ארגון הבריאות העולמי: שפעת העופות - סכנה לאדם, אסון לחקלאות 1791
ארגון הבריאות העולמי (WHO), ארגון המזון והעופות (FAO), והארגון לבריאות בע"ח (OIE) קראו אתמול (ג') למדינות העולם לסייע במלחמה בשפעת העופות, שמתפשטת במדינות במזרח אסיה. בהצהרה משותפת שפירסמו שלושת הגופים נטען כי הנגיף מתפשט באסיה במהירות "חסרת תקדים", ומהווה סכנה לבריאות האדם ואסון לחקלאות.

המחלה ממשיכה להתפשט למדינות נוספות ונתגלתה בינתיים בעשר מדינות באסיה, בעיקר בדרום־מזרח היבשת. עד כה נפטרו שמונה אנשים מהמחלה. הנדבקים הם אנשים שבאו במגע ישיר עם עופות. לא נמצאה בינתיים עדות להידבקות מעופות מבושלים או הדבקה מבן אדם אחד למשנהו.

ממשלות באסיה המיתו עד כה עופות רבים בנסיון לעצור את התפשטות המחלה, זאת לאחר שנשמעו האשמות כי בתאילנד ואינדונזיה נעשה נסיון להסתיר את הדיווחים בנוגע אליה.
קישורים
Ynet
הארץ
CNN
מגיפת ה-SARS - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

חוץ מלצחוק על המילים שראשי התיבות יוצרים 193730
יש ו"ו מיותרת מיד לאחר (FAO),
WHO FAO OIE? 193733
תוקן, תודה.
WHO FAO OIE? 193896
נדמה לי ש OIE זה אווז בצרפתית.
WHO FAO OIE? 193901
אכן כן:
למעשה 194619
גם הפסיק שיש שם מיותר.

__________

דני, רוני ושולה הלכו לים, ושם הם אכלו ביצה קשה, גבינה ונקניק.
למעשה 194633
הפסיקים האלה לפני ו' החיבור (בסוף רשימה) קיימים באנגלית. אכן, בעברית הם מיותרים.
אפצ'י :-( 194104
יש פתרון? 199147
תרופה המיוצרת באוסטרליה יכולה למנוע הידבקות במחלה, שגרמה למותם של 22 אנשים באסיה עד כה. בדיקות מעבדה הוכיחו כי התרופה, רלנזה, היתה יעילה נגד דגימה של h5n1, וירוס השפעת, שגרם למותם של מיליוני עופות באסיה.

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
השפעת מכה שוב 337492
הייתי צריך להדביק את תגובה 335901 כאן. בכל מקרה, הנגיף נמצא גם בעופות בתורכיה, ובעדכון ב-CNN מזכירים שהוא אינו עובר בקלות לבני אדם, אך מתוך 117 איש שכן נדבקו, נפטרו 60.

השפעת מכה שוב 338915
"מתאחדים בצל הסכנה: גורמים מישראל, סוריה, עיראק, ירדן והרשות הפלסטינית ייפגשו מחר (יום ה') בגשר שייח חוסיין בין ישראל וירדן, במסגרת המאמצים העולמיים להילחם בשפעת העופות. כך גילה שר החקלאות הירדני, מזאחם אל-מוחסין, במהלך פגישה שקיים אתמול עם יושב ראש הפרלמנט הירדני וחברי פרלמנט נוספים. במשרד החקלאות אישרו כי מחר תתקיים פגישה בירדן בנושא."

דיפלומטיה של אסונות 338923
רעידת אדמה שואתית בפאקיסטן: פאקיסטן מסכימה לקבל סיוע מישראל.

שפעת עופות מתקרבת למזרח התיכון: הרשות הפלסטינית, סוריה וישראל משתפות פעולה.

האם פוליטיקאים נאחזים באסונות טבע כדי לחזק קשרים דיפלומטיים? כדי לרדת מעצים בצורה אלגנטית (סוריה למשל, מסובכת קשה עם ארה"ב. הפגנת שיתוף פעולה עם מדינות האיזור יכולה אולי להקל על הלחצים)?

בשנות השבעים הסינים והאמריקאים ניצלו משחקי גומלין של נבחרות הפינגפונג שלהם כדי להדק את הקשרים ביניהם. השלב הבא, אחרי דיפלומטית הפינג-פונג היתה דיפלומטית הפאנדות: בעקבות המסע של ניקסון לסין, תרמו הסינים זוג פאנדות. ההתעסקות סביב הפאנדות העלתה את המודעות של הציבור האמריקאי לסין.

אחרי שטרחתי לנסח את התובנות האלו גיליתי שכבר הקדימו אותי:
דיפלומטיה של אסונות 338941
מה זה "לרדת מעצים בצורה אלגנטית"? הסופות ממילא מורידות את העצים...
דיפלומטיה של אסונות 338944
יש גם את דיפלומטית הקריקט - כבר זמן רב שנערכים משחקי קריקט בין נבחרות הודו ופקיסטן, וכך לאט לאט מפשירים היחסים (או שלא).
שוקי גלילי על שפעת העופות 338946

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים