''הארץ'': תוכנית לחלק מניות ''דיסקונט'' ו-''לאומי'' לאזרחים 1744
"הארץ" מפרסם הבוקר (ד') כי במשרד האוצר מתגבשת תוכנית להפרטת בנק לאומי ובנק דיסקונט. לפי התוכנית, יחלק האוצר לכל אזרח מעל גיל 18 אופציות לרכישת מניות בבנקים הנ"ל. האופציות יחולקו לציבור בחינם - אופציה אחת לכל אזרח - ומי שירצה להמיר אותן במניות יצטרך להוסיף מחיר מימוש השווה ל-‏50% משווי מניות הבנקים בבורסה, כך ששווי ההטבה נאמד בכ-‏680 ש"ח.

על פי הפרסום, באוצר הגיעו למסקנה שבמצב הנוכחי אין סיכוי רב למכור גרעין שליטה בבנק לאומי או בבנק דיסקונט למשקיע חיצוני או מקומי. על כן, חיפשו באוצר דרך לסיים בבת אחת את הבעלות הממשלתית על הבנקים, כדי לשפר את הניהול והיעילות בהם, לעורר את שוק ההון, ולהביא לגידול בהכנסה הפנויה של האזרחים ולעלייה בצריכה הפרטית - וכתוצאה מכך לעודד פעילות וצמיחה במשק ולהוריד את האבטלה. ההערכה היא שממשקיעים ירכשו את המניות מהאזרחים וכך לאורך זמן יתגבשו, באישור בנק ישראל, גרעיני שליטה בשני הבנקים.

"מעריב" מפרסם כי גורמים בכירים במשרד האוצר הביעו תמיהה על הפרסום הבוקר ב"הארץ". לדבריהם: "אין כל תוכנית כזאת. שר האוצר והמנכ"ל עדיין לא עסקו בנושא ולא נערך כל דיון בעניין חלוקת אופציות בציבור". עוד אמרו באוצר: "מדובר ברעיון של החשב הכללי, שהדרך ליישומו עוד ארוכה. אין כל סיכוי כי הרעיון יצא לפועל ואינו מעשי".
קישורים
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אהבתי את הסיום: • שוטה הכפר הגלובלי • 2 תגובות בפתיל
  הטריק הוא כזה: • עומר • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים