פורסם משוב השופטים; ברק: משוב השופטים לא ישפיע על החלטותי והמלצותי 2011
לשכת עורכי הדין בישראל פרסמה היום (ג') את משוב השופטים לשנת 2004.

השופטים יעקב בכר מבית הדין לתעבורה בעכו וחיים ארמון מבית הדין האזורי לעבודה בנצרת הם השופטים שזכו בהערכה הגבוהה ביותר במשוב (4.8 מתוך 5). השופטים שזכו לציון הנמוך ביותר הם השופטים אהרון אמינוף מבית המשפט המחוזי בנצרת ורחל שלו־גרטל מבית משפט השלום בירושלים (1.8, הציון הנמוך ביותר האפשרי - 1).

בבית המשפט העליון זכה השופט תיאודור אור לציון הגבוה ביותר (3.6) והשופטת דליה דורנר לציון הנמוך ביותר (3.1). שופטת העליון אסתר חיות קיבלה את הציון הגבוה ביותר (4), אך מרבית ההערכות מתייחסות לתקופת כהונתה בבית המשפט המחוזי בתל־אביב.

השופט אהרון ברק אמר בתגובה למשוב: "צר לי על המשוב ופרסומו. נזקו רב. הוא פוגע קשות במעשה השפיטה. הוא פוגע בעצמאות השיפוטית. הוא משבש את היחס הראוי בין שופט לעורך דין. הוא פוגע באמון המתדיין בשופט. הוא ביטוי לגישה כוחנית ביחסים בין שופטים לעורכי דין ... משוב זה, כקודמו, לא משפיע על הערכתי את השופטים. לא יינתן לו משקל בהחלטותיי או המלצותיי לעניין קידום של שופטים."

מלשכת עורכי הדין נמסר: "המשוב מבוצע על ידי טובי הסוקרים ועל פי אמות מידה מקצועיות מחמירות. .. המשוב אינו מתייחס לתוכן החלטות השופטים, ולכן אינו פוגע בעצמאותם."
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
משוב השופטים - באתר לשכת עורכי הדין בישראל
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מקרה הוא 231054
השופטת מיכאלה שידלובסקי אור, רעייתו של תאודור אור, לא היתה הפעם במקום האחרון מבין שופטי המחוזי בירושלים. היא השתפרה ועלתה מהציון 2 לציון 2.3 (מתוך 5), בעוד השופט חבש עוני מדרדר מציון 3.2 לציון 2.2 וגואל אותה מהמקום האחרון. בשום קטגוריה לא זכתה השופטת אור לציון 3 או יותר.

לעומתה, לא הצליחה השופטת אלישבע ברק להחלץ מהמקום האחרון בבית הדין הארצי לעבודה. גם ברק, שהיא סגנית נשיא בית הדין, השתפרה ועלתה מהציון 2.3 לציון 2.6.
מקרה הוא 231063
דורנר כבר לא בבית המשפט. מבין המכהנים היום, בעלת הציון הנמוך ביותר הינה הנשיאה הבאה, דורית בייניש.
and the winner is 231096
השופט מתגובה 152525 מנסיוני האנקדוטיאלי והבלתי מחייב - המשוב מדייק ב100% מהמקרים הידועים לי.
two separate questions 231434
The Bar feedback raises two interesting and separate questions:

1. What would be the best mechanism to ensure public review and accountability of the judiciary? Even assuming that the Bar review is conducted in a methodical manner, it still raises a question as to whether it is the Bar that should review the Bench. Beyond the questions of biases and corruption (which are not obsolete), I would say there's a problem with a review coming from an inner group of "repeat players" in the judicial game, but it is still a valuable tool. A friend of mine thinks perhaps an independent board would be a better accountability mechanism; I really don't know which is better.

2. Even acknowledging that a Bar report is not a perfect tool for review, why is the judiciary so vocal in asking that it not be published? Does freedom of speech stop at the judiciary? On one hand, there are good reasons why the judiciary should not be democratic or elected according to "vox populi"; many civil rights would not be in existence if we didn't have the courts to count on. On the other hand, doesn't this vocal dissent make the judiciary appear panicked and highlight its impaired ability to handle any kind of criticism?
two separate questions 231585
להבדיל ממך אני לא משפטן, והמפגש שלי עם שופטים ובתי משפט הוא מצומצם למדי, ורובו המכריע נעשה דרך העיתונות, אבל בכל זאת, אני אנסה לענות.
האם המשוב עלול להיות מושפע מטינה אישית (מודעת או לא מודעת) מחשבונות עבר ומתוכנן של החלטות השופט? אני מניח שכן, במידה מסוימת, אבל אני גם מניח שככל שמספר הממלאים את דו"ח המשוב גדל, ההטיה הזאת מתקזזת עד מתבטלת. לגבי שחיתות - למרות שמדובר בציבור של עורכי דין, שתדמיתם ידועה(1) - החשש הזה נראה לי תאורתי בלבד. אני מאמין כי אין כמו ציבור עורכי הדין כציבור אשר אמור לתת את חוות הדעת על השופטים. זהו הציבור היחיד (2) הבא במגע מסיבי ושוטף עם מגוון שופטים על בסיס קבוע, ויש לו את הכלים להעריך את הרצוי מ והמצוי אצל השופטים.
לגבי שאלתך השניה התשובה היא כן. אין השופט כאחד האדם. ידועה הבדיחה על ההבדל בין רופא לאלוהים (אלוהים לא חושב שהוא רופא), אצל שופטים המצב חמור יותר. רופאים במדינת ישראל (וכמותם מהנדסים, נהגים, קצינים קרביים ואפילו מורים) כבר הועמדו לדין, ונמצאו אשמים, ברשלנות מקצועית. לגבי שופטים, לא רק שזה טרם קרה (ייתכן שאף שופט לא התרשל בעבודתו), אלא שהאפשרות שזה יקרה בעתיד הנראה לעין היא דמיונית למדי.

לגבי תוצאות המשוב, לא נותר לי אלא לחזור על תגובה 231096

___
(1) כמו שדובי נוהג לומר: מדובר בקומץ של 95% המוציא שם רע לכלל הציבור.
(2) בהנחה שאנחנו לא חושבים שאת סקר המשוב אמורים לערוך בקרב הקלדניות/ים בבתי המשפט.
אשר ירשיעון אלהים 231974
האם איפשהו בעולם מועמדים שופטים לדין על רשלנות?
אשר ירשיעון אלהים 232147
לא יודע.
האם שופטים, להבדיל מבעלי מקצוע אחרים, לעולם אינם מתרשלים?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים