ועדת החינוך אסרה על בתי''ס לגבות תשלומים מהורים עד שיקבעו קריטריונים לגביה 1964
ועדת החינוך של הכנסת החליטה היום (ב') שלא לאשר את בקשת משרד החינוך לקביעת תשלומי הורים לשנת הלימודים הבאה, כל עוד לא מציג המשרד במפורט את הקריטריונים לגביית התשלומים.

הוועדה קבעה כי לא תאשר את תשלומי ההורים אלא לאחר שיוגדרו כללי פירוט תשלומי הרשות לסוגיהם, פירוט תשלומי הרצון ותהיה התייחסות גם לסכומי המינימום.

נציגת ועד ההורים רונית ארנפרוינד הביאה בדיון כדוגמה את עיריית יבנה, שפרסמה הודעה רשמית לתושבים לפיה התנאי לרישום למוסד חינוך ממלכתי הוא חתימה על הוראת קבע ותשלום מקדמה של 200 שקלים.

יו"ר התאגדות המנהלים רמי אמיתי אמר כי ללא תשלומי ההורים תהיה הפעלת בתי הספר קשה עד בלתי־אפשרית. "משרד החינוך משית עלינו משימות חברתיות רבות, ואנו משתדלים לעמוד בהן. חוזר המנכ"ל הנוכחי אינו מאפשר למנהלים לגבות כספים כראוי, ולכן קיבלנו החלטה לא לגבות כספים לשנה הבאה. משמעות הדבר היא שהחל מה-‏1 בספטמבר לא נקיים פעילויות ולא ניתן להורים להפעיל פעילויות בית־ספריות".

מנכ"ל משרד החינוך רונית תירוש אמרה בדיון: "תופעות של בקשת תשלומים חריגים מהורים הולכות ופוחתות ... אני מתקשה להאמין שנגיע ל-‏100% אכיפה. יש רשויות מקומיות הנותנות גיבוי למנהלים לגביית יתר. למשל, במסיבות סיום, גובים ועדי ההורים. אני חרדה ליום בו מערכת החינוך תפעל בלי החינוך הבלתי־פורמלי, טיולים, הצגות וכו', שממומנים על־ידי ההורים. יש לנו כוונה להחזיר להורים סכומים חריגים שנגבו, אבל כסף שהוצא, לא יוחזר. מנהל שיחרוג מבקשת התשלום תהיה לו הערה בתיקו האישי, ואין לזלזל בענישה".

במקביל לדיון הגיש יו"ר הוועדה אילן שלגי (שינוי) הצעת חוק פרטית לביטול תשלומי ההורים במערכת החינוך. לדבריו: "תשלומי ההורים הם מס לא צודק שמשלמים הורים לילדים. צריך לבטל אותו ולגבות את הכסף באופן פרוגרסיווי באמצעות המוסד לביטוח לאומי".
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

222705
כל תחילת שנה הטקס חוזר על עצמו: הילדים חוזרים עם פתק "אסיפת הורים". בדרך כלל בשעה בלתי אפשרית, ביום עמוס במיוחד. אבל טובת הילדים , אתם יודעים. הרי בטח נשמע קצת את המורה מסבירה על החומר שיילמד השנה. אולי ביטלו את הבדידים, אולי החזירו את המגלב, מי יודע. חשוב.

מה שקורה הוא, שהמנהלת נכנסת ומסבירה על רעיון חדש וניפלא שבית הספר מציע השנה. נניח סייעת גם לתלמידי כיתה בית, או אולי שיעורי אנגלית החל מכיתה גימל ( "יש לנו מזל, כי המורה הזאת ממש נהדרת, אני מכירה אותה אישית, ובדיוק השנה התפנו לה כמה שעות, והיא הסכימה לבוא אלינו בתור טובה אישית.") , כמובן מדובר בתשלום נוסף, ואסור לבית הספר לגבות את הכסף ישירות, אבל ועד ההורים יארגן הכל. המנהלת עוזבת, וההורים נשארים ישובים על הכסאות הקטנים, כדי לשמוע את דבר ועד ההורים. נציג הוועד מסביר כמה מאות שקלים זה יעלה, ושיש לרשום את הצקים לפקודת בית הספר.

אני די תמים בעניינים האלה. הרמתי יד ושאלתי אם אפשר לקבל פירוט ב*כתב* עבור מה בדיוק אנחנו משלמים, ולמה בהודעה המסטונסלת שקיבלנו לא כתבו את הסכומים? טוב, כבר קלטו שאני אובר-חוכם. נציגת הועד שולפת נשק יעיל ומוכר :"כמובן שאם יש הורים במצב כלכלי שלא מאפשר להם לשלם, נדאג להם לסיוע". כלומר - לא מספיק שאתה בהיי טק, אתה עוד מקטר? ממך היינו מצפים להבין את החשיבות של קניה מרוכזת של ציוד למעבדה המתמטית ( כנראה הדיגימונים האלו שקראנו עליהם ב"הארץ". בקוריאה זה מאוד עזר).

כמובן שעושים הצבעה. רק אם 80% מההורים ישלמו יהיה אפשר להשיג את ההנחה ( מהר-כמה זה 80% של 31? אם היינו קונים בקניה מרוכזת את הספר "בשבילי האחוז זה אתה" מאת בינה פירסטנברג-הילברט-ויזל-קפסוטו, היינו חוסכים התפצ'קנות סביב ספירת הקולות). בסיבוב הראשון התברר שחסרים כמה קולות של עקשנים. אחד ההורים האחרים מסביר שגם הוא שמע על המורה הנפלאה לאנגלית מחברים, ושהילדים שלהם כבר מגיבים בסלאש דוט, בזכות הגברת. אינטרנט? זה כבר שובר את רוב המתנגדים. ההחלטה התקבלה. להוציא עטים - בוחן פתע בכתיבת צקים.
אבל לא הבאתי את הפנקס ( תמים כבר אמרתי?). אין דבר. עד יום ראשון בצהריים עוד אפשר להביא לי, אומר מר ועד הורים. אני אכנס לכיתה של הבת שלך לקראת סוף השעור השני ואבקש ממנה את הצק למען תיגבור האנגלית שאבא הבטיח להביא.

בבית אני מגלה ש"ועדת החינוך אסרה על בתי"ס לגבות תשלומים מהורים עד שיקבעו קריטריונים לגביה".
לבית ספר מותר לשלם משכורות? 223037
לתומי חשבתי שמי שמשלם את המשכורות הוא משרד החינוך. האם בית ספר הוא עסק מורשה שיכול להנפיק תלושי משכורת?
לבית ספר מותר לשלם משכורות? 223070
עמותה שקשורה לבית הספר או אפילו מנהלת אותו יכולה להעסיק.
לבית ספר מותר לשלם משכורות? 223168
באמת שאלה טובה. אם יעשו לנו הצגה כזאת בספטמבר הבא, אזכור לשאול את השאלה הזאת. תודה.

( האלמוני מקודם)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים