דו''ח מבקר המדינה: המדינה מימנה בנייה לא חוקית בשטחים, המשטרה עורכת ומתמללת האזנות סתר מיותרות 1928
דו"ח מבקר המדינה לשנת 2003 הותר לפרסום היום (ד') בצהריים. בין עיקרי הדו"ח: האזנות סתר מיותרות, הזרמת כספי ציבור לבנייה לא חוקית בהתנחלויות. להלן מספר נקודות נבחרות מתוך הדו"ח.

  • הבנייה ביו"ש ועזה:
    מבקר המדינה קובע כי "בחינת המימון של משרד הבינוי והשיכון לפעולות בנייה ופיתוח של רשויות מקומיות באיו"ש מעלה כי המשרד משקיע ממשאבי המדינה בבנייה בלתי חוקית, בפרויקטים שאין להם רשיון בנייה, במקומות שלא אושרו לגביהם תוכניות מתאר, או במקומות שאין כלל אישור של הדרג המדיני להתיישב בהם. ממצאים אלה יש לראות בחומרה רבה. על משרד הבינוי והשיכון לחדול מתקצוב פרויקטים אלה, ולשנות את סדרי עבודתו באופן שטרם יקציב מימון לבנייה, יבדוק, ומראש, קיומם של כל האישורים והרשיונות הדרושים". עקב כך הורה היועמ"ש למשרדי הממשלה להקפיא העברת כספים למועצות האזוריות ביו"ש ועזה לפני כשלושה שבועות עד שהוסדר בימים האחרונים מנגנון לפיקוח על העברת הכספים. עוד מציין המבקר את חוסר התיאום בין מנגנוני השלטון השונים. למשל, באפריל 2002 פונה מאחז צבאי בטל בנימין. המתנחלים באזור איישו את המקום, ללא אישור ממשלתי, ומשרד השיכון אף החל לממן פרויקטים של בנייה במקום – למרות שהוצא לו צו הריסה על ידי המינהל האזרחי.
  • האזנות סתר על ידי המשטרה:
    המבקר מותח ביקורת חריפה על המשטרה בנושא האזנות הסתר. יחידות המשטרה אינן מקפידות על הכללים שקבעה המשטרה לביצוע האזנות. לפי הדו"ח, מספר מועט של האזנות השיגו את יעדן. בנוסף, בכמחצית מהתיקים שנבדקו בדו"ח תומללו שיחות אישיות שאינן קשורות לחקירה, בעיקר ביחידות המשטרה המחוזיות.
  • סל שירותי הבריאות:
    המבקר מציין שהוועדה לעדכון סל הבריאות לא כוללת בסל שירותי רפואה מונעת שיכולים לחסוך מאות מיליוני שקלים. לדוגמה חיסון נגד דלקת ריאות, שעשוי לחסוך ימי אשפוז בעלות של עשרות מיליוני שקל בשנה, לא נכלל בסל התרופות. עוד כותב המבקר שחברי הוועדה ורופאים הנותנים לה חוות דעת אינם מחויבים במתן הצהרה על היותם במצב של ניגוד עניינים. המבקר מציין שמשרד הבריאות אינו מפרסם את החלטות ועדת הסל באופן שוטף ולא הוסדרה הרחבת הסל עבור בדיקות רפואיות בעבודה, בעיקר לעובדים שמשתמשים בחומרים מסוכנים כמו לייזר, זכוכית, סיבים וחומרים כימיים.

כמו כן כותב המבקר חוסר תיאום בין־משרדי בפיקוח על חומרים מסוכנים, על מתים שהצביעו בבחירות, על אי־גביית קנסות מחברות הכבלים והלווין, על ריבוי אבות בית־דין בבתי־הדין הרבניים, על שיעור תמותת הפגים הגבוה בישראל לעומת מרבית מדינות המערב, ועל נושאים רבים אחרים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
דו"ח מבקר המדינה - באתר מבקר המדינה
הדו"ח הקודם - עדכון חדשות באייל הקורא
הורה היועמ"ש למשרדי הממשלה להקפיא העברת כספים למועצות האזוריות ביו"ש ועזה - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  הדגמה של בורות מזעזעת • ילדה • 6 תגובות בפתיל
  רגע רגע • האייל היפאני
  מונטיפיורי הוא כנראה לא יהיה • הנמלה העמלה • 2 תגובות בפתיל
  העורב , טוחן המים וחוט הברזל • אירוני - מוס • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים