אל-על ביטלה עוד שלוש טיסות לטורקיה; נמשכים המגעים המדיניים לפתרון המשבר 2003
חברת אל־על הפסיקה בהוראת השב"כ לטוס לטורקיה החל מיום ה' ועל פי הצפוי לא יטוסו מטוסי אל־על לטורקיה לפחות עד יום ד' הקרוב.

הטיסות הופסקו לאחר ששינוי שהכניסו הטורקים בנהלי האבטחה בשדה התעופה באיסטנבול לא סיפק את דרישות האבטחה של השב"כ. המחלוקת מתמקדת במספר המאבטחים בנמל התעופה של איסטנבול, בחימושם ובאזורי הטרמינל שעליהם יהיו אחראים.

מנכ"ל אל־על עמוס שפירא אמר שלשום ל"הארץ" כי "המצב שבו אין טיסות של חברות תעופה ישראליות לטורקיה, אך חברות התעופה הטורקיות ממשיכות לנחות בנתב"ג, לא יוכל להימשך הרבה זמן. לא יעלה על הדעת שהטורקים ימשיכו לנחות כאן, בעוד שחברות ישראליות לא תוכלנה לנחות באיסטנבול".

בשבוע הקרוב יימשכו המגעים המדיניים והביטחוניים מול ממשלת טורקיה, על מנת לפתור את המחלוקת בהקדם האפשרי.

נוהלי האבטחה הוחמרו לקראת פסגת מנהיגי נאט"ו ולאור גל הפיגועים ששטף השבוע את טורקיה. אולם בישראל יש הסבורים כי הסיבה למשבר הנוכחי אינה רק ביטחונית, אלא גם מדינית. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה אמר: "אנחנו לא מבינים את ההתעקשות הטורקית בנושא ... אבל חשוב לנהוג בתבונה ולא לפזר הצהרות".

חברות "סאנדור" ו"ארקיע" הישראליות, שאמורות להתחיל השבוע לטוס ליעדים בטורקיה, יטוסו כמתוכנן.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

חיזור אחר העולם הערבי? 229006
צבי בראל מנסה לתאר את שיקולי טורקיה ‏1:
כדי לגייס תמיכה ערבית בבלימת הקמתה של המדינה הכורדית, יש הכרח להצטרף למחנה המדינה הפלשתינית. לפיכך, גינויה של מדיניות ישראל נהפך פחות או יותר לבון טון בממשל הטורקי. אין מדובר רק בהצהרותיו החריפות של ארדואן בראיון שהעניק ל"הארץ" ובדברים שנשא בפני הפרלמנט. על פי מקורות ישראליים, "רוח רעה" נושבת במסדרונות הממשל. נושאים רבים מתעכבים, קשה יותר לקבוע פגישות וגם הדיווחים בעיתונות בוטים בהרבה. "קיימת אצלנו הבנה שמי שרוצה להשיג מטרה מדינית בעיראק ומבקש לגייס לצורך כך תמיכה ערבית, צריך לדרוך קצת על יבלות ישראליות".
סוף ציטוט.

הישג ראשון לגישה זו הוא הצלחת טורקיה, שההשלטון בה ניסה עד לא מזמן להתנער ככל הניתן מן התאונה ההיסטורית (כדברי אתא תורק) שהביאתה לאיסלאם, להביא לבחירת מועמדה לראשות אירגון המדינות המוסלמיות.
העיקר שיש סיבה 229123
באמת לא הבנתי למה לטורקים לכעוס עלינו.
חיזור אחר העולם הערבי? 229243
הטורקים גם לא ממש מרוצים מכך שישראל עוזרת לכורדים.

(לינק שלא יחזיק הרבה זמן:

והלינק הקבוע 229279
229216
מישהו יכול להסביר את המשפט האחרון (חברות "סאנדור" ו"ארקיע" הישראליות, שאמורות להתחיל השבוע לטוס ליעדים בטורקיה, יטוסו כמתוכנן.)? מה, למאבטחים שלהן הטורקים כן מאפשרים לתפקד, או שהשב"כ חושב שעל אבטחתם של הטסים בצ'ארטר ניתן להתפשר?
מתפשרים 229237
השב''כ גם לא מתערב באבטחת צ'רטרים לא ישראלים שטסים לישראל (אני חושב). מצד שני, סאנדור היא בעצם אל-על בתחפושת שטסה בשבת, אז התמיהה כפולה.
כלכלת סמלים 229264
''אל על'' היא סמל לאומי ולכן פגיעה בה מהווה פגיעה קשה יותר וכמו כן יש לארגוני טרור יותר מוטיבציה לפגוע בה מאשר בחברות אחרות.
שמתי לב כבר מזמן שנהלי הבטחון בעליה לטיסות ''אל על'' בחו''ל הם מחמירים יותר מאשר בכל חברה אחרת. מאז אני נמנע לטוס איתם, חבל על הזמן, על העצבים ועל הבטחון האישי.
כלכלת סמלים 229270
אותי הכי הצחיק מה שקרה לי עם אל-על (בעצם סאן דור, אני חושב) בז'נבה. אחרי שמסרתי את מזוודה בצ'ק אין והגענו לשער, עשינו "פגישת מחזור" עם המזוודות - כל אחד נדרש לרדת למטה ולזהות את המזוודה שלו.

יכול להיות שיש לזה סיבה שנעלמה מבינתי (מישהו מסר מזוודה אבל לא הגיע לשער? לא יודע), אבל הסיטואציה הייתה מציחקה באותו זמן.
כלכלת סמלים 229275
לי זה קרה עם לופטהנזה, כשבאתי לעלות למטוס, ביקשו ממני לבוא לצאת ולזהות את המזוודה שלי. התברר שהמשהו שהם מדביקים עליה לסמן שהמטען ו/או הנוסע עברו בידוק בטחוני נעלם והם רצו שאני אאשר שזה שלי. כאילו שאם מישהו עויין היה מחליף הוא לא היה מעביר את מה שהם לא שמים על זה.
בבהילו יצאנו ממצרים 229968
שמתם לב לבהילות בה הופסקו הטיסות באחת בלי שהודיעו מראש לנוסעים, לאחר שבמשך מספר שבועות התקיימו מגעים עם הטורקים לפתרון המשבר?
אמינות המאמר... 484178
מנכ"ל אל-על עמוס שפירא??? למיטב זכרוני עמוס שפירא הוא מנכ"ל סלקום...
אמינות המאמר... 484184
הכתבה הזאת היא מ-‏2004.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים