דו''ח שטייניץ: לשנות את מבנה קהיליית המודיעין 1877
"ועדת שטייניץ" שבדקה את תפקוד המודיעין הישראלי ערב המלחמה בעיראק הגישה היום (א') דו"ח לנשיא המדינה.

הוועדה מותחת ביקורת קשה על הערכות המודיעין שקבעו לפני המלחמה כי לעיראק יש "בסבירות גבוהה" יכולת בלתי־קונבנציונלית ויכולת שיגור של טילי קרקע־קרקע לעבר ישראל. הוועדה קבעה כי: "לקחי המלחמה בעיראק מהווים תמרור מפני הפיכתה של הערכת המודיעין מכלי עבודה לכלי ריק ומפני הסכנה שהיא עלולה להתגלות שוב בעתיד כמשענת קנה רצוץ". הוועדה גם מותחת ביקורת על כך שלגופי המודיעין לא היה שום מידע על פיתוח יכולת גרעינית צבאית בלוב.

הוועדה ממליצה על שינויים מבניים בקהיליית המודיעין הישראלית. אחת ההמלצות המרכזיות היא להוציא את יחידת איסוף המודיעין 8200 מאמ"ן ולהפוך אותה לגוף לאומי בראשות אזרח. מחברי הדו"ח סבורים שאמ"ן נהנה מסמכויות יתר: "יש להופכו לקמ"ן של הצבא, ולא של המדינה".

עם זאת, הוועדה סבורה שההחלטות לפתוח את מסיכות המגן ולרכוש כמות גדולה של חיסונים נגד אבעבועות שחורות לכל האוכלוסייה היו סבירות. חבר הוועדה ח"כ חיים רמון (עבודה) פרסם דעת מיעוט, בה פירט את הסיבות להתנגדותו לפתיחת המסכות שגרמה להוצאה כספית גדולה ומיותרת.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

דעת מיעוט 209232
איך ועדה שמגנה את חוסר הידע לגבי העדר נשק בעירק יכולה לגבות פתיחת ערכות מגן?
כנראה, שכמו כל ועדה, מדובר במסקנות פוליטיות מוטות לחלוטין, שנותנות גיבוי לבזבוז, תוך כדי ניסיון לחילופי גברא בצמרת אמ"ן.
מה לא ברור כאן? 209256
עפ''י הוועדה ההחלטה היתה סבירה בהתאם למידע שהונח בפני מקבליה. למרבה השמחה, המידע היה מוטעה.
דעת מיעוט 209270
לדעתי יש כאן גיבוי לבזבוז וחיפוש ג'ובים- מי יהיו המחליפים של החיילים והקצינים שעובדים היום ב8200?
נכון- אותם אנשי המודיעין של צה"ל לאחר שישתחררו, רק במשכורות גבוהות יותר ותחת פיקוח אחר (שב"כ? מוסד?) ולאו דווקא עדיף מפיקוח צה"ל
חצי עבודה 209272
לא מבין למה הועדה החליטה להוציא את 8200 מהצבא ולא עשתה את הצעד המתבקש הנוסף: להפריט את שירותי איסוף המודיעין. רק מהקנס על הפשלה העירקית היה אפשר להחזיר את קצבאות הילדים שקוצצו.

בשלב הבא כדאי להפריט גם את המוסד, שהרי שהחיסולים הממוקדים יכולים להתבצע ביעילות ע"י הסקטור הפרטי שיש לו קשרים עסקיים עם הצד השני (אורי בטח יכול להציע מודל כלכלי לפיו רוב התשלום יהיה מותנה בביצוע, ויהיו קנסות על כל ילד מתחת לגיל 16 שנהרג בטעות ובונוסים על חמושים מזדמנים שיצטרפו למחוסל העיקרי בדרכו השמיימה), וחישבו כמה יעילות כלכלית תושג אם פיגוע התגובה יבוצע בידי אותו גוף עצמו. במקום לספור שעות נוסח אנשלוביץ, או לרעוד מפחד נוסח כרמית, הפיגוע והתגובה יכולים להתרחש באותו זמן לשמחת כולנו, ובייחוד לשמחת "הקברה חדישא" (אותה חברה פרטית שעוסקת בסילוק הפגרים לרמת חובב במחירי מבצע).
חצי עבודה 209276
נכון. כמו באמריקה.
מילו מילדרברונר כבר עשה את זה לפניך.
חצי עבודה 209406
It's Milo Minderbinder for you.
אופס 209277
קיבלתי טלפון נזעם מהשב''כ. שב''כ, לא מוסד. סלי
אופס 209494
למה תמיד לאלה שיורים בשכ"ג לפני שהוא גומר לכתוב את תגובותיו יש סבלנות ללחוץ "אשר" אבל לא להשלים לפני כן "חה"?
אופס 209499
זה הראש שלו חובט בעכבר.
חצי עבודה 209281
המודל צריך להיות מודל תחרותי- נניח שמונה יחידות ממוספרות מ200 ועד 207 ( ובקיצור - שמונה מאתיים) כולם יתחרו ביניהם על הדוח המודיעיני שיתקבל. נניח חלק חושבים שלעיראק יש נשק גרעיני, חלק חושבים שיש לו נשק כימי אבל אין לו יכולת שיגור, וכולי, וכמובן כל פעם תהיה אופציה הומוריסטית, כמו המשאלים באייל. ועדת המשנה למודיעין של הכנסת תקבל את כל ההצעות ותבחר אחת ( אין הוועדה מתחייבת לקבל את הזולה ביותר).
חיסולים ממוקדים 209463
עדיף להפריט לאלפרון וחבורתו, לא? הם מביאים יופי של שחקני חיזוק מביילורוסיה. אם זה עובד בכדורסל, למה לא בביטחון?
חיסולים ממוקדים 209468
הרשה לי לצקצק: צק. צק. צק.

אתה מתערב התערבות גסה בשוק החופשי, וזאת באתר שפתוח גם לילדים מתחת לגיל 18. לא יפה. יהיה מכרז פתוח, ודודי אפל יזכה בו באופן הוגן.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים