אזרחי 27 מדינות נוספות יידרשו לתת טביעת אצבע בכניסה לארה''ב 1888
המשרד לביטחון פנים האמריקאי הודיע אתמול (ו') שהוא מתכנן לדרוש מאזרחי 27 מדינות מתועשות, שעד כה היו פטורים מכך, להצטלם ולמסור טביעות אצבעות בכניסתם לארה"ב. התקנה החדשה תיכנס לתוקף ב-‏30 בספטמבר.

בין המדינות נמנות בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, יפן ואוסטרליה. אזרחי המדינות לעיל עדיין יהיו פטורים מהוצאת ויזת כניסה לארה"ב לשם ביקורים שמשכם עד 90 יום. עם החלת הליך הצילום וטביעות האצבעות על 27 המדינות הנוספות, היחידים שיהיו פטורים הם דיפלומטים ואזרחי קנדה ומקסיקו.

תת־השר במשרד לביטחון פנים אסא האטצ'ינסון אמר כי הוא אינו מאמין שהצעד ירתיע תיירים מלבקר בארה"ב, אך הודה כי מדינות עלולות להגיב על ידי הצבת תנאים משלהן לכניסת אזרחים אמריקאים לשטחן. ברזיל כבר הגיבה בתחילת השנה, עת החלו האמריקאים במדיניות החדשה למדינות שאזרחיהן אינם פטורים מויזה, ודרשה טביעות אצבעות וצילום מאזרחי ארה"ב שמגיעים לריו דה־ז'נרו.

טביעות האצבעות והצילומים הם חלק ממערכת ה-US-Visit (US Visitor and Immigrant Status Indicator Technology), שאמורה לזהות אנשים שעברו על חוקי הכניסה וההגירה לארה"ב, בעלי רישום פלילי, או חברים בארגונים שהוגדרו כארגוני טרור על ידי הממשל האמריקאי.
קישורים
NYT
BBC
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

איך זה מתבצע בחיים האמיתיים 210147
עם הגיעכם לנמל התעופה שדרכו אתם נכנסים לארה"ב, תתבקשו להניח אצבעות מסויימות (אגודל ואצבע מורה, נדמה לי) על סורק אלקטרוני קטן המחובר למסוף של פקיד ההגירה. מייד לאחר מכן תתבקשו לפנות למצלמת אינטרנט קטנה הממוקמת מולכם ולהצטלם.

התורים מתקדמים קצת יותר לאט.

סטודנטים שנכנסים בפעם הראשונה לארה"ב לאחר כניסת הנהלים החדשים לתוקף, יתבקשו לעמוד בתור נפרד שבו ייחקרו יותר לעומק. לא להיבהל - זהו נוהל רשמי. מומלץ גם לא להתחכם עם פקידי ההגירה - חברים מדווחים על חוויות לא חיוביות. ישנם אנשים המופנים לחדרים נפרדים לחקירה יותר מפורטת - לי לא היה העונג.

ביציאה מנמלי התעופה, נדגמים אנשים (לטענת שלטונות ההגירה, באופן אקראי; לי נראה שהיה שם קצת racial profiling) שעליהם מתבצע חיפוש גופני. זה לא נעים, אבל גם לא נורא.

נסיעה טובה.
איך זה מתבצע בחיים האמיתיים 210422
when i came to the us for the first time (first time with the F student visa), it was august. the line was long, but no annoying questions were asked. pretty smooth. last week i returned from spain, and had to give fingerprints and have my photo taken. 2 seconds. painless. plus, the immigration officer was this cute and very friendly blond girl. since i came through france, all my papers (forms i had to fill out) were in french, so i didn't fill it out completely. she had no problem with it, we had a very nice laugh, and 20 minutes after landing i was already waiting for my ride outside the airport. very enjoyable experience.
איך זה מתבצע בחיים האמיתיים 210428
חדשות טובות!

באיזה נמל תעופה מדובר? יכול להיות שיש מקומות נעימים יותר ופחות.
איך זה מתבצע בחיים האמיתיים 210429
logan international in boston
איך זה מתבצע בחיים האמיתיים 211165
טוב, ידוע שהסינון בלוגן הוא לא מהמחמירים...
וואלה? 211168
שוקראן על הטיב, יא חביבתי.
וואלה? 211183
מן הסתם נרמז כאן לעובדה ששניים מהמטוסים שנחטפו ב911 יצאו מהנמל הנ"ל.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים