דיוקנה של הטלוויזיה כגורם מתסיס ומסוכן 184
פעמים רבות מסתמכים אנשים על שידורי הטלוויזיה כהוכחה למקרי הסתה. הם עושים זאת תוך התעלמות מתפקידה הקריטי של הטלוויזיה עצמה בהסתה זו.

טקס ה "פולסא דנורא" ששודר לאחרונה בתכנית "משעל חם" הזכיר לי שני אירועים אחרים מן העבר. שלושת האירועים שבהם השתתפה הטלוויזיה, מדגימים את הסכנה שגלומה לפעמים בהשתתפותה של זו, ומדגישים את הצורך בזהירות והפעלת שיקול דעת, תוך וויתור על שיקולי "ריטינג", הנדרשים מאנשיה.

האירוע הראשון, הוא אירוע שבו דווקא לא הובלט חלקה של הטלוויזיה, למרות שלדעתי לקחה בו חלק לא קטן, והיה ראוי לדון בו גם מנקודת ראות זו. אני מתכוון לפרסום תמונתו של רבין במדי אס אס, בהפגנה בכיכר ציון.

באגף השמאלי של המפה הפוליטית מרבים לדבר על הסתה שקדמה לרצח רבין, וגרמה לו. בדרך כלל כשמבקשים מדובריו להביא דוגמאות להסתה הזאת הם מביאים את האירוע הזה כאחד משלושה "אירועי הסתה" עיקריים. מה, בעצם, אירע שם? נער שהיה אז, אם זכרוני אינו מטעני, כבן 14, צילם תמונת פוטו מונטז' בעזרת מכונת צילום רגילה, ולקח את "היצירה" שלו להפגנה. ייתכן שבתוך ההמון היו עוד אלמנטים דומים, ואולי גורמי הסתה יותר חמורים, משום שתמונה בודדת כזאת שנישאת בידי נער בן 14, שנמצא בתוך המון צפוף, אינה יכולה להוות כשלעצמה גורם מסית בעל משקל. גם אי אפשר להאשים קבוצות מסוימות בהסתה בגלל מעשה של בודד, מה גם שגילו כה צעיר. אבל אתרע מזלה של התמונה הזו, ומיודענו אבישי רביב (להלן השב"כ) הבחין בה. מרגע זה יצא "מקרה תמונה" משליטת המפגינים ועבר לשליטת שני גורמים כבדי משקל אחרים, בעלי אינטרסים שונים לגמרי מאשר המפגינים: השב"כ והטלוויזיה.

השב"כ לקח את התמונה, שלח אנשים שייצרו ממנה עותקים רבים ואחר כך החל להפיץ את העותקים בתוך הקהל. ידוע גם על התכתשות פיזית בין "גורם ימני קיצוני" אוטנטי שלא היה מרוצה מהעניין וביקש להפסיקו, ובין נציג השב"כ. אך גם עתה כשהתמונה מופצת בתוך הקהל, בודאי אינה מגיעה לכל עין, ולולא מה שאירע בהמשך הדברים, בודאי רק מעטים היו יודעים עליה, וזיכרונה היה שוקע בתהום הנשייה. אבל אז הגיע השלב הבא והמשמעותי ביותר, לדעתי, בסיפור. השב"כ ששם לב שהעניין אינו מקבל את תשומת הלב הראויה, לקח עותק של התמונה והביאה לקרון הטלוויזיה אל מיודענו ניצן חן. ניצן חן שידר מבלי לחשוב הרבה את התמונה, והשב"כ חזר שוב לאחר מכן כדי לבדוק שאכן הביצוע הושלם.

למען האמת, מתוך התרשמותי את יגאל עמיר כאדם קר רוח וציני, קשה לי להאמין שתמונה כזאת הייתה יכולה להשפיע במשהו על טיב החלטותיו, אך מי שבכל זאת טוען כך, צריך ביחד עם הטענה גם להצביע על הגורם שהוא אולי המרכזי בסיפור: הטלוויזיה.

האירוע השני (גם כאן השב"כ והטלוויזיה הם שני השחקנים העיקריים) הוא "טקס ההשבעה" של ארגון אי"ל הפיקטיבי. "כל מי שנכח במקום היה צריך לדעת שמדובר בהצגה" - קביעת ועדת שמגר. כאן, בניגוד למקרה הראשון שבו הטלוויזיה פעלה בתום לב, (אם כי, לדעתי, תוך גישה מוטעית, ובאופן שיכול ליצור הסתה, ובתנאים מסוימים אולי אפילו סכנה), היא פשוט "ייצרה" את החדשות, והיה מקום להעמיד את האחראים לדין על כך. המקרה הזה הוא פשוט וחד, דובר עליו רבות, ואין טעם להכביר בו מילים.

עכשיו אני מגיע לאירוע האחרון והאקטואלי: הפולסא דנורא. לולא היה העניין עצוב ומסוכן, היה אפשר להתייחס אליו כבדיחה מוצלחת למדי: שלושה אנשים תמהוניים נפגשים בבית קברות באישון לילה, ונושאים תפילת קללה. בהנחה שאיש אינו רואה אותם (והרי לא מקובל שאנשים מסתובבים באישון לילה בבתי קברות. לפחות לא כל עוד הם בחיים), מה הסכנה בכך? את מי הם מסיתים? אין זה יותר מסוכן מאירוע בו, נניח, שלושה ילדים החליטו לשחק במחבואים באותה שעה ובאותו מקום. מה שהופך את כל העניין לרציני וחמור הוא נוכחות הטלוויזיה. אני מניח שאין לטלוויזיה אינטרס לסכן את האפיפיור, אך פעולתה מונעת משני אינטרסים אחרים: הראשון הוא ה"ריטינג", והשני - יצירת פרובוקציה מכוונת, כדי להטיל כתם בציבור מסוים. מי שראה את פרצופיהם של ישראל סגל בדברו על העניין, וניסים משעל בזמן התכנית המקורית, אינו יכול לטעות בכך. הם עוד התגאו בכך שהסרטון הזה קיבל הד בחו"ל. קשה ממש להאמין איזה נזק הם מוכנים להסב אפילו למדינתם למען מטרות בלתי ראויות שכאלו.

הטלוויזיה מחזיקה כוח רב בידיה. עליה להשתמש בו בצורה אחראית, ולא מתוך שיקולים בלתי ראויים. ללא זהירות ואחריות פעולתה מסוכנת.

פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "תקשורת"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לשים את התקשורת על Mute 3463
מה שאתה מציע, למעשה, הוא שהתקשורת תשתיק את עצמה. ביקורת עצמית היא דבר מקובל, אפילו צנזורה עצמית יכולה להיות מוצדקת לעיתים - אבל האם אתה באמת רוצה עיתונאות מגוייסת הכפופה לאינטרסים המדיניים? אנחנו נהיה ללעג ולקלס. מה גם שאם נזכור לרגע את המדיום שבו אנו כותבים ממש עכשיו, הרי שנתקשה להאמין שסנסציות כמו הטלת קללה על האפיפיור לא יתפרסמו ברבים.

וכאגב - פולסא דנורא דורש הרבה יותר משלושה רבנים שמתאספים בבית קברות בשעת לילה מאוחרת. ניתן, אולי, להסיק מכך, כי האפקט היחיד שרצו להשיג אותם הרבנים הוא דווקא אפקט הפרסום, שכן נהיר לכל, אפילו למאמינים, שלקללה אין כח בפני עצמה. הקללה, אם כן, נועדה להחשף בפני הציבור, כמחאה, או כהסתה. האם הטלוויזיה צריכה לתת במה לפעילות שכזו?
מדובר בשאלה הדומה לשאלת "תאטרון הטרור" - טרור, כגון זה שמפעיל ארגון החמאס כנגדנו, אינו יעיל אם דבר הפיגוע אינו מתפרסם ברבים בצורה מזעזעת. ניתן היה, לדוגמא, לדרוש מהתקשורת שלא תשדר תמונות מאזורי פיגועים, ובכלל תצניע את כל הנושא לעמודים האחוריים. פעולה שכזאת, לו הייתה אפשרית, הייתה מונעת את הפגיעה במורל, שהיא היא עצם מטרתו של הטרור. ברור לכל כי דרישה כזו, למרות ההגיון שבה, אינה אפשרית. אותה המסקנה מתקבלת גם לגבי ארועים הרבה יותר תאטרליים, כמו אותו טקס מגוחך בבית הקברות.
רבנים ? 3472
איני זוכר שפורסם שלמישהו מקבוצת התימהונים הייתה הסמכה לרבנות. (תקן אותי אם אני טועה) לא כל מי שלבוש בבגדי "דוסים" הוא רב, וקשה לי להאמין שאדם רציני, כמישהו שבכל זאת עשה מאמץ איזה שהוא כדי לקבל הסמכה כזו היה מסוגל לעשות הצגה מגוחכת כזאת.
כל המעשה מזכיר לי יותר מעשה משובה מתקופת הנערות המוקדמת משאשר מעשה של "רבנים".
אני ממש מתפלא על המשמעות הרבה שאתה מייחס לאירוע, שבעיני הוא בכלל לא אירוע.
אין לי כל ספק שהשלושה עשו את מה שעשו רק בגלל הטלוויזה, כדי להבליט את עצמם, וברור שלולא הטלוויזה לא היו טורחים ומוותרים על שעות שינה טובות (כמו צוות הטלוויזיה)
הרי ככל הידוע לא היו עוד נוכחים שם חוץ מצוות הטלוויזיה והשלושה.
מה היה קורה לולא הייתה שם טלוויזיה ? לדעתי האירוע לא היה מתרחש כלל, אך גם אילו התרחש, איש לא היה יודע על כך יותר ממה שהיו יודעים על מה שאני או את עשינו באותו לילה.
מה היה קורה אילו לא היו מדווחים על פיגוע ? השמועה הייתה מתפשטת וכולם היו יודעים עוד יותר ממה שבאמת אירע, כי דרכן של שמועות לאסוף עוד חומר בדרכן.
פיגוע הוא חדשות. מה שהיה בבית הקברות באותו לילה היה קשקוש שקבל משמעות רק בגלל ההבלטה והכותרת הבולטת שקיבל מהטלוויזיה.
אי אפשר להשוות כלל את שני הדברים.
ולבסוף ובאותו עניין אני רוצה להביא שתי דוגמאות למה שאני קורא: "התמונה , והכותרת שמתחת לתמונה"
מקובל לחשוב שהטלוויזיה היא מכשיר ממש אמין. אנו ממש רואים את הדברים בעינינו. הדברים כלל אינם כך והרי הדוגמה הראשונה:
בזמן מלחמת לבנון התפרסמה תמונה של ילדה עטופה בתחבושות ומתחתה הכותרת: "ילדה שידיה נקטעו בהתקפת מטוסים ישראלית". התמונה הזאת התפרסמה בעולם והתפרסם שהנשיא רייגן שם אותה על שולחנו. האם יכול כאן להיות משהו לא נכון ? אנו רואים ממש תמונה.... ובכל זאת התברר שמדובר בילדה שנשרטה קלות באירוע שלא היה קשור בישראל כלל ...
ועוד דוגמה מאז: הטלוויזיה משמיעה לנו חייל ששר "רד אלינו אוירון כך אותנו בארון וכו"'
באיזה כותרת היא מלווה את הקטע ? כך שרים חיילי צהל בלבנון.
לימים מסתבר שאותו חייל הוא מיודענו חגי מרום, ורוב החיילים שהיו שם (גם אני) לא זוכרים שיר כזה.
קראתי שוב את הודעתך ואני חייב 3474
להוסיף שבודאי איני רוצה עיתונות מגויסת, ואיני חושב שמהדברים שכתבתי אפשר להסיק זאת.
בסך הכל אני רוצה שהטלוויזיה לא תמציא חדשות ולא תשדר שטויות חסרות ערך כשמתחתן כותרות מוגזמות ומטעות.
ואם היא תשתדל להיות מאוזנת מבחינת הפרוש שהיא נותנת לאירועים, זה יהיה בכלל טוב.
רבנים ? על הפולסא של ברנס 3541
מי שאירגן את טכס הפולסא דנורא נגד האפיפיור היה מאיר ברנס, לא משנה עם בעידוד התיקשורת או סתם עם שיתוף פעולה.
אני רוצה לספר משהו על מאיר ברנס ,כיוון שפגשתיו ולא בנסיבות נעימות.
ברנס הוא חסיד חב''ד מהפלג המשיחי קיצוני ביותר. אבל ברנס נודה משורות חב''ד בעקבות כמה מעשים. איך לומר זאת, כנראה שהרבי חשוב לברנס יותר מהקב''ה. בעבר ברנס זכה לפירסום כשהסתובב וטען שיתבע את הקב''ה לדין תורה כיוון שהגאולה מתמהמהת. בצפת פגשתי את ברנס כשניסה לחלק עותקים מהפתק הבא במהלך מופע ''הקב''ה, מה ההבדל בינך לבין אלוהי העמים, הם הבטיחו ולא קיימו אתה הבטחת גאולה ולא קיימת . יחי אדוננו וכו''' כמה צעירים ניסו לגרש אותו מהמקום ואותו ברנס נעצר לשניה , הסתובב כלפיהם ובלי להסס הכניס לאחד מהם אגרוף בפרצוף. מדובר באדם מגודל במיוחד, האגרוף לא נראה לי כחוייה מהנה.בכל אאופן לאחר מכן אותו ברנס נודה על ידי הרבה הראשי של צפת , איש חב''ד ובתגובה הוא היכה את הרב ושלח אותו לבי''ח ''זיו''. ובכן - מי שאירגן טכס פולסא דנורא נגד האפיפיור הוא חסיד שוטה ,פאגאניסט ואלים. ואילולא היתה זות זו שמורה לפיסיכאטירים הייתי מעריך כי מדובר בחולה נפש.
לא ממש רבנים אירגנו את הטכס האינפנטילי
כתבתי פאגניסט, התכוונתי לפנתאיסט 3542
3624
במקרה הזה גם פגאניזים מתקשר ודוק.
הגדר את ההבדלים 3639
מר פוגל הנכבד,

הואל נא בטובך להגדיר את ההבדלים בין המושג 'פגאני' ו'פנתאיסטי' לשיטתך, היות ולצערי אינני משוכנע כלל ביכולתך לבצע זאת כנדרש.

בברכה

א. מאן
רבנים ? על הפולסא של ברנס 3546
דבריך והמידע שהבאת (שהוא חדש לי) מחזקים כמובן את דבריי, ומדגישים את חלקה של הטלוויזיה בעוות המציאות למען הריטינג וכדי להטיל רפש ולשסות את הציבור בקבוצות שאינן מוצאות חן בעיניה.
רבנים ? 3574
הייתי מצפה מהכותבים הנכבדים לדעת שכבר כ 1500 שנה אין סמיכה בישראל ולכן אין גם הגדרה של מיהו רב.
לכן יכול להיות שהתמהונים היו רבנים בעיני חסידיהם ושומעי תורתם וזה 100% רב לפי ההלכה.
כמה טוב שיש אבישי רביב... 3466
...בלעדיו, מישהו עוד היה עלול לחשוב שיש בארץ ימין קיצוני. אבל לא. הימין הקיצוני הוא המצאה של השב"כ. מבריק. נשמע כמו פרסום ממכון האמת על שם דז'רז'ינסקי.

כמה עובדות:

1. יש הבדל בין סוכן שב"כ - טיפוסים כמו רביב וכמו השטינקר השכונתי החביב שלכם - לבין קציני שב"כ, אנשים הנושאים תפקידים בארגון. רביב היה סוכן, לא קצין.

2. רביב היה סוכן שיצא משליטה. הבעיה של סוכן כפול עתיקה כמו הריגול; המקרה הידוע ביותר הוא זה של אזף, סוכן שתול של האוכראנה בחוגי המהפכנים הרוסיים - שהצליח עד כדי כך שהפך למנהיגם. אבל, משהפך למנהיגם, הוא היה חייב להנהיג אותם - והוא יזם את פעולת הטרור המוצלחת ביותר, ההתנקשות בשר הפנים פלאווה (לא בטוח בקשר לאיות). כמו אזף, רביב הוא סוכן שהצליח יותר מדי; וסוכנים כפולים מביעים, לרוב, נאמנויות כפולות - ואמיתיות באותה מידה.

3. מי שטוען שהשב"כ הפעיל את רביב כפרובוקטור, מתבקש להביא ראיות לדבריו. עד כה לא הובאו ראיות כאלה. אנחנו יודעים על רביב השטינקר, על רביב המדובב, על רביב המתפרע, על רביב הכושל. לא הובאו כל ראיות הקושרות את רביב כפרובוקטור מטעם. הטענה הזו היא נוחה, כי היא מאפשרת לימין הדתי (וימין קיצוני, בישראל, הוא ימין דתי) לטעון "לא ידינו שפכו את הדם הזה". השקר הזה מאפשר את הדיסוננס הקוגניטיבי, שמגיע לשיאים בתאוריות בהן רבין רצח את עצמו - שמגיעות, כמובן, מהמחנה הזקוק למחילה.

4. הכותב עשה תרגיל סמנטי נבזי במיוחד, תרגיל שלדעתי העורך היה צריך לעלות עליו ולא לאפשר אותו: הוא החליף את המילה "רביב" במילה "שב"כ", וכך הקורא הבלתי זהיר - אני הייתי זקוק לקריאה שניה - מקבל את הרושם שסוכני השב"כ פשטו על ההפגנה השלווה וחילקו בה כרוזים המראים את רבין במדי אס.אס. מניפולציה גסה בצורה יוצאת דופן, אבל נראה שמי שאין לו טיעונים קוגניטיביים זקוק לה.

שאלה לכותב: האם הוא מאמין שהכרוזים הללו נדחו בשאט נפש? האם מי שהכין את אותם כרוזים לא חשב שהם יתקבלו בהבנה? האם הקריאות "בדם ואש\את רבין נגרש" אומרות לו משהו? אני שמעתי אותן מפי תלמידי הישיבה התיכונית שליד ביתי, בעת הפגנה. ואני משוכנע שאבישי רביב לא נכח בה.

4. מי שקרא היום עיתונים יכול היה לקרוא שהפסיכי ברנס, שנודה אפילו על ידי הפסיכים של הלובביצ'ר, משום שטען שהלובביצ'ר הוא הקב"ה בכבודו ובעצמו - ובכן, אותו ברנס טען בבית המשפט שהפולסא דנורא שערך אכן היה הצגה (ורק מי שמאמין בכוחן של קללות יוכל לטעון שפולסא דנורא איננו הצגה), *אבל שהכתב לא ידע זאת*. כלומר, הכותב הוציא את דיבת כתבי הטלוויזיה רעה. אבל מה לא עושים בשביל לטהר את המחנה הלאומני-רצחני מהדם שידבוק לנצח בידיו.
הפרובוקציות הקטנות שלי 3475
אכן כתבתי אבישי רביב (להלן השב"כ)
היה זה מעין מעשה פרובוקציה קטן מכוון שלי, אבל בשום אופן לא "מעשה נבזי", לפחות לא להערכתי.
כתבתי כך משום שאת טענותיך שעיקרן: צריך לחלק את אבישי לשני חלקים: איש שב"כ, ואיש "ימין קיצוני". את הדברים הטובים הוא עשה כאיש שב"כ ואת הדברים הרעים כאיש "ימין קיצוני", כבר שמעתי בעבר לא אחת.
הטיעון הזה אינו מתקבל על הדעת ואני דוחה אותו ממש בשאט נפש.
סיטואציה כזאת בה אדם מקבל משכורת מהמדינה כדי למסור מידע על אנשי "ימין קיצוני" מוציאה אותו מתוכם, והופכת אותו לאדם שלם שנמצבא בצד הנגדי.
שום דבר שעשה לא נעלם מעיני מפעיליו. מעולם לא נטענה טענה כזאת.
אילו באמת מעשיו לא היו מקובלים עליהם היו יכולים להפסיקם בקלות, או להפסיק את העסקתו.
השב"כ אחראי, לכן, לכל פעולות הפרובוקציה שעשה רביב, ולפחות לאחת מהן אחראית אף הפרקליטות (למה לא מספרים לנו מה אישרה הפרקליטה ביניש לרביב לעשות ? יש בכך המון עניין ציבורי.)
מצטער שמפאת העייפות והשאיפה לשינה אני קוטע את דבריי ללא משפטי סיום נאותים. לילה טוב.
תפקידה של התקשורת 3487
נדמה לי שקצת התרחקתם מהנושא, שהוא: איך התקשורת מעוותת את ה"מציאות".
ובכן, כיוון שהתקשורת מדווחת על המציאות, במידה רבה היא גם יוצרת אותה. לא רק אני הפוסט-מודרניסט אומר את זה, אלא גם הכותב המכובד - אם הכרוז עם רבין במדי אס.אס לא היה מגיע לידי הטלוויזיה, הוא לעולם לא היה הופך ל"אייטם". מה הפתרון?
אני לא חושב שאפשר לדרוש מערוץ תקשורת כלשהו להיות אובייקטיבי לחלוטין, או להיות מגויס לחלוטין. זה בלתי ראלי וגם לא מוסרי. הפתרון מתחיל מכך שכל קבוצה תיצור לעצמה אמצעי תקשורת שיעבירו את המציאות כמו שהיא רואה אותה. ומה תפקידי הממשלה בדגם הזה: שניים:
1. להבטיח שכל מי שרוצה יוכל לגשת אל המדיה (לשבור את המונופולים של חברות התקשורת ושל האליטות העתונאיות)
2. למנוע הפצה של תכנים מסיתים, שפוגעים בבסיס האידאולוגיה הציונית (=סיבת הקיום של המדינה הזו). למשל: רשאי הימין לטעון שכרוזי רבין לא הופצו ע"י שום גוף ימני רשמי, אבל יש למנוע מהם לקרוא לנקמה אלימה בשמאל עקב כך.
מבט קצר במפה התקשורתית-פוליטית בישראל מגלה, שאף אחד משני תפקודים אלו לא מתקיים אצלנו. אז למה אנחנו מתפלאים שהתקשורת נראית כמו מאפיה שמאלנית שחושבת שיש לה מונופול על האמת העיתונאית האובייקטיבית?
זה תפקידה של התקשורת? 3573
"למנוע הפצה של תכנים מסיתים, שפוגעים בבסיס האידיאולוגיה הציונית"... מה אומר ומה אגיד, רעיון מאוד דמוקרטי...
מה באמת אתה רוצה שהתקשורת תעשה עם ערביי ישראל (שלא ממש ישמחו להצטרף להסתדרות הציונית, ובצדק) ועם כל אחד אחר שלא מזדהה בדבקות עם אותה "אידיאולוגיה ציונית", או שאולי אתה רוצה שהתקשורת תיהיה אובייקטיבית, אבל תשמיע רק את הדעות שנוחות לך !
מישהו שומע אותי? 3701
כבר מתחילת השבוע שהתגובה שלי מונחת בשרת של האייל והיחיד שמגיב למה שכתבתי זה אני בעצמי. מה לא בסדר פה ?
אני רוצה להבין 6285
ואם יותר לי להבין:
לאיזו "אידיאולוגיה ציונית" אתה מתכוון???
''נזק למדינה'' 3803
רציתי להעיר , בעניין האימרה שגרסה - פגיעה מדינה , כתוצאה מפרסום ''טקס'' הפולסאדנונה -
באותה מידה , פרסום על הפגנה של אנשי תנועת כך פוגעת במדינה ,
ופרסום של כל דבר שלילי פוגע במדינה.
במידה והטקס אכן היה אותנטי , אין בפרסומו משום פגיעה למדינה ממש כשם שאין בפרסום כרוז תנועת כך - ''לתקוע חרב בלב האפיפיור'' בעיתון מעריב , משום פגיעה במדינה.
''נזק למדינה'' 28862
אנחנו לא צריכים לדאוג מה יגידו הגויים הארורים כי אנחנו לא צריכים לפחד מאתם למרות שהם יותר נראים לנו יותר חזקים בכל זאת אנחנו יהודים טהורים
שנא': וראו את שם השם נקרא עליך ויראו ממך"
זאת אומרת הם רואים שאנחנו יהודים אז הם יפחדו מאלוהים כי אלוהים בתוכנו וההיסטוריה מוכיחה זאת
ואפילו בן גוריון ז"ל אמר :מי שלא מאמין בניסים אינו מאמין בקיומה של מדינת ישראל
אייג'נט פרובוקטור 2 28920
אוקיי, אז בא נשליך את הפצצה הפרובוקטיבית. לפי פרסומים זרים בידי ישראל בין 100 ל-‏200 פצצות אטום. מדוע שלא נשליך כמה על עיראק/אירן/סוריה/לוב ולעזאזל מה יאמרו הגויים, אנחנו נביא-אותה-במזה-הרתעה.

הכדור אצלך.
כל מילה במאמר זה חצובה בסלע 5811
התשקורת 6258
התשקורתאשמההתשקורתאשמההתשקורתאשמההתקשורתאשמההתקשורתאשמההתקשורתאזמה

התקשורת,
אז מה?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים