בוליביה: כורה פוצץ עצמו בקונגרס והרג שני שוטרים 1883
כורה זועם נכנס אמש (ג') לקונגרס של בוליביה בעיר לה־פאז, עם מקלות דינמיט קשורים לחזהו, פוצץ עצמו, הרג שני שוטרים שהיו במקום ופצע עשרה בני אדם נוספים.

הכורה, שזעם על אי־תשלום פנסיות, נכנס לבניין הקונגרס דרך דלת צדדית ופנה לחלק בבניין שאינו משמש את חברי הקונגרס, שם פוצץ עצמו.

באוקטובר אשתקד הפגינו כורים ממורמרים יחד עם ארגוני עובדים בעיקבות תוכניתו של נשיא בוליביה גונזלו סאנצ'ס דה לו זאדה לייצא גז טבעי. בהפגנות נהרגו לפחות 58 בני אדם. הכורים מחו על המצב הכלכלי הקשה במדינה ועל הפער הגדול בין עשירים לעניים.
קישורים
Ynet
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ותודה 209660
ותודה לנמרוד על העדכון. נמרוד - תרצה לפרט קצת יותר?
הדיווחים בתקשורת... 209681
באמצעי התקשורת הספרדיים מיהרו לקשור את זה למחבלים המתאבדים, עם כותרות ומשפטים בסגנון "פיגוע בסגנון המזה"ת בבוליביה" או "מחבל מתאבד, הפעם גם בבוליביה".
הדיווח ב-CNN וב-YNET דווקא נשמעים לי יותר מאוזנים. מה שמעניין אותי בהבדל בין אופני הדיווח הוא שמאמצעי התקשורת הספרדיים (והלטינים בעיקבותם) מתקבל הרושם שהמניע של המתאבדים הוא הבעת מחאה (ולא כ"כ מניע דתי, תרבותי או אחר), ולכן מודגשת הרטוריקה שהמחבלים מתאבדים כי חייהם אינם חיים. בנוגע לאותו כורה - לא מן הנמנע שהוא הושפע מהלך הדברים הזה, ולכן בחר להביע את מחאתו בצורה זו.

בנוגע לבוליביה - הקרקע שם בהחלט בוערת, גם אם כרגע ישנה שכבה דקה של עפר שמכסה את הגחלים הלוחשות....
הנשיא הקודם הואשם בכך שהוא "שפוט" של ארה"ב, עובדה שהתבטאה במאבק שלו נגד מגדלי הקוקה, בתהליכי ההפרטה המואצים, ובמתן זיכיונות ביד חופשית להולכת הגז הטבעי שבלב המדינה אל החוף הצ'ילני, ומשמה לחברות החשמל שבמדינת קליפורניה. הייתה שמה אינטיפדה די רצינית, הבירה שותקה לכמה ימים והיו התנגשויות אלימות בין איכרים, איגודי עובדים וכורים ובין כוחות הצבא והמשטרה. לבסוף הנשיא הקודם ברח (לארה"ב, כמובן) והרוחות נרגעו. הטמפרמנט עלה כשהחלו להתקבל ידיעות על גניבות ומחטפים שביצע הנשיא המודח ערב בריחתו, ועוד יותר, כשיורשו נקט כמה צעדים בדומה לקודמו - הענקות פטור ממס לעשירים וכו'.
גורם נוסף שמערער את המצב הוא היחסים עם צ'ילה, שהייתה אמורה להרוויח מהעברת צינור הגז בתחומה. בוליביה איבדה את חופה לפרו וצ'ילה במלחמה, ומאז נשמעים בבוליביה קולות הקוראים להחזרת החוף לבוליביה. הטונים בין שתי המדינות עולים, והנושא לא יורד מכותרות העיתונים בשתי המדינות - אם לא במדורי החדשות, אזי במדורי הדעות.
ואולי כמו כל דבר בדרא"מ זה יסתיים בכדורגל - בקרוב יערך משחק כדורגל בין שתי המדינות, במסגרת המוקדמות.
מצד שני, אולי משמה רק תתחיל המלחמה הבאה ;)
הדיווחים בתקשורת... 210109
בוליביה הצליחה אי פעם לנצח במלחמה?
הדיווחים בתקשורת... 210156
בוליביה מעולם לא ניצחה במלחמה. ואפרופו הפסדים: אותו משחק כדורגל גורלי בין שתי הצ'ילבות (בוליביה - צ'ילה) התקיים באותו יום של הפיצוץ/פיגוע. אין צורך לציין שבוליביה הפסידה, 2-0.
כפי שנכתב בעיתון הבוליביאני "לה רזון", ואני מצטט: "ההפסד במשחק והפיצוץ בקונגרס צבעו את יום שלישי בשחור......הדקות שלאחר שנשמע הפיצוץ לא יכלו להיות סוריאליסטיות יותר: חצי מהאנשים התרוצצו ברחובות בפאניקה, וחצי התגודדו בכניסה לבית הקפה כדי לחזות בתחילתו של משחק הכדורגל...".
מהצד הצי'ליאני לא נשמעו הרבה מילים של אמפטיה כלפי הקובנות, והתמקדו בעיקר בגיחוך על רמת האבטחה הירודה של הקונגרס הבולביאני, ואיך זה שכל אחד יכול להסתובב שמה עם מקלות דינאמיט..
שמעתי בחדשות 209688
כי הוא התאבד בעזרת מקל דינמיט, מעניין אם הוא פילח את זה מהעבודה...
שמעתי בחדשות 209690
סביר להניח, לא? כלומר, הוא כורה, אחרי הכל.
שמעתי בחדשות 209691
הנה משהו מעניין, ואולי גם רלוונטי:
ב"אלמרקוריו" הצ'ילני כתוב שאחד ממנהיגי איגוד הכורים (שבחר להישאר בעילום שם), סיפר שהכורה המובטל שהתאבד הצהיר על כוונותיו בקרב כמה מחבריו הכורים. כורים אחרים הסכימו איתו, ונשבעו שהם ילכו בעיקבותיו, "וינסו לפוצץ כמה שיותר מהרשויות" עימם.

שלה חדש באינטפדה החברתית-כלכלית של בוליביה?
שמעתי בחדשות 209692
אתה בטוח שהוא לא עשה את זה בתגובה לחיסול יאסין?
שמעתי בחדשות 209698
יכול להיות, אאל''ט יאסין היה בסינדיקט של כורי מנהרות רפיח.
שמעתי בחדשות 211008
לא צריך לפלח מהעבודה כלום. כפי שכבר סיפרתי בתגובה 166421 הכורים קונים בעצמם את חומר הנפץ. למעשה בסמוך למכרות יש חנויות שמוכרות את כל הדברים הדרושים לכורה העצמאי - פטישים, אזמלים, חומרי נפץ, מריצות, מכושים והכי חשוב, עלי קוקה ואלכוהול 96 אחוז. אין צורך להציג תעודת כורה (או תעודה כלשהי) על מנת לקנות מוצר זה או אחר.
זה כורה גם במשפחות הכי טובות. 209711
מסכים 210065
מה שנכון - נכון.

האייל הכורה
לבנטיניזציה של הלטיניים 209954
מעניין לבדוק אם הייתה השפע לטרור הפונדמנטליסטי על התנהגותו של הכורה ואפילו אם מדובר בתופעה חד פעמית.
אנו יכולים להבין את מרכיבי ה''סלט'' שיוצר מפגע מתאבד ע''י גורם כלכלי-תרבותי-וחברתי (מחסור כלכלי, תחושה חברתית של אזרח לא משפיע-פיון, תרבות של מאבק אלים ורומנטי או לא ראציונלי) וזאת המחשה נוספת לתרכובת הזאת. כמובן (ולא רק בגלל שמדובר במקרה יחיד) ישנם עוד הרבה תרכובות אפשריות שייצרו מחבל מתאבד - ובכל זאת ומבלי שאני יכול להוכיח זאת כרגע, זאת נראית לי האופצייה הפופולארית.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים