מכוניות שהאזעקות שלהן יפעלו בלילה יותר מ-‏20 דקות - ייגררו 1954
בג"ץ אימץ נוהל שהתגבש במשטרה על פיו מכוניות שהאזעקות שלהן יפעלו בלילה יותר מ-‏20 דקות - ייגררו.

הנוהל גובש באחרונה במשטרה בעקבות עתירתו של עו"ד נפתלי אור־נר נגד המשטרה. עד כה המשטרה נהגה לחפש את בעל הרכב המרעיש ולעיתים רשמה דו"ח, אך המפגע הושאר במקומו. על פי הנוהל החדש, במידה והשוטר התרשם כי הרעש גורם סבל רב לתושבי האזור והנסיונות לאתר את בעל הרכב לא צלחו, תגרור המשטרה את כלי הרכב המרעיש ובעליו יחוייב בעלות הגרירה.

עו"ד אור־נר סיפר שאזעקות הרכב משבשות את סדר יומו מזה תקופה ארוכה: "יש אנשים שפשוט לא מבינים מה זה לשמוע אזעקה כל הלילה בלי שאפשר לישון. זה מצפצף לפעמים שעות ארוכות ואף אחד לא בא לכבות את זה. אם זה קורה לך ביום, לפחות אפשר לברוח, ללכת למקום אחר. אבל אם זה לילה, פשוט אין מה לעשות עם זה, ואי אפשר לישון. לצערי, דווקא מתחת לחלון שלי האזעקות מצפצפות כל הלילה, ואני פשוט לא יכול לישון".

השופטים דחו את הדרישה הנוספת שעלתה בעתירה לאשר גם פריצה לרכב לשם ניטרול האזעקה.
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

פרנסה 221232
שמעתי את העו"ד הזה ברדיו. הוא התלונן שלא פסקו לו החזר הוצאות המשפט. שאל אותו רפי רשף (ששאלות כאלה הם לחם חוקו) "כמה יצא?" ואז התברר שמכיוון שהוא עורך דין, בעצם ההוצאות היו עקב כך שהוא שרף שעות עבודה . האם אפשר להתפרנס ישירות מהחזר הוצאות על מבג"צים? כלומר עורך דין מגיש בג"צים ובונה על כך שיפסקו לו הוצאות המשפט?
במיוחד אם הוא יקרן 222488
הידד 221243
אגב, האם יש נתונים שמראים שהאזעקות מסייעות בכלל להפחית את מספר הגניבות והפריצות לרכב? (ואיך אפשר לבדוק את זה?).
אני בעד 221246
לדאבוני, אני מתגורר בסמוך למגרש החנייה של בניין גדול, הצמוד לזה שבו אני גר. כדי לתת קנה מידה, מהחלון שלי, שמוסתר בחלקו על ידי עץ, ניתן לראות כעשרים מכוניות בלילה. ריכוז כזה של מכוניות, שלכל אחת מהן ניגון משלה ודרך משלה להגיד 'שלום', גורם לכך שאחת למספר שבועות שנתי מופרעת על ידי צפירות אינסופיות העולות ויורדות להן באמצע הלילה.
אני לא יודע אבל אם הסיוט הזה נמשך עשרים דקות.
הידד 221249
זכורה לי שיטה ששמעתי עליה מספר פעמים, בה נקטו גנבי רכב (טרום עידן האימובילייזרים). הם נהגו להפעיל את האזעקה (ע''י פגיעה קלה במכונית), בעל הרכב, היה יורד למטה, מנטרל את האזעקה ועשר דקות לאחר מכן שוב היו מפעילים אותה. לאחר מספר פעמים כאלה, בעל הרכב מתעייף מהטיולים הליליים למכונית, הואיל ואינו רואה שום דבר חשוד הוא מניח שיש בעיה עם האזעקה ומנטרל אותה להמשך הלילה. או אז, הדרך סלולה בפני הפורצים.
הידד 221255
עקב דרישות הביטוח, יצא לי להיות בימים האחרונים כמה פעמים אצל מתקיני-אזעקות ומערכות מיגון לרכב. ברכב שלי מותקנים שלושה אמצעי מיגון (קודן, ספייק ועוד אזעקה. אני משער ששלוש המערכות ביחד שוות יותר מערך הרכב). שני המתקינים שהייתי אצלם התחייבו בפניי ש"5 דקות ומברג" והם פורצים את אמצעי-המיגון ונוסעים עם הרכב. לא הייתה לי סבלנות להעמיד אותם במבחן.
דלד אמות 221367
לפני כמה ימים פרצו למכונית שלנו ולמכונית של השכן, לטובת הרדיו,
לשנינו מכוניות חדשות בעלות הגנת קוד ולכן הגנבים ידעו, כנראה, שלמכוניות אין אזעקה

הדבר המצחיק הוא שהם גילו שבמכונית שלנו אין רדיו דיסק אלא רדיו טייפ בלבד והשאירו אותו מפורק במכונית
נסיוני הטוב 221248
כמה פעמים הוטרדנו מאזעקות מכוניות וההליך היה ברור וידוע. לאחר 30 דקות של רעש בלתי פוסק מתקשרים למשטרה, מדווחים על המכונית המצווחת, 30 דקות אחר כך המוקדנית מתקשרת אלינו. במידה והאזעקה נפסקה, נסגרת התלונה הטלפונית ובמידה ולא, ניידת מגיעה למקום, מנסה לאתר את בעל הרכב ואם לא עולה הדבר בידה, מנטרלת את האזעקה ומשאירה לנהג בתוך הרכב הודעה כי רכבו נפתח ונסגר ע"י משטרת ישראל בצירוף קנס לבבי.
למה לא אזעקה שקטה? 221260
אולי בכלל כדאי לעבור לאזעקה שקטה שמתקשרת לבעלים ומודיעה לו שמישהו מתעסק לו במכונית? ככה גם הגנב ישאר במצב של אי ודאות אם הוא ניטרל את האזעקה וגם יחסך הרעש לשכנים. אולי אפילו יש איזה סיכוי שהבעלים ידע שזאת המכונית שלו שעושה בעיות.
למה לא אזעקה שקטה? 221263
כן, ואני צריך לשמוע רינגטונים מהשותפה בשלוש בלילה? מה עזרו חכמים בתקנתם?
למה לא אזעקה שקטה? 221264
לפחות רק אתה תשמע את הרינגטונים של השותפה שלך ולא כל השכונה.

חוץ מזה שבמילא היית שומע את האזעקה.
ישששששששש! 221265
הגיע הזמן, בחיי.
(למרות שזה בדרך כלל קורה בשבתות, משום מה, כך שאני כנראה אמשיך לא להתקשר למשטרה).

יותר מעצבן מהאזעקה עצמה זו ההפוגה הקצרה בין סדרת צעקות לחברתה, זו שגורמת להאמין כל פעם מחדש שזה נגמר.
ישששששששש! (כה"ב) 221267
בואי נחפש יחד, בטח נמצא איזה רב שיכלול את זה תחת ההגדרה של פיקוח נפש.
אזעקה שבתפילות אותנו לא תעיר 221288
לחילופין, יש אולי מקום לפטנט על מכשיר שמזהה אוטומטית אעזקת מכוניות ומודיע למשטרה; ואולי - אני לא בקיא ברזי טכנולוגיות השבת למיניהן - אפשר גם לסדר אותו כך שהפעלתו לא תהיה כרוכה בחילול שבת.
אוטו גנוב 2 221296
במקום להזעיק את השכנים משנתם, שהמכונית תתקשר למשטרה.
GPS ממילא מותקן במכוניות חדשות; מכשיר סלולרי ייעודי יעלה הרבה פחות ממכשירים שנועדו לשיחות נפש; בשביל לשמור על אלמנט ההרתעה לא מוכרחים לצעוק. המכונית תודיע בשלווה "אם אתה לא יוצא מיד וסוגר יפה את הדלת (או מקיש את הקוד הסודי), אני מתקשרת למשטרה (בתוך 30 שניות)". ליתר בטחון, המכונית תתקשר גם אל הבעלים החוקי, ולסיום תכין כוס קפה שחור לשוטר שבא לבדוק אותה באמצע הלילה.
אוטו גנוב 2 221297
ואם השוטר יהודי? בעקיפין, גרמת לחילול שבת (יצא לי להכיר משפחה שלא משתמשת אף במי-ברז בשבת מטעם זה).
אוטו גנוב 2 221299
הפטנט שלי הוא לשאר השבוע.
ישששששששש! (כה"ב) 221348
היה פעם איזה סיפור (בסדרת ''המשהו ביותר בעולם'', נדמה לי) על אדם שזרק משקולת נייר על מישהו שצפר לו כל הלילה מתחת לחלון. הוא הרג אותו, אך יצא זכאי לאחר שאשתו צפרה לילה שלם תחת חלונו של השופט.

כלומר, כל מה שצריך זה פיליפיני, רכב, וכתובת של רב.
לא חדש 221305
ישבתי פעם בפאב עם מישהו שהיה חבלן במשטרה, הם אלו שהולכים "לנטרל" את האזעקות. קחו בחשבון שרכב שמצפצף במשך עשרים דקות, וזה חייב להיות רצוף, הוצאות הפריצה לרכב לא מכוסות ע"י הביטוח. הוא אמר שקרה לו מקרה שבו הוא השתיק את האזעקה עם דיסק (כזה לחיתוך מתכת!). השוטר יכול להשתמש בכל אמצעי הנראה לו, אבל הוא צריך למצות את כל הדרכים למציאת הבעלים קודם!
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221432
במקום *שוב* להפוך את המשטרה לאוייבת האזרח, למה לא לאסור את השימוש באזעקות הללו?
ממילא את הגנבים הן לא מרשימות, שלא לדבר על לא מרתיעות, מקסימום את חתולי הפחים ואת השכנים הישנים.
המצב כיום הוא שחברות הביטוח מחייבות (בעזות אופיינית) את בעלי הרכב להתקין כל מיני אמצעי מיגון (שבד"כ פוגעים בו,כמו אימובלייזרים שנועלים את הרכב מפני בעליו), ובינהם אזעקה.
בחקיקה פשוטה, מוציאים אזעקות אלו מן התקן המותר למיגון רכב, מפסיקים למכור אזעקות חדשות ומנתקים אזעקות ישנות בעת הטסט.
ובא לציון חוֹרֶפ.
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221436
אם האזעקות כל כך לא אפקטיביות אמפירית, כפי שנטען פה, איך קורה שחברות ביטוח (בשוק חופשי!) בכל זאת בוחרות *לחייב* את הלקוח להתקינן? האם האזעקות בכל זאת אפקטיביות או שסתם היד הנעלמה נעלמה לפתע פתאום במקרה זה (נוצרה מערכת כלכלית שאיננה אופטימלית כלכלית הן לצרכן והן לספק השירותים שמתגלה כמחליט החלטות בלתי רציונליות)? למה לא מופיעות חברות ביטוח מצליחות שלא דורשות את האזעקות? (הרי להן תהיה עדיפות בעיני הצרכן שירצה לישון בשקט ולחסוך בו זמנית)
חברות ביטוח מסתמכות על מחקרים שמוכיחים אפקטיביות של אזעקות, לפני שהן מחייבות את הלקוחות לרכוש ציוד יקר, או שהאדם הכלכלי הוא לא תמיד כל כך רציונלי ושקול כפי שיש מי שטוען שהוא?
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221437
היד הנעלמה של הגנב הרציונלי בוחרת בד"כ להיכנס קודם לרכבים ללא אזעקה או אמצעי אבטחה אחרים. גם לא כל גנבי מערכות הסטראו והסלולרי לרכב עברו קורס "נטרול 3ח" למערכות החדישות.
מובן שאם כל הפורצים מסיימים באופן מסודר את מכללת "פרצה קוראת לגנב", ומנטרלים באופן יעיל מסוממים מזדמנים שלוקחים כל רדיו לא מוגן, ניתן להאשים חב' ביטוח באי רציונליות ואי הגיון כלכלי. אבל עד אז, אפשר לנסות לעבור לדוגמה הבאה.
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221479
בקיצור, מה שאמרת זה שהאזעקות כן אפקטיביות כנגד גנבים. התגובה שלי קיבלה כהנחה את מה שנאמר בתגובתו של ארז ליבנה. ההגיון שלי אומר לי שאחד מכם (לפחות) חייב להיות טועה.

עד כמה אנו באמת יודעים (מעבר להפעלת הגיון בריא) שהגנב הרציונלי בוחר בד"כ להיכנס קודם לרכבים ללא אזעקה (או עם מערכות פחות משוכללות משדורשות חברות הביטוח)? מישהו באמת בדק את זה?
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221481
אני לא יודע לגבי הרציונליות, אבל תלוי מי ומה רוצים לגנוב.
גנב ''מזדמן'' שמעונין בתכולת הרכב (ארנק, רדיו-דיסק וכו') יעדיף מכונית ללא אזעקה (עד כמה שהוא יכול לדעת מראש). גנב שמעוניין ברכב מסוים, לא יוותר על המרצדס כי לסקודה אין אזעקה. גנב שעובד לפי הזמנה, שום מערכת לא תעצור אותו.
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221493
כן, אבל השאלה היא לא לגבי גנב ספציפי אלא שאלה הסתברותית (במציאות יש את שני הסוגים של הגנבים). אם הסיכוי של הרכב להגנב פוחת באופן משמעותי כאשר יש הזעקה ברכב אז האזעקה אפקטיבית ואינני מבין מה רוצה ארז ליבנה מחברות הביטוח. אם הסיכוי של הרכב להגנב לא פוחת באופן משמעותי כאשר יש הזעקה ברכב אז האזעקה לא אפקטיבית וחברות הביטוח לא מתנהגות באופן כלכלי רציונלי כאשר הן מחיבות התקנתן מהלקוחות (ואז גם נשאלת השאלה איך לא קמה חברת ביטוח שלא דורשת זאת). איזו הנחת יסוד צריך לזרוק לפח?
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221497
אולי את ההנחה: לא קיים שיתוף פעולה עסקי בין חברות הביטוח ליצרניות האזעקות לרכב?
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221499
אולי אזעקות ואמצעי מיגון כן מפחיתות את הסיכוי של הרכב להיגנב. ועם זאת, תמיד יש גנבים. נוצר כאן תהליך של אסקלציה משנה לשנה - הגנבים ינסו לגנוב את המכוניות שלהן פחות מערכות מיגון, וברגע שחברת ביטוח אחת דורשת יותר מערכות, החברות האחרות חייבות להתאים את עצמן לנורמה החדשה כדי לא להפסיד (לפחות, כך אני מפרש את התביעות המשתנות של הביטוח ממני).
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221505
מה עניין "משמעותי" לכאן? אני באמת לא זוכר מה המצב בישראל, אבל כאן חברות ביטוח לא מחייבות אזעקה. הביטוח פשוט יעלה לך יותר אם תנאים מסויימים של אמצעי אבטחת רכב לא מתקיימים, ויכולת הבחירה היא לחלוטין בידך - אתה יכול לבחור מה שווה לך יותר - לשאת במיגון הרכב או בהפרש בפרמיה התקופתית הנובע מאי מיגונו. ההפרש בפרמיה נגזר בד"כ מנתונים שיש לחב' הביטוח על פריצות וגנבות רכב מהסוג שאתה רוצה לבטח באזור מגוריך, וכנראה גם מכיל את הפילוח של אמצעי האבטחה לרכבים הגנובים.
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221608
אז ענית על השאלה שלי (לדעתך ולדעת אחרים כאן, ההנחה שצריך לזרוק היא מתגובה 221432: "ממילא את הגנבים הן לא מרשימות, שלא לדבר על לא מרתיעות, מקסימום את חתולי הפחים ואת השכנים הישנים").
האזעקות מרשימות בהחלט 221609
אם גנב טוב לב יסלק מתחת לחלוני מכונית שזועקת לעזרה במשך יותר מכמה דקות, אני מזמין אותו לכוס קפה ועוגה.
האזעקות פשטו עם שחר 221612
בשביל זה אתה לא צריך גנב. בהחלט יספיק לך איש עצבני עם "פטיש חמש קילו" וחוסר בשעות שינה. (סבלנות! אם המכונית תמשיך כל הלילה, אתה עוד עלול להזמין את עצמך לכוס קפה ועוגה)
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221676
ונאמר יש באזעקות איזו תועלת (שיורית כלשהי, המתגלה לאחר תמרונים של סטטיסטיקאי משוחד), האם כחברה, עלינו לעודד מתקן המגן בשיעור נמוך על רכושו של פרט יחיד במחיר הפרה איכות החיים של ציבור גדול?
אנחנו אחרי ככול הכל חברה, ונדרשים לעשות ויתורים כדי להמשיך להתקיים ככזו.
הרי גם אדם שימקש את המכונית שלו שומר עליה, אולם זה יהיה מסוכן ולא הולם, אם כי אפקטיבי למדי.
האם שכחנו שיש משטרה שמטרה היא "Serve & protect" (או שאולי זה פרק אחד יותר מדי של "בלוז לכחולי המדים"), והיא היא שצריכה לטפל בגנבים?
אולם היא משכה ידיה מאחריות זו כמעט לחלוטין.
יש מקומות שאני *יודע* שאם אשאיר בהם את מכוניתי היא תנזק (וזה גם קרה כיוון שמיאנתי להאמין לאזהרות)?
איך זה יכול להיות מדינת חוק? הרי אם אני יודע, גם המשטרה יודעת, אז למה אין שם פטרולים של משמר-אזרחי או מצלמה נסתרת?
המשטרה צריכה להיות הגורם הראשון במעלה למניעה ולוחמה בפשע. אם רוצה אזרח להגדיל את בטחונו ובטחון רכושו עוד יותר, שיעשה זאת מבלי לפגוע בזולת (חיי ותן לחיות), שינעל את ההגה עם בריח, שיקנה איתורן, אבל שלא יעיר את כולם.
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221872
נזכרתי שראיתי פעם מישהו נוסע ברחוב עם האזעקה פועלת ולאף אחד לא היה אכפת, חוץ מהרעש, האם הוא היה גנב או לא לא ברור
לדעתי אין תועלת ממשית באזעקה מעבר לזמן הקריטי להצלת הרכב- משהו כמו חצי שעה

לגבי protect & serve זה המוטו של משטרת ארה"ב (כך עפ"י ג'ים מוריסון מההופעה של הדורס בניו- יורק)
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221937
למעשה, זה המוטו של משטרת לוס-אנג'לס (אאז''נ) בלבד, אבל בגלל שהוא הופיע בכל כך הרבה סרטים, רבים (גם בארה''ב) מייחסים אותו לכל משטרה אמריקאית.
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 222005
של נ"י זה אדיבות, מקצועיות, כיבוד
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 222032
של סיאטל
ויש כמובן עוד הרבה:
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 222039
ושל משטרת ישראל?

(נמאס לי מה- xxמוס, אז אני מציע חידון חדש)
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 222052
אם תצליח למצוא באתר שלהם:
תודיע לי...
"100 בשבילך" 222060
לא הבנתי אם מדובר בגובה הקנס, במספר הדו"חות, ב-IQ של רב-פקד ממוצע או בתעריף של שוחד פר יום עבודה.
"100 בשבילך" 222101
זה לא "עם הפנים לאזרח"?

בכל מקרה, לא זה ולא זה מופיעים באתר (אלא אם הם מתחבאים מאוד טוב)
"100 בשבילך" 222105
יש לך טעות הקלדה. זה "על הפנים(1), האזרח"

__
(1) וגם זה, רק בגלל שאיזה שוטר עדין נפש התעקש על החלפת חלק הגוף.
"100 בשבילך" 222236
את "על הפנים, האזרח" לא מצאתי, אבל "100 בשבילך" מופיע שם משמאל למעלה. ליד צמד השוטרים החביב. אולי זו הברקה של האחראי לבניית האתר ולא איזו סיסמה רשמית של משטרת ישראל, אנננלויודע.
"100 בשבילך" 222252
לא, זה מופיע גם על חלק מהניידות, אלו שאמורות לשאת את אותו פלג של השוטרים המכונה ''שיטור קהילתי'' - מאין הפלצה מטופשת שאמורה להיות חיקוי ל''שוטר המקוף'' הותיק.
אפעס, המשטרה, ולא משנה כמה היא תנסה להציג את עצמה באופן אחר, נתפסת באופן כללי כגוף שבמקרה הטוב הוא אפאטי, ובמקרה הרע מטריד את האזרח.
"100 בשבילך" 222457
השוטרים חיים על משכורת מחורבנת ועובדים שעות בלתי אפשריות. באופן טבעי מי שמתגלגל להיות שוטר אינם אלה שהאופציה השניה שלהם היא להיות מנתחי מוח. מאז התגברות הטרור, גם מעט הסעד שעוד יכולת לצפות לו הלך לאיבוד.

(אני לא מפחד מהיפני, לפחות כל עוד הוא בחו''ל).
"100 בשבילך" 222634
והתיקון שהם מציעים לבעיה הזאת הוא לוגו מטופש?

אני לא אמרתי למה זה ככה. לא אמרתי שזה חייב להיות ככה, ולא הצעתי איך לתקן את זה‏1. רק אמרתי שזה המצב, ושהסיסמא האידיוטית לא ממש עוזרת לאף אחד.

אז אני מבין את הקשיים, ואת הבעייתיות. אבל אני גם מבין את הקשיים במערכת החינוך, וזה לא אומר שאני צריך להסכין עם זה שהמורה הממוצעת יודעת פחות על חומר הלימוד שלה מאשר כל אדם רנדומלי שתתפוס ברחוב.

1 לירות בכל השוטרים, למשל. אגב, מכיר את הטענה שהשוטרים בישראל הם פשוט פושעים שהחליפו צד?
"100 בשבילך" 222640
מה בדיוק הבעיה שלך? שהסיסמא אידיוטית? ואם היא היתה מתוחכמת היית מרוצה? חלק מהמטרות של כל הפירוטכניקות והניידות הצבעוניות זה לספק למשטרה רוח יחידה. כמו ששכ"ג אמר, התנאים שם לא משהו, ולכן צריך לתת מוטיבציה בדרכים אחרות. אז "הלוגו המטופש" לא פותר את תחלואי המשטרה, אבל ההטפלות ללוגו זה קצת קטנוני.
"100 בשבילך" 222656
הלוגו עלה כסף. שכירת משרד יחס''צ עלתה כסף. כסף שלי ושלך. נראה לי אדיוטי. באותו אופן שמסעות הפרסום של חברת החשמל נראים לי אידיוטיים.

אבל הבעיה שלי, כמובן, היא לא עם הסיסמא האידיוטית. הבעיה שלי היא שהיא שקרית. אם הסיסמא הייתה משקפת באיזשהו אופן את המציאות, אני דווקא הייתי שמח למדי.
"100 בשבילך" 222642
אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אני ממש לא מחסידי הגוף המפוחלץ שנקרא משטרת ישראל, ואשר *מעולם* לא זכיתי להנות משרותיו.

באופן די משונה יחסית להשקפת העולם הצינית שלי, אני מאמין שדווקא בנושא השחיתות המצב עוד לא גרוע כפי שההגיון מחייב. אני מניח שגם זה הולך ומתוקן, ועוד כמה שנים נוכל לסגור עם השוטר בדרך את גובה הקנס שישולשל ישירות לכיסו בלי התיווך של בתי המשפט.
"100 בשבילך" 222655
מה זאת אומרת מעולם לא זכית ליהנות משרותיו? תפקיד המשטרה הוא לשמור על חברה מסודרת, וחלק גדול מהפעולות שלה מתמקדות במניעה (ולחלק אחר - כמו תפיסת פושעים - יש אספקטים של מניעה). העובדה המשמחת שאתה עדיין אתנו צריכה להיזקף גם לזכות המשטרה.
בקיצור, פעם הבאה שאתה רואה שוטר, תוציא ארנק וצ'פר אותו.
"100 בשבילך" 222657
פעם נזקקתי לשירותי המשטרה, לאחר שפרצו לי לרכב. התשובה: אין מה לעשות. הם אמרו "תבוא מחר בבוקר ותגיש תלונה", והתכוונו שמיד לאחר מכן הם יתייקו אותה במגרסה. אני לא הלכתי להגיש תלונה, אבל ידידה שלי, שהתיק שלה נגנב מהרכב, דווקא כן הלכה. נחשי כמה זה עזר לה?
"100 בשבילך" 222659
תהרוג אותי אם אני מבין למה כתבתי ''נחשי'' ולא ''נחש''... סליחה.
"100 בשבילך" 222669
כן, אבל מה הקשר? כולנו נהנים משירותי המניעה של המשטרה, גם אם אנחנו לא מרוצים משירותים אחרים שלה.
"100 בשבילך" 222663
התכוונתי לכך שבאותם מקרים בהם נזקקתי לשירותיהם באופן ישיר ומיידי, לא קיבלתי אותם.

למשל, לפני כמה שנים פרצו לביתי. מאחר ומיקום הפריצה היה ברור, ביקשתי שינסו לבדוק טביעות אצבעות. אתה רוצה לנחש איך זה נגמר?
"100 בשבילך" 222670
השוטרים לא הסכימו לקחת טביעות אצבעות. אתה התפרעת ופגעת בהם. הם עצרו אותך. נגזרו עליך שנתיים בכלא, שם למדת עיבוד-תמלילים ועכשיו אתה כותב באייל.
"100 בשבילך" 222671
כמעט, אלא שאני לא מתפרע אף פעם.

המשטרה דווקא היתה מוכנה לבוא לחפש טביעת אצבע, בתנאי שאחכה להם בבית. נשמע סביר, ולכן שאלתי כמה זמן, בערך, זה ייקח. הסתבר שזה עלול לקחת כמה *ימים* בהם עלי להשאר בבית, ולא, הם לא יכולים להודיע לי מראש מתי הם יגיעו. במלים אחרות, הם אמרו לי ללכת לכל הרוחות. הלכתי.
"100 בשבילך" 381773
בנאדם שלא מתפרע אף פעם? המחנכת שלי אומרת שאין חיה כזאת (לא ברמה של פגיעה בשוטרים אבל פשוט התפרעות, איבוד שליטה וכאלה, זה יכול לקרות לכל אחד).
"100 בשבילך" 381815
ומה המחנכת אומרת על מחנכות שכל מה שהם אומרות זה נכון? כאלה יש?
"100 בשבילך" 222672
ולמה ציפית? אני כבר הגשתי שתי תלונות במשטרה, אחת ספציפית נגד מישהו מסויים והתוצאה הייתה שום דבר.
אני גאה בכך, שעדות שנתתי במצ"ח ואח"כ גם בבית המשפט, סייעה בסופו של דבר להכניס שני שוטרים (של מג"ב) לכלא.
"100 בשבילך" 222674
אתה גאה בפעולתך בגלל שהם היו שוטרים או בגלל שהם היו פושעים?
"100 בשבילך" 222677
גם וגם.
"100 בשבילך" 222675
אני יודע? זה היה לפני די הרבה שנים ונדמה לי שאז עוד ציפיתי למשהו, אבל הזכרון קצת מטושטש. היום הייתי מגיש תלונה רק כדי לקבל את האישור עבור חברת הביטוח, ומצפה לחזור הביתה בשלום. אופטימיסט חסר תקנה שכמותי.
"100 בשבילך" 223003
לפני כשבועיים פרצו למכונית המשפחה ולמכונית השכנים (כפי שכבר כתבתי בתגובה 221367) ולמרות שזה היה יום שבת בבוקר מיד הגיעו שתי ניידות- וחוקר זיהוי פלילי בדק הכל, לקח טביעות אצבעות ועוד מהר להגיע לעוד פריצה בעיר השכנה
223320
ואצלנו לפני שנתיים גנבו את האוטו והטלפון מהמשטרה שהרכב נמצא, הגיע עוד לפני שמישהו בכלל שם לב שהוא כבר לא בחנייה.
"911 בשבילך" 223332
לפני זמן מה, כששבתי למכוניתי בסוף יום לימודים, גיליתי שאחד מחלונותיה מנופץ. הפורץ, שמסתבר שזיכני בביקור, התגלה כלא-יוצלח נדיר: לא רק שהוא לא הצליח לגנוב את הרדיו (אבל כן להרוס אותו...), הוא גם שכח בתוך הרכב את הפלאפון שלו.

השוטרים החביבים מתחנת המשטרה שנמצאה ממש מעבר לרחוב לקחו את הפלאפון, והבטיחו שינסו להפיק ממנו טביעות אצבעות (לא יותר פשוט להסתכל למי הוא שייך??). עד היום אני לא יודע כיצד הסתיימה הפרשה.

סתם, נזכרתי.
"911 בשבילך" 223399
יפה.
במשחק "חבילה הגיעה" של אפרים קישון, היתה "הפתעה" (או איך שקוראים לזה שם; כמו "הפתעה" במונופול): כייס מפוזר הגניב לכיסך 10 ל"י.
"911 בשבילך" 223492
הם בטח פוצצו את הפלאפון

פעם מצאתי פלאפון בתחנת אוטובוס, עילעלתי בזכרון ונראה לי שהאיש מאיזור שאני מכיר, אצתי רצתי לתחנת המשטרה הסמוכה מאוד לתחנת האוטובוס והשוטר אמר שאסור לגעת בפלאפונים זרוקים- הם יכולים להיות ממולכדים והפלאפון הזה הולך ל''פיצוץ מבוקר'' או משהו
איזה כיף לא לחשוב- יש נהלים
"911 בשבילך" 223535
מצאתי פעם טלפון סלולרי בכיתה באוניברסיטת ת''א. חיפוש זריז בזכרון העלה ''בית'' שכמובן שמח לשמוע ממני שהאבדה נמצאה.
"911 בשבילך" 223662
לי זה קורה לא מעט בחנות. בד''כ הפיתרון הוא באמת ''בית'', אם כי היו לי גם כמה הצלחות עם ''אבא'' ו''אמא''.
"911 בשבילך" 223942
אצלי יש בעיה אחרת: מכיוון שאני לא מתקשר לעצמי הרבה ( רק כשאני אינני), אני לא זוכר את המספר שלי. לכן הכנסתי לזיכרון את הערך "אני".
אבא, אמא, במבה! 223967
אצלי הבית לא מופיע תחת המילה ''בית'', אבל אמא אכן מופיעה תחת ''אמא'', אם כי פעמים אין ספור שקלתי לשנות את זה ל''שוב אמא'' או ''עוד פעם אמא''.
אבא, אמא, במבה! 223990
''כרגיל, אמא''.
"911 בשבילך" 226134
פעם איבדתי את הסלולרי שלי. נסיונות להתקשר אליו (הוא היה דלוק כשאבד) עלו בתוהו. הודעתי בצער לסלקום על האבידה והם אמרו שהקו ינותק מיד לשיחות יוצאות, והם ישאירו אותו פעילו לשיחות נכנסות לעוד שבוע, כדי שאוכל להמשיך לנסות להתקשר אליו. ביום האחרון של השבוע הזה, לאחר אינסוף נסיונות כושלים סוף סוף ענו לי. מסתבר שמישהי מצאה אותו ברחוב בסמוך למשרד שבו עבדה, אז היא לקחה אותו איתה, כיבתה אותו, שמה במגירה וחיכתה שמישהו יבוא לחפש אותו (ככל הנראה ע''י שימוש בראיית הרנטגן שלי). הבן שלה מצא את הסלולרי במגירה והעלה את הרעיון להדליק אותו, כדי לראות אם הבעלים יתקשרו.

(נד בראש בצער)
"911 בשבילך" 223626
הפרשיה שתיארתי התרחשה בארה"ב (לכך ניסיתי לרמוז בשינוי המספר בכותרת), ואני לא משוכנע שפיצוץ פלאפונים כלול ברפרטואר המיומנויות של השוטרים שם (פה).

בכלל, לאמריקאים יש מה ללמוד מאיתנו בתחום הטיפול ב"חפצים חשודים": יצא לי פעם להיות בשדה תעופה בארה"ב בעת שהתגלתה שם מזוודה נטושה; אחרי אין-ספור קריאות במערכת הכריזה לבעליה המסתוריים, אחד השוטרים שהיו מסביבה פשוט פתח אותה כדי לנסות לגלות למי היא שייכת - כל זה, כמובן, לעיני מאות הנוסעים שהמתינו בקרבת מקום (חלקם מטרים ספורים מהמזוודה), ושאף אחד בכלל לא חשב לפנות מהאזור.
ציבור הנוסעים מתבקש לפנות את התנה במידיות 223681
פעם בתחנה המרכזית התיק שלי כמעט פוצץ-
בתור חייל חיכיתי עם עוד חיילים לאוטובוס שהיה אמור להגיע עוד רבע שעה, קפצתי לקנות שתיה וביקשתי מחייל שבא איתי לבסיס לשמור רגע על התיק הכבד
האוטובוס הקדים וההוא עלה כמובן
חזרתי תוך כמה דקות ונאלצתי לפנות את המאבטחים ולבטל את הכוננות, ונאלצתי לחכות לאוטובוס הבא

החייל ההוא חטף ממני כמה צעקות וכמה קללות...
223697
לי כמעט פוצצו פעם את הסלולרי בתחנה המרכזית בירושלים, אחרי שהוא נפל לי באוטובוס.
הגעתי לשם היסטרית לגמרי אחרי שהבנתי שהוא אכן נעלם. הפחד האמיתי לא היה בכלל האובדן שלו (כולה הייתי עולה על מת"ש) אלא על החרדות שבמחשבה של שחזור 200 מספרי טלפון שהושגו בעמל רב.
זוועה.
וגברת ענתה לי איזו הפתעה, זאתי מהתחנה 223750
הלכתי לדוכן שירות של הסלולרי שלי כדי שיעדכנו לי עם התוכנה את כל המספרים לפי הקידומת החדשה.
להפתעתי קיבלתי בסוף גם פלט מודפס (4 עמודים) עם כל המספרים והשמות.
תגשי אליהם ותבקשי כדי שיהיה לך גיבוי לפעם הבאה.
וגברת ענתה לי איזו הפתעה, זאתי מהתחנה 223868
באמת? איזה כיף לך. בסלקום לא נתנו לי פלט כזה. לאיזו רשת אתה שייך?
וגברת ענתה לי איזו הפתעה, זאתי מהתחנה 224327
אורנג'.
בפעמים המעטות שיצא לי להזדקק לשרותם הם היו ממש בסדר.
מחלקים סלולרי על חשבון הצבא??? 223753
מחלקים סלולרי על חשבון הצבא??? 223768
מש''קיות ת''ש, קצינות קישור, קצינים בקבע ובעלי תפקידים ספיציפים אחרים מקבלים בדרך כלל טלפון מהצבא לשיחות מטכ''ליות.
ציבור הנוסעים מתבקש לפנות את התנה במידיות 226074
אני פעם טעיתי וזרקתי מזוודה ישנה לפח הזבל של הבניין.

וואוו. שתי ניידות, חסימה מלאה של הרחוב, ארבעה שוטרים, שניים מהם בחליפות ממוגנות מלאות, ורובוט, שמצליל היריות שלו במזוודה שלי (לאחר שגרר אותה לאמצע הרחוב) התעוררתי בסופו של דבר בשבע לפנות בוקר. אי אפשר לזרוק שום דבר בארץ הזאת. החוויה הזכירה לי את הסיפור של אפרים קישון על הנסיון להיפטר מעטיפת ארטיק בשוויץ.
ציבור הנוסעים מתבקש לפנות את התנה במידיות 226095
...ושל דן בן-אמוץ על הקנס שקיבל בחיפה בגלל שנפל לו שטר של לירה.
ושוב 226326
איזה סיפור?
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 222491
את מחפשת בכמה שפות בבת אחת!
אפשר לשמור את זה בהעדפות של גוגל, איכשהו?
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 222601
בהחלט.
הכנס לכאן:
סמן את השפות שבהן אתה רוצה לחפש, ולחץ אישור. גוגל ישמור את ההעדפות שלך בעוגייה על המחשב.
ממני בקשו אמובלייזר מקורי וקוד 221873
ולא רצו אזעקה.
ממני בקשו אמובלייזר מקורי וקוד 221881
תגובה 221367
הכי פשוט להכנס באזרח הקטן עם איזה קנס 221674
פשששיי, איזה פתיל נהיה פה, רק הפנתי את הראש לשניה..

מה אכפת לחברת הביטוח, גם בשוק החופשי, להביא כל מיני דרישות ובלבולי מוח כתנאי לביטוח אצלן?
הרי ביטוח חובה הוא חובה, ומשם ועד ל"ריגשי" שעושה סוכן הביטוח‏1, רובנו יוצאים גם עם צד שלישי וצדדים נוספים.
אז כמעט כולם עושים.
ולגבי השוק חופשי, אני די משוכנע שחברות הביטוח מקיימות קשרים ידידותיים כאלה או אחרים ומונעות מהתחרות להעביר אותן על רווחיהן, ואם כולן מתאמות באופן קרטלי חיוב כזה של אמצעי מיגון, מה יש לנו לעשות בנידון?
למה שהן יעשו את זה? אם זה לא מועיל לאינטרסים, זה בטח לא מזיק, אז למה לא בעצם?
וגם אם נגיד תקום חברה שתפסיק לבלבל לנו במוח (ובכלל, ביטוח זה ממסד שהביא את הבלבול מוח לידי אומנות סטטיסטית), הרי לא אזעקה כן\לא היא מה שיכריע היכן להיות מבוטח. לפני זה יבוא המחיר, גודל החברה והמוניטין.
אתה מבין, זהו מטרד מצד הביטוח על הלקוח, אך מטרד שאינו גדול דיו להביאו לידי פעולה, ולכן הוא משלים.
המצב כמו שאני רואה אותו, הוא שהאזרח הקטן משלם בגדול, ומתומרן בידי ענקים עסקיים ומחוקקים אימפולסיביים.

1 "יש דברים הגרועים ממוות, ומי שבילה ערב עם סוכן ביטוח יודע למה אני מתכוון" -וודי אלן
פרצה הקוראת לגנב 221472
יופי טופי! ובאו השקט והשלווה על עם ישראל היושב בציון.
אם כן אז כמה שאלות שמטרידות אותי.
א: מי יגרור? ב: בשבתות וחגים באיזה תעריף? ג: לפנות בוקר,נניח ב-‏0300.האם שחרור הרכב מגרירה זו יגדל בגין השעה? מי ייצג את הרשות בזמן הגרירה?שוטר או פקח?
כמו שאני מכיר את המצב בארץ ישראל פלשתינה.יימצאו כבר
העבריינים שיעשו מחוק זה מפעל חיים אשר יהיו בו כל המרכיבים התעשייתיים.נערים אשר ידאגו להפעלת האזעקות
(בתשלום כמובן) הגרריסטים שיעבדו סביב השעון ויקבלו פרמיות עבור עבודתם המאומצת.ובעלי חברות הגרירה שיעשו עוד כסף עוד מרצדסים ועוד גורמטים וסיגארים.מד"א שתעמוד בהיכון על אמבולנסיה וצוותיה לצורך מתן עזרה ראשונה
למגינים על מכונית חייהם או חשבון הבנק שלהם.חדרי המיון
בבתי החולים שיזיעו מעומס יתר,ורופאים שיוזעקו ממיטותיהם
השונות.
מוטב לרשויות לרדת מהצעות מטומטמות כאלה.שהרי כבר חוק כנוביץ המפורסם נקבר.למה עוד קבר?
פרצה הקוראת לגנב 221595
עד כמה שידיעתי מגעת, מערכות אזעקה מודרניות אמורות להפסיק לצרוח לאחר דקה או שתיים, כך שהשיטה שלך בסגנון ''הפעוט'' של צ'פלין לא ממש תעבוד.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים