אישום: התחברו למחשב בנק הדואר והעבירו כסף לחשבונות 1800
ביום ו' הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד אדי אלוני, בן 54, ודוד שטרנברג, בן 26, שעומדים מאחורי פרשת גניבה מתוחכמת של כ-‏125 אלף שקל מסניף בנק הדואר בעיר באמצעות השתלטות על מחשב בסניף.

תחילתה של הפרשה בתלונה שהגיעה בתחילת חודש ינואר לקצין הביטחון של רשות הדואר בצפון. התברר שבמהלך דצמבר נפרץ סניף הדואר בשכונת דניה, אך השוטרים הופתעו לגלות כי לא נגנב דבר. לאחר כמה הבחינו בבנק הדואר שסכומי כסף נכבדים מועברים לחשבונות בבנק שנפתחו בזמן האחרון, ואז נמשכים על ידי הלקוחות. התגלה גם שההוראות להעברת הכספים לאותם חשבונות התקבלו באמצעות המחשב המצוי באותו סניף דואר חיפאי שנפרץ.

המשטרה גילתה כי החשודים בפרשה התקינו במחשב שבסניף הדואר, בעת הפריצה, רכיב אלקטרוני סמוי שמאפשר להם להורות לו לבצע פעולות בחשבונות. עוד התברר שהחשודים מסוגלים לפרוץ לכל מחשב של רשות הדואר בכל סניף בארץ ולהעביר כספים לחשבונותיהם. בהמשך החקירה התבררה התמונה במלואה: החשודים פעלו במבנה ארגוני שכלל את מתכנן ההונאה, הפורץ, האקר מחשבים ו"חיילים" בשטח, שתפקידם היה לפתוח חשבונות בבנק הדואר ומאוחר יותר למשוך את הכספים שהועברו אליהם.

במשטרה ובדואר סירבו להתייחס לשאלה אם יש חשד למעורבות של גורמים בתוך הדואר בפרשה, מתוך הנחה שגם אחרי החדירה לשרת יש צורך במידע על סיסמאות הגישה ועל הפקודות להעברת כסף מחשבון לחשבון.
קישורים
הארץ
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  נראה לי יותר הגיוני • דה-קארט
  לדעתי • חסיד של ד. אדאמס
  מכיר את הבחור • האייל האלמוני • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים