הביטוח הלאומי חשף בשנה שעברה כ-‏3,000 מקרי הונאה 1826
מנתונים שפרסם שר הרווחה זבולון אורלב ביום ד' עולה כי חוקרי המוסד לביטוח הלאומי חשפו בשנה שעברה יותר מ-‏2,900 מקרי הונאה. חשיפת הונאות הביטוח החזירה למוסד 46 מיליון שקלים שהוצאו ממנו במרמה וחסכה 138 מיליון שקלים בתשלומים עתידיים לאותם מקבלי קצבאות.

בשנת 2003 בדקו אנשי יחידת החקירות של המוסד לביטוח לאומי 4,470 מקרים, וב-‏65% מהם נמצאו הונאות וניסיונות להוציא במרמה כספים מהביטוח הלאומי. עיקר ההונאות נסובו סביב קצבאות הבטחת הכנסה. כשליש מההונאות שנחשפו עסקו בדמי אבטלה, קצבאות נכות וקצבאות נפגעי עבודה.

רוב המקרים נחקרו על בסיס מידע מודיעיני שהגיע ליחידת החקירות של המוסד אך גם על סמך בדיקות אקראיות. מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי יגאל בן־שלום הדגיש כי אין מדובר במדגם מייצג של מקבלי הקצבאות ורובם מקבלים את כספם ביושר.

עיתוי פירסום הנתונים הנתונים אינו מקרי אלא בא לאחר שהשר במשרד האוצר מאיר שטרית הודיע כי יש בידיו מידע על ניהול לא תקין במוסד לביטוח הלאומי. לדבריו, היקף הנזק לקופה הציבורית מסתכם במיליארדי שקלים בשנה.


קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הממ... ובאחוזים, כמה זה יוצא? 200988
מישהו יודע כמה זה יוצא באחוזים מכלל מקבלי הקצבאות?
הממ... ובאחוזים, כמה זה יוצא? 200997
יש כ-‏200 אלף מובטלים, לא? ונראה שמקבלי הקצבאות האחרים לא משנים את המספר הזה בסדר גודל. כלומר, הערכה הוגנת תהיה בין 0.5% ל-‏2% ש*נתפסו* מרמים.
הממ... ובאחוזים, כמה זה יוצא? 201008
לא היו דיבורים על ליסגור את היחידה שאחראית על זה?
מישהו יודע 201042
אם אלה שנתפסו יועמדו לדין?
מישהו יודע 201076
לדעתי יסגרו איתם עסקה כמו עם טננבוים.
למעשה 201095
אני בטוח שהחבר'ה הללו חיים בתוך עמם. אפשר לסגור איתם עסקה שילשינו על עוד אחד כמוהם, ובתמורה לא יענישו אותם, אלא סתם לא יתנו להם יותר דמי ביטוח לאומי. גם אם אלו שהלשינו עליהם יסגרו עסקה דומה, ובמהרה לא ייתנו ביטוח לאומי לכל העלוקות ובא לציון גואל.
למעשה 201126
ממש השיטה שחיסלה את הפשיעה בישראל.
זה לא עבד כי הפושעים לא מכירים את דילמת האסיר 201127
המכה שהתגובה הוקדמה לה 201612
השר במשרד האוצר מאיר שיטרית: "ניהול לא תקין גורם לכך שכשני מיליארד שקלים המגיעים למוסד כל שנה אינם נגבים ... הבקרה הכספית הוא הגרועה שראיתי במוסד כלשהו, וכמעט שאינה קיימת ... המערכת פרוצה בפני סיכונים. מיליארדי שקלים הולכים לאיבוד בגלל ניהול לא נכון של המערכת. משלמים הרבה כסף לאנשים שלא מגיע להם, והמסכנים באמת מפסידים ... 640 מיליון שקל חובות לביטוח הלאומי אינם מטופלים כראוי, ללא שום ניסיון לגבות חובות אלו". הוא הוסיף כי יש למנוע תשלום גמלאות כפולות לאנשים שאינם זכאים לכך, וכן למנוע גמלאות מאנשים שחייבים כסף לביטוח הלאומי. "מקבלי הקצבאות לא משלמים מס. גביית מס קיימת מאלו שעוברים את רף החייב במס עשויה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים ב-‏2 מיליארד שקל בשנה".

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
יומו של הפודל 201775

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים