השביתה ברשויות המקומיות: ראשי הרשויות יחשיכו את תאורת הרחוב 1802
הלילה (ב') יחשיכו כל הרשויות - למעט 15 הערים הגדולות, יישובי קו העימות וההתנחלויות - את תאורת הרחוב, לאחר שבצהריים הסתיימה ללא תוצאות פגישת השר במשרד האוצר מאיר שטרית, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור יצחקי, ונציגים ממרכז השלטון המקומי. בפגישה ניסו הצדדים להגיע לפיתרון המשבר ברשויות המקומיות ולהביא לסיום השביתה.

אתמול החליטו ראשי הרשויות כי אם לא תחול התקדמות במו"מ השבוע, ישבית מרכז השלטון המקומי מיום ראשון הבא את כל מוסדות החינוך בארץ. ההשבתה תיעשה בדרך של סגירת בתי הספר על מנעול ובריח, כדי לא לאפשר למשרד החינוך לעקוף את השביתה.

בינתיים נמשכת גם היום, זה השבוע השני, שביתת הרשויות, במסגרתה יימשכו השיבושים במערכת החינוך ויושבתו השירותים המוניציפליים ברוב הרשויות בארץ, למעט ב-‏15 הערים הגדולות. השביתה מקיפה 231 רשויות שבהן הופסקו הסעות הילדים לבתי הספר, וכן הושבתה עבודתם של המאבטחים, השרתים והמזכירות בבתי הספר. גם הסייעות לגננות בגני הילדים ממשיכות לשבות.

בישיבת הממשלה אתמול בבוקר אושרה תוכנית ההבראה לרשויות המקומיות. לפני הישיבה נועד שר האוצר בנימין נתניהו עם שר הפנים אברהם פורז, והשניים הגיעו להסכמה כי הקיצוץ בתקציבי האיזון המיועדים לרשויות, יקטן ב-‏400 מיליון שקל.

החלטת הממשלה מתנה סיוע כספי של 1.5 מיליארד שקל שיתפרס על פני שלוש שנים, וכן את 400 מיליון השקלים שיוחזרו למענקי האיזון המקוצצים, בביצוע צעדי התייעלות. התוכנית כוללת פיטורי מאות עובדים, קיצוץ בהוצאות השכר, העלאת תעריפי הארנונה וצמצום היקף ההנחות, מכירת נכסים, מינוי חשב מלווה מטעם האוצר לרשויות שלא יעמדו בתוכנית ההבראה ועוד. נוסף על כך יוקצו עוד 50 מיליון שקל לתשלום משכורות לעובדים שלא קיבלו משכורות זה חודשים רבים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  לא רואים תוצאות • ערן בילינסקי • 22 תגובות בפתיל
  לא יכולתם לכתוב זאת מוקדם יותר? • כליל החורש נאורי • 7 תגובות בפתיל
  נהרוג תושב אחד ביום עד אשר יענו דרישותינו • מינקפופ • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים