יאסין: נפסיק ''לזמן מה'' את הפיגועים מהרצועה אם תיושם תוכנית ההתנתקות 1849
מנהיג החמאס השייח' אחמד יאסין אמר אתמול (ג'), בראיון שהעניק לסוכנות ''רויטרס'', שהחמאס יפסיק את הפיגועים משטח רצועת עזה ''לזמן מה'' אם ישראל תיסוג מהרצועה. עם זאת אמר יאסין שהפיגועים יתחדשו וביתר שאת מאוחר יותר, כל עוד תמשיך ישראל להחזיק בגדה, לכלוא אסירים ו''לפגוע בזכויות הפלסטינים''.

יאסין הדגיש כי עד לנסיגה מעזה ימשכו הפיגועים מהרצועה.

יאסין הוסיף ואמר כי אין בכוונת החמאס להשתלט על הרצועה מבחינה ביטחונית. עם זאת החמאס דן בשורה של צעדים בהם יש לנקוט כדי לנהל את השטח לאחר נסיגה ישראלית. יאסין אמר כי תוכנית שכזו ''כוללת את כל המישורים הפוליטיים, האדמינסטרטיביים והחברתיים, וכן תחומים אחרים הקשורים לחיי הפלסטינים''.

שר החוץ המצרי אחמד מאהר הבהיר אתמול בפגישה עם איש הרשות הפלסטינית יאסר עבד-רבו, כי למצרים אין כל כוונה לקחת לידיה את השליטה הביטחונית ברצועה או לגלות מעורבות בעניין, לאחר נסיגת ישראל מהשטח.

ראש הממשלה אריאל שרון נפגש שלשום בחוות השקמים עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עומר סולימאן ודן עמו בתוכנית ההתנתקות שהציג. נמסר כי מצרים תדרוש מישראל לתקן את הסדרי הביטחון שנקבעו בהסכם השלום בין המדינות. התיקון נחוץ כדי שמצרים תוכל לתגבר את כוחות הצבא והשיטור לאורך הצד המצרי של הגבול עם רצועת עזה, היה ותוכנית הנסיגה אכן תיושם וישראל תיסוג מציר ''פילדלפי'', העובר בין העיירה רפיח לחוף הים. הכוח המצרי המתוגבר יידרש כדי לשמור על הביטחון בגבול ולמנוע הברחות נשק לרצועה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • האייל האלמוני
  Dear Yasin • ירדן ניר-בוכבינדר • 16 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים