הפנטגון: השינוי האקלימי הוא סכנה גדולה יותר מהטרור הבינ''ל 1822
דו"ח שנכתב שנכתב בהזמנת הפנטגון ושנחשף על ידי העיתון הבריטי Observer קובע כי שינויים באקלים ב-‏20 השנה הקרובות יכולים לגרום לאסונות בקנה מידה עולמי שיגרמו למותם של מיליוני בני אדם במלחמות ובאסונות טבע.

לטענת כותבי הדו"ח, השינויים הצפויים באקלים הם סכנה גדולה יותר מהסכנה הטמונה בטרור הבינלאומי. האובזרבר מציין כי ממשל בוש מכחיש בעקביות כי שינויי מזג האוויר בכלל מתרחשים וכי הביטחון הלאומי נמצא בעדיפות העליונה.

על פי הידיעה, נטען בדו"ח שמלחמות עלולות לפרוץ בין מדינות במאבק על משאבי טבע כמו מים. ערים רבות עלולות להיות מוצפות ולהינטש בשל כך; ומזג האוויר בבריטניה צפוי להיות "סיבירי".
קישורים
הארץ
Observer
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

תופצץ ותיכבש ארה''ב וישא''ק 199905
25% מהאנרגיה העולמית ניצרכת ע"י 5% מתושביו. שני הממשלים הרפובליקנים האחרונים, רייגן ובוש הצעיר, עצרו וביטלו מדיניות דמוקרטית שנועדה להקטנת צריכת הדלק וזיהום האויר. יוחלף משטר הטרור הסביבתי הרפובליקנוצרי באל גור - בתנאי שיחזור לגדל זקן וילבש מחדש מקטורני ז'מש חומים עם טלאי במרפקים (בסגנון הפרופסור הרדיקליברלי).
תופצץ ותיכבש ארה''ב וישא''ק 199936
שני הממשלים הרפובליקנים האחרונים, רייגן ובוש הצעיר? לא היה ביניהם גם בוש הקשיש, או שהוא לא נחשב רפובליקני?
סיבירי? אנחנו לא מדברים על התחממות? 199927
סיבירי? אנחנו לא מדברים על התחממות? 199940
ההתחממות צפויה להפסיק את זרם הגולף. עקב זרם הגולף, בריטניה חמה במשהו כמו 20 מעלות (!) יותר ממה שהיא אמורה להיות לפי קו הרוחב שלה (תשווה לקנדה למשל).
סיבירי? אנחנו לא מדברים על התחממות? 199946
תודה.
סיבירי? אנחנו לא מדברים על התחממות? 200080
לפי המפה הרגילה, בריטניה היא ליד צרפת, אם אני אלך רק לאורך קווי רוחב, אני אגיע לדרום אמריקה, לא קנדה.
אתה טועה. בדוק שוב. 200090
סיבירי? אנחנו לא מדברים על התחממות? 200097
אם אני זוכרת נכון, פריז וסיאטל נמצאים כמעט באותו קו רוחב. פריז לא נמצאת בצפון צרפת, סיאטל נמצאת בצפון ארה''ב.
סיבירי? אנחנו לא מדברים על התחממות? 200101
זה מה שקרוי ''מהלך שיכור''.
חוכמה גדולה 200129
עכשיו, אני יודע שאין מה לדאוג, אם הסכנה שהפנטגון בחר להשוות אליה היא ה''טרור העולמי'', אז זה באמת לא מסוכן. יותר אנשים צפויים למות מעודף שומן, עישון, תאונות דרכים, תאונות עבודה, רציחות, מלחמות, רעב או איידס מאשר מה''טרור העולמי''.
חוכמה גדולה 200130
אני חושב שהנקודה שהתפספסה כאן זה שהדו''ח בעצם מעביר ביקורת על מדיניות הבית הלבן בהנהגת בוש שמסמן את הטרור בפרט והביטחון הלאומי בכלל כעדיפות העליונה של ארה''ב, ממנה נגזרות החלטות שונות - מדיניות, תקציב וכו'.
חוכמה גדולה 200322
תרגום: 200146
הפנטגון: גם לנו נמאס מבוש.
שטויות 200161
בוש מנסה לארגן דעת קהל שתתמוך בכיבוש השמש.
ליצנות במסווה עיתונאות 200282
לפנטגון יש צוותי חשיבה שונים שמעסיקים עתידנים, שתפקידם להעלות אופציות סבירות ולא סבירות, ולחשוב על תסריטים מטורפים. לקחו תסריט אחד כזה, והפכו אותו לדעה הרשמית של הפנטגון, כאילו שזו הדעה הרשמית שלהם על העולם בעוד 20 שנה.
WTF?!?
אבל מה, מכרו עיתונים יופי באותו יום, האובזרבר..
עוד ספין תקשורתי של שרון... 200306
ויש גם את זה 200444
לא לשכוח את התחזית שפרסם ה-CIA בשנת 2000, ובה הניסוח המינורי הבא, שנכשל לחזות את 9.11:
Terrorism:
Much of the terrorism noted earlier will be directed at the United States and its overseas interests. Most anti-US terrorism will be based on perceived ethnic, religious or cultural grievances. Terrorist groups will continue to find ways to attack US military and diplomatic facilities abroad. Such attacks are likely to expand increasingly to include US companies and American citizens. Middle East and Southwest Asian-based terrorists are the most likely to threaten the United States.

http://www.cia.gov/cia/reports/globaltrends2015

תגידו 200454
במאה ה-‏14 לא התחיל איזה משהו שנקרא "עידן הקרח הקטן" ובגלל זה הטמפרטורות בעולם היום יותר נמוכות ממה שהיו אז? כלומר - גם אחרי אפקט החממה נחזור רק לאקלים שהיה לפני 600 שנה, ואז אנשים הסתדרו טוב איתו (היו גפנים באנגליה, אגב).
תגידו 200666
עכש"י עידן הקרח הקטן *נגמר* באמצע המאה ה19 ועכשיו יותר חם
והרי הלינק, לקטני האמונה
אתה קראת את מה שאני קראתי? 200681
כי במה שאני קראתי בלינק שצירפת רק כתוב שהוא נגמר במאה ה-‏19, כלומר - תהליך ההתקררות (=ירידת הטמפ') פסק. אפילו מסבירים שם שיש מדענים שטוענים שהשפעת "אפקט החממה" היא שולית ביחס ליציאה הטבעית מעידן הקרח הקטן, וזו הסיבה העיקרית להתחממות האטמוספירה במאה השנים האחרונות.
אתה קראת את מה שאני קראתי? 200688
יש פה הרבה ספקולציות, רק רציתי להגיד שפורמלית, אנחנו אחרי עידן הקרח הקטן. אם ההתחממות *טבעית* או לא? נדמה לי שהקונסנזוס היום ש"כולנו אשמים" אבל כרגיל בשאלות מדעיות עם גוון פוליטי - תלוי את מי אתה שואל.
''היום לאחרי מחר'' 204186
עוסק בבעיות אקלים, והתעלמות מהממשל, לפחות לפי מה שהבנתי מהטריילר:

צפירת הרגעה (?) 206561

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים