ראש עיריית אילת מנסה למנוע ביטול הפטור ממע''מ 2049
ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי קיים השבוע כנסי חירום עם ראשי ענף התיירות, בעלי העסקים ואפילו נציגי האופוזיציה במטרה למנוע את החלטת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ בעיר.

באמצע שנות השמונים נחקק חוק "אזור סחר חופשי" שהעניק לאילת הטבות שונות, ביניהן פטור מתשלומי מס ערך מוסף. במהלך השנים בוטלו אט־אט ההטבות, כולל הזיכוי במס הכנסה לו זכו תושבי אילת.

"אנחנו שוקלים לסגור את מעבר הגבול לטאבה על ידי חסימת כביש הערבה. לא ניתן לצאת לסיני" אומר ראש העירייה. "שר האוצר המורגל במלונות פאר סבור ש'העושר' המשתקף כביכול, מלובי בתי המלון באילת, מתחלק בין תושבי העיר ובכך טעותו. אילת היא עיר פיתוח הנלחמת על קיומה".

ביטול הפטור הוא נוק אאוט מוחלט לאילת", אמר משה דיין, דובר עמותת העצמאים באילת, "זה כמו פיגוע חבלני שהאחראים עליו הם פקידי האוצר בראשותו של ביבי נתניהו. כשנתניהו היה ראש ממשלה הוא ביקר באילת והבטיח לנו שאו־טו־טו תגיע הרכבת ואו־טו־טו יהיה קזינו באילת. כמו שהוא עבד עלינו בעיניים כשהוא היה ראש מממשלה, ככה הוא עושה כשר אוצר. כשנשמע את הקטר הראשון של הרכבת מגיע לאילת, נהיה מוכנים לוותר על המע"מ".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מטרתו המקורית של אזור סחר חופשי היתה להפחית עלויות מחיה באילת. ברבות השנים האפקטיביות של ההטבה פחתה ... מבחינה כלכלית־חברתית מצבה של העיר אילת סביר... יצויין כי אחוזי האבטלה באילת הינם נמוכים באופן יחסי לממוצע הארצי. בשנת 2003 נרשם באילת מספר הלינות של הישראלים הגבוה מאז ומעולם. ביטול הפטור לא יפגע בתיירות הפנים ורק יצמצם אפליה לטובה של אילת לעומת אזורים אחרים בארץ. כן יצויין כי במקרים רבים הפטור ממע"מ לא מגולגל במלואו לצרכנים, שכן מחיר המצרך או השירות נקבע על פי היצע וביקוש באותו ענף. התוספת להכנסות המדינה בשל ביטול ההטבה במע"מ נאמדת ב–400 מיליון שקלים".
קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  חוצפנים • יובל רבינוביץ • 6 תגובות בפתיל
  תגידו, הם רציניים? • גילית • 37 תגובות בפתיל
  כמה יעלה לסלול קו רכבת לאילת? • עוזי ו. • 6 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים