גל חטיפות ברצועת עזה; ערפאת דחה התפטרות אבו עלא 2024
ראש ממשלת הרשות הפלסטינית אחמד קריע (אבו עלא) הודיע היום (ש') על התפטרותו ליו"ר הרשות יאסר ערפאת, אולם ערפאת סירב לקבלה. קודם להודעת ההתפטרות תיאר קריע את המצב ברצועת עזה כ"אי־סדר חסר תקדים", בעקבות גל החטיפות שאירע אתמול ברצועה.

אתמול בצהריים נחטף מפקד המשטרה הפלסטינית ברצועה הגנרל ראזי ג'באלי. חמושים פלסטיניים מקבוצה המתקראת "גדודי השהידים של ג'נין" ארבו למכוניתו ופתחו עליה באש, ממנה נפצעו שני מלוויו של ג'באלי באורח בינוני. החוטפים שברו את חלונות הרכב ולקחו את ג'באלי למחנה הפליטים אל־בורייג'. בנוסף לג'באלי נחטף גם ראש מינהל התיאום והקישור ברצועה חאלד אבו־אל־עלא. על פי דיווחים פלסטיניים, השניים שוחררו לאחר שצולמו בווידאו מודים במעשיי שחיתות ואלימות. עוד מסרו המקורות שג'באלי שוחרר במסגרת סיכום שלפיו ערפאת יפטר את הגנרל ואילו החוטפים יגנזו את הקלטת. הבוקר אכן החליף ערפאת את ג'באלי בסאאב אל־עאג'ז, כחלק מחילופי גבריי עליהם הורה הבוקר. זוהי אינה הפעם הראשונה שג'באלי מותקף ובעבר נעשו מספר נסיונות להתנקש בחייו.

אתמול בסביבות השעה עשר בערב נחטפו ארבעה אזרחים צרפתים. הארבעה, שני גברים ושתי נשים, מתנדבים בארגון סיוע הומניטרי, על ידי רעולי פנים, מבית קפה בחאן יונס. הארבעה הוחזקו בבנין המשמש את ארגון הסהר האדום בעיר, שהוקף על ידי כוחות הביטחון הפלסטיניים. אחד החוטפים, מארגון המכונה "גדודי השהיד אחמד אבו ריש", עלה לשידור בתחנת הטלוויזיה "אל ג'זירה" והסביר כי החטיפה בוצעה במחאה על דבריו של שליח האו"ם למזרח התיכון טריה לארסן השבוע, ובמחאה על שהרשות הפלסטינית הפרה את הבטחתה לממן את בניית הבתים החדשים לפלסטינים שבתיהם נהרסו בידי כוחות צה"ל. ארבעת החטופים שוחררו לאחר שעות ספורות.

שליח האו"ם טריה לארסן העביר ביום ג' ביקורת על הרשות הפלסטינית ואמר: "למרות שהמנהיג הפלסטיני נותר כלוא במטהו ברמאללה, זה לא מהווה תירוץ לפאסיביות ולחוסר המעש בתחום הביטחון".

ההערכה היא כי החטיפות הן על רקע מאבקי כוח פנים־פלסטיניים, בעיקר בתוך הפת"ח, שנועדו לקבוע את מאזן הכוחות ברצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית הצפויה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
גל החטיפות - Ynet
שליח האו"ם טריה לארסן - העביר ביקורת על הרשות הפלסטינית, Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  צרפתים • לא חרדי ולא עורך-דין • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים