוגמה מצוינת ונדירה למה שקורה כשחוקרים נוטשים לרגע את תכתיבי ה"פוליטיקלי קורקט" ואומרים דברי אמת).

הסקר האמור נערך ע"י מכון מינרבה לחקר בני נוער באוניברסיטת חיפה, וניתחתי את הבעייתיות הרבה שלו בעבר. אם הייתי צריך לזרוק מספר לאוויר, הייתי מעריך את מספר הנשים הסובלות מהתעמרות פיזית כרונית של בן הזוג בכ-‏2,000 או 3,000, מרביתן לא־יהודיות ו/או לא ישראליות ותיקות. אבל כאמור, המחקרים מלמדים אותנו שעל כל אשה מוכה יש גם אשה מכה, על כל גבר מתעלל יש אשה מתעללת, ובכלל, המציאות קצת יותר מורכבת מכפי שהפמיניסטיות היו רוצות שנאמין. יכול להיות שאשה שבעלה נתן לה אגרוף היא אשה טובה וכנועה שהפכה לשק החבטות של הבעל העריץ. יכול באותה מידה להיות שהאשה היא מניפולטורית אכזרית המתעללת בכל בני הבית כבר 20 שנה, שהיא גרמה לבת שלה להתאבד, והאגרוף הזה הגיע לה מזמן. בל נשכח שהפמיניסטיות עצמן מלמדות אותנו שהתעללות ואלימות אינן בהכרח עניין פיזי – ובזה הן צודקות לגמרי. אז כמה נשים מוכות יש? אף אחד לא באמת יודע. כמה גברים פגועי מניפולציות אכזריות יש? כמה אנשים רעים יש? כמה שקרנים יש?

יש סטטיסטיקות אחרות שמדאיגות אותי יותר, משום שהן מתעדות התעללות ממסדית ומאורגנת מגבוה. מדי שנה מוגשות בישראל כ-‏20,000 תלונות על אלימות במשפחה. המספר הזה נשאר יציב, פחות או יותר, כבר די הרבה שנים. מה שהשתנה זה אחוז התיקים שבהם מוגש כתב אישום, לעומת אלה שנסגרים בשל חוסר הוכחות, חשד לתלונת כזב וסיבות אחרות. על פי נתוני משטרת ישראל, בשנת 1995 הוגשו כתבי אישום בגין 49.7% מהתלונות במשטרה על אלימות במשפחה. בשנת 2001 כבר הפכו 88% מהתלונות לכתבי אישום. סביר להניח כי מתוך 12% התיקים שנסגרו, חלק גדול היו תלונות של גברים נגד נשים, וכי אחוז התלונות נגד גברים שנסגר בלי כתב אישום שואף כיום לאפס. כך הופכת מערכת שקרים של סוקרים ותועמלניות לרדיפה של עשרות אלפי חפים מפשע.

גברים כמפלצות: תמונה זו פורסמה באתר האינטרנט של 'מעריב' כאילוסטרציה לידיעה על אלימות גברים מ-‏07.10.02


בשנת 1995 נעצרו 690 אנשים בגין חשד לאלימות במשפחה. בשנת 2002 הגיע מספר המעצרים ל-‏3,312 – פי חמישה כמעט. אין עלייה מקבילה בסטטיסטיקה לגבי מספר נפגעי האלימות. מה זה אומר? זה אומר שבכל יום נעצרים בישראל בין חמישה לעשרה גברים סתם, בגלל שהמשטרה פוחדת פחד מוות מהשתדלנות הנשית, ובגלל שתחנות המשטרה ובתי המשפט שלנו הפכו לסניפים של נעמ"ת. בכל פינה במוסדות האלה – אפילו על מחשבי הקלדניות בבתי המשפט – תראו היום מדבקות של ארגוני הנשים, המצהירות הצהרה טריטוריאלית ברורה. נעמ"ת, ויצ"ו וגופים פמיניסטיים אחרים עורכים דרך קבע השתלמויות שטיפת־מוח וחינוך־מחדש לשופטים ולשוטרים, ופעילות הארגונים הללו מתקשרות בחופשיות לחוקרי משטרה ודורשות מהם להחמיר עם בעלים חשודים במקרים ספציפיים. בקצב הזה, אם נתבשר יום אחד שמשטרת ישראל החליפה את צבע המדים שלה לוורוד, אני לא אופתע.

המשעא"ז משגע את המדינה הזו, משפיל וקובר את גבריה, מפריד אבות מילדיהם, ומרושש אותם, דווקא בזמן שבו אנו זקוקים יותר מאי פעם למנהיגות, לרוח לחימה, לגישה גברית צבאית ובריאה שתוציא אותנו מהמדמנה הביטחונית והתוהו הערכי של זמננו. חייבים לעצור את חבורת הבנות האלה, ולהזיז אותן מעמדות ההשפעה שלהן. לא מדובר כאן רק בביזיון לעם הזה ולגברים שבו – מדובר על עניין שהוא בנפשנו. רק תבוסת המטריארכיה היהודית תבשר את סוף הגלות.
קישורים
בקריאה אודות הפמיניזם - מאמרה של וונדי מקאלרוי
פירסומות - כתבה באתר Ynet
נשים אינן פחות אלימות מגברים במערכות זוגיות - מאמר של גיל רונן
הבעייה כמעט ואינה קיימת אצלנו - מאמרו של גיל רונן, באתר ערוץ 7
כותב בביטאון המשטרה - מאמרו של נצ"מ פיני יחזקאלי
IWoman - מאמר על אלימות נגד נשים באתר IWomen
אתר עמותת ל.א. - לחימה באלימות נגד נשים
משפחה חדשה
אין רואים במשפחה "מוסד מקודש" - הארץ
הסקר שקבע - Ynet
בראיון מאלף שנתן ל-Ynet - Ynet
ניתחתי את הבעייתיות הרבה שלו בעבר - מאמרו של גיל רונן באתר ערוץ 7
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מי נתן להן רובים? 187940
ואני אשתדל להתייחס ראשון ראשון ואחרון אחרון.

לפני מס' שנים נערך בארץ סקר שביקש לבדוק את חוות הדעת הציבורית בנושא מסוים. שאלת הסקר היתה: "מי לדעתך אלים יותר?" והאפשרויות המוצעות כללו את חברי הכנסת דאז יעל דיין וצחי הנגבי.
למרבה העניין, העידו תוצאות הסקר כי לדעת רוב הנשאלים, יעל דיין אלימה יותר מאשר צחי הנגבי. הנימוק היה שהיא נשמעת יותר ממנו. העובדה שלצחי הנגבי עבר "בריוני" מאז ימיו כסטודנט צעיר דרך אירועים כגון פינוי ימית, לא שינתה דבר מבחינת מצביעי הסקר.

"הקול הדומם", קבעו סימון דה בובואר, קרול גיליגן ורבות אחרות כשבדקו מדוע וכיצד הפכו 51% מאוכלוסיית העולם למשניות וזניחות בקביעה ובעיצוב דעת קהל.
"מטריארכליות עריצה" קובע גיל רונן בטור אישי שרובו ככולו נובע מתוך פחד מפני ערעור הסטטוס קוו והיסודות הישראליים המודרניים. הפחד, זוהי הסיבה הרציונלית היחידה שבאמצעותה ניתן להבין משפט כגון: "את מקומם של המטיפים מפעם תפסה חבורת נשים עם אידיאולוגיה של שליטה נשית ודיכוי הגבר". עם זאת, חשוב לזכור שהפחד עצמו, במקרים רבים, אינו רציונלי.
המשעא"ז, כפי שאתה קורא לו, לא שיגע את המדינה. הוא שיגע אותך, פגע בנקודה הרגישה ביותר שלך – הגבריות ושימור הגבריות.

"המלחמה היא עניינם של הגברים ובזכותה הפכה החברה הישראלית למיליטריסטית ומעריצת גבריות". הפריון הוא עניין נשי ובלעדיו לא היה מתקיים המין הגברי והיצר המלחמתי הנ"ל. הרשה לי להזכיר לך את המחזה "ליזיסטרטה" שמראה באופן חד משמעי שכדי להמשיך ולהתקיים כחברה וכבני אדם, יש צורך בשיתוף פעולה בין גברים לנשים והחלטה להפסיק את ההרג ואת קידוש האלימות והדומיננטיות. בנוסף, בנשימה אחת אתה מוסיף: "האופי החלש ממילא של הגברים היהודיים..." לא צוין לפני רגע שכולם לוחמים עשויים ללא חת והחברה כולה מעריצת גבריות? אז איך, למען השם, נכנעו כל אותם יצורים צמאי דם לסינור של אמא ולסיר הבשר?

אותה "אידיאולוגיה פמיניסטית" שאתה כל כך נהנה לשנוא, מורכבת כיום מתיאוריות שהתפתחו בעשורים האחרונים ועברו תמורות רבות. מי שיעמיק בקריאה, יגלה שמה שנשים רוצות באמת זה לא השמדת מוסד המשפחה או הפלת הפטריארכיה. חלקן רוצות שוויון, חלקן אוהבות גברים, חלקן לא רוצות לחיות עם גברים אך המשותף לכולן הוא הרצון להמשיך ולחיות בכבוד כבני אדם עם כל הזכויות הבסיסיות הנגזרות מכך.
לצערנו הרב, ישנם גברים שלדידם, הקניית אותן זכויות בסיסיות לנשים פירושו מלחמה במין הגברי כולו וכאן למעשה נפתחת הרעה. המאבק הוא לא של נשים בגברים, אלא של גברים בנשים.
גברים שמסרבים להכיר בכך שנשים יכולות לפתח קריירות ולהגיע לעמדות גבוהות ועמדות כוח (ואגב, כמה נשים במדינה מצויות במעמדה של עדנה ארבל?), גברים שמסרבים להאזין לנשים בתקשורת בכבוד המגיע להן ומתייחסים למראן החיצוני כאילו היו נתחי בשר בשוק וגברים שלא מסוגלים להעריך את ההישג הנשי שכולל גם קריירה וגם טיפול וטיפוח משפחתי (וכל זאת מבלי להעלות את הסוגיה שגברים יכולים לפתח קריירה, מבלי לדאוג למשפחה ולארוחת הצהריים).

עיתונאית, פמיניסטית או לא, היא קודם כל אשה עובדת ומפרנסת, רק לאחר מכן נכנסת האידיאולוגיה לתמונה. לייצג נשים אחרות זה נחמד, אבל למרבה הצער זוהי פריבילגיה ששמורה רק לכאלה שכבר הצליחו להגיע לסטטוס מסויים. אישה שלא נמצאת שם, יכולה לנסות ולצעוק כאוות נפשה ללא תועלת (ע"ע האימהות החד הוריות).

אתה כותב, כמעט בחוצפה, על פרסומות המציגות גברים באופן נלעג ומתעלם מהנורמה שהיתה עד כה (ועדיין) שהציגה נשים כקולביות נבובות שמוצאות עצמן במטבח או במיטה משום שזו סביבתן הטבעית. צילום של אישה קשורה לכסא בבגדים צמודים כדי למכור טלוויזיה, לא נראה לך מגוחך ולא ענייני?
זו אכן אטרקציה לראות בנות שמסיימות קורס טיס. העניין הוא שזו אטרקציה שנוצרה ע"י גברים שהחליטו מלכתחילה שנשים בצבא יעודן הוא להיות פקידות. אם היתה ניתנת ההזדמנות מהרגע שביקשה זאת אליס מילר ולא היו מעבירים אותה את דרך הייסורים שהעבירו אותה (תוך אמירות שנונות כגון "הטובים לטיס והטובות לטייסים" והתבטאויות הנשיא דאז על מיידלעך שסורגות גרביים), הסיכוי לאטרקציה גדולה, היה פוחת, בדיוק כמו שלא קוראים כל יומיים על הבנות בפלוגת קראקל.
נשים יכולות וצריכות לבחור בעצמן האם מקומן במטבח או במשרד, תוך דגש על "בחירה עצמית" בדיוק כמו שכל גבר יכול לבחור לעצמו.

אותם מחקרים שקבעו כי נשים אינן פחות אלימות מגברים במערכות זוגיות, בדקו את התופעה במערכות יחסים הנחשבות "נורמליות", כלומר, במערכות בהן יש לשני הצדדים יכולת ביטוי שווה ולא בכאלה בהן אחד הצדדים חי בפחד מפני הצד השני. זו כנראה הסיבה להתעלמות הנשית מהמחקר.
גם קביעתך הנחרצת ש"הבעיה כמעט ואינה קיימת אצלנו" מזלזלת בזכותן הבסיסית של נשים לחיים חופשיים ונטולי פחדים. קביעה כזו ניתן להקביל להשוואה שתיעשה ע"י נציג האו"ם בין התקפת הטרור ב 9/11 לפיצוץ אוטובוס בירושלים. הרי מבחינתו ומבחינת המספרים (למרות יחס האוכלוסייה) "הבעיה כמעט ואינה קיימת אצלנו". נראה אותך מוכר טיעון כזה לילדים שנותרו לבדם לאחר שראו את אבא דוקר את אמא. קשיי הקליטה היחידים שהביאו לידי רצח נשים בזמן האחרון, היו אלה של הגברים שלא היו מסוגלים לקבל את העובדה שנשותיהם לא רוצות לחיות איתם יותר. אכן, טיעון משכנע לרצח.

אתה כגבר, חושב שחייך במדינה הפכו לבלתי נסבלים, נשים מוכות יודעות שחייהן תחת איום הם סבל ארוך ומתמשך. רבות מעדיפות להמשיך ולסבול ובלבד שלא יעמדו נוכח ההכרה שהוציאו מהבית את אבי ילדיהן והמפרנס העיקרי הואיל ורבות מהן לא יכולות להגיע לאותה דרגת שכר שאליה מגיעים הגברים.
אני, כאישה, חושבת שמשפחה וזוגיות הם מקודשים כאשר הם מספקים לשני הצדדים נוחות וביטחון ולא פחד. אני לא מוצאת הגיון בקיום תא משפחתי אלים המבוסס על יחסי שליטה שאינם מבחירה.

מניסוחיך עולה כי הממשלה כולה מונעת ע"י נשים, מה שמעלה את התהייה בנוגע למספרן. מתוך 120 חברי כנסת, ישנן 18 נשים http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mkindex_current.asp... שמהוות 15% מכלל חברי הכנסת. אטרקציה גדולה כל כך, עד כדי שזכתה לדף משלה באתר, בניגוד לפילוח חברי הכנסת הלא יהודים, החילונים והחרדים שלא זכו לדף דומה. גם אם תרצינה מאוד, הן עדיין לא יכולות להפיל ממשלה כמו המפלגות החרדיות.
"צוותים להערכת מסוכנות" לא צצו יש מאין אלא בעקבות מקרים שקרו, עד כמה שתנסה להראות שנשים נטפלות ללא הרף לגברים, עדיין תימצאנה ההוכחות לכך שיש יותר נשים מוכות מגברים ויותר נשים נרצחות על רקע יחסים זוגיים ומשפחתיים בידי בני זוגן. אותה "סטטיסטיקה פמיניסטית" שאתה מתכחש לה, נובעת מתוך מה שקרוי בקרימינולוגיה "המספרים החשוכים", כלומר – כל אותם מקרים לא מדווחים של נשים מוכות מסיבות רבות שהכותרת לכולן היא אחת – פחד. הפחד להישאר לבד, הפחד מפני עוני ורעב, הפחד ממכות רצח והפחד שלא ישאר מי שידאג לילדים. נשים עדיין מופלות לרעה בשוק העבודה והשכר וכן בהתייחסות החברתית הכללית כלפיהן. אני יכולה להצביע לצערי, על כמה וכמה אישים ציבוריים ומעצבי דעת קהל שחושבים שאם אשה חוטפת סטירה או נאנסת, היא ודאי עשתה משהו שהגיע לה. יש מעט מאוד נשים במעונות לנשים מוכות בגלל החוסר בתקציבי רווחה שאמורים למצוא סידור לכולן. לצערנו הרב, הסטטיסטיקות האלה הן לא מופרכות ולא מומצאות כפי שאתה טוען. המשטרה לא חוששת מהשתדלנות הנשית, המשטרה חוששת, ובצדק, מהרצח הבא.

כמה גברים יש, גיל רונן, שמפחדים מנשים כוחניות? כמה גברים שאישה פגעה בהם משום שהעזה להתלונן נגדם במשטרה ובכך הטיחה את האמת בפניהם, ללא כל פוליטיקלי קורקט וגרמה להם לכתוב מניפסט שנאה שכזה כנגד כל הנשים? כנראה שלא הרבה. אבל מספיק אחד כדי להאיר אותו באור מגוחך.
  מי נתן להן רובים? • איפסילון • 3 תגובות בפתיל
  קודם כל, כל הכבוד לאיילת • גיל רונן • 3 תגובות בפתיל
  המשך תגובה לאיילת בועזסון • גיל רונן
המשך תגובה לאיילת בועזסון 188027
אתה בעניין של מלחמת התשה? נפלת על האדם הלא נכון.
אני רק מקווה שתשמור על ענייניות בתשובותיך (מה שאתה לא עושה עד עכשיו ולכן אני אברור את הראוי תגובה).

1. לא הבחנתי בין ימין לשמאל. אתה עשית את ההבחנה הזו, כנראה משום שמלכתחילה חשבת על הנקודה הזו כקו מנחה.
אתה יודע למה יעל דיין נתפסת כאלימה יותר? מפני שאותה שומעים. משום שכשהיא רצתה, היא הרימה קול והשיגה. עם זאת, היא לא נחקרה במשטרה וצולמה בעימותים עם כוחות הביטחון.
אתה מתעלם מהנתונים שמראים שעדיין יש יותר נשים מוכות מאשר גברים ועדיין יותר נשים נרצחות ע"י בני זוגן מאשר גברים שנרצחים על ידי בנות זוגם ‏1.

2. דה בובואר, גיליגן ושאר החוקרות לא "קבעו" דבר, אלא בדקו מדוע כך הם הדברים. לא הישראלים המציאו אותם ולא לפני שנתיים.

3. בכנות, מה באמת גרם לך לשנוא נשים עד כדי כך? ‏2

4. אתה טוב, היא רעה. היא רוצה להכניס אותך לכלא על לא עוול בכפך. מגיע לה בוקס.

5. כנ"ל. רק אם אפשר בבקשה להוסיף לזה צלחת מרק. אה, ולהפסיק את ההרג. ‏3

6. אתה יכול לספר לי על זרמים אחרים בפמיניזם מעבר לאותו מאמר של ונדי מקאלרוי שבצילו אתה חוסה? אתה יודע שיש זרמים נוספים לפמיניזם?

7. ולפי הנתונים של המועצה להשכלה גבוהה, ללימודי תואר ראשון ושני יש יותר נשים מגברים. בלימודי תואר שלישי לעומת זאת, יש יותר ניכר לגברים.
אימהות חד הוריות, עגונות וכו' יש יותר מאשר ארבליות, ביינישיות וכו'. ועדיין לא התייחסת לעובדה שנשים מופלות לרעה בשוק העבודה, הן מבחינת תנאים והן מבחינת שכר.

8. אז למה שלא תלך לעשות ילדים במקום להלאות אותנו בדמגוגיה האווילית שלך?

9. וזו עדיין חוצפה, כשאותן פרסומות מהוות לגיטימציה לגברים לראות בנשים אובייקטים מיניים שאם לא בא להן עכשיו, יבוא להן אחר כך.

10. יש יותר חיילות שמוטרדות מינית, מאשר מפקדים שמוטרדים מינית, בדיוק כמו שיש יותר מפקדים בדרגות בכירות מאשר מפקדות. זו לא אטרקציה, זו עובדה קיימת וכאובה. מה שיותר כאוב הוא שישנם כאלה שחושבים שזה חומר קריאה משמים בעוד שישנן כאלה שלא יודעות שלמפקד אסור לבקש טובות הנאה בתמורה לשיפור בתנאים.

11. עד כמה שידוע לי, השירות הצבאי הוא חובה לגברים ולנשים. הבחירה היא לא בין קרבי או לא, אלא בין קרבי לעורפי.
ברגע שגבר יכול להוכיח שהוא מסוגל לגדל את ילדיו טוב יותר כלכלית, חברתית ונפשית מאשר אימם ומוכיח לביהמ"ש חוסר מסוגלות הורית שלה, לא עושים "דווקא" לאף אחד ‏4.

חבל שאתה מזלזל כל כך במין הגברי. כולי תקווה שמי מהם יקום להגן על כבודו שאיבדת בסגנון הכתיבה שלך וברעיונות המהפכניים.

1 וזאת מבלי להתייחס לנקודה, להצדיק או להרשיע אותה שנשים שרצחו את בני זוגן, עשו זאת ע"פ רוב לאחר שנים של התעללות מצד אותם גברים.

2 אם אתה כבר רוצה אבחון, תן לי את כל הרקע.

3 הבוקס זה לא קשור. זה כי הגיע לה. שתלמד.

4 אגב, אתה יודע מה הסיכויים של גבר גרוש לפתוח פרק זוגי חדש לעומת אם חד הורית?
  ללא כותרת • גיל רונן
  ודאי שיש לה ילדים • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  נקודה אחת • אייל שוביניסט
  קשקוש בלבוש • גיל רונן
  קשקוש בלבוש • ליאנה
  טוב, אם את בטוחה בזה אז למדתי משהו. • גיל רונן
  טוב, אם את בטוחה בזה אז למדתי משהו. • ליאנה
  כן, את זה אני מכיר אבל לגבי גיל 6 • גיל רונן
  כן, את זה אני מכיר אבל לגבי גיל 6 • ליאנה
  זו אחת מנפלאות עולמנו הפמיניסטי: • גיל רונן
  אז זהו שלא. • ליאנה
  אין לי מושג על מה את מדברת. • גיל רונן
  אין לי מושג על מה את מדברת. • ליאנה
  לא שמעתי על החלטה כזאת, • גיל רונן
  אכן, • ליאנה
  ללא כותרת • העלמה עפרונית
  יופי טופי. • גיל רונן
  לוכדי עריקים מטפלים גם בעריקות. • העלמה עפרונית
  לא זוכר ששמעתי ברדיו אי פעם על עריקה • גיל רונן
  סוף סוף... • אייל שוביניסט
  לא זוכר ששמעתי ברדיו אי פעם על עריקה • אניקה
  לא זוכר ששמעתי ברדיו אי פעם על עריקה • האייל האלמוני
  תגובה שנונה אבל דפוקה לוגית • זכר מפוקח
  תגובה שנונה אבל דפוקה לוגית • ברקת
  תגובה שנונה אבל דפוקה לוגית • זכר מפוקח
  תגובה שנונה אבל דפוקה לוגית • ברקת
  ברגיל כאן, תמיד יש מצנח רזרבי • זכר מפוקח
  ברגיל כאן, תמיד יש מצנח רזרבי • אביב י.
  PATCH • אביב י.
התגובות האחרונות רק מעידות 189690
התגובות האחרונות רק מעידות עד כמה כולם לא קולטים את גודל הביזיון.

ארבע מתוך עשר נשים - רק 10% פחות מחצי - *מראש* לא מתגייסות בכלל לצה"ל.

אומר זאת שוב, למען הסר ספק.

ארבע מתוך עשר נשים - רק 10% פחות מחצי - *מראש* לא מתגייסות בכלל לצה"ל.

והן לא דתיות, ברובן, ודאי שלא חרדיות (ואם הן דתיות, סביר להניח שהן עושות שירות לאומי במקום צה"ל. לא יודע איך זה משתלב ב-‏40%). אני מנחש - אבל לא יודע - שהמספר הזה לא כולל כאלה שמחליטות לפרוש מהשירות אחרי שכבר התחילו לשרת.

אז למה שיהיו עריקות בכלל?

לרצוח את בן הזוג אם אפשר להגיע לתוצאה דומה בלי להסתבך ובסיוע מלא של רשויות החוק?

למה להיות עריקה אם אפשר להצהיר שאת דתיה?

מתוך דו"ח 2001 של שדולת הנשים:

"מספרן של הנשים שאינן מגוייסות לצה"ל מטעמי דת נמצא בעלייה. בשנת 1996 שיעורן עמד על 23.8 אחוז לעומת שנת 2001, אשר בה 27 אחוז קיבלו את הפטור מטעמים אלו. לדעת מבקר המדינה מינהל הגיוס לא פועל באופן מספק כדי למגר את תופעת ההצהרות הכוזבות מצד המועמדות חשירות בצה"ל."

סה"כ הפטורים לנשים עלה מ-‏38% ל-‏39% בין 1996 ל-‏1998.
  תיקון: • גיל רונן
  <אנחה> • אביב י. • 9 תגובות בפתיל
  התגובות האחרונות רק מעידות • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  צה''ל משחרר בנות בקלות, גם נגד רצונן • נועה • 53 תגובות בפתיל
התגובות האחרונות רק מעידות 618790
מעניין איזה גבר היה מתגייס, אם מטרת הצבא היתה להגן מפני אנסים, רוצחים וסתם כל מיני פושעים נגד נשים.

ומעניין מה היו עושים המזרחיים (למשל), אם אשכנזים היו רוצחים אותם רק בשל מוצאם (כתופעה! לא מקרה פה ושם) כפי שגברים רוצחים נשים רק בשל מגדרן.
  confusing with the facts • Hadar Aviram • 3 תגובות בפתיל
אפקט המיידלע 189620
אם הבנות בקטע של לשבור את אפקט המיידלע, אני בעד. אבל להחליף אותו באפקט הביצ'לע זה לא טוב. פעם היה חיל נשים. היום יש יוהל"ן, קומץ בנות "קרביות", 40% משתמטות והרבה בנות שנהנות מתנאים משופרים שהבנים יכולים רק לחלום עליהם ומחפשות את מי לנקנק עם תלונה על הטרדה מינית.

אני מבין את חוסר הרצון של בנות להיות פקידות-של. אני גם מבין את זה שאם הן אוטומטית פקידות בצבא ובנים ממלאים תפקידים בעלי משמעות, זה משפיע אחר כך על הריבוד החברתי ועל היחס שבנות מקבלות בחברה. או-קיי, ממילא בעידן המחשב ומכונות הקפה כבר לא צריך כל כך פקידות. נוותר על הפקידות. קצינים יכולים גם לקחת לעצמם פקידים זכרים.

אבל יש הרבה תפקידים שאינם פקידותיים ובכל זאת אינם קרביים. אם היתה מגמה מוגברת לגייס בנות לחיל המודיעין, למשל, ולפתות אותן לחתום קבע ולהגיע לתפקידים בכירים, הייתי מקבל זאת בברכה. המודיעין מתבסס על תקשורת טובה, על מניפולציות, על לוחמה פסיכולוגית, על "קריאת" אנשים והפעלתם: בדיוק התחומים שבהם לבנות יש יתרון על בנים. הייתי רוצה לראות חיל מודיעין שלפחות חצי מהקצינים שבו הם קצינות, כולל הפיקוד הבכיר, כולל קמנ"ר. כנ"ל לגבי המוסד, למרות שהוא לא גוף צה"לי. מה רע בזה? זה מכובד מאוד, וזה יחזק את המדינה - שלא כמו שלוש וחצי טייסות קרב וכמה מאות חיילות "קרביות" ב"גבולות שלום", שרק עושות רעש ובלגאן סביב עצמן.

הבנים יתרברבו שהם הפייטרים שמחזיקים את הקו? אתן תוכלו להתגאות בחזרה שאתן המוח של המודיעין. שאתן מונעות מלחמות. תהפכו את אמ"ן והמוסד לגופים שכל העולם מכבד, כמו שהם היו פעם. נראה אתכן.
  קמנ"ר אמרתי? התכוונתי ראש אמ"ן. • גיל רונן • 2 תגובות בפתיל
  במודיעין יש 50% בנות לפחות • נועה • 18 תגובות בפתיל
  אפקט המיידלע • ברקת
  אפקט המיידלע • גיל רונן
  אפקט המיידלע • האייל האלמוני
אפקט המיידלע 203909
יש עוד אפשרויות, חוץ מזה שאחד ישלוט על השני. יכולים להיות כמה מוקדי כוח בחברה וכמה סוגי כוח. כמו שיש במדינה המודרנית רשויות שונות.

יש גם סוגי שליטה שונים וסוגי כוח שונים וסוגי כבוד שונים.

לנשים תמיד היה את כוחן כנשים, שנבע במידה רבה מהיותן רעיות ואמהות. כל מה שהפמיניזם עשה זה לקחת את הכוח הזה ולעשות בו שימוש לרעה נגד הגברים. אבל שורשי הכוח של הנשים עדיין נובעים מהיותן אמהות ורעיות, והן לא מוותרות על השורשים האלה גם היום. הן עדיין מתחתנות ועושות ילדים - אבל אז הן הולכות ומתגרשות, לוקחות מזונות ולוקחות את הילדים. במקביל הן תפסו עמדות כוח בבתי המשפט, בפרקליטות, במשטרה, בשירות הסוציאלי, בתקשורת ובכנסת. אבל עיקר השימוש שהן עושות בכוח הזה הוא שימוש שסובב סביב ענייני זוגיות והורות.
אפקט המיידלע 618794
הן מתעסקות בזויגיות והורות, בעיקר בגלל שמדובר בנושאים שהחברה מייעדת להן.

לדעתי אלו הנושאים המשעממים ביותר שאפשר לדמיין.

סיבה נוספת לעיסוק הזה: התשה בכל הנוגע אליו.
לדעתי הן היו מעדיפות להתעסק ברומו של עולם.
  אפקט המיידלע • ברקת
אפקט המיידלע 618793
תנאים משופרים?

כמו הערות מיזוגניות על ימין ועל שמאל ממפקדים וצבא שרק הולך ומתחרד, עם הרצאות דת והערות משפילות?

תנאים כמו בבסיסים בהם אני שירתתי? בנות למטבח המבחיל כל יומיים וחצי, בנים כולה עומדים ושומרים בכניסה בבטלה גמורה.
  ליאנה. אין לך מושג על מה את מדברת. • זכר מקופח
  שלי יחימוביץ'! אהובתי! • גיל רונן
  מי דיבר בכלל על חזקת הגיל הרך? • זכר מקופח
  מי דיבר בכלל על חזקת הגיל הרך? • ירדן ניר-בוכבינדר
  ירדן, אין לך מושג כמה זה מרגיז • גיל רונן
אתה מדבר על נושא שאין לך מושג לגביו כנראה 189707
אתה מדבר על נושא שאין לך מושג לגביו כנראה, וזה דבר מסוכן כשמדובר בעניין שגם אתה מבין שהוא טעון רגשות ברמה שאי אפשר לתאר בכלל.

תעשה קודם בדיקה קטנה בשטח לפני שאתה משער השערות. דבר עם עשרה או עשרים גברים שלקחו להם את הילדים שלהם. בדוק לשם מה הוקמו בתי המשפט לעייני משפחה, ומדוע פקידת סעד (עובדת סוציאלית) נדרשת ע''י בית המשפט להכין תסקיר. בדוק מהי בדיקת מסוגלות הורית. ואז תחליט אם באמת אין לשופטים כלים לדעת איזה הורה יותר טוב.

אתה יודע, בשביל לתת את הילדים לאשה לא צריך בכלל בית משפט. צריך רק בדיקה אצל רופא, שתקבע איזה הורה הוא האשה.
  אתה מדבר על נושא שאין לך מושג לגביו כנראה • ירדן ניר-בוכבינדר
אתה מדבר על נושא שאין לך מושג לגביו כנראה 618792
אם הגבר הוא ההורה הטוב יותר - הילד/ה צריך ללכת עם הגבר. אין ספק בכלל.

אבל כולם רוצים שהאישה תשקיע בילדים בלי סוף ודוחפים אותה לזה, בתירוץ שזהו "תפקידה".

בנוסף, הרבה אבות הם לצערנו..אבל לא כ"כ טובים בלשון המעטה.
  מי דיבר בכלל על חזקת הגיל הרך? • זכר מפוקח • 2 תגובות בפתיל
  אין לי בעיה מיוחדת עם בנות בטייס. • גיל רונן
  אין לי בעיה מיוחדת עם בנות בטייס. • כרמית מכשפה מתכתית
  יופי כרמית. ניתוח צבאי מבריק. • גיל רונן
  יופי גברברון. תשובה מבריקה. • אביב י.
  אוקיי, אנסה שנית. • גיל רונן
  אוקיי, אנסה שנית. • האייל האלמוני
  הכל יחסי כמובן, אבל כן, אתה צודק • גיל רונן
  הכל יחסי כמובן, אבל כן, אתה צודק • תגובה מספר 1600 • 8 תגובות בפתיל
  הכל יחסי כמובן, אבל כן, אתה צודק • האייל האלמוני
  אתה מחפש דוגמה לחברה גברית חשוכה • גיל רונן
  אתה מחפש דוגמה לחברה גברית חשוכה • דובי קננגיסר
  תגובה ראשונית: • גיל רונן • 8 תגובות בפתיל
טוב, מאוד בקצרה: 190114
טוב, מאוד בקצרה (רציתי לכתוב באריכות אבל אני חייב לעבוד, דובי. אנא, אל תשאל אותי יותר שאלות אם אתה אוהב אותי):

ההשוואה ליחסים בין שתי קבוצות אתניות, שזה מה שעשית בעצם, היא לחלוטין לא לעניין. היחסים בין המינים מבוססים על הרמוניה טבעית ואהבה. יש משיכה טבעית עצומה בין המינים, יש תהליכים טבעיים של חיזור, יש רצון טבעי עצום להתחבר בזוגות ולהישאר מחוברים. אם העניין היה כ"כ פשוט כמו מה שתיארת, אפשר היה לפתור אותו פיתרון טריטוריאלי: הסגולים מקבלים שטח א', הוורודים שטח ב', וגמרנו.

לא רק זה שהמינים מחוברים חיבור טבעי של משיכה ואהבה, יש גם זיליוני הבדלים בין המינים המכוונים אותם לשוני בתפקידים במסגרת חייהם המחוברים (הידועים גם כזוגיות ומשפחה). הנטיות הטבעיות של הגברים והמבנה הרגשי-שכלי-רגשי שלהם הופך אותם מתאימים לתפקיד מסויים. הנטיות הטבעיות והמבנה הרגשי-שכלי-רגשי של בנות הופך אותם מתאימים לתפקיד אחר, ולאלה שני תפקידים המשלימים זה את זה. המאבק ל"שיוויון" מתעלם בכוונה מהעובדה הזאת: השוני בין גברים לנשים אינו שוני חיצוני בלבד, והוא אינו שוני כמותי בלבד. זהו שוני עמוק ומהותי מאין כמוהו, ודווקא השוני הגדול הוא המאפשר לשני המינים להשלים זה את זה.

אין, כמובן, המחשה ויזואלית טובה יותר לעניין הזה מאשר האקט המיני. תאר לך שהיינו מצליחים להגדיל את הדגדגן הנשי הממוצע לגודל של 10 ס"מ, נגיד, ולהקטין במקביל את הזין הממוצע ל-‏10 ס"מ. האם היינו מקבלים חברה שיוויונית? או סתם 6 מיליארד אנשים אומללים ומין (species) על סף הכחדה?

ועוד לא דיברתי על המאפיינים המוזרים-לכאורה של המשיכה בין המינים - כמו זה ש"סגולים" נמשכים משיכה חזקה מאוד לתכונות מסויימות אצל "ורודים", כמו כוח (פיננסי, פיזי), ביטחון וכישרוניות, ועל כך שהתנוחה המינית האהודה היותר על ה"סגולים" (לפחות על סמך סקר לא-רשמי שנערך בקרב הבנות בפורום האינטרנט האמריקאי שסיפרתי עליו) היא תנוחה שעבור מרבית ה"וורודים" יש בה לכאורה הבעת כניעות והשפלה (אתה היית מסכים לרדת על ארבע ושידחפו לך מאחורה כל מיני דברים בין הרגליים? לעומק? עד הסוף? זה נראה לך סביר?).

יש הרבה מה לומר מעבר לזה, דובי, ואני יכול לכתוב לך מאמר חדש בעוד כמה שבועות אם תרצה, אבל אנא, רחמים.
  טוב, מאוד בקצרה: • דובי קננגיסר
טוב, מאוד בקצרה: 618795
המתנגדים לשוויון, מתנגדים בעצם גם לאותה שונות מהותנית.

השוני בין המינים, כלל לא קשור לאותו שוני שגברים דיברו עליו מאז ומתמיד. השוני הוא מקסימום איכויות שונות.

אין שום דבר שמתאים את הגבר ל"קריירה" מבחינה אבולוציונית. הרי הוא אמור לצוד פה ושם. ותו לא!

אם ה"תפקידים" היו כ"כ ברורים, אז נשים לא היו סובלות כ"כ מאותם "תפקידים" שייעדתם להן.

אם הן כ"כ מיוסרות ממה שרקמתם. זה לא תקין. נקודה.

לא רק שזה לא תקין. פשוט הפכתם את היוצרות.

מה למין ולזה? יש הרבה מאוד גברים המעוניינים להיות משרתים מינית.
האם זה מעיד על משהו בעולם החוץ מיני? על פניו - שום כלום.

גם אנחנו יכולות לטעון שכל מין ותפקידו. תתפלא. לא רק אתם.
ובכן - תפקידכם לנקות לנו את האסלה + להוריד את הזבל+לסתום את הפה, בעיקר וירטואלית.
  אתה מחפש דוגמה לחברה גברית חשוכה • דובי קננגיסר • 2 תגובות בפתיל
  אתה מחפש דוגמה לחברה גברית חשוכה • תגובה מספר 1600
  מצטער על האנאלוגיה • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  מה זה, אף אחד לא קורא גודווין? • האייל האלמוני • 12 תגובות בפתיל
  ההסבר שלך לשואה עולה על זה של הרבבובדיה • שני
  אוקיי, אנסה שנית. • כרמית
  יופי כרמית. ניתוח צבאי מבריק. • כרמית
  לפי ההלכה שלי • פליקס הובלות
  את טועה איום ונורא! • יוסוף • 3 תגובות בפתיל
המשך תגובה לאיילת בועזסון 618788
אישה מעט אלימה, נתפסת כמו הגבר האלים והסאדיסט ביותר.

נהגת משאית, נתפסת כהרבה יותר וולגרית ו''בהמתית'' מאשר נהג משאית.

אם אישה תפליץ, זה ייראה הרבה יותר גרוטאסקי מגבר שמפליץ (גבר מפליץ הוא גבר-גבר)

אם אישה תלך ברחוב בצעדים נעימים וחן רב, היא תחשב נורמלית בדיוק באותה מידה שבה גבר ייחשב, לו יילך בצעדים מגושמים, יריקות וקללות.
  המשך תגובה לאיילת בועזסון • א. בר • 11 תגובות בפתיל
  המשך תגובה לאיילת בועזסון • אורי
  המשך תגובה לאיילת בועזסון • שוטה הכפר הגלובלי
  היום יש סיפור שער ב-"24 שעות" של ידיעות • גיל רונן
  היום יש סיפור שער ב-"24 שעות" של ידיעות • אורי
  אורי - לוקח זמן להשתלט על משרד ממשלתי • גיל רונן • 2 תגובות בפתיל
  היום יש סיפור שער ב-"24 שעות" של ידיעות • ארד מייסון
  היום יש סיפור שער ב-"24 שעות" של ידיעות • אורי
אתה יכול ללכת בדרך הזאת. 189273
אתה יכול ללכת בדרך הזאת. אני הולך בדרך ההפוכה. יום אחד נתנגש.
אתה יכול ללכת בדרך הזאת. 618798
אתה הולך בדרך ההפוכה? כלומר מודה שמטרתך היא להדיר נשים בכח ממוקדי הכוח ובכלל מכל עבודה סבירה?
להקטין את אחוז הנשים בדרגות הבכירות?

שום דבר טוב לא יצא מכך. מעולם.

המסלול שאליו זה מוביל בסופו של דבר - מכירת ילדות, היתר אונס לכל, הצדק המשך השיעבוד ע"י הצגת נתונים סטטיסטיים בעבודה/מדע וכו'...
וכו וכו.

ומה בדיוק מצחיק? שאותו אפס שיפר עצמו ואתה הפכת מאפס לאפס מאופס?

אם ניסית משהו פחות זבלי בעבר, זה מצדיק את היותך זבל היום?
  שוטה הכפר יקר ''מכשפים על מוקד'' • יוסוף • 12 תגובות בפתיל
  המשך תגובה לאיילת בועזסון • אורי • 4 תגובות בפתיל
  ברשותך אתייחס לפסקה הראשונה שלך • יוסוף
  היי גירלז, איזה פירסומת מצחיקה בוואלה! • גיל רונן • 30 תגובות בפתיל
מי נתן להן רובים? 739281
במקום להאשים את הגברים בנחיתותכן הפיזית והמנטלית תקחו אחריות על עצמכן . במקום להתבכיין תתחילו לעבוד על עצמכן .....

אני לא מכיר נשים חרוצות בעבודה והייתי בכמעט בעשר חברות הייטק רוב הנשים היו חבשניות , מחפשות איך להפיל את העבודה הקשה על גברים , מניפולטיביות בכייניות וכל הזמן מנסות לנצל את הרחמנות של הגברים עליהן .

את שואלת למה יש רק 15% חכיות , בואי נשאל שאלה אחרת , כמה יזמיות יש ? כמה מקומות עבודה נשים מייצרות ??

התשובה היא כמעט אפסית ביחס לגברים , 95% ממקומות העבודה מיוצרים עי עסקים של גברים , אז אם הנשים הן חכמות חרוצות ומוכשרות כמו גברים , למה הן לא מצליחות לייצר שום דבר חוץ מלהתעלק על גברים ולהתבכיין שאין להן ייצוג שווה , האמת היא שנשים מנצלות את טוב הלב של גברים כדי להרוס את חיי אותם גברים או גברים אחרים .

אף אחד לא עוצר אישה היום ללמוד הנדסה ומחשבים , אף אחד לא עוצר אישה מהלקים עסק , אז למה 99% מההמצאות והפיתוחים בעולם הם של גברים ? למה כל מה שנבנה פותח והוקם כמעט בכל תחום ריאלי הוא בעל רוב גברי דומננטי .

המסקנה היא שיש הבדל ביולוגי בין נשים וגברים ורוב הנשים ממוצעות ומטה ביכולות שלהן , ולצערי הפוליטיקה השתלטה על האקדמיה ומסתירים מחקרים שמוכיחים זאת מעל לכל ספק , נשים בממוצע פחות טובות מגברים בממוצע בכול תחום שיש , ואין זה אומר שאין נשים מוצלחות , מה שזה אומר שהן הרבה יותר נדירות ביחס לגברים מוצלחים ומכאן נגזרים כל הפערים , כמובן יש עוד עניינים כמו אימהות , אבל גם שנשים הן רווקות הן עדיין לא מצליחות כמו גברים .

לגבי כל הנושא של תלונות שווא ובכלל אלימות במשפחה , היום ידוע שאלימות בין בני זוג היא סימטרית , אלימות היא לא רק לתת כאפה , אלימות יכולה להיות מילולית , האם שירה איסקוב היא שה תמים , היא הרי מודה שלפני שהוא תקף אותה , היא הטיחה בו שהיא תתגרש ולילד הזה יהיה אבא אחר , אז מה מצפים מגבר שיודע שהיום החוק נותן לאישה זכויות לחסל את חייו את גבר והורה , ???

אלימות היא מוצא של חוסר ברירות אחרות ובמקרה שגבר רואה שרק זו האופציה כי כל המערכת משומנת ומכוונת נגדו , אין לו ברירה אחרת אלא לנקוט באלימות קיצונית , לצערי כל החוקים האלה רק יחריפו את האלימות בין בני הזוג ומי שיעשה מזה כסף זה עורכי דין , ארגוני נשים עובדות סוציאליות וכל שאר הטראש הזה ע"י קבלת תקציבים "לטיפול בבעיה " שום ארגון לא מנסה לפתור את הבעיה אלא להעמיק אותה כדי לייצר צורך ולקבל תקציבים מהמדינה.
מי נתן להן רובים? 739295
"אני לא מכיר נשים חרוצות בעבודה והייתי בכמעט בעשר חברות הייטק רוב הנשים היו חבשניות , מחפשות איך להפיל את העבודה הקשה על גברים , מניפולטיביות בכייניות וכל הזמן מנסות לנצל את הרחמנות של הגברים עליהן ." מה זה "חבשניות"? מצאתי בגוגל "חפשן" כ"חייל החותר להקלה בתנאי שירותו ובעומס העבודה שלו תוך עשיית המינימום המוטל עליו" וזה מתאים. זאת הכוונה?

על ההבדל בין אלימות מילולית לנסיון רצח אני לא רואה טעם לדבר עם מי שסיים את כיתה ד'. שנאת הנשים שנוטפת מההודעה שלך מספרת סיפור די עצוב מצבך הנפשי, ואני יכול רק לקוות שלא תהפוך את הבעיות האישיות שלך לבעיות של מישהי אחרת. דרוש לך, בדחיפות, טיפול המרה. פרטים אצל הרב רפי פרץ.
מי נתן להן רובים? 739298
למזלי לא נתקלתי בסביבתי הקרובה בתופעה שאתה מתאר.
אשתי מנהלת עסק מצליח ומעסיקה עובדים. הבת שלי לומדת 10 יחידות מחשבים או הנדסת תוכנה או איך שקוראים לזה. במשפחה שלנו אני החבשן.

אבל אני חושב שאני מבין על מה אתה מדבר- לרוב אצל נשים סדרי העדיפויות שונים מאלו של גברים.
בעוד שגברים רבים יעדיפו להשאר שעות נוספות בעבודה, מתוך תחושת מטרה או אחווה (ראה היפנים), אצל נשים רבות העבודה היא אמצעי ולא תכלית בפני עצמה. הן תעדפנה לסיים את העבודה מוקדם ולהתפנות לנושאים חשובים לא פחות כמו משפחה.
לפעמים זה אומר שהן יהיו חבשניות, ולפעמים הן פשוט יהיו יעילות יותר- וזה,אגב, הנסיון שלי. ההספק של נשים בעבודה גבוה מזה של גברים כי הן רוצות לגמור וללכת.
  מה, כבר אחד באפריל? • אינדי_גו משועשעת • 19 תגובות בפתיל
  לכותב עמד ממש בקצה הלשון הצורך • דובר משרד היח''צ של הירושלמי • 4 תגובות בפתיל
  אפשר להוציא מכאן טענה ברת הגנה • גלעד ברזילי • 2 תגובות בפתיל
  פא''צ זה פה • בת משעא''ז • 3 תגובות בפתיל
  לא חכם. • אייל שוביניסט • 7 תגובות בפתיל
  ההגדרה המעניינת של נעמ''ת לשויוניות • אור • 20 תגובות בפתיל
  הילארי!!! • דה-קארט • 2 תגובות בפתיל
  דברי תודה. • אביב י. • 32 תגובות בפתיל
  spot the problem • pilpilon • 25 תגובות בפתיל
  Listen • Silly cow • 5 תגובות בפתיל
  נסיון נואל לתגובה מסודרת • אלון עמית • 49 תגובות בפתיל
  תגובה חלקית • ברקת
  היה תענוג לקרוא את תגובתך המושכלת • ג. שמעון • 2 תגובות בפתיל
  תגובה חלקית לברקת • גיל רונן
  מר גורלי והעולם אכזר • זהבה בן • 2 תגובות בפתיל
  תגובה חלקית לברקת • ברקת • 4 תגובות בפתיל
  איש קש. • אייל שוביניסט
  איש קש? • גיל רונן
  פאקינג דחליל עם אפרו ! • אייל שוביניסט
  פאקינג דחליל עם אפרו ? • גיל רונן
  לוגיקה 1. • אייל שוביניסט
  רגע של כנות הנובעת מעייפות: • גיל רונן
  ואם כבר לינקים באנגלית על שקרים פמיניסטיים: • גיל רונן
  ואם כבר לינקים באנגלית שמספרים את האמת: • ברקת
  היא כתבה את זה בספר: The Beauty Myth • גיל רונן
  welcome to my world, Bareket • גיל רונן • 2 תגובות בפתיל
  באשר לנושא הדיאטות עצמו • גיל רונן
  באשר לנושא הדיאטות עצמו • ברקת
  גם גברים וגם נשים מייחסים חשיבות ליופי של נשים • גיל רונן
  גם גברים וגם נשים מייחסים חשיבות ליופי של נשים • ברקת
  יש גברים שהורסים לעצמם את הגוף עם סטרואידים. • גיל רונן
  אנחנו נכנסים פה לתחום • ברקת
  תשובות לשאלות • גיל רונן
  תשובות לשאלות • ברקת
  תשובות לשאלות • ברקת
  מה את רוצה שאגיד לך על זה? • גיל רונן
  מה את רוצה שאגיד לך על זה? • ברקת
  קודם כל, טיפה לא נעים לי תפקיד הגורו, • גיל רונן
  קודם כל, טיפ טיפ טיפה לא נעים לי תפקיד הגורו, • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  קודם כל, טיפה לא נעים לי תפקיד הגורו, • ברקת
  תמיד אישה • האייל האלמוני
  תשובה קצת אסוציאטיבית לברקת - חלק א' • גיל רונן
  תשובה קצת אסוציאטיבית לברקת - חלק א' • דובי קננגיסר • 2 תגובות בפתיל
  תשובה קצת אסוציאטיבית לברקת - חלק א' • ברקת
  לא ראיתי את התגובה הזו ולכן לא עניתי • גיל רונן
  לא ראיתי את התגובה הזו ולכן לא עניתי • ברקת • 5 תגובות בפתיל
  אפשר לעניין אותך בקצת גופות מרוטשות? סנאף? • אורי • 10 תגובות בפתיל
  אוהב אקשן בחורצ'יק ? • ההוא שנמאס לו • 4 תגובות בפתיל
  ''עברנו כברת דרך מאוד חשובה'' • ברקת • 4 תגובות בפתיל
  לא ראיתי את התגובה הזו ולכן לא עניתי • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  שאלת רשות • ברקת • 12 תגובות בפתיל
  מושגים עבריים בחולית • יוסוף משיח חולית
  איך זה מופיע בגירסה העברית? • גיל רונן
איך זה מופיע בגירסה העברית? 189323
כן. בלי קשר לתרגום של המילים הללו, התרגום רע למדי. עדיף להתרחק.
  איך זה מופיע בגירסה העברית? • Xslf • 3 תגובות בפתיל
איך זה מופיע בגירסה העברית? 453974
למה שאת הביטוי "קפיצת הדרך" שלקוח מעברית ואדון הרברט המיר לאנגלית לא יתרגמו בחזרה ל"קפיצת הדרך"?! איזו סיבה יש לתרגם ביטוי שלקוח משפה מסויימת בחזרה אליה בתור ביטוי אחר?
איך זה מופיע בגירסה העברית? 453976
כי עבור הקורא דובר האנגלית, Kwizat Haderach הוא ביטוי לא מובן מילולית והמתרגם רצה לשמר משהו מהנופך המיסטי הנלווה גם עבור הקורא העברי.
  איך זה מופיע בגירסה העברית? • האייל האלמוני • 7 תגובות בפתיל
  תשובה קצת אסוציאטיבית לברקת, ב' • גיל רונן • 4 תגובות בפתיל
  תשובה קצת אסוציאטיבית 3 • גיל רונן • 2 תגובות בפתיל
  2 אין לי אחות. • אביב י. • 3 תגובות בפתיל
  גם גברים וגם נשים מייחסים חשיבות ליופי של נשים • סינסינאטוס סי
  דבר מעניין על אנורקסיה ומגדר • ארד מייסון
  צר לי, אבל אתה טועה (או סאקס) • ליאור גימל • 14 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • העלמה עפרונית • 31 תגובות בפתיל
  איש קש. זה לא לאכול קש • יוסוף עקר בית במשרה מלאה • 7 תגובות בפתיל
  תגובה חלקית לברקת • האייל האלמוני • 4 תגובות בפתיל
  תגובה חלקית לברקת • אורי • 2 תגובות בפתיל
  שלא לומר שזהבה • ארד מייסון
  מחשבה מאוחרת לגבי יעל דיין • גיל רונן • 5 תגובות בפתיל
  נשאלת השאלה • האשם תמיד • 5 תגובות בפתיל
  איזו כותרת כבר אפשר לתת? • האייל היפאני • 5 תגובות בפתיל
  * הצעה להסכם בבוררות בין גיל רונן לבין האיילים* • גיל רונן • 9 תגובות בפתיל
  עמוס התגובות החדשות • עמוס ס.
  פמיניזם וזכויות נשים • Nik The Greek
לכאורה כן אבל בעיקר לכאורה 188302
הפמיניסטיות נלחמות למען "קידום" האשה וזה מתבטא בהטבות מוחשיות כמו כסף, זכויות בבית המשפט וכו'. אבל בפועל, מה שמשותף לכל המאבקים האלה זה שמדובר בפגיעה במעמד הגבר, לא בשיפור במצב האשה. גם אם נדמה שמדובר בשיפור, זהו שיפור שנמדד על פי קני מידה גבריים מהסוג המאצ'ואיסטי ביותר: כסף, כוח, טריטוריה, בולטות בשטח. נשים שהן מטבען יותר כוחניות ואגרסיביות אכן פורחות במציאות כזאת, אבל ככל שהן יותר נשיות (ואשה נשית זה בעצם... זה בעצם הכל, מה אני אגיד), הן יותר מופסדות.

אם האושר, עבור האשה, הוא לפתח קריירה ולהיות זאת עם הזין הכי גדול במדינה, אז כן - הפמיניזם מייצר יותר נשים מאושרות ממה שהיה אי פעם. אבל אם האושר הנשי לא נמדד בכלל ביחידות אושר גבריות (או לפחות היחידות שהקריקטורה הפמיניסטית את המאצ'ו מייחסות לגברים) של סנטימטרים ודולרים, אלא בתחומים אחרים לגמרי, אז אני לא רואה איך הפמיניזם קידם את זכויות הנשים בכלל.

אם האושר עבור אשה כרוך בחיים משותפים, אוהבים, יציבים והרמוניים, עם גבר חזק, טוב, מוביל ובוטח וילדים מאושרים, אז הפמיניזם לקח מנשים את האושר. ואם אושר אינו זכות, אז מהי זכות?

</פיוט>
לכאורה כן אבל בעיקר לכאורה 618796
הנשים הנשיות הן אלו שהכי סובלות מהפטריארכליות. לנשים הגבריות זה ממיילא לא מזיז. הן גבריות, אטומות ובכלל לא מתחברות לפמיניזם. לרוב חסרות מודעות.

הנשים הנשים יהיו מאושרות בעולם שבו הן לא יצטרכו לאבד מהנשיות שלהן..כדי להלחם במיזוגנים מסריחים כמוך וכמו חבריך.
שהן פשוט יוכלו להיות הן עצמן. בלי תפקידים ובלי כלום.

נשיות הן הכל..
והשוויון מטריד אותן, כי בשוויון אמיתי - האישה הנשית היא תמיד מעל והגבר הוא תמיד מתחתיה. אין שוויון בתנאים שלא מוביל לעליונות נשית.

האושר של נשים הוא בחופש. וכן, אולי גם בהערצת העולם אליהן, במקום מיזוגניה מכל חור.

אתה חושב שאישה נשית יכלה להנות בימיי הביניים? השפילו אותה והפכו אותו לעבד גברי.
  הבעיה המרכזית בתימה שהוצגה פה • חמוטל ירון • 19 תגובות בפתיל
  לעניין האלימות הנשית • האיילת המתעדכנת • 11 תגובות בפתיל
  אחת מתשע • עוזי ו. • 11 תגובות בפתיל
  חמש הנשים • עננה • 6 תגובות בפתיל
  אנטישמיות נגד נשית • זיוה און
  אנטישמיות נגד נשית • אייל שוביניסט
  אנטישמיות נגד נשית • ערן בילינסקי
  אנטישמיות נגד נשית • ערן בילינסקי
  שנוי במחלוקת, יוצא-דופן, תמהוני? • אלון עמית • 3 תגובות בפתיל
  שאלה לערן: • גיל רונן • 2 תגובות בפתיל
  ועוד הערה, ערן: • גיל רונן
  היילי אובר רייטד • א. ייל
  ועוד הערה, ערן: • ערן בילינסקי
ועוד הערה, ערן: 188556
המ... לחצתי בטעות על "אשר" במקום לערוך מחדש את מה שכתבתי, אז הסגנון יצא לא משהו. אני מקווה שרוח הדברים ברורה.

בכל מקרה, למיטב ידיעתי השינוי "עשרת מונים" מול "עשרות מונים" היה שינוי בעריכה הלשונית של המאמר (אלא אם כן העורך ששינה זאת יתקנני ויסביר). אורווליאניות? אתה באמת רואה צל הרים כהרים.
  אשמח לשמוע את ההסבר לגבי ''עשרת מונים''. • גיל רונן
ועוד הערה, ערן: 563937
ערן, לדעתי עשרת מונים ולא עשרות מונים כי כך הביטוי במקור בתנ''ך, ועשרות מונים הוא שיבוש של הביטוי המקורי. כל שאר המספרים אפשר חמש ואפשר חמשת, אלו שתי צורות סמיכות מקובלות.
  ואתה חושב שהייתי מסכים לפירסום המאמר המסורס הזה? • גיל רונן
  ועוד הערה, ערן: • דובי קננגיסר • 2 תגובות בפתיל
  הערונת • עמוס ס.
  אנטישמיות נגד נשית • הדר אבירם • 2 תגובות בפתיל
  הבדלים של יום ולילה • האייל האלמוני • 9 תגובות בפתיל
  שקרים, חצאי אמיתות ועיוות מגמתי של נתונים • אורי • 56 תגובות בפתיל
  חברים וחברות, חכו רגע! • האיילת הסטטיסטית • 76 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האייל האלמוני • 9 תגובות בפתיל
  אוף טופיק פראי או שבעצם לא • איילת גילמן משיכמוניס. • 2 תגובות בפתיל
  רבים וטובים • ארז וסילבסקי (פמיניסט) • 20 תגובות בפתיל
  ''ידיעות אחרונות'' מאתמול כדוגמה למה שמרגיז אותי • גיל רונן • 38 תגובות בפתיל
  מעניין לראות - • אלה עיני • 5 תגובות בפתיל
  כל הכבוד לאומץ • אריאל • 3 תגובות בפתיל
  אירגוני נשים אחראים לאפלייה • אחוות אבות
  קצת סטטיסטיקה אישית • זכר מקופח • 5 תגובות בפתיל
  אתה יודע למה לא תפגוש גבר אלים? • אילן • 2 תגובות בפתיל
  אה ועוד דבר • אילן • 4 תגובות בפתיל
  איפה באמת יש קונספירציה • קונספירטיבי
  הכרזה חגיגית ומחייבת: • גיל רונן • 5 תגובות בפתיל
  שמן למדורה • עוזי ו. • 2 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האייל האלמוני • 6 תגובות בפתיל
  גיל-הכל נכון ואין כוח שיצא נגד • אביהו • 2 תגובות בפתיל
  אבירמה גולן נגד ארגוני הנשים • דובי קננגיסר • 9 תגובות בפתיל
  סכין, איומים, וכושר השיפוט של השופטת • גיל רונן • 3 תגובות בפתיל
  המין החלש • שוטה הכפר הגלובלי • 18 תגובות בפתיל
  חבר שלך? • עילית עלמונית • 2 תגובות בפתיל
  מזל טוב • האייל האלמוני • 488 תגובות בפתיל
  הבלוג של הפולניה • עמוס ס. • 3 תגובות בפתיל
  strange • pilpilon • 2 תגובות בפתיל
  להיות פצפיסט זו שאלה מגדרית? • האייל האלמוני
  צודק ראה גם חוק הטרדה מינית • ash
  הישרדות אתגרית • אפופידס
  ללא כותרת • גיל רונן • 27 תגובות בפתיל
  מה, לא כולם זונות ומאפיונרים? • דובי קננגיסר
  יש הרבה שובניסטים בסין • אייל אלמוני
  סקופ בלעדי לגברים בלבד • גיל רונן
  להרעיד את אמות הסיפים? • דובי קננגיסר • 59 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • שירה סקרנית • 6 תגובות בפתיל
  המאפיה מכה שנית • האייל האלמוני • 65 תגובות בפתיל
  סיפור שער ב'טיים' על כך שיותר אמהות בוחרות להישאר בבית • גיל רונן
  קריקטורה • אייל אלמוני
  מקאלרוי על סטטיסטיקות • גיל רונן
  ''הבעל לא מילא אחר ציפיותי'' • דובי קננגיסר • 65 תגובות בפתיל
  בית המשפט העליון בארה''ב מנחית מכה על התובעים במקרי אלימות במשפחה • גיל רונן
  יריה ראשונית • גיל רונן • 25 תגובות בפתיל
  עוד יום של חול במדינת הנקבות • גיל רונן • 2 תגובות בפתיל
  המשעא"ז: רשימת פעילות מעודכנת • גיל רונן • 21 תגובות בפתיל
  The bare truth • AMR • 3 תגובות בפתיל
  האם מירי גולן קוראת 'האייל'? • גיל רונן • 4 תגובות בפתיל
  אני מניח שאתמול היה לגיל רונן יום עצוב • אורח מחוץ ליקום • 2 תגובות בפתיל
  שבוע מצויין לכוחות השחרור הנשיים • גיל רונן • 176 תגובות בפתיל
  קישור אסוציאטיבי • האייל האלמוני • 4 תגובות בפתיל
  נזירות מואשמות בניצול מיני • רון בן-יעקב • 6 תגובות בפתיל
  אולי פרופורציות יעזרו • שוקי שמאל • 175 תגובות בפתיל
  ואם זה לא מספיק • מכוער הכפר הגלובלי
  חוצפה נשית טיפוסית • ג'ק
  שקט רגע! • ירדן ניר-בוכבינדר • 19 תגובות בפתיל
  סיפור זה נסגר לתגובות חדשות • דובי קננגיסר
רישיון לרצח 261655
שלוש חברות כנסת, זהבה גלאון, ענבל גבריאלי ואורית נוקד (עבודה), הגישו הצעת חוק לפיה נשים שסובלות מדיכאון לאחר לידה לא ישאו באחריות פלילית על מעשי אלימות כלפי ילדיהן או כל אדם אחר.

לא מניעה, לא אבחון, לא שום דבר שיעצור את הנשים הללו לפני שתפגענה בילדיהן ובסובבים אותן. רישיון מלא בגיבוי הכנסת לרצח חסר רחמים של ילדים חסרי מגן.
  דיון זה לא ניסגר לתגובות חדשות? • האייל האלמוני
  רישיון לרצח • האייל האלמוני
  רישיון לרצח • האלמוני מאתמול • 4 תגובות בפתיל
  רישיון לרצח • זכר מפוקח • 5 תגובות בפתיל
רישיון לרצח 531216
מישהו יודע מה קרה עם החוק המטורף הזה? (אני מניח שהוא לא עבר).
  15 דקות התהילה שלה • ערן בילינסקי • 7 תגובות בפתיל
  אנחנו במפה • אורי גוראל-גורביץ' • 2 תגובות בפתיל
  נמצא המקור להבדל בין המינים • יובל נוב • 3 תגובות בפתיל
  מחקר: כשהילד מבקש לחיות עם אביו, בית המשפט נעתר • ערן בילינסקי
455314
אני אישה רעה וגדולה. כשהירח מלא צומחות לי זוג קרניים וגם זנב קטן עם חץ אדום. כשהוא דוקר גבר הוא הופך אותו בן רגע לרכיכה ורודה וחולמנית. המוצא שלי פולני, אני אישית נולדתי בלסבוס. אני מפליצה ומגרבצת, ויודעת לשיר את הא-ב בגרעפסים. אני זוכרת שסבא שלי היה חוזר מהעבודה תשוש ורצוץ, כמה לטיפת מים צוננים. סבתא שלי תמיד היתה נותנת לו לחכות בחוץ כ14 וחצי דקות. כשהיה נכנס, כולו חלש ורכרוכי בשל 2000 שנות גלות שזכו לכינוי "האישה הכל-יכולה והאכזרית מקרקוב", היה מתחנן למעט אוכל. לאחר כמה מכות בישבנו הרופס והמדולדל היה מתיישב ומתחיל לאכול בלהט את מנת הגפילטעפיש כשהוא לא שוכח לנגב את סנטרו. אך לאחר כמה דקות בלבד סבתא שלי היתה חוטפת לו את הצלחת מהפה ומלקקת אותה מול עיניו כשהיא משמיעה קולות של עונג. לאחר מכן היו נשמעות יבבות ואנקות מחדר השינה. כשהצצתי, בת שלוש בסך-הכל, ראיתי את סבי כפות בחבל ומלקק לסבתא את הפיפי.
אמא שלי משתינה כמו גבר מתוך עקרון ואחותי העלימה את שלושת בעליה האחרונים. אני לומדת במסלול דו-חוגי לימודי מגדר ולחימה פורטוגלית כדי שאוכל להרביץ לכל גבר הנקרה בדרכי. יש לי חמישה בעלים שלא יודעים זה על קיומו של זה ולארבעה מהם אני עושה את המוות. החמישי הוא בעצם אישה ויחד אנחנו מתכננות את מוסד המשפחה של שנת 2066. יהיה שם הרבה סקס לסבי ותרסיסי GAM
(Go Away Men). כמובן שכולן תהינה ממפלגת השמאל ותנסנה להשתלט על משרות מפתח בשב"ק, במערכת המשפט, במשרד החינוך והתחבורה (במיוחד במשרד התחבורה). כל אישה, נערה וילדה אשר יגישו תלונה נגד אלימות בעליהן יקבלו פרס שמן+ערכה לתיקון הגבר. עד אז, אני יושבת לי כל היום בחדרי הקטן ברוטשילד, מתבוננת בתמונות של סבתא וחוקרת כיצד ניתן להוליד ילד משתי ביציות.

שלכם/ן באהבה, בלבוסטה, חברת תנועת משעא"ז.
455329
למי ששאל בדוא"ל והסב את תשומת ליבי (תודה) ולכל מאן דבעי: זאת לא אני.

(ועכשיו, משראיתי במה מדובר, אני גם קצת נעלבת מהשאלה. יש בסיפור הזה לפחות פועל אחד ועוד הרבה אלמנטים שבהם מעולם לא השתמשתי ולא הייתי משתמשת, אבל לומשנה)
455332
''כמובן ש...'' יחד עם ה''שב''ק'' מטהרים את שמך גם בעיני מי שיטעה לחשוב שאת היית משתמשת בביטוי וולגרי כמו ''להפליץ''. אני בטוח שאת לא היית יורדת לשפת ביבים כזאת אפילו כחיקוי של מישהי אחרת , רעבעצען.
455340
תודה, יקירי :-]
455336
לא חשבתי שזאת את. את באמת לא היית יורדת לרמה כזאת וחוץ מזה לא נראה לי שזה מישהו מהקבועים פה. אולי נפלה להנה במקרה איזה אקסית ממורמרת של גיל רונן :-)
455342
גם אקסית וגם ממורמרת? למה? הרי אם היא כבר נפטרה ממנו, היא צריכה להשאיר אותו מאחריה ולהתקדם הלאה, למקומות יותר שמחים ויותר טובים, לא?
455346
טוב, נדרש איזה זמן להתאושש מטראומה כזאת, לא?
455348
את צודקת, ועכשיו הגיע אלי דוא"ל שבו הוסבר לי ביתר פירוט הדבר המובן מאליו שהיה צריך להיות מובן מאליו גם לי: שבהרבה מקרים נדרש לא רק איזה זמן אלא זמן *רב* להתאושש מהטראומה, ובמקרים מסויימים - כל החיים (שלא נדע. זהירות, בנות! :-]).
קשה להתעלם 531144
שתי אמהות שהרגו את בניהם הורשעו במסגרת עסקאות טיעון בהריגה וקיבלו עונשים קלים יחסית לחומרת העברה:
לעומת זה, כאשר אבות הטביעו את בנותיהם הם הואשמו ברצח, ואחד כבר הספיק לקבל על כך מאסר עולם:
לא צריך לאמץ את כל התאוריות והמסקנות הנגזרות שהובאו במאמר כדי לראות שמשהו כאן לא תקין.
קשה להתעלם 531164
במקרים שהבאת נראה בבירור שהאמהות היו במצב נפשי קשה והוא שגרם למעשיהן. אלט''ו, אבל לעומתן האבות הנזכרים הם ככל הנראה סוציופאתים. היזכר באופן בו שניהם ניסו לחמוק מעונש.

דווקא את גולדרינג לא הזכרת. הוא עשוי להתאים לסוג הראשון, אבל לולא התאבד ודאי היה נשפט למאסר עולם.
קשה להתעלם 531167
גולדרינג היה אמנם האב הביולוגי אבל בדומה לפימשטיין לא טיפל בילדה על בסיס קבוע ואם רק היה מבקש היה יכול לא לטפל בילדה כלל. בשתי המקרים שeasy הביא הנשים היו המטפלות העיקריות של ילדהים מה שגורם ללחץ נפשי אובייקטיבי (כמובן עד כמה שלחץ נפשי יכול להיות אובייקטיבי).
קשה להתעלם 531169
easy דיבר על מטביעים וגם לזה גולדרינג לא מתאים. העניין הוא שאצל רון ופימשטיין כנראה לא היה שום לחץ נפשי, אובייקטיבי או לא, ואין להם אפילו בדל חרטה על מה שעשו (ולכך התכוונתי כשאמרתי "פסיכופתים"). לעומתם, גולדרינג ניסה להתאבד כמה פעמים.
קשה להתעלם 531170
אמרתי דווקא "סוציופתים"... די זעלבע דרעק. התכוונתי להפרעת אישיות אנטיסוציאלית [ויקיפדיה].
קשה להתעלם 531171
1) בקישור שהבאת כתוב מצד אחד שהלוקים בהפרעה נקראים פסיכופטים בפי העם ומצד שני כתוב שלשלושה רבעים מהאסירים יש את ההפרעה הזאת. כך שלא צריך להתלהב מהעובדה שגם לפימשטיין וגם לגולדרינג היתה את ההפרעה הזאת.
2) גם לאנשים שלא שפויים במאה אחוז יש עדיין שיפוט מציאות ולחץ משפיע על כולם. העובדה שהאמהות היו נתונות בלחץ שממנו היה להם מאד קשה להשתחרר יותר רלוונטית מצורת הרצח.
קשה להתעלם 531172
1) אני מניח שיש רמות שונות של חומרה. פימשטיין ורון נראים לי בדרגה אחרת לגמרי מגולדרינג.
2) צורת הרצח לא רלוונטית. הזכרתי אותה כדי לרמוז שגם ההבדל שהזכרת אתה (טיפול בילד, ובו גולדרינג בצד של הגברים) פחות משמעותי מההבדל שאני הזכרתי (אפשר לקרוא לזה גם רוע לב וקור רוח).
קשה להתעלם 531173
1) תשים לב גם שבהפרעה הזאת אין בעיה של שיפוט מציאות, כך שגם אם היה לו את זה הוא עדיין אחראי למעשיו.
2. נסה פעם לטפל לבד בתינוק ואז תגיד לי אם זה לא משפיע על המצב הנפשי שלך.
קשה להתעלם 531188
1) בכל המקרים הנזכרים לא היתה בעיה של שיפוט מציאות, לפחות לדעת השופטים. כולם היו אחראים למעשיהם ולכן נכלאו.
2) לא קשור בכלל.
קשה להתעלם 531208
2. אני חושב שזאת היא הנקודה העיקרית. לשתי הנשים היתה מציאות אובייקטיבית שממנה אנו למדים שהן היו במצב נפשי קשה.
אין שום אינדיקציה לעובדה שגולדרינג היה במצב נפשי קשה.
קשה להתעלם 531175
היתה גם מרינה דווידוביץ' שהטביעה את שתי בנותיה ויצאה פטורה בלא כלום. לא ציינתי אותה כי היא שברה את התבנית של אמהות שמטביעות את בניהן ואבות את בנותיהם.

יש גם דוגמה נגדית: בשנת 2000 הרג גבר את בנו במכות. הוא הורשע בהריגה ונידון ל-‏20 שנות מאסר שקוצרו בערעור ל-‏12 שנים.
אז יעצרו גברים סתם. 543339
אמנם כבר בטח אף אחד לא קורא את השרשור הזה אבל אני חייבת להגיב.
כל התחום הזה של עבריינות מין מאוד מעורפל ומבולבל. אף אחת בארץ לא יוטדעת להגיד לך בוודאות מה ההגדרה של הטרדה מינית ותקיפת מינית. לא מדברים על זה! לנשים לא נעים, הן מתביישות,מרגישות מושפלות. אז ברור שאם אין גבולות ברורים בחברה למה מותר ומה אסור יהיו גם אנשים שיעצרו סתם. אז מה? כשאתה משווה את זה למספר הגברים שלא נעצרים ולא נאשמים על מעשיהם המספרים גדולים בהרבה. הלוואי ויבוא יום וכל אשה תדווח על כל חשד לתקיפה והטרדה מינית. לצערי אנחנו עדיין מאוד רחוקים מזה.
אז יעצרו גברים סתם. 543351
העתקתי עבורך את שלושת האתרים הראשונים שהעלה חיפוש בגוגל לגבי "הטרדה מינית":

הטרדה מינית [ויקיפדיה]
תוכלי לעשות חיפוש דומה עבור "תקיפה מינית".

מידה מסוימת של עמימות היא בלתי נמנעת, אבל לא נראה לי שהיא גדולה יותר בנושאים אלה מאשר בנושאים חברתיים אחרים. ההגיון שלי אומר שבמקרים גבוליים אמורה לחול על הנאשם חזקת החפות, אבל אולי אם הייתי אישה הייתי חושב אחרת.

ה"אז מה?" הנונשלנטי שלך מרגיז, אבל אין לי חשק להגרר לשם.
אז יעצרו גברים סתם. 543358
תזכורת: מקרה שבו מישהי לא סתם מכירה את החוק אלא נזכרת להתלונן בדיעבד רק כאשר לצד השני בעניין יש חברה חדשה: דיון 2969.
כנס העמותה השוביניסטית 562221
"דור חדש של מנהיגים רוחניים קם לעם בציון", ח"כ שמאלוב-ברקוביץ', שנבחרה לכנסת במשבצת שריון לאשה במפלגת הקידמה "קדימה" של ציפי ליבני, מדברת על "ערכים בעם ישראל" ועל "משבר אמון" ובעיקר על "איבוד ערכים, על היותינו עם יהודי". ""נהיה איזשהו בון טון להיות חד-הורית שהחליטה לעשות ילד מחוץ למשפחה, ואחר כך לבוא למדינה ולבקש הטבות על זה ועל זה וכולם מבסוטים...יש היום אפליה לרעתם של הגברים כי החוקים השתנו".
כנס העמותה השוביניסטית 562223
והיא נכנסה במשבצת האשה. עם חברות כאלה לא צריך אויבות.
כנס העמותה השוביניסטית 562228
לטובת מי שלא יטרח לקרוא / לצפות, ציטוט מהמאמר:

ח"כ שמאלוב־ברקוביץ' דיברה במהלך כנס של עמותה שייסד כותב המאמר, גיל רונן:

"הפמיליסטים היא עמותה המקדמת את ערכי ״הפמיליזם״. בראש העמותה עומד גיל רונן, תושב חריש. מטרת העמותה היא להיאבק בפמיניזם הרדיקלי וב״מגדריסטיות״. מטרתן, לדברי העמותה, לשכנע נשים לעזוב את בעליהן ולקחת את ילדיהם וכספם. עוד טוענים בעמותה כי ככלל, הגברים מותאמים יותר לעמדות שררה ומכירים את סודות ההפעלה המידתית של הכוח. נשים לעומת זאת, לא חושבות בדרך כלל במושגים היררכיים נוקשים. עולמן ביתי יותר ומתמקד ביחסים שבינו לבינה (לכן הן אוהבות יותר לראות סרטים על מערכות יחסים). גופן ונפשן מותאמים לחיים הביתיים ולגידול הילדים הרכים."
כנס העמותה השוביניסטית 562231
לרגע חשבתי שזה ציטוט של שמאלוב-ברקוביץ', ואז ראיתי שזה הכתב, חיים לוינסון, שבילבל בין עובדות לדעות. פעם הייתה הפרדה בין עובדות לדעות בדיווחי 'הארץ', או לפחות נסיון לזה.

(ולא, את הוידיאו שלה אני לא מתכוון לראות. אין לי ממנה ציפיות מיוחדות).
כנס העמותה השוביניסטית 562233
לא הבנתי - על איזה חלק אתה מדבר? מה חשבת שהוא ציטוט של שמאלוב-ברקוביץ' ואז ראית שזה הכתב?
כנס העמותה השוביניסטית 562236
הניסוחים של לווינסון רחוקים מלהיות 'דיווח חדשותי', וגולשים עמוק לתוך מאמרי העמדה. חשבתי שהקטע שצפריר הביא הוא ציטוט של שמאלוב-ברקוביץ'. ואז פתחתי את הכתבה.
כנס העמותה השוביניסטית 562237
הקטע שצפריר הביא הוא אכן ציטוט. לא מדבריה של שמאלוב-ברקוביץ' אלא מתוך "מצע" ארגון "פמיליזם". למעשה, מקריאת הכתבה זה די ברור: יש שם ציטוטים מדבריה של שמאלוב-ברקוביץ' (המופיעים בתוך סימני ציטוט) ואז דברים המתארים את מהו ארגון "פמיליזם", המסכמים את מה שמופיע באתר של הארגון. זה גם די ברור מכך שהכתב מביא את הדברים האלה עם הפתיחה "לדברי העמותה".
כנס העמותה השוביניסטית 562244
הנה הפניה יותר ישירה לאני-מאמין של הפמיליזם (ארגון שהוא למעשה איש אחד, גיל רונן, שעדיין נאבק את מאבק הגירושין הפרטי שלו. זה אפילו לא שלגיה ושבעת הגמדים)

כנס העמותה השוביניסטית 562238
ובאופן כללי הייתי ממליץ לך ממש *לקרוא* את הידיעה לפני שאתה שולף את העמדות האוטומטיות שלך בדיון. פעם ב-"האייל הקורא" מגיבים נהגו לשים לב למה שהם קוראים, ולא ישר לכתוב את ההודעה המובנת מאליה לאור עמדותיהם שנקבעו מראש.

אה סליחה. זה אף פעם לא היה ככה.
כנס העמותה השוביניסטית 562250
אם *אתה* לא היית מגיב אוטומטית, היית רואה שלוינסון מרבה בתארים (דבר שפעם לא היה נהוג בידיעות חדשותיות), בוחר בניסוחים ש*אינם* ציטוט או אפילו פראפרזה מדוייקת בתוכנה. כשלוינסון כותב "כנס העמותה השוביניסטית", הוא מביע דעה (די מוצדקת, אבל זה לא דיווח חדשותי). כשהוא כותב "השמיעה שמאלוב-ברקוביץ - שנכנסה לכנסת במשבצת שריון לאשה - לא מעט דעות שערורייתיות בנושא.", זו הבעת דעה (כפולה, למעשה) ולא דיווח חדשותי. אם הייתי כותב "כתב חיים לוינסון (שהואשם בתקיפת שוטר) שוב כתב כתבה שנויה במחלוקת", זו הבעת דעה. לא דיווח (ואם הייתי כותב "ושמו נקשר בפרשיית שוחד", זו כבר השמצה, אם כי משפטית אני צודק*). גם הקטע של 'מטרתן' נסבל בקושי, כי אפשר לטעון שזו פרשנות.

ואכן, לוינסון ציטט כמה קטעים (בלי גרשיים) מאתר העמותה. אבל לצד הציטוט הזה (שבו באמת פישלתי), הבר-נש עשה עבודה לא אתית בצורה בה הוא דיווח, שהייתה לגיטימית לגמרי במאמר דעה, ואפילו הייתי מן הסתם מסכים עם רובה. אבל לא בתור דיווח חדשות.

*ניסו לשחד אותו, אז שמו נקשר בפרשיית שוחד...
כנס העמותה השוביניסטית 562251
הבעת דעה כפולה? אני מבין למה לדעתך להגיד שהדעות שהיא השמיעה הן "שערורייתיות" זו הבעת דעה (זו לא הבעת דעה. עובדתית אלו הן דעות שערורייתיות) אבל למה "נכנסה לכנסת במשבצת שריון לאשה" זו הבעת דעה? זו הרי עובדה. אפשר להתווכח אם זו עובדה שקשורה לכתבה (כמובן שהיא קשורה - בין יתר הדברים שהיא אמרה היא הסבירה כיצד אף פמיניסטית לא עזרה לה להשיג מה שהיא השיגה) אבל זו בברור *עובדה*. אני גם לא מבין מה הבעיה שלך עם הקטע המתחיל ב-"מטרתן" ולמה הוא נסבל בקושי - זהו ציטוט מאתר האגודה, שמדבר על "מטרתן" של הפמיניסטיות. שוב - הבאת עובדות.

אם לוינסון היה כותב כתבה שנויה במחלוקת והיית מציין זאת זו לא היתה הבעת עמדה, אלא עובדה פשוטה. אם לוינסון היה כותב על יחס המשטרה למפגינים והיית מציין בסוגריים שהוא הואשם בתקיפת שוטר, זה היה רלבנטי.
כנס העמותה השוביניסטית 562255
חבר'ה חבר'ה, רגע רגע, לוינסון אולי מעניין את שניכם אבל ספק אם מישהו זוכר את שמו. לעומת זאת שמאלוב כבר מרוחה לאורך ולרוחב, ולא רק ע"י העיתונאי לוינסון. אגב, ידעתם שישראל היא דיקטטורה פמיניסטית ושארגוני הנשים עושים פה צנזורה כבדה ושטיפות מוח המוניות דרך אמצעי התקשורת? זה מה שנאמר בהזמנה לכנס שבו שמאלוב היתה אורחת הכבוד ואמרה את דבריה:
כנס העמותה השוביניסטית 562257
זה כמעט כמו לשים לינק לאתר פורנו.
כנס העמותה השוביניסטית 562260
ייתכן מאוד שזה נאמר בכנס. אם היית מחליף 'פמיניסטית' ב'קפיטליסטית' ו'ארגוני הנשים' ב'טייקונים' זה אפילו היה נאמר באייל מליון פעמים.

אבל בהזמנה זה דווקא לא כתוב:

"הזמנה לערב בנושא:
"מי יציל את המשפחה?"
עמותת 'הפמיליסטים' בשיתוף עם עמותת 'הקשב"ה' וארגון 'שני הורים' שמחים להזמינכם לערב מרתק על האתגרים מולם ניצב התא המשפחתי והדרכים להתמודד עמם ולהיבנות מהם.
המפגש ייערך באולם הכנסים ב"בית דורון" הממוקם בצומת עלית בר"ג (רח' עיר גנים פינת הראשונים) ביום שלישי, י”ד טבת, 21.12.10 בשעה 19:00. יוגש כיבוד קל.
פגישה והתכנסות: 19:00 – 19:20
19:30 – 20:45, חלק א'
יו"ר: עודד בריברם, “הפמיליסטים"
דוברים:
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אורחת כבוד
עו"ד חגית לב, עו"ד לענייני משפחה: הצעות לחקיקה פרו-משפחתית
עו"ד תמר הר-פז, 'פורום נשים ציוניות': את מי מייצגים ארגוני הנשים?
עומר פלוטקין, 'שני הורים': שוויון הורי בזוגיות ובגירושין
יאיר תיבון, 'הקשב"ה': תופעת הניכור ההורי ודרכי התמודדות מערכתית
גיל רונן, יו”ר 'הפמיליסטים': רוחות חדשות באקדמיה

21:30 – 22:15
חלק ב': יו"ר, גיל רונן
שאלות ותשובות (מיקרופון יועמד לרשות דוברים מהקהל).

בואו בברכה!

הכניסה חינם, תרומות לכיסוי הוצאות הערב יתקבלו בברכה.
'הפמיליסטים' / 'הקשב"ה' / 'שני הורים"'
כנס העמותה השוביניסטית 562261
(ההזמנה צוטטה ישירות מהאתר המקושר, אני לא מתחייב לגבי הזמנות שאפ'חד באייל לא לינקק אליהן).
כנס העמותה השוביניסטית 562262
וואלה. עכשיו ראיתי שזה כתוב בכותרת *הבלוג*. אבל בהזמנה זה עדיין לא כתוב.
כנס העמותה השוביניסטית 562482
אני מוחה בתוקף. מדוע לא הזמינו את עמותת אפרת? ואיך זה נפקד חלקם של הבריאתנים? הכנס הזה לוקה בחסך חמור! לתשומת לבם של שמואלוב-רונן!
כנס העמותה השוביניסטית 562259
(זו כן הבעת דעה) (וגם להוסיף עובדה שמיועדת לקבע דעה ולא לדיווח זו הבעת דעה. זה נועד להזכיר לקוראים 'הוי, תראו איזו אירוניה, תראו איך היא מעיזה, ועוד כשהיא נבחרה על משבצת אשה'). זה לא דיווח חדשותי כהלכתו.
(ולווינסון יודע, כשהוא רוצה, לדווח דיווח ענייני ואפילו לעשות ראיונות ענייניים מאוד עם אנשים בעלי 'דעות שערורייתיות').
כנס העמותה השוביניסטית 562263
(לא זו לא) (וזו בהחלט לא - אי אפשר להביא את כל העובדות, ההחלטה איזה עובדות להביא ואיזה לא היא כמובן החלטה ערכית, אבל בכל שיפוט שהוא העובדה שהיא נכנסה לכנסת במסגרת שריון לנשים היא עובדה *רלבנטית*. גם ההחלטה בכלל לדווח על ההשתתפות שלה בכנס היא "הבעת דעה" לפי זה. זה מגוחך). זה דיווח חדשותי לעילא ולעילא.
כנס העמותה השוביניסטית 562269
אז נישאר חלוקים. כמובן שאני צודק (ואם ננקוט בשיטתך, המשפט הקודם הוא עובדה, לא דעה).
כנס העמותה השוביניסטית 562271
אתה צודק: אתם חלוקים (אלא אם כן יש מחלוקת על פרושה של המילה חלוקים).
כנס העמותה השוביניסטית 562272
חלוקים זה לא משהו שרופאים לובשים בעבודה? איזה מחלוקת יכולה להיות על זה?
מה זה חלוקים? 562274
לא. אלו אבנים קטנות שמלכים לעתיד מיידים למצחי בני הרפה כדי להורגם.
מה זה חלוקים? 562304
אתה טועה. אלו הם חלוקי נחל, וחלוק נחל הוא חלוק כמו שלוחם נח"ל הוא לוחם.

___
לוחם נח"ל הוא לוחם כמו שהדרקון מקומודו הוא דרקון תגובה 108649
מה זה חלוקים? 562467
חשבתי על דבריך רבות ועמוקות והגעתי למסקנה שהגם שאיני מסכים, לא אוכל להמשיך בוויכוח.
במלים אחרות: נישאר חלוקים.
מה זה חלוקים? 562470
למה אתה משמיץ את לוחמי נח"ל, ברצינות?
מה זה חלוקים? 562491
"על המחנה גלשן צונח / הש"ג לשיחים בורח / הקמב"ץ את הפקודות שוכח / והאפסנאי באש פותח.
איזו מין שלווה..."
מה זה חלוקים? 562596
אני חולק איתך את ההתרעמות המוצדקת. אבל חלקית.
כנס העמותה השוביניסטית 562480
צודקת בכל מלה. נראה לי שדבריה באים, אכן, מהתבוננות עצמית מדודקת. חבל רק שהיא איננה מקשיבה לעצמי ויושבת בבית כראוי לה, במקום ללכת לכנסת שבה באמת אין לה חלק.
כנס העמותה השוביניסטית 562481
אני דווקא מאחל לה הצלחה בבחירות הבאות בנסיון להתמודד על משבצת שלא מוקצה לנשים.
כנס העמותה השוביניסטית 562483
לא מצאתי את המקום בו היא אומרת שנשים צריכות לשבת בבית, או (בניגוד אליה) לא לעשות תואר שני.
כנס העמותה השוביניסטית 562484
אם הבנתי נכון היא פמיליסטית, לא? ולפי הציטוט מפמפלטם נשים מותאמות "פיזית ונפשית" לבית ולילדים, ולא לשררה.
כנס העמותה השוביניסטית 562487
לא נראה שזו עמדתה:
היא לא חייבת להסכים לכל עמדותיהם כדי להשתתף בכנס שלהם.
לא בדקתי, אבל נראה לי שהייתה לה התבונה המינימלית לא להוציא התבטאות כזו מפיה.
כנס העמותה השוביניסטית 562489
מה שצפריר אמר.
כנס העמותה השוביניסטית 562533
אה, טוב. אם כך עליי לסייג את דבריי הקודמים. תודה.
כנס העמותה השוביניסטית 562883
כבר בהתחלה רציתי להגיב לעניין האמהות החד הוריות וויתרתי אבל אחרי ששלום נתן מאמר שמייצג באופן מופלא את העוורון הליברלי בכל זאת החלטתי להגיב.

לדברי שלום כל אופציה של משפחה צריכה להיות לגיטימית באותה מידה, הוא אומנם לא אומר זאת אבל אני משער שהוא גם בעד לתת להן קצבאות.

לדוגמא אם החלטתי שבמשפחתי יהיו שלשה ילדים ותמסח מדובר באופציה לגיטימית לגמרי. לכן מכיוון שהתמסח מקשה על גידול המשפחה המדינה צריכה להקציב לי מאמן לתמסח ועזרים.
כנס העמותה השוביניסטית 562884
טוב, אם אתה לא יודע מה זאת סבירות וגבולותיה אז כנראה שוועדעת חריגים תקציב לך תמסח
כנס העמותה השוביניסטית 562886
האם את‏1 טוענת שגידול תמסח איננה אופציה לגיטימית?! זה הרי לא יתכן, כל האופציות הם לגיטימיות. ליברל אמיתי ילחם על הזכות לגדל תמסח באותו להט שהוא יגן על הזכות לרקוד עם סלמנדרה.
__________
1 הימור, לא מצאתי התיחסות לעצמך כזכר או נקבה.
כנס העמותה השוביניסטית 562887
אם כן, ליברל אמיתי מסוגל גם לחשוב, בניגוד לאחרות בלתי-ידועות‏1
__________
‏1 לא הימור, בחירה מודעת
כנס העמותה השוביניסטית 562888
לא הבנתי. והייתי מעדיף שתסבירי מה ההבדל בין חד הורית מבחירה למגדל תמסח מבחירה במקום חילופי השנינויות האלה.
כנס העמותה השוביניסטית 562889
את התחלת, ושנינויות זה הדבר האחרון שהייתי קוראת לתמסח שלך.
כנס העמותה השוביניסטית 562890
אז הנה אני מפסיק. הודעה זו לא שנונה בשום צורה. עדיין הייתי שמח לקבל תשובה רצינית.
כנס העמותה השוביניסטית 562891
למה, לתמסח? כבר עניתי ממקודם.
כנס העמותה השוביניסטית 562908
שלתמסח אין זכויות במדינה, ואין אחריות של המדינה כלפיו. לילד, לעומת זאת, יש למדינה אחריות וגם אם אמו (נגיד) חסרת אחריות בעליל, אין הדבר אומר שהמדינה יכולה לאפשר את הזנחתו.

כל זה, כמובן, דיון מיותר מכיוון שלמיטב הבנתי, חד-הוריות מבחירה (כלומר, נשים שהביאו ילדים לעולם מבלי להיות בקשר זוגי עם איש) נוטות להיות דווקא מהשכבות הגבוהות יותר של האוכלוסיה, ובין כה וכה אינן מבקשות קצבאות שחורגות ממה שכל ילד אחר מקבל מהמדינה בעבור היותו ילד.
כנס העמותה השוביניסטית 562936
קצבאות הילדים זהות, אבל יש הטבות אחרות ל''משפחות חד הוריות'', למשל מענק מביטוח לאומי והטבות במס הכנסה.
ההטבה במס הכנסה יוצאת דופן מפני שהיא מוענקת אפילו ל''ידועים בציבור''. מעניין אם מישהו ניסה לעתור לבג''ץ נגד הענקת ההטבה הזו.
כנס העמותה השוביניסטית 562943
(כיחידנית מבחירה:)
אין שום "מענק מביטוח לאומי". יש קצבת ילדים רגילה.
יש קצבה של ביטוח לאומי לחד הוריות שלא עוברות סף הכנסה מסוים, נמוך מאוד (ובתנאי שאין להן רכב ואולי עוד תנאים). זה לא שונה עקרונית מכל קצבת השלמת הכנסה אחרת למעוטי הכנסה.
הטבות במס הכנסה - נדמה לי שיש עוד חצי נקודה או נקודת זיכוי שלמה.
כנס העמותה השוביניסטית 562945
ועוד: בגלל איזשהו עיוות היסטורי, לחד-הורית/יחידנית אין פטור מתשלום ביטוח לאומי במקרה שאינה עובדת. זאת לעומת נשואה, שבתנאי כזה נחשבת "עקרת בית" ולכן פטורה מביטוח לאומי.
כנס העמותה השוביניסטית 562944
לעניין ההטבה במס הכנסה שמוענקת לידועים בציבור - דווקא זה מקרה שבו הלא-זכאים מנצלים במרמה זכאות-לכאורה. שמעתי גם על לא מעט נשים שהנישואים שלהן ''לא רשמיים'' (למשל התחתנו בקפריסין או בטקס רפורמי) ולכן עותרות לקבל את ההטבה הזו.
כנס העמותה השוביניסטית 562947
בדיוק התכוונתי לקרוא לך!

ב"מענק מביטוח לאומי" התכוונתי למענק הלימודים.
על פי פרשנויות שקראתי (אני לא עורך דין), ההטבה במס הכנסה אינה מרמה אלא פירוש דווקני של לשון החוק - כתוב "נשואים", אז רק נשואים. זאת בניגוד להטבות אחרות (ביטוח לאומי או ימי מחלה) שנמנעות במפורש ממי שחי עם בן זוג.

בכל מקרה, ההטבות הניתנות לאמהות יחידניות (בשל היותן יחידניות) אינן נראות לי משמעותיות.
כנס העמותה השוביניסטית 562949
חתונה רפורמית אני מבין, אבל מה הטעם בחתונה בקפריסין פרט לרשמיות?
כנס העמותה השוביניסטית 562951
אה, נו. מעניין למה אני לא שוחה בחומר. התכוונתי לטקס שהרבנות הראשית לא מכירה בו.
כנס העמותה השוביניסטית 562892
ליברל אמור לתמוך במשהו כמו דיון 471. איך מזה אתה מסיק שהמדינה אמורה להקציב לך מאמן לתמסח?
כנס העמותה השוביניסטית 562898
ציטוט מהמאמר שקישרת ''ככל שזה נוגע למדינה, אין שום סיבה שזה יהיה רשום במרשם האוכלוסין'' אם זה לא רשום אז בודאי שאי אפשר לקבל על זה קצבה, כלומר אין הבדל בין גידול תמסח לאם חד הורית. (מכיוון שאני דן איתך ולא עם ירדן אני אשאל אותך אם זו עמדתך או עמדת הליברל הדמיוני שאתה מדברר).

בכל מקרה המסקנה הזאת היא מאוד הגיונית (במובן הלוגי של המילה) אבל לא מסקנה ששלום ישמח לקבל כי הוא מאוד לא תש''חיסט.
כנס העמותה השוביניסטית 562893
א. אין אמהות חד־הוריות. יש משפחות חד־הוריות. נדמה לי שההודעות לעיתונות של ארגוני הנשים השונים נטו לדייק בנקודה הזו.

ב. אנא הסבר מה מבחינתך כ"כ גרוע ברעיונותיו. מאיפה הסקת שהוא מעז להציע קצבאות למשפחות חד־הוריות?

ג. תזכורת: גבר לא יכול להתחמק היום מאבהותו גם אם הוצאה ממנו במרמה <דמיינו קישור לתגובה מהדיון על ילדי הומוסקסואלים ולסביות>).
כנס העמותה השוביניסטית 562899
א. באמת תהיתי למה האימהות הדו הוריות מודרות מהשיח:). וברצינות, בדיון על מתן קצבאות לאימהות חד הוריות מבחירה, הביטוי "אמהות חד הוריות" נוח בטירוף וגם מובן לכולם.
ב. אני לא יכול להוכיח, אבל אם הוא מציע לשלול קצבאות מחד הוריות היה כדאי שהוא יגיד את זה בפירוש. גם כשהפוטנציאל האלקטורי שלך מספיק לוועד בית בקושי זה לא יפה להסתיר את ההשלכות האמיתיות של העמדה שלך.
ג. טוב לדעת. אם יש קשר הוא נעלם מעיני.
כנס העמותה השוביניסטית 562916
א. אני תוהה מה גורם לביטוי ''אמהות חד הוריות'' להיות נוח הרבה יותר מאשר ''משפחות חד הוריות''. אותו מספר הברות. מה גם ש''משפחות חד הוריות'' כולל גם את תת הקבוצה (הקטנה יותר) ''אבות חד הוריים'' (כלומר, ''אבות יחידנים'').
כנס העמותה השוביניסטית 562948
א. בהרבה משפטים שקשורים לדיון בשביל לבטא ''אם חד הורית'' באמצעות ''משפחה חד הורית'' צריך להגיד ''אישה שהיא חלק ממשפחה חד הורית'' לדוגמה ''אישה שבוחרת להיות חד הורית'' צריך להפוך ל ''אישה שבוחרת להיות חלק ממשפחה חד הורית'' זה הרי לא שהיא בחרה להיות משפחה חד הורית (לא שפיצול אישיות היא בחירה פחות לגיטימית מכל בחירה אחרת).
אם/אב יחידני/ת 562995
(ואת "אשה שבוחרת להיות חד הורית" אפשר להפוך ל"אשה שבוחרת להקים משפחה לבד"‏1 או "אשה שבוחרת ללדת ללא בן זוג" או "אשה שבוחרת לגדל ילד ללא הורה נוסף" או אינספור אפשרויות אחרות)

1וגם לא תמיד לבד. אי נוכחות בן זוג לא אומרת שאשה היא לבדה ושאין משפחה מכיוונים אחרים שמגדלת איתה בדרך כזו או אחרת את הילד.
כנס העמותה השוביניסטית 562900
לא הבנתי - לתמסח יש אותו מעמד חברתי ומגיעות לו אותן הזכויות כמו לילד?
כנס העמותה השוביניסטית 562901
וכדי לקצר קצת הליכים בפתיל שעתיד להתפתח: מטרת הסיוע למשפחות החד הוריות הוא טובת הילדים. אם אחד הילדים אינו ילד אלא תמסח הוא אינו מזכה את המשפחה בסיוע.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 562946
מובן שטובת הילדים מעל הכל, רק עליהם אני חושב. הבעיה היא שאם אני לא אשכור מאמן לתמסח הוא עלול לנשנש את בן הזקונים.

אם נשווה אז בשני המקרים יש לנו ילדים ובחירה של ההורים (להיות חד הוריים או גידול תמסח) שמקשה על גידול הילדים.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 562971
במקרה של התמסח הרבה יותר פשוט לקחת את התמסח ממך כדי להגן על הילדים.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 562974
אתה מוזמן לנסות.

בכל מקרה באיזה אופן זה יותר פשוט?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563017
במושגי עלות-תועלת.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563067
אתה מתכוון שיותר זול להקים ועדת איתור לבתים שיש בהם תמסח וילדים מאשר לשבת במשרד ולחכות שאני אבוא אליכם?

אולי, אבל הכי זול להגיד שלא לגיטימי לגדל תמסח בבית עם ילדים ואם כן אתה צריך לממן את כל העלויות שיהפכו את ביתך לנורמלי בעצמך. הנה, אמרתי את זה וזה לא עלה לי יותר מכמה מיליונים.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563073
מי צריך להקים ועדת איתור? באת לשלטונות וביקשת עזרה בגידול הילד בגין התמסח. אם מה שמפריע לך לגדל את הילד הוא התמסח, יגידו לך להכניס לבית רוטויילר כדי שיאכל את התמסח והבעיה תיפטר.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563076
הם יכולים להגיד, אני לא אעשה את זה. בטח כשאין טענה מאחורי זה.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563098
כן, כמו שיש ועדה לאיתור בתים שיש בהם קופים, וועדה לאיתו בתים שיש בהם נמרים. בקיצור, לא חוקי להחזיק תמסח בבית. אם מישהו ידווח עליך, יבואו ממשרד החקלאות (או מי שזה לא יהיה שאחראי על זה) ויקחו לך אותו.
אולי אתה רוצה לאסור על נשים לא נשואות להביא לעולם ילדים?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563104
השאלה היא למה זה אסור.

אני שמרן, מבחינתי יש רצונות יותר "שווים" מרצונות אחרים ואחד מהרצונות ה"שווים" זה הרצון של אישה לגדל ילדים. האם גם לפי דעתך הרצון הוא יותר "שווה"? ואם כן,למה?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563105
זה אסור מכיוון שזה מסכן את הילדים שלך.

לא הבנתי את הפסקה השניה. אני חושב שבלי קשר לאיזה רצון יותר שווה, אי אפשר למנוע מאשה להכנס להריון וללדת, ומרגע שילדה, יש אחריות חברתית מסויימת לסייע לילד להתקיים, בד''כ באמצעות סיוע כלכלי לאם. כן אפשר למנוע מאדם לגדל תמסח.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563106
מה זאת אומרת אי אפשר? חלק עושות את זה מתרומת זרע כאשר בנק הזרע הוא מוסד בפיקוח ציבורי ולחלק המדינה בכלל מממנת הפריה.

בכל מקרה אני לא מבין למה אתה לוקח את זה למישור החוקי, השאלה מה לגיטימי. נניח שמגיעים אליך אשה ומשפחה. האשה רוצה לגדל לבד ילד והמשפחה רוצה לגדל בנוסף לילדיה תמסח. הם מתלבטים ויקבלו כל הכרעה שלך, מה אתה אומר להם ולמה?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563165
אה, מהבחינה הזו, לא אכפת לי אם יש הורה אחד או קומונה של שבעה הורים, השאלה שאני אשאל היא אם ההורים מסוגלים לתמוך כלכלית בילד הפוטנציאלי - אם כן, לכו על זה. אם לא, עדיף שלא. אבל השאלה היא דווקא לא מה ראוי להגיד להורים, אלא מה עושים אחרי שנולד הילד, ואיזה מחוייבות יש לחברה כלפי ילד.
באשר לתמסח, אני אמליץ נגד, כי אין שום סיבה שאדם יגדל חיית טרף מסוכנת בביתו.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563193
בוא נראה אם הבנתי אותך נכון. אם הורים לא מסוגלים לתמוך בילדם ללא קצבאות תמליץ להם לא ללכת על זה?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563195
אני לא חושב שהם ישאלו אותי. בוא ננסח את זה אחרת: אם אני לא הייתי יכול לגדל ילד בלי קצבאות, לא הייתי מביא ילד לעולם.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563213
למה? בהינתן קיומן של הקיצבאות, למה להוציא אותן מהחשבון?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563303
לא אוהב להסתמך על קצבאות. אני חושב שטוב שיש אותם למקרה שצריך, אבל אני לא חושב שראוי לתכנן את העתיד על סמך קצבאות. קצבאות צריכות להיות למקרה של אובדן הכנסה, לא כהנחת יסוד לחישוב ההכנסה שלי.

(גילוי נאות: כיום ובשנתיים האחרונות אני נהנה מסובסידיה עירונית לגן הילדים שלנו).
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563312
זה בכל זאת קצת מוזר. מה לגבי הקלות מס (בגלל הילדים)?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563354
באופן כללי אני לא סומך על הממשלה שלא תצמצם הטבות לילדים (אם כי, כמובן, באותה מידה היא יכולה להעלות את שיעור המס), אז כן - אם ההבדל בין יכול לתמוך כלכלית בילד לבין לא יכול תלוי בהקלות המס, אז עדיף שלא.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563415
באופן כללי אני גם לא סומך על הממשלה שלא תעלה את מחיר הגז (גפ''מ או גז טבעי, לא משנה), לא אבסולוטית וגם לא יחסית למחיר הבנזין, לכן אני לא מסב את הרכב שלי להנעה בגז. עדיין אינני רואה כבלתי אחראי (ודאי שלא כבלתי מוסרי) את מי שמסב את רכבו להסבה בגז.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563566
לפי דעתי השאלה העיקרית שממנה נגזרות השאלות האחרות היא דווקא שאלת הלגיטימיות שאתה נותן (שדרך אגב עדיין לא הבנתי את העמדה שלך עד הסוף).

לדוגמה במאמר על מלכודת העוני הוא אומר במפורש שהמטרה של הבטחת הכנסה היא לתת רשת ביטחון למי שלא מסוגל לעבוד, ומפה נובע כבר כל היתר.

אם מסתכלים על מקבלי הבטחת הכנסה אז יש ארבעה סוגים. הסוג הראשון הם אנשים שמקבלים משכורת מכובדת (a.k.a רמאים). הסוג השני הם אלא שיכולים אבל לא רוצים לעבוד. הסוג השלישי הם אלא שעקב בחירה שלהם בעבר כרגע לא מוצאים עבודה והסוג הרביעי הם אלא שלא עובדים עקב סיבות שלא תלויות בהם.

המדיניות נובעת מאיך אתה מתייחס לכל אחד מהקבוצות הללו. חוץ מזה שתמיד צריך לזכור שכל אחד הוא חלק מהחברה לכן כשמדברים על מה החברה צריכה לעשות מדברים גם לאנשים הפשוטים ולא רק למדינה.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563591
המדיניות צריכה להתמקד בשני הסוגים האחרונים, לנסות לתפוס את אלו מהסוג הראשון (בלי להכביד יותר מדי על הסוגים האחרים) ולהתעלם ברובה מהקבוצה השניה. הדבר היחיד שאפשר לעשות נגד הקבוצה השניה הוא להפוך את זה לבלתי לגיטימית חברתית להסתמך על קצבאות כשאין צורך בכך - כלומר, להסכים איתי.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563643
או.קי. נראה לי שהגענו לשורש המחלוקת בננו. למה לפי דעתך זה לגיטימי לפעול בהווה כדי שלא תעבוד בעתיד ומה זה בעצם עבר? יובל,שנה, יום?
זאת אומרת אם מישהו אומר לך: לא בראש שלי לעבוד, תגיד לו: זה לא לגיטימי ואתה לא מקבל קצבה. אבל אם מישהו אומר לך אני הולך למסיבה ובגינה אני לא אוכל לעבוד מחר תגיד לו: לגיטימי לגמרי הנה הקצבה שלך מראש. (תניח לשם הפשטות שהקצבה יומית).
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563670
זה לא סוג ההחלטות שמונעות מאדם לעבוד עליהן חשבתי. אבל אני לא חושב שבגלל שאדם עשה שגיאות בעבר שמונעות ממנו להשיג עבודה כיום, זו סיבה לתת לו להגיע לפת לחם.
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563682
הדבר העיקרי שאני מדבר עליו הוא לגיטימיות חברתית, המדינה רק עוזרת לתווך את המציאות שאליו האדם הוביל את עצמו.

הדבר הראשון שצריך להבהיר לאדם שעשה שגיאה היא שנעשתה שגיאה, שזה בעצם מה שאנחנו מסוגלים לעשות פה.

איזה סוג החלטות יש לדעתך ומה הלגיטימיות של כל אחת מהן? שאלה למתקדמים: איך תתווך את חוסר הלגיטימיות?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563684
בזמנו למדתי מקצוע שנראה מבטיח: מנקב כרטיסי מחשב. היום אני לא מוצא עבודה. עכשיו אתה נזכר להגיד לי שעשיתי טעות?
התמסח לא חלק מהמשפחה,הוא רק מקשה על הטיפול בה. 563687
אני מצטער, לא מזמן החלפתי מחשב ואני עדיין מתרגל לקונספט המוזר של מקלדת.

אז בוא נגיד שנחכה איזה 20 שנה לראות אם זה יתפוס, לאחר מכן נצא בהודעה לעיתונות שמנקב כרטיסים זה לא עבודה מבטיחה ורק אז מי שילמד את זה נגדיר זאת כטעות בארכיבים.
כנס העמותה השוביניסטית 562950
איפה ראית שהוא דיבר על "כל משפחה"?

הוא דיבר על *חוסר*. על כך שהיעדרו של גבר ממשפחה של יחידנית מבחירה מפריע לסדר הפטריארכלי. מהווה תזכורת "אחרת".
אתה מדבר על *תוספת*. לא סתם תוספת - תוספת של תפלצות שונות, לא אנושיות (האם כך אתה רואה משפחה יחידנית? נעים מאוד). מבחינתך כל העניין הזה הוא נטל, מעמסה‏1.

למרות שאני לא מכירה את דעותיו של בוגוסלבסקי, אני לא חושבת שהביקורת שלו על הרצון הפטריארכלי להחליש נשים תומכת במתן קצבאות. להפך, הקצבאות קשורות דווקא להנצחה של נחיתות כלכלית של חד-הוריות (למשל אסור לקנות רכב כשמקבלים קצבה. מותר לצאת ללמוד מקצוע רק בתנאים מסוימים, וכולי). הנחיתות הזו נמשכת גם לדור השני לפחות, אלא אם הילדים מוצלחים במיוחד.

1 אגב, האם ומדוע המעמסה הזו מכבידה יותר מאשר המעמסה של הכסף שביטוח לאומי מחויב לתת לגרושות שהבעלים שלהן חדלו לשלם מזונות?
כנס העמותה השוביניסטית 562954
ציטוט "בראייה פמיניסטית, או לפחות זו שלי, בני זוג מנהלים משפחה יחד מפני שהם בוחרים לעשות זאת, וחלוקת התפקידים במשפחה היא עניין של בחירה. משמעות הפמיניזם היא שגבר יוכל לבחור לדאוג למשק הבית בזמן שהאישה בוחרת לתפור במשרד מהבוקר על הלילה כדי להביא פרנסה, או להיפך, או כל סידור אחר, ושכל אחת מהאפשרויות תהייה מעשית, לגיטימית ומקובלת באותה מידה ע"י הקהילה."
המילים כל סידור אחר כוללים כל סידור אבל יתכן שהוא שם גבול במקום כלשהו, השאלה למה לשים אותו שם?

אני רואה שהתמסח מפריע לך (לא שאני מבין למה, האכלתי אותו לא מזמן, אני חושב) אז אני אדבר ישר.

כשבן אדם מקבל כסף מהמדינה ללא תמורה (או במקרה שלנו ללא תמורה עודפת יחסית לאחרים שלא מקבלים) אזי או שמדובר במקרה שלא בשליטתו (לדוגמה: אדם נולד חירש) או שנעשתה פעולה לא מוצלחת (פשע או תאונה). כל מקרה אחר לא לגיטימי. בסופו של דבר העמדה הזאת מקובלת על רוב האנשים גם על השמרנים וגם על הליברלים. מה שקרה במקרה הספציפי הזה הוא שאנשים ראו יחידנות כאסון לכן אם זה אסון כנראה שהאישה לא תרצה בזה ולכן אם זה כבר קרה כנראה שזה היה נגד רצונה. לו מלכתחילה אנשים היו חושבים שאין עם יחידנות בעיה הם לא היו נותנים קצבה. לכן בעצם התיאור של שלום הוא חסר כי אילו הוא היה מתבונן ישר הוא היה אומר שהליברלים יבטלו את הקצבאות. אם נחדד: השמרנים נתנו את הקצבה מסיבה קוהרנטית והליברלים רוצים לשמרה מסיבות פוליטיות.
כנס העמותה השוביניסטית 562956
הפסקה הראשונה שלך בסה"כ מתארת חלוקת תפקידים שונה בין בני הזוג. זה ממש לא "כל משפחה" (= יחידניות, יחידנים, הורות של זוג הומוסקסואלים, חוזי הורות משותפת, לידת בן לאדם אחרי מותו לבקשת הוריו, וכולי).

העיקרון שניסחת בפסקה האחרונה פשוט לא נכון. יש מקבלי הטבות בגלל מגורים באזור מסוים. יש מקבלי הטבות בגלל עיסוק שהמדינה הגדירה כמועדף. יש מקבלי הטבות בגלל חזרה לארץ ארחי שהות ארוכה. יש המון סוגי הטבות, תמריצים וקצבאות.

אני לא חושבת ש"אסון" (איפה אתה גר? במאה ה-‏19?) הוא הרציונל מאחורי מתן הטבות מס ליחידניות. יותר הגיוני שחישבו שליחידנית יהיה קשה יותר לפרנס ילדים כיוון שהיא מביאה רק משכורת אחת הביתה. אני מבינה שקשה לך ולתמסחך עם זה שהיא ילדה ילדים והמדינה תסייע לה בפרנסתם. ובכן, באסה! המחלוקת שלנו היא אם כך על העיקרון הבסיסי של מדינת הרווחה, ומדיוני שו"ח כאלה יש לי פטור עם פתק מהרופא.
כנס העמותה השוביניסטית 562962
קודם כל העקרון נכון במובן הזה שאני מסכים איתו.
לגבי שאר העולם מקבלי הטבות בגלל מגורים או עיסוק מועדף זאת דוגמה לתמורה . גם עליה לארץ זאת סוג של תמורה אם כי לפי דעתי גם ההטבה הזאת קיימת בגלל שהיא קיימת, לולי הייתה קיימת והיו מציעים אותה היום לא היו נותנים אותה.

לו הייתי תש"חיסט הייתי מתנגד לקצבאות ילדים ולחד הוריות גם שלא מבחירה אולם זה אכן אפשרי שאני נגד העיקרון הבסיסי של מדינת הרווחה, מהו לדעתך אותו עקרון? (ואם התכוונת להגיד שאני מדינת רווחה ככלל אזי זה לא נכון, כפי שכבר אמרתי).
כנס העמותה השוביניסטית 562992
קודם כל המשפט הראשון שלך משעשע מאוד.

שנית, ההטבות הללו אינן תמורה. מקום מגורים ניתן לבחירה, ואם אתה גר בעיירת פיתוח או באזור ספר רוב הסיכויים שתוכל למצוא מקום מגורים אחר בארץ.

אם אתה מנסה לגרום לי להתחיל לנסח עקרונות של מדינת הרווחה, אין סיכוי. הם כתובים מן הסתם בוויקיפדיה או משהו. אנחנו מדברים על עניין נקודתי - אתה בעד עזרה למי שכבר ככה קשה לו, אבל לא למי שהחליט מראש שאולי יהיה לו קצת קשה אבל הוא בוחר בזה כדי להקים משפחה. לא ברור לי למה, ואם תמצא לזה נימוק הגיוני, אנא הבא אותו לכאן.
כנס העמותה השוביניסטית 562996
ההטבות אינן תמורה, הן ניתנות בתמורה. כלומר יש לאדם אפשרות בחירה והמדינה‏1 הייתה מעוניינת שהוא יבחר דווקא אפשרות מסוימת לכן היא נותנת לו דברים שיעודדו אותו לבחור באפשרות המועדפת.

לא חסרים נימוקים אבל אני אנסה את המציאותי כדי לא להתברבר.

ניתן להניח שתקציב הרווחה קבוע, הוא אמנם משתנה עקב שינויים בקונסטלציה הפוליטית וכל מיני באגים ביורוקרטיים אבל הוא כמעט ולא מושפע מדברים שוליים כמו מצב הרווחה.

כאשר קבוצה מספיק גדולה של אנשים בוחרים במצב שבו הם יקבלו קצבאות אזי מישהו אחר יקבל פחות תקציב, כלומר בשביל החופש של קבוצה אחת גרמתי לקבוצה אחרת סבל וזה פשוט סותר את מושג החופש.

__________
1 או מפלגה או קבוצת לחץ. זה באמת לא משנה לדיון הנוכחי.
כנס העמותה השוביניסטית 563002
אז לשיטתך, אם המדינה רוצה לעודד ילודה (אתה יודע, מטעמים דמוגרפים, וכאלה, הגדלת מחזורי הגיוס, מי יודע למה) ולכן אומרת לנשים ללא בן זוג: "תולידו ילדים אפילו שזה קשה יותר ללא בן זוג, ובתמורה ניתן לכן קצבה מוגדלת כי חבל לבזבז רחם פעיל רק כי לא מצאתן מישהו לחיות איתו" זה בסדר?
כנס העמותה השוביניסטית 563008
השיטה הזאת מובילה להמון קצבאות לא מוצלחות. המדינה לא יכולה לבחור באמהות שבניהים יתגייסו ולא יכולה להעריך האם ללא הקצבה האישה לא היתה מקימה משפחה דו הורית.
המדינה פשוט גדולה מדי.

בכל מקרה בסך הכל שינית טיפה את הנושא. במקום אישה שלא מצאה גבר אנחנו נדבר על נשים שמצאו גבר אבל בכל זאת היו מעדיפות להקים משפחה לבד.
704665
גיל רונן שם היום קץ לחייו.
לא אעמיד פנים שאהבתי במיוחד את כתיבתו, אך בכל זאת הצטערתי לשמוע על כך.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים