שרון: בעתיד יש מקום לדיון על פיקוח גרעיני 2015
ראש ממשלה אריאל שרון אמר היום (ה') לראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ד"ר מוחמד אל־ברדעי כי: "כאשר ייושם השלב השני של מפת הדרכים, יהיה מקום לדון בפיקוח על נשק גרעיני במזרח התיכון".

שרון הסביר לאל־ברדעי, המבקר בארץ, כי הדבר יתאפשר רק בשלב השני של יישום מפת הדרכים, שבו אמורות לפעול ועדות רב צדדיות לדיון בנושאים שונים, ובכללם בקרת נשק וסידורי ביטחון באזור. אל ברדעי אמר לשרון: "לא מתפקידי להכתיב לישראל האם מדיניותה צריכה להיות פתוחה או עמומה, העיקר שמתקניה הגרעיניים ייכנסו תחת פיקוח".

במהלך הביקור הדגישו גורמים ישראלים בפני ראש סבא"א את החשש מפני התחמשותה הגרעינית של אירן. גורם בוועדה לאנרגיה אטומית אמר כי בשלב זה, הערוץ המועדף לטיפול בנושא הוא העברתו לטיפולה של מועצת הביטחון של האו"ם, בלי משא ומתן עם האיראנים.

בהרצאה באוניברסיטה העברית אמר אל־ברדעי כי זה אינו הזמן להעביר את הנושא האיראני לטיפול מועצת הביטחון של האו"ם, שבסמכותה להטיל סנקציות. הוא הדגיש כי צריך להמשיך לפעול בנושא במישור הדיפלומטי, ונתן כדוגמא את הלחץ הבינלאומי הכבד והאיום בפנייה לאו"ם, שהוביל את צפון קוריאה להודיע על פרישתה מה-NPT. לדבריו, יש קושי להפעיל לחץ אם מדינה עלולה להוציא עצמה לבסוף ממסגרת הפיקוח.

בנוסף, נפגש אתמול אל־ברדעי עם צמרת הוועדה לאנרגיה אטומית בראשות גדעון פרנק. בפגישה סוכם שישראל תצטרף לתוכנית של סבא"א נגד סכנת זליגה של חומרים רדיואקטיביים וחומרי בסיס שיכולים לשמש לטרור גרעיני. כמו כן נפגש עם שר הבריאות דני נוה, ובפגישתם סיכמו לצרף את ישראל לתוכנית שמטרתה לשפר את מערך הרפואה הגרעינית במדינה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  הבלבניסטים חוגגים? • עדי סתיו • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים