ועדת החינוך אסרה על בתי''ס לגבות תשלומים מהורים עד שיקבעו קריטריונים לגביה 1964
ועדת החינוך של הכנסת החליטה היום (ב') שלא לאשר את בקשת משרד החינוך לקביעת תשלומי הורים לשנת הלימודים הבאה, כל עוד לא מציג המשרד במפורט את הקריטריונים לגביית התשלומים.

הוועדה קבעה כי לא תאשר את תשלומי ההורים אלא לאחר שיוגדרו כללי פירוט תשלומי הרשות לסוגיהם, פירוט תשלומי הרצון ותהיה התייחסות גם לסכומי המינימום.

נציגת ועד ההורים רונית ארנפרוינד הביאה בדיון כדוגמה את עיריית יבנה, שפרסמה הודעה רשמית לתושבים לפיה התנאי לרישום למוסד חינוך ממלכתי הוא חתימה על הוראת קבע ותשלום מקדמה של 200 שקלים.

יו"ר התאגדות המנהלים רמי אמיתי אמר כי ללא תשלומי ההורים תהיה הפעלת בתי הספר קשה עד בלתי־אפשרית. "משרד החינוך משית עלינו משימות חברתיות רבות, ואנו משתדלים לעמוד בהן. חוזר המנכ"ל הנוכחי אינו מאפשר למנהלים לגבות כספים כראוי, ולכן קיבלנו החלטה לא לגבות כספים לשנה הבאה. משמעות הדבר היא שהחל מה-‏1 בספטמבר לא נקיים פעילויות ולא ניתן להורים להפעיל פעילויות בית־ספריות".

מנכ"ל משרד החינוך רונית תירוש אמרה בדיון: "תופעות של בקשת תשלומים חריגים מהורים הולכות ופוחתות ... אני מתקשה להאמין שנגיע ל-‏100% אכיפה. יש רשויות מקומיות הנותנות גיבוי למנהלים לגביית יתר. למשל, במסיבות סיום, גובים ועדי ההורים. אני חרדה ליום בו מערכת החינוך תפעל בלי החינוך הבלתי־פורמלי, טיולים, הצגות וכו', שממומנים על־ידי ההורים. יש לנו כוונה להחזיר להורים סכומים חריגים שנגבו, אבל כסף שהוצא, לא יוחזר. מנהל שיחרוג מבקשת התשלום תהיה לו הערה בתיקו האישי, ואין לזלזל בענישה".

במקביל לדיון הגיש יו"ר הוועדה אילן שלגי (שינוי) הצעת חוק פרטית לביטול תשלומי ההורים במערכת החינוך. לדבריו: "תשלומי ההורים הם מס לא צודק שמשלמים הורים לילדים. צריך לבטל אותו ולגבות את הכסף באופן פרוגרסיווי באמצעות המוסד לביטוח לאומי".
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • האייל האלמוני • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים