1,500 אסירים ביטחוניים פתחו בשביתת רעב בדרישה להיטיב תנאיהם 2052
1,500 אסירים בטחוניים בבתי הכלא אשל, נפחא והדרים פתחו הבוקר (א') בשביתת רעב במחאה על תנאי מאסרם. במהלך השבוע כנראה יצטרפו אליהם עוד מבין כ-‏3,800 האסירים הבטחוניים הכלואים בישראל.

האסירים דורשים שורת הקלות בשירותים הניתנים להם, כמו גם הפסקת סוגים שונים של ענישה - אישית וקולקטיבית. יו"ר הוועד למען האסיר הפלסטיני עיסא קראקע הציג, בראיון ל-Ynet את דרישות האסירים: הפסקת מדיניות החיפושים הגופניים, שבמהלכם מפשיטים הסוהרים את האסירים, והפסקת הטלת קנסות על האסירים באופן שרירותי, המקוזזים מהקצבה שמגיעה לכל אסיר מטעם הרשות הפלסטינית.

עוד דורשים השובתים מתן טיפול רפואי הולם לאסירים, כולל ניתוחים במקרים הדחופים; הפסקת הבידוד (לדברי קראקע, ישנם אסירים שכבר שלוש שנים מוחזקים בתנאי בידוד); הפסקת הפשיטות הליליות בתאים, שבהן נפגע רכוש האסירים; ביקור סדיר של הורים ובני־משפחה; אפשרויות לימוד לאסירים, לא רק באוניברסיטאות בישראל אלא גם באלה שברשות ובחו"ל; הכנסת ספרים ובגדים לתאים; הפסקת "הדיכוי האלים, הכולל אלימות פיזית"; החזקת אסירים אחים או אב ובנו יחד בתא; התקנת טלפונים ציבוריים; הסרת מחיצת הזכוכית באולמות הביקור והחזרת מחיצות הרשת במקומן.

בשירות בתי הסוהר אמרו בשבועות האחרונים כי האסירים מעוניינים לחזק את מעמדם המעורער בציבור הפלסטיני, ולמקד את תשומת ליבו של העולם הערבי במצבם. נציב שב"ס רב גונדר יעקב גנות אמר במהלך סוף השבוע כי היענות לדרישות האסירים תקל עליהם הברחת מכשירי טלפון סלולריים, ותאפשר להם לתכנן ולהוביל פיגועים מבתי הכלא.

השר לבטחון פנים צחי הנגבי אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם רב גונדר גנות: "אני דוחה על הסף כל תביעה של המחבלים ... לא תחול שום הגמשה בכללים הנוקשים והחד משמעיים. מבחינתי הם יכולים לשבות יום, חודש ועד מוות. את השביתה הזאת נהדוף והיא תהיה כלא־הייתה ... גם אם היינו רוצים לגלות גמישות, אין כאן מקום לתמרון. אנחנו רוצים למנוע פיגועים". הנגבי ציין שראש הממשלה הסכים איתו שאין להעתר לדרישות האסירים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לוחמה ריחולוגית 240490
שרות בתי הסוהר מתכונן למלחמה משלו בשביתת הרעב: מדי ערב יערכו הסוהרים "מנגלים" ריחניים מחוץ לכותלי הכלא ויסתובבו עם פלאפל ומוצרי מזון אחרים מול עיניהם הרעבות של האסירים. בנוסף, מתוכנן שימוש בלוחמה פסיכולוגית "רגילה": הפצת שמועות שישברו את אחדותם של האסירים ואת נחישותם.

"מעריב": http://www.nrg.co.il/online/1/ART/768/315.html
חברה, רוצים פיצות? 240492
אני זוכר במעורפל, שבשביתת רעב אחרת (אולי בשנות ה70) היתה אופציה של האכלה בכוח ( במשהו שנקרא "זונדה" אאל"ט). באותה תקופה היה הרבה רעש בתקשורת האם מותר או אסור להאכיל בכפיה.
אני חושב שגם הבריטים נהגו כך כאשר אסירי המחתרת האירית שבתו רעב, ונדמה לי שאסיר אחת אפילו מת כתוצאה מהשיטה האיומה הזאת. מישהו מכיר?
חברה, רוצים פיצות? 240493
בבריטניה אסיר זכאי לשבות רעב, אם רצונו בכך. בישראל, החוק מחייב את המדינה לדאוג לבריאותם של האסירים, ולכן במקרה של שביתת רעב יש לדאוג לטיפול רפואי מתאים (כן, היו גם זונדות) על מנת לשמור על חייו ובריאותו של האסיר השובת, גם אם הוא עצמו אינו מעוניין בכך.

אבל לכל מי שדואג שמא בריאות האסירים תישמר - אין מקום לבהלה:
השר לבטחון פנים כבר הצהיר שגם במקרה זה הוא מעדיף לצפצף על החוק שהוא ממונה על אכיפתו.
חברה, רוצים פיצות? 240503
אז אתה לא יודע על מקרה של האכלה בכוח של אסירי המחתרת האירית? אחפש בגוגל...

אגב, אני לא יודע מה יותר נאור מצידו של הנגבי- לתת להם לרעוב, או לתפוס אותם (את כולם??) ולדחוף להם צינורות לבטן בניגוד לרצונם.
guts* and endurance* ? 240504
In a monumental display of guts and endurance, the Price sisters, Kelly and Feeney suffered the torture of force feeding for over 200 days. They never showed a sign of breaking their strike and the publicity was heavy on the British to relent.

http://inac.org/irishhistory/hungerstrikes/chapters/...
חברה, רוצים פיצות? 240515
אני יודע שבישראל נחנק אסיר פלסטיני כתוצאה מהחדרת זונדה לריאות בנסיון לשבור את שביתת הרעב שלו. מה שאני לא זוכר זה איפה קראתי על זה ומתי זה היה.
חברה, רוצים פיצות? 240525
זונדה?
אני חושב שזה צינורית מהאף לושת.
לא נעים.
חברה, רוצים פיצות? 240561
In the beginning of the century, British (and I believe American) penological institutions force-fed the detained Suffragettes. The reports presented the practice at its most inhumane and the suffragettes used it extensively in their struggle for voting rights.

יחי השינוי הקטן 240780
suffragettes used it extensively in their struggle for vomiting rights
יחי השינוי הקטן 240795
D:

This reminds me of this comic strip I saw somewhere. A woman behind a bookstore counter is angrily yelling at a customer: "This is a FEMINIST bookstore! We don't HAVE a humor section!"
המביא קריקטורות בשם אומרן 241529
כמה פמיניסטיות דרושות כדי להחליף נורה? 291456
זה לא מצחיק!!

(כמה עורכי אייל צריכים כדי להתיר יותר מסימן שאלה/קריאה אחד??)
יחי השינוי הקטן 291531
נרו לבנה כתבה על זה במוסף "הארץ" האחרון (וגן על מיודענו גיל רונן). http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
לפטר את הבוחער זעצר 291532
*נרי* לבנה כתבה על זה במוסף "הארץ" האחרון (ו*גם* על מיודענו גיל רונן). http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
לפטר את הבוחער זעצר 291586
תיקנת את שגיאות העברית והרסת את הקישור.
לפטר אותו שוב. 291829
והמלחמה על דעת הקהל 240512
ובמסגרת המלחמה על דעת הקהל מציגים בשב"ס תערוכה של טלפונים ניידים שהוברחו לכלא על-ידי האסירים, דוקרנים, סכינים ואפילו מוט של מטאטא ששימש אסירים לתקיפת סוהר.

לוחמה ריחולוגית 240526
הבעיה בשבירת שביתה כזו היא הלחץ החברתי של האסירים הנחושים על הפחות נחושים, שעשוי להיות גם אלים.
לצורך זה חשבתי שזה עשוי להיות מועיל להכניס כל אסיר למשך חמש דקות לחדר עם אוכל.
ירצה - ישבות רעב, לא ירצה - יאכל מבלי שחבריו השובתים ידעו על כך ויכניסו לו מכות.
לא מסתדר לי 240500
"גם אם היינו רוצים לגלות גמישות, אין כאן מקום לתמרון. אנחנו רוצים למנוע פיגועים"

"...דורשים השובתים מתן טיפול רפואי הולם לאסירים, כולל ניתוחים במקרים הדחופים; ...אפשרויות לימוד לאסירים, לא רק באוניברסיטאות בישראל אלא גם באלה שברשות ובחו"ל..."

מה למניעת פיגועים ולזה?
לא מסתדר לי 240505
הרתעה כמובן.
''דיר בלאק יא איבני, אל תהיה שהיד, אם תיכשל, לא תזכה בטיפול רפואי הולם בכלא''
גם לי לא מסתדר 240506
1948:

"מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות."

2004:

או
גם לי לא מסתדר 240510
קורסים בכימיה ואלקטרוניקה הם גם לא לומדים באוניברסיטאות בישראל. אני מניח שמדובר בתוספת מאמץ עבור שב''ס כדי לנטר את חומר הלימוד מאוניברסיטאות שאינן ישראליות.
גם לי לא מסתדר 240539
אני חושב שחופש דת מצפון תרבות וחינוך לא כולל את חופש האמונה של אנשים שמותר להם להתאבד ולהרוג בשם הדת.
עניין של עלות-תועלת, אתה יודע ‏1.
חוץ מזה, בזה שאתה שולח אותנו באופן כללי ל"עיתונות" יש התלהמות מסוימת.

1 זה תפקידו של בג"צ, פעמים רבות (אם לא תמיד). לקבוע לגבי מקרים שונים איזה עיקרון שלקחה על עצמה מדינת ישראל חשוב יותר, ועשוי להנזק יותר, מהחלטה מסוימת של המדינה.
"לקחה על עצמה" - הכוונה כמובן לחוקי-היסוד, ולא למגילת העצמאות.
גם לי לא מסתדר 240663
זה מה שיש לדבקה לומר:

"אם יתמלאו דרישות האסירים הפלסטינים השובתים רעב, יהפכו בתי הסוהר למקומות מגורים נוחים בהם שולטים האסירים. יאסר ערפאת מאחורי השביתה.

מאחורי שביתת הרעב של האסירים והעצירים הפלסטינים אשר לקראת סוף השבוע תקיף את כל בתי הסוהר של השב"ס ומחנות המעצר של צה"ל, עומד יאסר ערפאת, כך מוסרים המקורות הפלסטינים של תיק דבקה. ערפאת מנסה באמצעות השביתה להסיט את דעת הקהל הפלסטינית מהרפורמות הביטחוניות והכלכליות שעליו לבצע השבוע. במצב כזה שבו 'חיי האסירים נתונים בסכנה', צריך קודם כל לטפל בנושא זה ולא ברפורמות.

עיון ברשימת 200 הדרישות שמעלים האסירים, מראה שאם הן יתקבלו, בתי הסוהר יהפכו למקומות מגורים נוחים. להלן כמה מהתנאים: כל אסיר ייכלא רק בקרבת מקום מגוריו. אסירים ממשפחה אחת ייכלאו באותו בית סוהר. את המבקרים יש להכניס ללא עיכובים 'תוך רגע' מהגיעם לשער בית הסוהר. היתר לאסירים לקנות את האוכל לעצמם ולבשל אותו. לפתוח בכל בית כלא מאפייה שבה יעבדו האסירים. בכל תא יהיה מחשב, מכונת צילום, סכין גדולה לפירות ומקרר. כל אסיר יקבל לרשותו מטעם הנהלת הכלא מחבת ותרמוס חשמליים, ומכונת גילוח חשמלית אשר תוחלף בחדשה כל שישה חודשים. דלתות התאים תישארנה פתוחות כל שעות היום. לא ייערכו חיפושים בתאים ועל אסירים בשעות החשיכה. כל פעם שתחל תפילה החיפושים ייפסקו. תופסק פעולת המכשירים האלקטרוניים הישראליים לשיבוש שיחות טלפון. האסירים והעצירים יקבלו שיעורם מרוכזים בקראטה. כמו כן תפורק יחידת 'מצדה' של שירות בתי הסוהר."

לא אכפת לי שכולם ימותו, להפך, רצוי מאוד שכך יהיה, אבל אם מה שדבקה טוענים הוא נכון, הוא מציג את מה שכתבת באור מאוד מגוחך.
גם לי לא מסתדר 240666
לסייג מסקנה ב''אם מה שדבקה טוענים הוא נכון'' זה כמו לא להסיק כלום.
גם לי לא מסתדר 240667
את הטענה של דבקה אפשר לבדוק בצורה עובדתית פשוטה. האם הרשימה מתפרסמת באיזשהו מקום?

בנוסף, מי שעוקב אחרי דבקה לאורך זמן רואה שהם קולעים בהרבה מאוד דברים, ובפרט, במידה גדולה יותר מאשר בעבר. כמעט מדי שבוע ניתן לקרוא משהו בדבקה ואחרי כמה ימים או שבועות במקור 'סטנדרטי', בלי פרטים או רקע שדבקה כן טורחים לספק. אני לא יודע אם התכוונת ברצינות למה שאמרת, אבל זה ממש מוגזם. נכון שהאמת בשבילם היא הרבה פעמים רק נקודת מוצא למשהו הרבה יותר יצירתי ומגוון, אבל אפילו במקרים האלה, עדיין מדובר לעיתים תכופות עד מאוד על אמת שבמקומות אחרים איננה מוזכרת בכלל ורק אחר כך מתבררת ככזאת. הם באמת עובדים בצורה בעייתית, אבל בוא לא נגזים.
תשקיעו בדבקה 240671
ספטמבר ואוקטובר, ידועים באופן מסורתי כחודשים בעיתים לשווקים, ושווקי המניות בפרט. פעמים רבות חלו בעבר ירידות שערים תלולות בחודשים אלו. ברמת הניתוח הטכני, התמונה עדיין קודרת: כל עוד מדדי המניות במגמת ירידה, לא ניתן להוציא מכלל אפשרות את רמת 1,600 נקודות בנאסד"ק כיעד שערים אפשרי בעתיד. רק שבירת רמות 1850-1900 , והתבססות מעליהן, יוכלו לחלץ את מדד הנאסד"ק ממנהרת השערים היורדת, בה משייט המדד מאז אפריל 2004. בטווח הבינוני-ארוך התמונה יכולה לעורר תקווה. הקטנת אי-הודאות הפוליטית והביטחונית בארה"ב לאחר הבחירות בנובמבר, ואפילו בחירת נשיא חדש בארה"ב, שיחל בתוכנית כלכלית מקיפה, עשויה להוות מפנה חיובי לשוקי המניות האמריקאיים לקראת סוף השנה, ותחילת השנה הבאה. רק מה? איש לא בטוח כי אכן התפתחויות אלה תתרחשנה
תשקיעו בדבקה 240674
לא הבנתי מה רצית לומר, מכל מקום אני חוזר על שאלתי: האם הרשימה מתפרסמת במקום אחר? האם יש לך סיבה להניח שהסעיפים שנמנו מתוכה הם מפוברקים?
מה ניתן לצפות לשווקים בתקופה הקרובה ? 240676
מה דבקה רוצים לומר אתה מבין?
מה ניתן לצפות לשווקים בתקופה הקרובה ? 240678
כן.

עכשיו תורך לענות לי.
תשקיעו בדבקה 240677
ולשאלתך כן.
תשקיעו בדבקה 240681
בסדר. תן לי בבקשה לינק למקום אחר שבו הרשימה כתובה במלואה או לחילופין צטט את כולה.
לא מסתדר לי 240507
הם לומדים קורסים בכימיה ואלקטרוניקה.
לא מסתדר לי 240508
אני מניח שיש מחלוקת בין האסירים לשב''ס לגבי הגדרת ''טיפול רפואי הולם''. הניחוש שלי שהסעיף הזה מסתמך על מקרים בודדים ולא על תופעה, ונועד להעצים את האפקט של השביתה, כמו גם להיות חלק מעמדת פתיחה במשא ומתן, שהרי אין טעם לפתוח משא ומתן בעמדות הסיום שלך.
"טיפול רפואי הולם" = שוק חשמלי ? : ) 240523
לא מסתדר לי 240542
פינוי לניתוחים: מחבל שמוכן להתאבד כדי להרוג, יהיה מוכן גם לפגוע בעצמו כדי לברוח ממאסר. חלקו השני של המשפט, אגב, נכון גם עבור חלק מהאסירים הפליליים.

אפשרויות לימוד: אני לא יודע מה בדיוק הכוונה ב"אפשרויות לימוד לאסירים". מישהו יכול לחדש לי פרטים על הדרך שבה זה מתבצע?
המלצה 240514
המלצה פשוטה לחסכון פףשוט לא לתת אוכל ושתיה לאסירים הבטחונים לחודש ימים מי ששורד את הצום יכול לעזוב את הכלא מי שמת כנראה הוא לא כל כך קדוש ולכן אפשר לזרוק את הגופה שלו לפח אשפה אני מאמין ששווה לבדוק עד כמה האסירים הבטחונים יכולים לצום.
המלצה 240517
"הוסכם: עוד 700 מיליון לחינוך" (?) 240518
"הוסכם: עוד 700 מיליון לחינוך" (?) 240567
המלצתי לו על אתר שעשוי להתאים להגיגיו, ולא על ידיעה מסויימת באתר.
אני מניח שהוא מתאים גם לרמת ההיסק שלי... 240575
הגדרת אסיר בטחוני 240841
איך הוא ימות עכשיו? 241093
מבושה? 241100
לא הבישן לא מת 241104
לא הבישן לא מת 241107
בפוליס קווסט 3 היה מקום אחד שבו יכלת למות מבושה. אלו היו הימים היפים...

(אפשר במקום הנוסטלגיה להיכנס כאן לדיון מרתק על "אובדן הבושה במדינת ישראל - אין לנו מה להתבייש")
שוברים 241684
מסתבר, כצפוי, שחלק מהאסירים שוברים את השביתה בהחבא. למשל, נתפסו אסירות בטחוניות כאשר הן אוכלות שוקולד שהוסתר בעוד מועד. בחיפוש נמצאו גם ריבה, ומלח.

שוברים 241696
כותרת לא מוצלחת. יש פה כאלה שיקראו אותה "שובָרים", ובאופן אוטומטי יתחיל פה ויכוח מתיש מכאן ועד להודעה חדשה.
שביתת רהב 241932
שביתת רעב היא אמצעי פעולה של אנשים לא אלימים לצבור אהדה למאבקם דרך סבל ועינוי עצמי. לכן היא מתאימה למהטמה גהנדי, לאייבי נתן, ובטח שלא לרוצחים מהגיאד האיסלמי ומהחמאס.

השביתה תיכשל כי "האויב הציוני" לא חש כלפיהם אמפטיה, שביתת רעב בלי סחיטה ריגשית לא שווה כלום.תנאי המחיה שלהם אינם כוללים התעללות גופנית, יש להם יותר מזון וטיפול רפואי מלהרבה ישראלים שלא קיבלו שכר במשך שנה.
אומנם מונעים מהם להפגש עם יקיריהם, אבל זה משהו שגם הם עוללו להרבה אנשים רק שבמקרה שלהם הסיבה היא ההברחות.

לכל היותר ילכו לקראתם בנושא שולי, ויטלו אותו כעבור שבועיים.הכלים שעומדים לרשות האסירים הם: חרטה מדומה וכלים משפטיים ובמיוחד בג"צ.
שביתת האסירים הסתיימה; שב"ס: הם לא השיגו דבר 244611

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים