מחלוקת בארה''ב על הצגת ארונות החיילים שנהרגו בעיראק 1916
צילום, שפורסם בעמוד הראשון של ה"סיאטל טיימס" בשבוע שעבר, בו נראים עשרות ארונות מתים של חיילים אמריקאים שנהרגו בעיראק, עטופים בדגל ארה"ב, עורר דיון ציבורי ער.

תמי סיליסיו, עובדת בבסיס חיל האוויר "דובר" במדינת דלוואר, צילמה את הארונות בתוך האנגר בבסיס. בעקבות פרסום הצילום לפני כשבוע, פוטרה סיליסיו. אולם צילום זה ואחרים הוצגו גם באתר האינטרנט The Memory Hole, על ידי ראס קירק שדרש לקבל לידיו את הצילומים בשם חוק חופש המידע.
לאחר שפורסמו הצילומים בעיתוני ארה"ב אסר הפנטגון את המשך הפצתם בטענה כי זוהי עמדה המנוגדת לעמדת משרד ההגנה וכי בעצם הפרסום ישנה פגיעה בחללים ובפרטיות בני משפחותיהם.

הפרסום עורר ויכוח בין הדמוקרטים, הטוענים שממשל בוש מנסה להסתיר מהציבור את האמת לגבי מחיר המלחמה בעיראק ולמנוע פרסום צילומי חללים, לבין הרפובליקנים, הטוענים שהדמוקרטים פוגעים בכבוד המתים בהעלותם את הנושא, כחלק ממערכת הבחירות לנשיאות.

ג'יין ברייט מקליפורניה, שבנה נהרג ביולי אשתקד, אמרה בראיון לרשת NBC: "צריך להפסיק להחביא את הצעירים שלנו שמתים. אנחנו צריכים להיות פתוחים יותר לגבי מותם".

ג'ון מולינו, פקיד בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר: "איננו מעוניינים שגופותיהם של חיילינו שהקריבו את הקורבן העילאי ישמשו כנושא לתשומת לב שאינה מוצדקת ואינה מכובדת".

בארה"ב גם מבכים את מותו של שחקן הפוטבול פט טילמן שנהרג בקרב באפגניסטן. טילמן, בן 27 במותו, שיחק בקבוצת ה"אריזונה קרדינלס". במאי 2002 ויתר טילמן על חוזה של 3.6 מיליון דולר והתגייס לצבא האמריקאי כדי להילחם באפגניסטן.
קישורים
Ynet
CNN
הארץ
The Memory Hole
שחקן הפוטבול פט טילמן שנהרג בקרב באפגניסטן - מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  לא בהכרח נכון • מבולבל • 2 תגובות בפתיל
  ''ממשל בוש מנסה להסתיר מהציבור את האמת'' • רון בן-יעקב • 2 תגובות בפתיל
  30 דקות של הרוגים • ערן בילינסקי • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים