השב''כ אסר על כתב ערבי של Ynet לטוס עם פמליית שר החוץ 1976
השב"כ הורה אתמול (ג') לאסור על הצטרפותו של כתב Ynet עלי ואקד למטוסו של שר החוץ שיצא למצרים. דובר שר החוץ הודיע זאת לראש מחלקת החדשות של המגזין.

לטענת ראש מחלקת החדשות, ניסיונות לברר מדוע נאסר על הכתב להצטרף לטיסה נענו בתשובה: "נספר לכם, רק לא לציטוט ולייחוס. העיקר שתחליפו כתב (ליהודי)". מועצת העיתונות פרסמה הודעה כי: "בהעדר הסבר, מתקבל הרושם שואקד הופלה בשל היותו ערבי". מערכת Ynet פנתה לשב"כ כדי לקבל תגובה אולם עד עתה לא התקבלה כזו.

לפני כ-‏3 חדשים ארעה תקרית דומה כאשר לוטפי משעור, עורך העיתון "אה־סינארה", הופרד מיתר עמיתיו לטיסת הנשיא קצב והוכרח לעבור בדיקה ביטחונית מדוקדקת שהביאה אותו לבסוף לוותר על הנסיעה ולעזוב את המקום. בעקבות האירוע, הורה ראש השב"כ, אבי דיכטר, לשלוח מכתב התנצלות אישי למשעור. אבל אז אירעה תקרית שניה - הפעם עוכב בדרך למטוס ראש הממשלה, ושוב עזב בכעס.

השר גדעון עזרא, סגן ראש השב"כ לשעבר, אמר ל-Ynet כי הוא מתקשה להבין את הבהלה בארגון בתקופה האחרונה: "לא צריכה להיות שום מגבלה לעיתונאים. המגבלה היחידה הנהוגה בשב"כ לקראת טיסות היא שנעשות בדיקות לכל הנוסעים, אבל במקרה הזה מדובר בנסיעה ליום אחד. אין כבודה ואין מזוודות ואני לא רואה שום בעיה. ההתייחסות אל העיתונאי הייתה מיותרת לחלוטין. לאחר המקרה שקרה עם הנשיא, המערכת היתה צריכה להפיק את הלקחים".
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

טעות בכותרת 224814
"השב"ע" עדיין לא קובע דברים מסוג זה במדינה :)
תוקן, תודה 224826
תוקן, תודה 224867
יובל שטייניץ טוען ששאר הכתבים היו צריכים לרדת מהמטוס לאות סולידריות.

(הוא כנראה שכח שחברו הטוב ביבי מיסמס את הערך הזה).
224822
היה יכול להיות נחמד אם YNET היו שוכרים את פיטר הונאם ושולחים אותו בפמליה.
וההבדל הוא ... ? 224942
מה ההבדל בין ערבי לבין שכיר של מוזס ?
זו לא פתיחה לבדיחה זו שאלה אמיתית
גם אז זו היתה הגזמה פראית 225047
אני די חדש באתר אז תסלחו לי אם אני טיפה מתרגז, הציטוט הנ"ל מהכתבה טיפה "הקפיץ לי פיוז":
"לפני כ-‏3 חדשים ארעה תקרית דומה כאשר לוטפי משעור, עורך העיתון "אה-סינארה", הופרד מיתר עמיתיו לטיסת הנשיא קצב והוכרח לעבור בדיקה ביטחונית מדוקדקת שהביאה אותו לבסוף לוותר על הנסיעה ולעזוב את המקום. בעקבות האירוע, הורה ראש השב"כ, אבי דיכטר, לשלוח מכתב התנצלות אישי למשעור. אבל אז אירעה תקרית שניה - הפעם עוכב בדרך למטוס ראש הממשלה, ושוב עזב בכעס"
חבר'ה, יצא לי להיות שם במקרה בשתי הפעמים כי אני עובד שם. התשובה היא פשוטה, כבוד עצמי. בפעם הראשונה כל מה שהיה צריך האדון משעור לעשות הוא לשקף את מזוודותיו, ולא הרבה מעבר, הבעיה היא שהופרד משאר הפמליה, דבר שברטרוספקטיבה לא היה צריך להיעשות, כל הפמליה היתה צריכה לשקף את מזוודותיה (כמו שקורה בד"כ, אגב). בפעם השניה הוחלט שכל העיתונאים יבדקו בדיוק (!) באותה הצורה אך הכבוד העצמי של אדון משעור היה בעוכריו הפעם. כמו כל נוסע שעובר בשדה תעופה ונעליו מצפצפות בגלאי המתכות, היה גם האדון משעור צריך להוריד את נעליו. אמת המידה האוביקטיבית לא מספיק טובה לו, הוא צריך אפליה מתקנת, והוא סירב להוריד את נעליו, פה התחיל הסיפור ופה הוא מסתיים, האדון משעור בעל כבוד עצמי רב, ולפעמים הוא בעוכריו...
גם אז זו היתה הגזמה פראית 225372
אם מה שאתה כותב זו האמת
אז מה שעשו בעיתונות זה פשוט פשע
משהו כמו שני עמודים בידיעות ושני עמודים במעריב על ההשפלה והגזענות של השב''כ ועל הבושה למדינה וכו' וכו'
כולם בעד אחד 225847
"האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל קורא לכלל ציבור העיתונאים שלא להתלוות ולא לסקר אירועים, כאשר עיתונאים אחרים נפסלים רק בגלל מוצאם ועדתם."

כולם בעד אחד 225935
האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל קורא? קורה.
קשה לי להאמין שעיתונאי כלשהו יצא ממסיבת עיתונאים של ראש הממשלה אם יחליטו לאסור את כניסתו של כתב ערבי.
כולם בעד אחד 225952
היה פעם סיפור עם פארוק-א-שרע שסירב לענות לשאלה של אילנה דיין בוועידת מדריד אאז"נ. מישהו זוכר איך זה נגמר?
מצד אחד... ומצד שני 226271
הנה ידיעה בעייתית מ-Ynet:
"ראמי מנסור, כתב חדשות HOT‏ בשרון, מהדורת החדשות האזורית של חברות הכבלים, נעצר היום (ג') על-ידי משטרת עירון במהלך צילומי כתבה.
מנסור, בן 27, ערבי תושב טירה, נשלח לצלם אוהל מחאה יהודי-ערבי של "מגמה ירוקה" ותושבי בקב אל-גרביה נגד כביש חוצה ישראל, שהוקם סמוך לבקה אל-גרבייה. שוטרים שהיו במקום ביקשו ממנו לעזוב. מנסור הציג בפניהם תעודת עיתונאי שלא בתוקף, וזו נלקחה ממנו והוא עוכב לחקירה."

האם הידיעה הזו מתאימה יותר לדיון הזה או שמא דווקא לדיון אחר, על אישיות שהשתמשה במסמך רשמי שאינו בתוקף: דיון 1914.
מצד אחד... ומצד שני 226382
מה פרוש "תעודת עיתונאי שלא בתוקף"? תעודת עיתונאי, להבדיל (לדוגמא) מרשיון נהיגה, אינה תנאי הכרחי לצורך עיסוק בתחום, וגם אני, שמעולם לא החזקתי תעודת עיתונאי, רשאי לצלם אוהל מחאה יהודי-ערבי של "מגמה ירוקה", לצורך צרופו לאלבום התמונות הפרטי שלי, או פירסום כתבה בעלון מגדלי הפטריות בגליל המערבי, או באייל הקורא.
יתרה מכך, החזקת תעודה שפג תוקפה אינה עברה. בתוקף עבודתי אני נדרש מפעם לפעם להיכנס למפעלים הדורשים מהבאים להפקיד תעודה מזהה בשער המפעל(1). לשם כך אני נוהג להשתמש ברשיון נהיגה שפג תוקפו. על מנת להזדהות בפני משטרת התנועה אני נוהג(2) להשתמש ברשיון נהיגה בר תוקף.

___
(1) שזאת דווקא כן עברה. תעודת זהות משמשת ע"פ חוק כאמצעי זיהוי, לא פיקדון.
(2) איזו שנינות

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים