חשד: השר לשעבר גונן שגב ניסה להבריח אקסטזי לישראל 1914
שר המדע והאנרגיה לשעבר ד"ר גונן שגב נעצר אתמול (ד') בחשד שניסה לייבא 25,000 כדורי אקסטזי מהולנד לישראל, ועשה שימוש במסמך מזויף - דרכון דיפלומטי שאינו בתוקף.

הפרשה החלה לפני כשבועיים. שגב נסע לאמסטרדם ב-‏8 באפריל וחזר ארצה למחרת תוך שהוא מציג דרכון דיפלומטי שאינו בתוקף בדלפק של חברת התעופה ההולנדית KLM, מה שעורר את חשדם של אנשי KLM שערכו בדיקה ביטחונית בכליו.

כעבור כמה ימים שב שגב לאמסטרדם וכשביקש לחזור ארצה עוכב ונבדק על אנשי KLM שזיהו אותו מהפעם הקודמת. שגב, שנשא עמו את החבילה שביקש להביא לישראל, נשאל על תכולתה. הוא השיב שהתבקש להביאה על ידי שותפו העסקי עו"ד פרידמן ושעל פי הידוע לו היא מכילה ממתקים. שגב שכר ארונית בשדה התעופה באמסטרדם, שם השאיר את החבילה והמשיך לישראל.

כשהגיע לישראל פנה שגב לגורמי משטרה במטרה לקבל לידיו את החבילה שהשאיר בארונית. המידע הועבר למשטרת אמסטרדם שפרצה את הארונית ומצאה שהחבילה הכילה את הסמים. ממשטרת ישראל נמסר שבחקירה נמצאו סתירות בין הגרסאות השונות שמסר שגב, וביניהן לבין כמה מהראיות שהתקבלו. התברר כי בעבר יזם שגב בניית קזינו בפראג, וקיים קשרים עם יעדים מודיעיניים מרכזיים של המשטרה.

מלבד שגב נעצרו בפרשה גם עו"ד אריאל פרידמן, לו הייתה מיועדת החבילה, ומשה ורנר, שקיימו קשר עסקי עם שגב. היום הוארך מעצר החשודים בשבוע. השופט דוד רוזן קבע כי "קיימים חשדות מבוססים וראיות לכאורה לפיהם מדובר ברשת להברחת סמים, והחשש לשיבוש הליכי חקירה אינו תיאורטי".

פרקליטיו של שגב, ליאור אפשטיין וארי שמאי, אמרו ל-Ynet כי מדובר ב"מקרה מטורף לגמרי" וכי שגב פנה מספר פעמים למשטרה כדי למסור את גרסתו. לדברי עו"ד אפשטיין, שגב אפילו בטוח שמדובר בקטע מתוכנית "פיספוסים" של יגאל שילון, ו"נעשה לו עוול. בא אדם, שסודות מדינת ישראל ידועים לו, ואומר, 'נתנו לי חבילה'. אבל המשטרה לא עושה דבר".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כך לא הברחתי אקסטזי לישראל 213902
פעם פגשתי בחו"ל עמית שביקש ממני להחזיר לארץ שק שינה. לקחתי ללא שאלות, אבל בלילה האחרון לשהותי בחול, כאשר ,מסיבות שלא כאן המקום וגו, נאלצתי לבלות את הלילה על הריצפה בטרמינל 3 בש"ת ע"ש דה-גול, התחילו הספיקות לאכול בי. כמה *באמת* אני מכיר את האיש, ומה אגיד לסלקטורית כשתשאל "ארזת לבד?"? בסוף, כדי להשתיק את חששותי, פירקתי את החבילה, בדקתי אותה היטב, וקיפלתי אותה שוב.
כך לא הברחתי אקסטזי לישראל 214024
והעיקר. מה עשית עם האקסטזי ?
אמור לי מי חבריך 213909
אני השתכנעתי בחפותו כשעורכת הדין שלו הביאה את זאב רוזנשטיין בתור עד אופי (''אנשים כאלה לא מתעסקים בסמים'').
כמו אריה דרעי 213960
האם אדם חף מפשע נקלע למצב קפקאי כעונש משמים על היותו שותף (כראש סיעה) לפשעי אוסלו?
שמא תסביר לי מה "קפקאי" כאן? 214008
עם השימוש כאן ב"קפקאי" והשימוש ב"1984" בדיון על הקופסה השחורה, נראה לי שהביטויים מבוססי הספרים הללו עוברים זילות מתמשך.
213987
אדם עם יוזמה ותעוזה. אנחנו צריכים כאלה אנשים בכנסת.
שטויות 214009
(שזאת דרכי המעודנת להגיד: הרשה נא לי לחלוק עליך מעט, ידידי המכובד).

הבן-אדם היה ח"כ ואפילו שר, ולא גילה מספיק יוזמה כדי לעשות לביתו באותה תקופה כך שלא יצטרך ללכלך את הידיים בפשעי הצוארון הלא-כל-כך-לבן בעתיד? לא יוזמה אני מוצא כאן אלא קוצר ראות מזעזע, על גבול הרשלנות הפושעת לכאורה.
שטויות 214022
אני יוצא קצת מבולבל, ואנא הואילו להבהיר לי מה קורה אתה או יהונתן. אני הבנתי את תגובתו של יהונתן כצינית, והופתעתי לראות את תגובתך לדבריו שלוקחת אותם כפי שהם, או שגם זה נכתב בציניות.
משהו כאן איני מבין.
שטויות 214023
כשאני מכתיר הודעה שלי בכותרת ''שטויות'', אתה רשאי להניח שהיא לא נכתבת ברצינות. מלבד ההודעה הזאת, כמובן.
יש כבר 120 214011
מחוסר מקום הוא נשאר בחוץ
214018
תגובה 213834
214055
מהאקסטזי שהוא ניסה או לא ניסה להבריח, הרבה ראשים היו נדפקים בישראל.
על האטום, בזכות ואנונו עם מרכאות או בלי, יודעים יותר ממה שידעו קודם. אז יודעים. אף אחד עוד לא נתן אומדן לנזק אמיתי שנגרם בגלל מעשיו או פטפוטיו של ואנונו.
אבל לא לדאוג. גונן שגב, איש תל עדשים, מלח ההתיישבות העובדת, איש מקושר ובעל דרגה גבוהה בצבא. יש לו חברים. גם אם יתברר שהוא באמת ניסה להבריח. הוא נפל, הוא מעד, הוא אדם חיובי, הוא רופא ילדים.
זה לא איזה ואנונו אחד מבאר שבע. אין מצב שהוא ישב.
או אולי לעשות על זה סקר באייל?
ישב גם ישב 214058
באופן עקרוני איני נוהג להתערב, ולכן לא אעשה זאת גם הפעם, אך קשה לי כרגע לחשוב על איזה שהוא תסריט שאולי ייחלץ אותו מהכלא.

עניין אחר, לגבי בקרת נזקים. אם באמת הוא היה הקש שהעביר את אוסלו ב' ולולא הוא, לא היו מבוצעים הסכמי הביינים של אוסלו, אז לי אין ספק שהנזק שהוא גרם אז למדינת ישראל גדול מהנזק שגרם לה ואנונו, ולו אפשר היה להוכיח (ואני יודע שאי אפשר) שהמניע להצבעתו היה, כפי שאני באמת חושב, אותה משרת שר שהוצעה לו, הוא היה צריך לשבת בכלא זמן רב יותר מואנונו.
באותו עניין 214147
פגשתי את אלכס גולדפרב בכנס מקצועי לפני זמן מה. מסתבר שסידרו לו ג'וב נוח בתעשיה הצבאית, למרות שאין לו השכלה (או הסמכה) במקצוע הספציפי הדרוש לתפקידו.
באותו עניין 214270
מי סידר לו?
מה גולדפארב יכול לתת לו היום בתמורה?
באותו עניין 214314
אין לי מושג, אבל בוא נחשוב ביחד מי סידר לו את הג'וב: גולדפארב ידע שאין לו סיכוי להבחר שוב לכנסת, או לתפקיד ציבורי כלשהו, מן הסתם הוא דרש בעסקה, בנוסף למשרת סגן השר, את המינוי כמב"ר ‏1 בתע"ש כקריירה שניה לאחר תום הקדנציה. הניחוש שלי הוא שמי שמינה אותו היה או שר הבטחון או ראש הממשלה באותה תקופה - לשניהם היתה היכולת לבצע את המינוי.
כנראה שגולדפארב לא נדרש לתת היום כלום (בודאי לא לזה שמריח את הורדים מלמטה), הוא כבר סיפק את הסחורה לפני 11 שנים.
_______
1 מסמר בלי ראש
באותו עניין 214394
אבל למה לקיים הבטחות למי שכבר לא יכול לעשות כלום?
האם יש חשש שלא יהיה ניתן בעתיד לגייס קלנתריסתים אחרים? או שמא יש צורך להשתיק בני אדם?
Tit for Tat 214400
באותו עניין 214577
לא יודע, תשאל את קרמי ‏1 גילון
_____
1 על משקל קלנתריסתים
באותו עניין 214600
זה משהו אחר. זה חברים. חברים לא עוזבים. חבר נשאר חבר. אם אפשר לצ'פר חבר על חשבון האחר אז לא מזניחים חבר.
החברים של אלכס 215465
גולדפרב המשיך להיות פעיל (חבר מרכז?) במפלגת העבודה גם לאחר שנעלם מן התודעה הציבורית, ולאחרונה הוגדר כמי ששייך למחנה פואד.
ואם כבר אנחנו עוסקים ב"איפה הם היום?" אז קהלני נראה לאחרונה אי שם בעשיריה השישית של הליכוד (מקום 53?), במיקום דומה למי שרק לפני משהו כמו 10 שנים ניצח אותו בקרב על עיריית ת"א, רוני מילוא. שגב, כאמור, נראה לאחרונה כשהוא באזיקים, סלמוביץ' נראתה לאחרונה בנהריה, ועמנואל זיסמן? לא יודע, לא יצא לי לראות אותו. אולי באמת זה המקום להכריז על "שאל ת'אייל": איה עמנואל?
החברים של אלכס 215499
דוד גוגל אומר שהוא היה שגריר ישראל בבולגריה.
בעצם, הוא כבר יושב. 214066
כשאני חושב על כך, למרות כל מעלותיו וחבריו, זו עובדה שכרגע הוא בכלא במעצר, עוד לפני שהוגש נגדו כתב אישום, בעצם אמרתי שיקרה משהו שכבר קרה . . .
יושב ועוד איך 214273
מעניינת הכתבה ב ynet

מתוכה:

מאז המעצר טוען הפרקליט עו"ד אפשטיין, כי שגב מוחזק בתנאי מעצר מחפירים בתחנת משטרת השכונות בתל אביב, ושוהה בחדרון קטן שנראה יותר כמו צינוק. לטענת הפרקליט, מרשו אינו מקבל את התנאים המינימליים המגיעים לכל עצור, בין השאר שתייה חמה, נייר טואלט, ארוחה חמה וטיול יומי.
עוד אומר אפשטיין, כי כאשר שגב מובא לפגישות עימו בתחנה, הוא נקשר באזיקי רגליים. "מתמיהה העובדה שאדם שהוא נכה צה"ל, פגוע בגידי רגלו, שביקש במשך עשרה ימים להגיע ולהיפגש עם המשטרה, מובא לפגישות עם פרקליטו כאשר הוא אזוק ברגליו", אמר עו"ד אפשטיין.

כפי שכבר בודאי ברור אני האחרון שאפשר למצוא אצלו איזה שמץ של סימפטיה לאיש הזה, ובכל זאת קריאת הדברים גורמת לי הרגשה של אי נוחות.
משהו בנהלי המעצר דפוק אצלנו. אזיקים צריכים להיות כדי למנוע חשש בריחה, ולא כדי להשפיל, וצריך שהנוהל להפעיל הליך כזה יכלול שיקול דעת של הסוהרים.
משהו כאן לא מסתדר לי.
יושב ועוד איך 214336
המשטרה כמובן מכחישה את (חלקן של) טענותיהם של פרקליטיו של העצור. היא טוענת שהוא מקבל יחס כמו כל עציר.
מנסיון למדנו שלא ניתן לתת אמון בלתי מסויג להצהרותיהם לתקשורת, הן של פרקליטים המדברים בשם שולחיהם, והן של ''גורמים במשטרת ישראל''. מכאן (וממספר כתבות אשר נתקלתי בהן בעברי) אני מניח ששגב אינו מתארח במלון פאר. האוכל המוגש לו הוא כנראה מהסוג המסייע בדיאטה. תנאי ההיגינה אינם משובחים, הריחות אינם בדיוק ניחוח, וגם הגורמטים עלולים ללחוץ מעט. אלא שבכך הד''ר שגב איו נבדל מאלפי עצירים אחרים השוכנים בתאי המעצר של משטרת ישראל, ועל כך השר לשעבר שגב יכול לבוא בטענות רק אל עצמו. לו היה רואה את הנולד בהיותו חבר ממשלה, והיה פועל לשיפור תנאי המעצר במדינת ישראל, היה יכול היום להנות מפירות עמלו.
יושב ועוד איך 214395
תנאי המעצר במדינת ישראל הינם חלק בלתי נפרד משיטות החקירה. לכן לא ניתן לשפר אותם בלי לשנות מהקצה אל הקצה את מערכות החקירה והתביעה.
יושב ועוד איך 214568
אילו מטענות הפרקליטים מכחישה המשטרה ? איני זוכר שראיתי שם טענה שאין שגב מקבל יחס כמו כל עציר.
הנקודה שמפריעה לי, כפי שכתבתי, היא באופן כללי היחס לעצירים. אמרתי שכבילה באזיקים יש לה מטרה: החשש מבריחה, ולכן אין זה ראוי, לדעתי, שתופעל אוטומטית, אלא כאשר באמת לפי שיקול דעתו של הסוהר יש חשש כזה.
סביר שאסיר כגונן שגב לא ינצל הזדמנות לברוח, והשימוש באמצעי הזה במקרה שלו, נראה כאילו מטרתו השפלה ולא שמירת ביטחון.
יושב ועוד איך 214570
לו אתה הסוהר ואני - האנונימי - האסיר, מדוע שתרצה לקחת את הסיכון שאברח ואתה תצטרך להסביר מדוע לא הייתי אזוק? נראה לי סביר שבתנאיך, כל סוהר יעדיף לכבול את אסוריו. מלבד כמובן מקרי קיצון כמו ידוענים, שרים לשעבר וכו'. אלא שאז נוצר מצב בעייתי, בו סלבס מקבלים יחס מועדף מהמשטרה. מדוע שאני - החף מפשע שהאפשרות לברוח אף לא עולה על דעתו - אכבל, ואילו מנחה בערוץ הופ לא? האזיקים במקרה הזה הופכים למשפילים הרבה יותר. לכן יש היגיון רב בהפיכתם להליך פורמלי, שכל אסיר חייב לשאתו, והם לא מוסיפים השפלה על זו שממילא המאסר משרה.
ומכיון שכובלים גם חפים מפשע שטרם הוכחה אשמתם 214601
ראוי, על מנת שלא לביישם, לכבול גם את אלו שאין נגדם כרגע ראיות קונקרטיות אבל ייתכן שבעתיד הם יפשעו.
יושב ועוד איך 214603
גם מי שיש חשש שינסה לברוח, ניתן לאזוק בידיו (או לידו של שוטר). אזוק הרגליים הוא באמת השפלה מיותרת, אלא במקרים קיצוניים (ואין הדבר במקרה זה).
יושב ועוד איך 214753
לא התכוונתי דווקא לאותו סוהר שהוטל עליו להעביר את האסיר, וזה יכול להיות גם בעל סמכות גבוהה יותר, אבל אני מתקומם נגד הנוהל האוטומטי שבו כל אסיר וגם עציר שעדיין לא הורשע בשום דבר, מובל באזיקים. על פניו זה נראה כאילו הכוונה כאן לא חשש מבריחה אלא מניעים לא רלוונטיים, שאינם מתאימים למדינה כזאת שבה הייתי רוצה לחיות.
ברור שמחבל מתאבד שנתפס טרם הצליח לבצע את זממו, צריך להיות מובל כבול, אבל לא כל אחד.
יושב ועוד איך 214767
נזכרתי שעניין אזיקת האסירים הטריד אותי לראשונה בקשר למקרה אחר, המקרה של מרגלית הרשפי. שם פתחתי את הפתיל ב:

תגובה 26207

עברתי שם מעט על התגובות, ומצאתי פרטים מעניינים.

1. מרגלית הרשפי (שבמקרה שלה אני רואה בכל פרשת הרשעתה עניין בלתי צודק ושערוריתי) נכבלה בדרכה לבית המשפט.
2. נמרודי (שמעולם לא הזדהתי עמו, אם כי חשבתי שהפרשה שלו נופחה מעבר לכל פרופורציה) נכבל.
3. לעומת זה, אולי גדול הרוצחים המנוולים בתולדות מדינת ישראל, רעי חורב שרצח סתם להנאתו, הובל בלתי כבול.

מסתבר מכאן שכנראה בכל זאת יש שיקול דעת לסוהרים.

מה השיקול ? אם נוסיף למקרים האלה את המקרה של גונן שגב, אולי השיקול הוא להשפיל *דווקא* (לצורך רייטינג אולי ?). כי רעי חורב בודאי לא חש מושפל עקב כבילתו, וזו לא הייתה עושה רושם על אף אחד.
יושב ועוד איך 214779
שמת לב שהיתה שם השערה על הבדל בין עציר לאסיר. היא לא מתאימה למקרה שגב.

ועוד דבר מצער ששמתי לב אליו. לרוב האנשים באמת לא אכפת ... עד שזה יקרה להם. שאלת קריאת ''דרקולה'' יותר חשובה מכך שהרסו לנערה את החיים בגלל שהכירה את יגאל עמיר.

אגב, אסירים יוצאים לחופשות ואז הם לגמרי לא כבולים.

בקיצור כל הכבוד למאבקך והלוואי שירבו כמותך.
יושב ועוד איך 214768
ועוד פרט מעניין מהפתיל ההוא: התנועה לזכויות האזרח יצאה כנגד כבילתה של מרגלית הרשפי, והיא כמוני נגד הפעלת הנוהל הזה אוטומטית בכל מקרה.
יושב ועוד איך 214769
לדעתי עדיף להמנע מלכתחילה מלהביא את הנאשם (כל נאשם) לבית המשפט. בהרבה מאוד מקרים מדובר בתהליך משפיל מאוד או יקר מאוד (במקרה שנדרשת שמירה) שניתן להחליפו בכלי וידיאו‏1 סטנדרטים. הכל תחת הסייגים המתבקשים (עדויות, או אם הנאשם מעוניין להגיע והוא לא במעצר).

1 למה אין לזה מילה בעברית?
יושב ועוד איך 214773
1 יש מילה עברית לוידאו - חוֹזְי. (יש לי ערכת אלקטרוניקה להרכבה עצמית שכוללת חיווי שמע או חיווי חוזי)
צודק 214776
דברי עורך הדין שלו הם פשוט סטנד אפ 214070
משובח.
"נתנו לי חבילה" (!!(1!)
פשוט ענק.

נון בית לא ברור איך עלה ירוק פספסו את הפרלמנטר המשובח הזה :)
אנשים רעים 214193
בא אדם טוב לב ובעל נסיון חיים ורקורד אישי מרשים.ח"כ, שר לשעבר,ורופא.בקיצור,אדם היודע מה טוב לעמו וילדיהם.
מנסה להביא קצת שמחה לפיהם של ילדי ישראל העצובים ועגומי הנפש.שמחה שבאה בצורת סוכריות חביבות "וזולות".שכן יצרני הסוכריות בישראל הפריזו במחיריהן.
מה רע תמצאו ביוזמה כלכלית הבאה להיטיב עם נפש עגומה?
תמצית הטרגדיה 214219
לאחר שנטש את תל העדשים לטובת מ'נ'עמי הרצליה, זנח את העדשים של עלית לטובת m&m.

גט בק גו-גו!
ברצינות 214195
טוראים וסמלים גונבים נשק ומוכרים אותו לגורמים עויינים.
המטרה בצע כסף.
סרן במילואים(ז'אן אלרז)רוצח אח לנשק,גונב רובים ותחמושת ומוכר אותם לגורמים עויינים.המטרה בצע כסף.
איש עסקים(נחום מנבר,בהסתמך על אמצעי התקשורת,וגזר דינו במשפט) מבצע עסקאות נשק ומוכר ידע וטכנולוגיה למדינות עויינות.המטרה בצע כסף.
אל"מ במילואים.טננבוים יקירנו.מנסה לבצע עיסקאות שעלולות לפגוע בישראלים רבים.כיצד?העתיד יבהיר.המטרה בצע כסף.
חכי"ם ושרים חשודים חשודים במעילה בתפקידם ובשליחותם.או גם מבצעים בפועל מעשי מרמה ושחיתות ונידונים למאסר.
המטרה בצע כסף.
איש חשוב מאד מאד מאד מאד בישראל חשוד במעשים שמטרתם בצע כסף.
אז מה הפלא שגם הרופא גונן שגב החביב רודף כסף?
אנשים טובים.זו רק ההתחלה!
ומותר הח''כ מן הכדורגלן אין 214264
מה, כבר לא קוראים לזה יותר "יבואן"? התשקורת מסובבת את כולנו על האצבע הקטנה עם מילון הניוספיק. המצליח לעמוד בקצב, שיקום.
המטרה: שגב 214290
Ynet מתאר איך גונן שגב כמעט היה אלחנן טננבוים - הוא היה על כוונת החטיפות של קייס עובייד: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2907330,00.h...
שגב רצה להעביר מסמכים מאל-קעידה למוסד 214346
ההולנדים עוזרים להבריח יהודים? 214365
למה בדיוק משטרת הגבולות של הולנד משחררת אדם עם דרכון דיפלומטי מזוייף?
ההולנדים עוזרים להבריח יהודים? 214374
לפי הכתבה לא מדובר בדרכון מזויף, כי אם בכזה שכבר אינו בתוקף. אם בנוסף לדרכון הדיפלומטי, שאינו תקף, היה ברשותו גם דרכון (רגיל) בר תוקף, להולנדים לא היתה סיבה לעוצרו. דרכון מתקופת ממשלת רבין הוא אולי מסמך היסטורי, אבל עדיין אינו בחזקת ''ממצא ארכיאולוגי''.
ההולנדים עוזרים להבריח יהודים? 214377
בהארץ כתוב "מזוייף" וגם קראתי באיזה מקום ש2001 שונה ל 2006 או משהו כזה.
ההולנדים עוזרים להבריח יהודים? 214379
זאת עוד דוגמא למה שכבר הצבעתי עליו: הבחור סובל מבעיות חמורות ביכולת החשיבה לטווח רחוק. למה לשנות ל 2006 ולא ל 2009? מה הוא היה עושה עוד שלוש שנים?

ובאמת תמוה שההולנדים לא עצרו אותו, או לפחות שמשטרת הגבולות בארץ לא קיבלה טלפון בעניין כדי שתעצור אותו עם נחיתתו.
ההולנדים עוזרים להבריח יהודים? 214506
כבר מהיום בו פורסמה הפרשיה, יש לי תחושה שהמשטרה מנפחת את חלקו של שגב בעניין כדי לכסות על מחדליה ומשיקולי רייטינג. קריאה בין השורות של הידיעות המתפרסמות, כמו למשל סלחנותה של משטרת הולנד לפשע המחריד של הדרכון המזויף, מעלה את האפשרות ששגב בסה"כ נהג כאזרח סביר אשר נקלע שלא בטובתו לעסק מלוכלך. לפי מה שפורסם, שגב היה זה שדיווח על התיק, שגב לחץ להחקר ולמסור את גרסתו במשטרה ושגב הוא זה שעתר להסרת צו איסור הפרסום. האם מישהו מבני משפחת שרון היה מעלה על דעתו לעשות ולו אחד מהדברים האלה? והבכירים האחרים שנחקרו במהלך השנים האחרונות? אז כמובן שהמשטרה קופצת עליו כמוצאת שלל רב, הרי הוא גם מפורסם, וגם נמצא ממש מתחת לפנס. סיפורים תמוהים כמו "נתנו לו במשך שבוע לרדוף אחרינו ולהתבשל במיץ של עצמו", נשמעים לי כמו "התרשלנו, לא התיחסנו ולא הזזנו ת'תחת עד שההולנדים התחילו ללחוץ, אבל עכשיו נגלגל את הפשלה על ראש הפראייר ונצא גדולים". גם הסיפור עם רוזנשטיין (שתפס כותרת ראשית ב"הארץ") נשמע לי מנופח. האם רוזנשטיין כבר היה ידוע מחוץ לתחומי הברנז'ה כששגב טיפל בבנו לפני ח"י שנים? האם דבר נדיר הוא שחתן מזמין לחתונתו רופא שטיפל בו במסירות בילדותו (לי אישית כבר יצא להתקל במספר מקרים כאלה)? יתכן שזו היתה טעות מצד שגב להופיע לחתונה, אבל זה לא נראה לי פשע. שגב אינו מכהן יותר בתפקיד ציבורי, ואם הוזמן ע"י הבן (האם גם הבן מואשם בפלילים?), הרי שזה עניין פרטי.

למען הבהירות:
1. אין לי שום עניין אישי בשגב, לא בעדו ולא נגדו. יש לי עניין רב בתפקוד תקין של הרשויות הממונות.
2. כמו רובנו, גם אני שואב את המידע מהתקשורת. מכיון שהגרסאות המתפרסמות סותרות זו את זו לעתים קרובות, אין טעם לסתור אותי ע"י הפנייה לידיעות שטוענות אחרת.
3. כאמור, מדובר בתחושה בלבד, שנובעת מחוסר אמון כלפי תבונתם והגינותם של אנשי שררה. יתכן מאד שאני מפריז או טועה לחלוטין. אם יתברר בהליך תקין והוגן ששגב אכן סרח, אני בעד שינקנקו אותו בהתאם.
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214383
בכל דיון ברשת ראיתי את האזכורים החוזרים למעשיו הנפשעים בקשר להצבעה הגורלית על הסכם אוסלו ונדמה שלא מעט אנשים שומרים לו טינה בשל כך. זה ממש לא קשור לפרשה הנוכחית וחבל ששומרים לבנאדם טינה בקשר למעשים שמעולם הוא לא נשפט עליהם ולא הוכח אשם . זה לא שיש לי משהו בעד המעשה שהוא עשה ונדמה כי אין דרך לתאר את המקרה ובו בזמן לתאר אותו כשה תמים. מצד שני, עוד משלוח של טבליות שמחה ירד לטמיון... ובתור סטודנט למדעים אני יכול להבין את הצורך של חברי לספסל הלימודים בטבליות האלה... מדע ואנרגיה-> אקסטה
תסלחו לי אבל אותי זה משעשע :-)
בתור שר לשעבר שמקבל פנסיה של 20 אלף הגיוני שלא עשה את המעשה בעבור בצע כסף בלבד(או שאולי רק מנקודת המבט שלי 20 אלף מספיקים ?) ואם הוא אכן עשה את המעשה גם מתוך איזושהי אידיאולוגיה (לעם מגיע להיות גם שמח לפעמים !) אנטי ממסדית או מתוך הצורך באנדרנלין, אז תסלחו לי אם אני אשמור פינה חמה בלב לבנאדם :-)
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214397
הפנסיה עליו מדובר מצוץ מהאצבע. אין לו שום פנסיה. אולי כשיצא לפנסיה יהיו לו כמה אחוזים. חוץ מזה, יש לזכור שבהיותו שר הוא הורגל לצרכים מסויימים אשר סופקו על חשבונך. היום יכול להיות מאוד שהוא מכור להם.

אישית, אני מניח שהוא זכאי והכל טעות. חוץ מזה, למרות שאיני מעלה על דעתי להשתמש בחומרים המסוכנים האלו (בין אם זה רק מסטיקים או משהו יותר חמור) אני תומך נלהב של עלה ירוק (חיה ותן למות?!).

מה שמעניין זה שמכל האנשים במדינה עליהם המשטרה יכולה להתעלק בטענות שווא היא בחרה דווקא אדם אשר בגד בבוחריו והמיט עלינו את אסון אוסלו.
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214403
"נשפט והוכח אשם"? על מה הוא אמור להשפט? על זה שהוא לחץ על הכפתור הירוק בהצבעה בכנסת?
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214419
האמת היא שאם הוא לחץ רק על כפתור אחד, כבר מגיע לו פרס קטן.
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214474
נדמה לי שבשביל להצביע בכנסת צריך ללחוץ על שני כפתורים (בו זמנית).
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214476
נדמה לי שהפלא הטכנולוגי הזה נכנס לשרות פעיל רק אחרי הפיאסקו בהצבעה ההיא. השמועות אומרות שח"כים רבים נמנעים מהצבעה אם משום שטרם השתלטו על הקואורדינציה הדרושה, ואם מחמת בעיות אריתמטיות של ספירה עד 2.
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214477
עד כמה שזכור לי, בהקלטה המפורסמת ההיא של ערוץ 33 רואים בברור איך אחד מהעבריינים לוחץ בו זמנית על שני כפתורים מולו ופונה לעמדה שלשמאלו ולוחץ על עוד שניים בו זמנית.
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 214481
טוב, כנראה זה אחד מהתעתועים שלי, או לפחות מתעתועי הזכרון שלי. קננגיסר?
25 אלף טבליות שמחה... אולי זה לשימוש עצמי ? 216348
חצי תעתוע. שיטת שני הכפתורים הוכנסה לשימוש בעקבות פיאסקו קודם, שאינני זוכר מה היה. יש לי גם משהו מעומעם בראש שטוען שגם בשיטה שקדמה לה היו שני כפתורים, אבל הם היו קרובים אחד לשני, ואפשרו להצביע ביד אחת. השיטה החדשה פשוט הרחיקה את אחד הכפתורים לצד השני, כדי שתזדקק לשתי ידיים. אם המשהו הזה צודק, המטרה של שני הכפתורים בשיטה הישנה הייתה למנוע לחיצה בהיסח הדעת על הכפתור הלא נכון.
מסתבך והולך? 221363
האינטרפול דיווח למשטרת ישראל שהשר לשעבר גונן שגב חשוד שניסה לפדות המחאות צ'כיות מזויפות.

הודה בעסקת טיעון 283921
"השר לשעבר הודה בעסקת טיעון כי הבריח לישראל 32 אלף כדורי אקסטזי, זייף דרכון דיפלומטי והשתמש בו בשתי הזדמנויות שונות. הפרקליטות תבקש מבית המשפט לגזור עליו חמש שנות מאסר וקנס של 27.5 אלף דולר, שיחולטו לטובת הקרן למלחמה בסמים."

הודה בעסקת טיעון 285544
עזוב את גונן שגב, שיהנה בכלא, אבל מה זה "קנס של 27.5 אלף דולר, שיחולטו לטובת הקרן למלחמה בסמים"? כלומר, קודם כל, ממתי קנסות במדינת ישראל נקובים בדולרים? אבל יותר מעניין זה הנושא שאותם דולרים יחולטו לטובת הקרן למלחמה בסמים. האם במקרה של בעל אלים, לדוגמא, ניתן לחלט את הקהס המושת עליו לטובת מעון לנשים מוכות? האם קנסות תעבורה מחולטים לטובת צחי הנגבי?
הודה בעסקת טיעון 285549
אני דווקא בעד חליטת קנסות. מה רע בקנסות כגון קנס "הילולת פירות" וקנס "קסם התפוח"?
משתחרר 445998
"יוצא לחופשי: לאחר שריצה עונש מאסר בן כשנתיים, ישתחרר מחר השר לשעבר גונן שגב מהכלא. שגב ריצה שני שלישים מתקופת מאסרו, במהלכה שהה בבתי הסוהר ניצן, צלמון ושרון. שגב, שהורשע בגין סחר וייבוא של סמים, נחשב לאסיר ללא בעיות מיוחדות ואף עבד במסגרת שיקומו במפעלי שב"ס."


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים