העבודה ביטלה את רשת הביטחון לרה''מ והצביעה נגד הממשלה 1991
הכנסת דחתה הערב (ב') שתי הצעות האי־אמון שהגישו ש"ס, הסיעות הערביות ומרצ־יחד. סיעת העבודה הצביעה נגד הממשלה בהצעת אי־אמון אחת ונמנעה בשנייה.

בהצעת האי־אמון שהגישה סיעת ש"ס בעניין האבטלה הצביעה סיעת העבודה נגד הממשלה לאחר שהחליטה לא להעניק רשת ביטחון לממשלה בהצבעות בנושאים חברתיים־כלכליים. בהצעת האי־אמון שהגישו מרצ־יחד והסיעות הערביות בעניין הפרסומים לפיהם יוחל בבניית גדר־ההפרדה סביב אריאל, נמנעו חברי סיעת העבודה וחברי סיעת האיחוד הלאומי. חברי הכנסת אפי איתם והרב יצחק לוי מהמפד"ל נעדרו מהמליאה בזמן ההצבעות.

את הצבעת הנגד של העבודה הוביל חבר הכנסת בנימין בן־אליעזר (פואד). לדבריו, הוא מבקש להפוך את העבודה ל"אופוזיציה לוחמת". לבן־אליעזר הצטרפו חברי הכנסת אופיר פינס, איתן כבל, יולי תמיר, אברהם בורג ודני יתום. ח"כ פינס אמר בתגובה לנפילת הצעות האי־אמון כי: "הדבר הוכיח שוב שהליכוד יכול להסתדר בכוחות עצמו, ולפיכך צריך לבטל כליל את רשת הביטחון ולחזור לתפקוד אופוזיציוני מלא, למעט אי אמון בתוכנית ההתנתקות".

הבוקר תקף יו"ר האופוזיציה שמעון פרס את המפלגות הדתיות. במהלך נאום שנשא בפני באי עצרת הסוכנות היהודית בירושלים אמר: "אין במדינת ישראל מקום לקיומן של מפלגות דתיות". פרס אמר כי יש הבדל בסיסי בין פוליטיקה לאמונה דתית: "אמונה היא מוחלטת וחסרת פשרות ואילו פוליטיקה בנויה על פשרות. לכן יש מקום לאנשים דתיים במפלגות קיימות, אך אין מקום למפלגות דתיות שעומדות בפני עצמן".

אתמול תקף פרס את שר האוצר בנימין נתניהו והאשים אותו ב"קפיטליזם חזירי" וניהול מדיניות כלכלית שתביא לקריסת החברה הישראלית. פרס אמר כי תוצאות מדיניותה הכלכלית של הממשלה היא: "6,000 מליונרים ו-‏6 מיליון קבצנים. השאלה אינה כלכלית אלא מדינית, כי אם נישאר בשטחים נשאר בלי חברה". פרס אמר את הדברים יום לאחר שנתניהו אמר כי הוא מתנגד לכניסת מפלגת העבודה לממשלה והבהיר שאין בכוונתו להתפשר על המשך תוכניתו הכלכלית.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
תקף יו"ר האופוזיציה שמעון פרס את המפלגות הדתיות - מעריב NRG
תקף פרס את שר האוצר בנימין נתניהו - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מעניין, • יהונתן אורן • 25 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים