שנה למלחמה בעיראק: רבבות מפגינים בעולם; כתב אישום נגד חיילים אמריקאים על התעללות 1862
מאות אלפים הפגינו היום (ש') בעשרות מקומות ברחבי העולם לציון שנה לפרוץ המלחמה בעיראק.

ההפגנה הגדולה ביותר נערכה ברומא, שם מעריכה המשטרה שכ-‏250 אלף בני אדם הגיעו להפגין בקריאה לממשלת איטליה להחזיר את 2,600 החיילים האיטלקים מעיראק. בלונדון טיפסו שני מפגינים על מגדל השעון מעל הפרלמנט ונופפו בכרזה שנשאה את הכתובת: "הגיע זמן האמת". סטפן טינדייל מארגון גרינפיס, שארגן את פעולת המחאה, אמר לסוכנות רויטרס: "אנחנו רוצים לשלוח מסר ברור לראש הממשלה טוני בלייר שהעם הבריטי שבע מחצאי אמיתות בנוגע לעיראק".

הפגנות נוספות נערכו בטוקיו ובערים מרכזיות נוספות במזרח הרחוק, בסידני שבאוסטרליה, באתונה, בקהיר, בניו־יורק ובערים נוספות ברחבי העולם.



צבא ארה"ב הודיע ששישה חיילים אמריקאים מואשמים התעללות בעצירים עיראקים. החיילים, שוטרים צבאיים, מואשמים בהתעללות ב-‏20 עצירים עיראקים בכלא אבו ג'רייב במערב בגדד. דובר מטעם צבא ארה"ב, מרק קימיט, אמר כי השישה הואשמו בין השאר בתקיפה, התעללות והתאכזרות לעצירים, וקשירת קשר.

על פי כתב האישום, המעשים נעשו בנובמבר ודצמבר 2003 והובאו לידיעת הצבא בחודש ינואר. "זה סוג הסרטן שעלינו לקטוע מיד. צריך לטפל בזה מיד", אמר קימיט.

תשעה חיילים נוספים ושני אזרחים הושעו מהשירות והם צפויים לעבור הליכים משמעתיים שונים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
שישה חיילים אמריקאים מואשמים התעללות בעצירים עיראקים - Ynet
CNN - התעללות בעצירים עיראקים
CNN - הפגנות ברחבי העולם
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מוזר 207129
"בקריאה לממשלת איטליה להחזיר את 2,600 החיילים האיטלקים מעיראק"

על-פי MEMRI יש בעירק 4000 חיילים איטלקיים:

לקח עיראק האמיתי. 207468
לקח עיראק האמיתי (מבחינתי) 208755
כל מלחמה שארה''ב תצא אליה בעולם, אירופה תמהר להתייצב לצד הצד השני, גם אם הוא דיקטטור עריץ שרוצח את עמו.
לקח עיראק האמיתי (מבחינתי) 208763
ארה''ב לא יצאה למלחמה מתוך דאגה לעיראקים אלא מתוך אינטרסי נפט, ראייה פשטנית של שחור-לבן ושיכרון כוח של בוש. מימשל הכיבוש שם הוא לא בהכרח טוב יותר עבור העיראקים ותעיד ההתנגדות כלפיו.
בבקשה, 208767
יש דיון בו אני עדיין מחכה להסבר לגבי "אינטרסי הנפט". אתה יכול לפרסם את ההסבר שלך שם, או פה (אם כי כדאי שתיידע את גדי, כי גם הוא מחכה).
"משטר הכיבוש" הוא בהכרח הרבה יותר טוב עבור העיראקים שלא היו שותפים למנגנוני החושך של סדאם חוסין לפני כן - וזה חלק גדול מאוד מהעיראקים (ניחוש - מעל 90%). אם אתה לא מאמין בזה, כנראה שאתה לא מבין איך נראו החיים בעיראק תחת סדאם.
אם ההתנגדות כלפי המשטר מעידה על כך שהוא לא טוב, איך אתה מסביר את הפיגועים נגד השיעים? גם הם מוגדרים "כובשים"? או אולי פשוט אלו שמתנגדים הם לא אנשים כל כך טובים.
דרך אגב, גם אם ארה"ב פלשה לעיראק מתוך "אינטרסי נפט" (ואני עדיין לא יודע מה זה אומר, לעזאזל) האירופאים שהתנגדו לכך תמכו בסדאם חוסין, חד משמעית.
בבקשה, 208857
אני עדיין מחכה.
אהמ, סליחה על ההתערבות בעניין שלא שלי- 208859
אני לא מכיר את ארז ואין לי מושג למה הוא לא עונה אבל נראה לי שיש כאן מגיבים, שבגלל שהאתר שוקק-חיים בכל שעות-היממה מקבלים את הרושם שהמגיבים הבולטים צריכים להעסיק את עצמם באתר כל הזמן. הזמן המתאים לנדנד למישהו בקשר להבטחה הוא אחרי שבוע מינימום, לא אחרי תשע שעות! מה נראה לך, שהוא לא עובד מדי פעם, או סתם יוצא לטיול שבת בצפון הארץ?
אהמ, סליחה על ההתערבות בעניין שלא שלי- 208870
אני מחכה לתשובה עוד מאז
תגובה 208088
תודה על סדרת החינוך.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 208957
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209012
כידוע העתידן פסיג הוא הסמכות העליונה לענייני נפט, ואני לא אחלוק עליו. קטני האמונה שרוצים עוד דעה, מוזמנים ל http://www.brookings.edu/views/op-ed/fellows/luft200... (הסיכום הסופי של הניתוח שם: אף אחד לא יודע כמה נפט יש בעירק, אבל סביר שהרבה פחות מהמספרים שנזרקים לחלל האויר).

בינתיים, עד שכל העניין יתבהר, המלחמה עלתה לאמריקאים משהו כמו 200-150 מיליארד דולר.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209023
"הם גם רומזים כי בסופו של דבר, אחרי שהמלחמה תסתיים, תפקיע ארה"ב את הרשיונות שכבר ניתנו לחברות מערביות שונות ותחשוף את התנאים של החוזים שנחתמו עם ממשלו של סדאם חוסיין."

האם זה כבר קרה?

"האמריקנים גם הבהירו בצורות שונות כי הם מתכננים להציב מושל צבאי בעיראק שלאחר המלחמה למשך חמישים שנה לפחות."

האמנם?

"אם ארה"ב תנצח במהלך הצבאי בעיראק היא תצא מעצמה כלכלית גדולה יותר משהיא כיום, ותוכל להוביל את המין האנושי לקראת ערכים דמוקרטיים ומדעיים מתקדמים יותר - לפחות במחצית הראשונה של המאה ה - 21."

אני עדיין מחכה להעצמה הכלכלית הצפויה. הרשה לי גם להביע את החשש מכך שארצות הברית תהיה מסוגלת לכפות את ערכיה ה"דמוקרטיים" ("בחירות" ל"נשיאות" אחת ל"ארבע שנים" שבהן משתתף "הציבור" ו"בוחר" "כראות עיניו" עם "חופש דיבור") וערכיה ה"מדעיים" (תפיסות סהרוריות לפיהן ניתן להפיק אנרגיה עצומה מפירוק של חומרים קטנים, ניתן לטוס לירח (העשוי מגבינה) או למאדים, ניתן לבנות מכונות שיחשבו במהירות גדולה מזו של בן אדם, ושאר חלומות באספמיה) על המין האנושי. אין ספק שזו תהיה נקודת החורבן שלו וחזרתו אל חשכת ימי הביניים.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209033
הביטוי הזה ''חשכת ימי הביניים'' תמיד מצחיק אותי.
ימי הביניים לא היו כל כך חשוכים...
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209121
לא שרפו במהלכם מיני מכשפות, מתכתיות יותר או פחות?
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209215
והיום לא שורפים?

ובעולם הלא-שלישי אמנם לא שורפים, אבל נוהגים אפלייה, ומפטרים מהעבודה, ומונעים משמורת על ילדים, ועוד שאר מרעין בישין שכאלו.

ימי הביניים, אני חושבת, לא היו חשוכים יותר או פחות מכל תקופה אחרת בהיסטוריה האנושית.

ואגב, רוב ה"מכשפות" של ימי הביניים בכלל לא היו מכשפות (במובן של עוסקים בכישוף). הם היו אנשים (ובעיקר נשים) שסטו מן הנורמה החברתית (מכוערים, מרגיזים, משוחררים מינית, הומוסקסואלים, עצבנו את הכומר המקומי ...)

אם אני זוכרת נכון, ימי הביניים נקראים "חשוכים" מפני שזוהי התקופה מיד לאחר נפילת העולם הקלאסי של יוון ורומא, שנחשב "נאור". אוקיי, מטאפורה יפה. אבל חוץ מהחושך הזה היה בימי הביניים גם הרבה אור של הליכה קדימה. מהפילוסופים הביניימים: אקווינס, אוגוסטינוס, רוג'ר בייקון, מרטין לותר, מקיאוולי. במדע זו היתה תקופה של פריצה קדימה בכל מה שקשור למתמטיקה ואסטרונומיה. מספיק להזכיר את קופרניקוס וגלילאו. האמנות של ימי הביניים מדהימה ביופיה...

אז נכון. היתה אינקיוויזיציה והיה ציד מכשפות והיו תנאי סניטציה גרועים ותמותת תינוקות גבוהה. לנו יש נשק גרעיני, איידס, טרוריזם גלובלי וחצי עולם גווע ברעב. כל תקופה והאסונות שלה.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209220
אם אני זוכר נכון, ימי הביניים נקראו כך ע''י אנשי הרנסאנס כדרך להבדיל בין תקופתם לתקופה הקודמת. הם אכן ''ביניים'' בהתייחס לעולם הקלאסי, שעל הבסיס שלו פטררקה בונה את תכנית הלימודים שלו. לדעתו, ישנו קו ישיר מקיקרו עד אליו, עם תקופה ש''מפריעה'' באמצע.
עד כמה שידוע לי, היסטוריונים היום חושבים כמוך, שלא היה דבר ''חשוך'' בימי הביניים יותר מבתקופות אחרות.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209240
מעניין אם אותם היסטוריונים היו מוכנים לחיות בימי הביניים במקום בתקופות ''לא פחות חשוכות''.
לגבי ''הפילוסופים הביניימים'' 209229
הרפורמציה של מרתין לותר נחשבת לאחד האירועים שפתחו את העת החדשה המוקדמת(ביחד עם גילוי אמריקה והמצאת הדפוס).
הוא בוודאי לא נחשב לפילוסוף ימי-ביניימי.
כנ''ל מקיאוולי.
מעבר לזה, לקרוא לשניהם ''פילוסופים של אור'' נראה לי בעייתי, ובמקרה של לותר בעייתי מאוד. הם בהחלט סימנו שינוי, אבל לאיזה כיוון- זה לא כ''כ ברור.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209237
"ימי הביניים, אני חושבת, לא היו חשוכים יותר או פחות מכל תקופה אחרת בהיסטוריה האנושית."

אותו "חושך" בא לציין את השפעת כיבוש רומא בסוף המאה ה- 4 ובמהלך המאה ה- 5 ע"י הברברים, שרובם ככולם לא היו אנשי "אותיות", מה שהיווה סוף של תקופה מסוימת. זה לא שהכובשים היו אכזריים יותר מהרומאים בזמנם, אלא שהיו לא-מתורבתים, או, "ברברים". מערכת המשפט הרומית המתוחכמת הוחלפה בצדק מחוספס יותר המושתת על מנהגים שבטיים בלתי כתובים, חיי העיר שהיו נטועים במערכת כלכלית ומוסדות כלכליים מורכבים גם-כן לא שרדו, וכנ"ל מסחר ותעשיה, שהיו תלויים בסלילת הדרכים הרומית ובמטבע המשותף.

מיותר לציין שגם תרבות הקריאה והכתיבה סבלה מכך נוראות (מלבד מהשתמרותה בכנסיה):
- מכתבי אפלטון הכירו ימי הביניים רק את טימאוס אשר פורש לגמרי באופן שגוי.
- מכתבי אריסטו רק חלקים מעבודתו על לוגיקה שרדו.
- מהאטומיזם האפיקוראי רק מאה שורות של לוקרציוס.

וגם לא נוצרה כתיבה חדשה ומקורית "להחליף" זאת.

אותם הוגים שהזכרת או שכתבו *לפני* אותו מרווח חשוך (אוגוסטינוס), או בסופו, כלומר, הרבה זמן לאחר תחילת החושך (מתחילת המאה השמינית ואילך - ג'ון סקוטוס אריגנה (810-877), Abelard, אנסלם, אודו, וויליאם מ- Champeaux, סיינט ברנארד (מאות 11-12), ולבסוף תומאס אקווינאס (המאה ה- 13)).

הוגים מאוחרים יותר של התקופה היו גם:
- רוג'ר בייקון (בן תקופתו של אקווינאס)
- דון סקוטוס שנולד בשנת מותו של אקווינאס והיה הוגה מרתק פילוסופית המייצג טוב יותר מבייקון את סוף תקופת ימי הביניים.
- וויליאם מאוקאם (הידוע לכולנו, והגה בתחילת המאה ה- 14)

הוגה מעניין נוסף מהמאה ה- 12, אשר פירש את התרגומים מערבית לכתבי אריסטו, ואשר הכנסיה התנגדה לו חריפות, היה מישהו בשם Averroes.

כל ההוגים האחרונים (מלבד אולי דון סקוטוס) בישרו את סופה של התקופה.

* נעזרתי לשם תגובה זו בספר "The Medieval Mind" מאת W. T. Jones, מסדרת "A History of Western Philosophy".
מישהו בשם Averroes 209339
הוא איבן-רושד עליו כתב הרמב"ם, וגם אבונצר אלפראבי הוא Avicena
שהשפיע על הרמב"ם שכתב עליו "מופלג בחכמה" (דיון 1652).
מישהו בשם Averroes 209341
תמיד חשבתי שאביסנה הוא איבן-סינא. (לא שמדובר בהכרח בסתירה- אולי אביו היה סינא, ובנו היה נצר..)
מישהו בשם Averroes 209350
צודקת, טעות שלי.
מישהו בשם Averroes 209359
יש איזה קשר למשקה absinthe?
מישהו בשם Averroes 209361
לפי אחד המילונים שברשותי, השם אבסינת' הוא משמו הלטיני של ה- wormwood (לענה). כך שהתשובה היא (כנראה)- לא.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 210052
לודביג תודה על התיקונים וההערות. החכמתי.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 209244
הממ? אשמח לדעת איזה פריצות קדימה היו במתמטיקה בתקופת ימי הביניים. חוץ מאל חואריזמי ופיבונאצ'י, היו עוד מתמטיקאים בולטים בכל התקופה?

ראוי לציין שמהמעט שאני יודע, מחשיבים את סוף ימי הביניים בסביבות, לכל היותר, תחילת המאה ה-‏16 (אירועים משפיעים הם גילוי אמריקה, סוף מלחמת מאה השנים, הרפורמציה. קופרניקוס פרסם את תגליותיו רק ב-‏1543, וגלילאו היה כמובן אחריו. הם נחשבים לפורצי הדרך עד כמה שזה נוגע למדע של הרנסנס (ולא לשכוח את קפלר).

על כל פנים, גם אני לא חושב שימי הביניים היו "חשוכים" כמו שמנסים לתאר אותם, למרות דברים נחמדים כמו המוות השחור, האינקוויזיציה ומסעות הצלב, אבל מבחינה מדעית הייתה סטגנציה גדולה יחסית, אם אני לא טועה - ומספיק להשוות את ההתפתחות המדעית בימי הביניים, שנמשכו כמה, אלף שנה? לבין ההתפתחות המדעית ברנסנס ולאחר מכן.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 210054
מתמטיקאים מימי הביניים: אדלרד מבאת', לאונרדו דה פיזה (זה אותו פיבונאצ'י?), ניקול אורסם, עומר חאיים... ונדמה לי שגם רוג'ר בייקון שלח ידו במתמטיקה.
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 210059
השמות לא מוכרים לי. אפשר לקבל את שמותיהם באנגלית, ואם אפשר, גם תיאור של תרומתם למתמטיקה?
http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 210060
Adelard of Bath
Leonardo de Pisa
Nicole Orseme
Omar Chayyam/Khayyam

http://www.passig.com/pic/21CenteryEconomic%204(1).11.02.htm 210071
החכמתי, ואני מסכים שבימי הביניים היו כמה מתמטיקאים שעשו עבודה יפה, אך לא שיניתי את דעתי על כך שהמתמטיקה כמכלול לא עברה התפתחות של ממש במשך כל ימי הביניים, ובהחלט לא "פריצה קדימה" כפי שהיה מהמאה ה-‏17 ואילך.
בולשיט 208977
אתה לוקח מקרה אחד ומכליל ממנו לכלל שסותר את שאר המקרים.

אירופה לא התנגדה, למשל, למלחמה באפגניסטן.
תמונות התעללות 215689
לאחרונה התפרסמו תמונות שצילמו החיילים האמריקאים כשהם מתעללים בעצירים עיראקים. תחנות הטלוויזיה אל-גז'ריה ואל-עראביה הקרינו אתמול תמונות של עצירים עיראקים ערומים, למעט כיסוי על ראשם, שהוצבו על ידי החיילים האמריקאים בתנוחות המדמות פעולות מיניות. אחד העצירים הועמד על קופסה, ראשו מכוסה, והחיילים הזהירו אותו שאם ייפול – יתחשמל. כל התמונות צולמו בכלא אבו-ע'ריב, ליד בגדד, שבו מוחזקים מאות עצירים.
התמונות עוררו זעם בקרב תושבים עיראקים. "אלה תמונות מגעילות. כך האמריקנים מתייחסים לעצירים? האמריקנים טוענים שיש להם כבוד לחופש ולדמוקרטיה – אבל כנראה רק בארץ שלהם", אמר סטודנט עיראקי.
נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש גינה את המעשים ואמר: "זו לא הדרך שבה אנו עושים דברים באמריקה. אני לא אוהב זאת בכלל". בוש הגן על התנהלות הצבא האמריקני בעיראק והגדיר את המעורבים במעשים כ"קומץ".

מעריב: http://www.maariv.co.il/channels/1/ART/700/914.html
ובבריטניה יש סערה סביב תמונות שמפרסם ה"דיילי מירור" בהן נראה חייל בריטי מטיל את מימיו על עצור עיראקי. המירור פרסם חמש תמונות של העצור העיראקי, שנחשד בגניבה. לטענת העיתון, התמונות הגיעו משני חיילים מגדוד לאנקאשייר. אחד החיילים סיפר כי: "החיילים היכו עצור בפניו באמצעות נשקיהם ודרכו עליו". על-פי הדיווח, החשוד העיראקי שהוכה במחנה בבצרה נזרק מאוחר יותר ממשאית. המירור מוסיף ומדווח כי חיילים מאותו גדוד חשודים שהיכו למוות עצור, מספר שבועות לאחר המקרה המדובר.
בהודעה שפרסם מפקד הצבא הבריטי נאמר: "אם יוכח שהפרסום נכון, לא זו בלבד שמדובר במעשה מעורר שאט נפש, מדובר במעשה בלתי חוקי, שנוגד את הסטנדרטים הגבוהים של הצבא הבריטי. אם יוכח הדבר, הרי שהחיילים הללו אינם ראויים ללבוש את מדי המלכה. הם הכתימו את שמו של הצבא ואת כבודו".

תמונות התעללות 215694
צבא זה צבא זה צבא! תמיד היו (ויהיו) התנהגויות כאלו.
עם זאת, נראה שבתקופה האחרונה הטרור לא רק שנושא ראש, אלא גם מצליח. נזכור שהטרור לא הצליח בירדן - שם נשחטו רבים על ידי חוסיין, ובסוריה - שם נשחטו רבים ע"י אסאד. האם בסופו של דבר לא יהיה מנוס מכך כדי שנוכל לשרוד? אני חרד רק מהמחשבה הזו.
תמונות התעללות 215736
הכתבה ב"מירור": http://www.mirror.co.uk/news/allnews/tm_objectid=141...
תמונות התעללות 215971
"הבי-בי-סי מצטט קצין מקורב ליחידה החשודה בהתעללות, המעלה חשד כי הצילומים מזויפים. לדברי המקור, רובה שנראה בתצלומים מסוג SA80 mk 1 לא נמצא בשירות הכוחות הבריטיים בעיראק. כן טען כי כובעי החיילים שבתצלומים הם לא מהסוג שחובשים חיילי היחידה ושמשאית ה"בדפורד" היא מדגם שלא בשירות הצבא בעיראק."

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
תמונות התעללות 218155
ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר בנאום בפרלמנט: התמונות שפרסם העיתון דיילי מירור, בהן נראים חיילים המתעללים בעציר עיראקי "הם קרוב לוודאי מעשה זיוף".

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
התמונות של ה''מירור'' מזויפות 218828
הדיילי מירור הודה הערב שהתמונות שפירסם הן אכן מזויפות, אם כי מסביר שפרסמן בתום לב. עורך העיתון, פירס מורגן, התפטר. [איך ,איך שהם יודעים להתפטר מיד ועל המקום, אלה. (אנחה)].

עכשיו נשאלת השאלה מי זייף/ביים את התמונות האלה. וה"סאן" מציע פרס כספי למי שיעזור לגלות זאת.
התמונות של ה''מירור'' מזויפות 218900
נו, התלהבותי מאיך שההם שם יודעים להתפטר בצורה מכובדת היתה מוגזמת משהו. מתברר שמורגן לא התפטר אלא פוטר, לאחר שזומן למשרד המנכ"לית, סירב להתנצל פומבית, ולווה החוצה מהבניין ע"י אנשי ביטחון.
תמונות התעללות 297541
החיילת האמריקאית לינדי אינגלנד שצולמה כשהיא עומדת מחייכת מול אסירים עיראקים ערומים הנמצאים בתנוחות משפילות הודתה בשבעה מתוך תשעת סעיפי האישום. היא צפויה לעד 16 שנות מאסר. תגובה 297535
תמונות התעללות 298486
עסקת הטיעון התמוטטה, והשופט ביטל את המשפט. עכשיו המפקד של טוראית אינגלנד יכול להתחיל בתהליכים מהתחלה או לבטל את האשמה לחלוטין. אינגלנד חזרה לעבודה משרדית אחרי שעד ההגנה צ'ארלס גארנר העיד שהיא פעלה לפי פקודותיו. כך שהודאתה של אינגלנד באשמת קשירת קשר עומדת בסתירה לזה שהיא פעלה לפי פקודה. בתחילת המשפט השופט הזהיר את עורכי דינה בדיוק מפני הסיטואציה הזו.

לכלוא את טוראית אינגלנד 333244
אינגלנד נידונה לשלוש שנות מאסר. CNN: http://www.cnn.com/2005/LAW/09/27/prisoner.abuse.eng...
הצייר הקולומביאני פרננדו בוטרו 298850
הצייר המופרסם ביותר של אמריקה הדרומית מצייר את תוצאותיה הזוועתיות של האלימות בקולומביה. עכשיו הוא צייר גם את העינויים וההתעללות באבו גרייב, ויציג אותם בתערוכה ברומא.

הכתבה וכמה תמונות בני"ט:
מצגת וידאו על התמונות מקולומביה, כולל ראיון עם בוטרו:
האם זה אותו סיפור ? 218767
האם הידיעה בקישור (YNET מצטט את AP) מספרת את אותו סיפור שהתפרץ לאחרונה בענק ?
מה ההבדל, התמונות ?
עבר חודש וחצי ופתאום נזכרו לעשות מזה סיפור ענק ?
ואם לא היו תמונות הסיפור היה נשכח ונקבר?
האם זה אותו סיפור ? 220137
אני חושב שהתשובה לשלוש השאלות שלך היא "כן", והיא קשורה לא מעט לדברים ששמעון גלבץ כתב עליהם במאמר " 'כלכלת הסמלים' במלחמה נגד הטרור" דיון 1410 (גם בתגובות שמעון מזכיר סמלים חדשים) - תמונת החיילת האמריקאית האוחזת ברצועה אליה קשור עציר עיראקי הפכה מהר מאד לסמל חדש.
צפיתי בפרנהייט 9/11 232375
וזה סרט חובה לכל האיילים, לא רק בגלל שזהו סרט השנה (לצד הארי פוטר והאסיר מאזקאבן), אלא גם בגלל שהוא מפריך הרבה שטויות שנאמרו באייל ובעל נקודות דמיון למדיניות ישראל.

הסרט מראה כיצד בוש נמנע מלחימה אמיתית נגד בן-לאדן וכנופייתו בגלל אינטרסים כלכליים, כיצד בישל מלחמה לא מוצדקת כנגד עיראק ע"י יצירת אוירת אימה בציבור האמריקאי למטרת נקמנות אישית, כיצד לא היה לעיראק שום קשר לבן-לאדן או לנשק השמדה המוני, על הטבח באזרחים עיראקיים חפים מפשע, על מותם ונכותם המיותרים של חיילים אמריקאים שמימשל בוש מתנכר אליהם, על הבורות של אזרחים אמריקאים לגבי המלחמה (נכון גם לגבי איילים מסוימים), על הפטריוטיות הנאיבית של השכבות הסוציו-אקונומיות הנמוכות שנפגעות ממדיניות זו הכי הרבה (מזכיר משהו?), ובאופן כללי על כך שהביקורת האירופית על המלחמה הייתה מוצדקת.

הלוואי עלינו קולנוען אמיץ, שנון ואומר את האמת על המלך העירום על שרון וממשלתו.
צפיתי בפרנהייט 9/11 232378
כרגיל, מישהו כבר טרח ומצא לפחות 56 שקרים ועיוותים בסרטו של מור: http://www.davekopel.com/Terror/Fiftysix-Deceits-in-...

בזמנו גם Xslf הביאה קישור דומה לגבי "באולינג לקולומביין".
מ''ש 232584
וגם שמוליק דובדבני לא במיוחד אוהב את פרנהייט 9/11, אבל מטעמים קולנועיים. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2945309,00.h...
צפיתי בפרנהייט 9/11 232634
כבר יש קולנוען ישראלי שעשה סרט על שרון, מתוך גישה קולנועית דומה מאוד לזה של מור (קצת מוקומנטרי, קצת ביקורת חברתית, קצת פוקוס על דמות הבמאי המשתתף בסרט בעצמו). שמו אבי מוגרבי.

גם באפגניסטן 302587
דו"ח של צבא ארה"ב קובע שקצינים וחיילים אמריקאים היו מעורבים בהתעללות שיטתית שגרמה למותם של שני אסירים אפגניים שהוחזקו בכלא ליד הבירה קאבול. לפי הדו"ח אותם מתעללים הועברו, בעיצומה של החקירה נגדם, לכלא אבו גרייב בעיראק בשנת 2003.

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
העתונות, ממשל בוש, הקוראן והצביעות 302611
פרנק ריץ' ממשיך במסע לחשיפת הצביעות במאמר מפוכח שבוחן את הסיפור שפורסם בניוזוויק על השימוש בקוראן כאמצעי השפלה.

"דובר הבית הלבן שהפך את ניוזוויק לשעיר לעזאזל... מתרכז בצדקנות הפוליטיקלי קורקט שלו ומתעלם בנוחיות מהעובדה שהקיצוניים המוסלמים מנצלים לרעה את הספר הקדוש."

"השלכה פסיכולוגית בממדים כאלה היתה גורמת אפילו לפרויד להיכנס לאלם. דובר הפנטגון אמר שהפירסום של ניוזוויק למידע לא בדוק "מזעזע." הדובר שכח משום מה שהבוס הקודם שלו, מזכיר המדינה קולין פאואל, הציג בפני מועצת הבטחון של האו"ם מסכת של עובדות מצוצות מהאצבע."

"בעוד דובר הבית הלבן מורה לניוזוויק מה לכתוב, הבית הלבן העמיד תועלמלן מקצועי בראש החברה לשדוריים ציבוריים. קנט תומלינסון כתר התחיל לבחוש בתכני החדשות של רשתות הטלויזיה והרדיו הצבוריים."


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים