נאום ההגנה של היטלר | 204 | ||||||||||
|
נאום ההגנה של היטלר | 204 | ||||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "ספרים"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אני עומד נדהם - כזו שפלות של דברי הבל מעולם לא נכתבה באייל. ראשית, כפי שציין דובי, אין מה להשוות תופעות הסטוריות. מספר הפרמטרים הוא אינסופי וכל השוואה שכזו היא דמגוגית ושרלטנית. ולעיקרו של עניין. כנראה שאינך מכיר דבר וחצי דבר לא מן התנ"ך ולא מן האידיאולוגיה הנאצית. נצא מנקודת הנחה שאף אם מאורעות התנ"ך לא היו , הרי הם משקפים את שאיפות העם ותשתיתו. אני מביא רק עובדות. את דעותי עליך ועל שכמותך אשתדל להצניע. הבה נסתור את שקריך המתועבים אחד לאחד: א. שלטון אבסולוטי. יש בתנ"ך כל-כך הרבה חשש מפני שליט יחיד. יש חוק מלך, המלך חייב למלוך לפי החוק בצדק וביושר. אם לא הוא מוקע ע"י הנביאים הנביאים חשים חופשיים לבקר את המלך בחריפות על שרירות ליבו. יש לכך אינספור דוגמאות . פרט לכך, במשך רוב התקופה המתוארת לעם ישראל אין כלל מלך וזה לא ממש מפריע לו. בהמשך נעשתה גלוריפיקציה של המלוכה אך היא מעוגנת תמיד בחוקים (כגון "הלכות מלכים" של הרמב"ם). בתורות טוטליטריות המלך, השליט האבסולוטי הוא החוק. החוק לא כתוב אלא נקבע לפי שרירות ליבו של השליט. אפילו אלוהים, לפי היהדות כתב את חוקיו ומסרם לעמו למען ידעו את החוקים . ב. "החיים והמוות הם למען השולט" לא הבנתי את כוונתך. ג. הכפירה היא בגידה באומה? המונח אומה לא קיים כלל בטרמינולוגיה של התנ"ך. ומימלא אין מונח "בגידה באומה" ד. השתלטות על הארץ. יש ספר אחד. לא מי-יודע מה סימפטי בתנ"ך וספר יהושוע שמו. הוא מתאר תיאור של כיבוש והתנחלות. ישנם גם מיתוסים מקבילים. בכל מקרה, תמיד יש לקרוא לשלום לפני המלחמה, לפי מצוות הדת. לגבי עמלק - עמלק היה עם שזינב בחלשים, בכושלים, בחולים. אנשי העמלק לא נלחמו אלא תקפו את שולי השיירה. לכן יצא כנגדם קצף, בגלל התנהגות לא מוסרית ולא אנושית, אפילו בקנה מידה של אז. ה. בבית המדרש לא מקריבים קורבנות. קורבנות היו מקריבים בבית המקדש. בית המדרש הוא מקום של לימוד. ו. החלשים (יתום, אלמנה, גר וכמובן בעלי מום) זוכים ליחס מיוחד של כבוד והערכה לפי המצוות. האל עצמו רב את ריבם. נכון שלא היה מקובל בעולם העתיק שבעל מום יקריב קורבן אבל גם מי שפשע פשע מוסרי כגון אונס או רצח לא הורשה לגשת אל בית המקדש. המזבח בנוי אבנים לא מסותתות שלא עלתה עליהן חרב - עד כדי כך מודגשת ההתרחקות ממלחמה ואלימות כדבר הרחוק מקדושה. ז. הומוסקסואלים. היתה סברה שמשכב זכר היא סטיה. מעולם, עם זאת, לא נרדפו הומוסקסואלים בשל נטיתם על-ידי יהודים. השילוש הלא-קדוש של המאה התשע-עשרה היה יהודי-הומסקסואל-קומוניסט. ח. היהודים רדפו את הנוצרים? הם הטיפו כנגדם אבל נלחמו יותר זה בזה מאשר נגד הנוצרים. ט. דין סורר ומורה הוא דוגמה מצויינת. כבר חכמי התלמוד הביעו אי-נוחות מדין זה ואמרו ש"בן סורר ומורה לא היה ולא עתיד להיות". י. אין איסור ללימוד תורה לאישה, גם לא אצל האורתודוכסים. אין איסור ירושה לאישה אלא להיפך (ר' מקרה בנות צלפחד). אם תשים לב לא אמרתי דבר בקשר לאידיאולוגיה הנאצית עד כאן. בבסיס האידיאולוגיה היהודית עומד המוסר. אותו מוסר נגדו מתקומם אותו כתבן טיפש שכתב את הספר בעטיו אני נאלץ להשיב לאיש נתעב כמוך. בבסיס האידיאולוגיה הנאצית ניצב הפיהרר והרייך של אלף השנים. אין מוסר - יש רצח. אין חוק - יש פיהרר. אין חמלה - יש רצח. אין נביא, כוהן, שופט - יש פיהרר. העמים מחולקים להיררכיה גזענית "מדעית" לכל דבר יש צידוק "מדעי". אין צניעות - יש מגלומניה. אין שלום - יש מלחמה (כתפיסת עולם!) . אני מקווה שאתה פשוט בור. אדם שלא למד דבר. אני מקווה שעכשיו אתה לפחות תופש את תהומות ההבדל. בין ספר (וספרות) מגוונים, מרובי דעות וקולות. ספרים המכילים יופי, מצוות שבין אדם לחברו, מוסר נביאים שהשפיע על העולם כולו. ספרות פילוסופית כספר קוהלת ואיוב ושירה נפלאה כשיר השירים. לבין - אידיאולוגיה שמציגה אסתטיקה מגלומנית, מגושמת נטולת מוסר, רצחנית, ומושתתת על כפיה ללא גבול. |
|
||||
|
||||
גם אני בור, דהיינו אדם חילוני שלא למד יהדות אבל מה שאני שומע מלומדי תורה הוא שאנו עם סגולה,עם נבחר שאסור לו להתחתן ואסור לו להטמע בעמים אחרים והדבר הולך עמנו מדור לדור החל ממעמד הר סיני. אם זו לא תורת גזע אז גם הנאציזם אינו תורת גזע. התבדלות על רקע עליונות גזעית ואיסור להתחתן עם אנשים אחרים "שלא זכו"לקבל תורה במעמד הר סיני זו האימא של תורת הגזע וכול "הדברים היפים האחרים" שקימים בתורה לא יכולים לכפר עליה. צחוק הגורל הוא שהעם הראשון שהעלה את תורת הגזע על כתב (כן זו התורה) הוא זה שסבל ממנה יותר מכול עם אחר. הנאציזם חי נושם ובועט ושורשיו תנכיים! |
|
||||
|
||||
איפה כתוב "שאסור לו להתחתן ואסור לו להטמע בעמים אחרים"? אני מניח שכמעט כל הדתיים יסכימו שהגוי\ה צריכים להתגייר לפני הנישואים ליהודי, אבל זה לא ממש גזענות. הלא כן? הזכרת לי פרשה מאד משעשעת (לפחות בעיניי) של רב ראש אחת הקהילות הקיצוניות ביותר ביהדות שנישא לגיורת רות בלוי [ויקיפדיה]. נדמה לי שהביקורת על הרב בלוי התיחסה יותר להפרש הגילאים (70,40) מאשר לעצם הכלה הגיורת. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לגזענות שביהדות יש הרבה ביטויים הן בהלכה (אצל הרמב"ם) והן בחיים היום יומיים. הגזענות איננה רק ביחס לגויים, אלא אף ביחס ליהודים מעדות אחרות ולגרים. נכון שלפעמים קשה להבחין בין הסיבות הדתיות לסיבות הגזעניות. הדברים מאד מושרשים. עכשיו מאוחר ולא אפרט. אתן רק דוגמא: בקיבוץ בו גרתי פעם היה הדור המייסד יוצאי פולין (חומה ומגדל). מישהו מהבנים התחתן עם שוויצרית והיא התגיירה. הוותיקות הפולניות (חילוניות לחלוטין)לא הפסיקו לקרוא לה שיקסה. זו לא הדוגמא היחידה של התייחסות כזאת. היות שהיו חילוניות לחלוטין, זה היה משהו שהן ינקו עם חלב אימותיהן. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |