ארגון זכויות אזרח פלסטיני: הרשות באנרכיה, על סף קריסה 1846
"הוועדה העצמאית הפלסטינית למען האזרחים" (PICCR) פרסמה שלשום (א'), במסיבת עיתונאים ברמאללה, את הדו"ח המסכם שלה לשנת 2003. על פי הדו"ח הרשות הפלסטינית נמצאת במצב של אנרכיה והיא על סף קריסה. "מקרי רצח ועבירות חמורות על החוק מתבצעים כל העת, אולם הרשות אינה נוקפת אצבע כדי לסכל זאת" נכתב בדו"ח.

הדו"ח מציין למשל שעל אף שבמהלך 2003 היו ברשות 48 מקרי רצח במשפחה, לא עצרה המשטרה הפלסטינית אף חשוד במעשים אלה, ואפילו לא ניהלה חקירה משמעותית בעניינם. עוד נכתב בדו"ח כי המשטרה הפלסטינית ובתי המשפט מעלימים עין מגניבת מכוניות ומהעדר רישיונות וביטוח לכלי רכב. צויין גם שבמקרים רבים צווי בית משפט אינם נאכפים, מה שעלול להביא לכך שכנופיות מקומיות יקחו את החוק לידיהן.

מנהל הוועדה מחמוד עאכר אמר לעיתונאים כי: "ברור שבצמרת הפלסטינית קיים מחסור בכל מה שקשור להליך קבלת ההחלטות".

אחד מחברי הוועדה, סעיד זיידאני, קרא לביטול בתי המשפט לביטחון המדינה, שבהם מכהנים אנשי הביטחון המסכל הפלסטיני ללא כל הכשרה משפטית. לדבריו, במקרים רבים קובעים בתי דין אלה את פסקי הדין לאחר דיון קצר שנערך מאחורי דלתיים סגורות.

הדו"ח גם מותח ביקורת על מצב זכויות האדם ברשות. זיידאני אומר:"מעצרים בלתי חוקיים ועינויים נמשכים בבתי הכלא של הרשות, אם כי פחות מאשר בשנים קודמות ... אנו קוראים לרשות לארגן את כוחות הביטחון שלה בהתאם לחוק".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  איזו הפתעה • גילית
  דו''ח מבקר הרשות • אייל אלמוני
  פתח לעולם חדש • יריב מ • 12 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים