דיווח: ארה''ב תכיר ב''גידול טבעי'' בהתנחלויות 2064
ה"ניו יורק טיימס" דיווח ביום ו' כי הבית הלבן יסכים לבנייה חדשה בחלק מההתנחלויות ביהודה ושומרון במסגרת "גידול טבעי".

מקורות בממשל אמרו לעיתון כי ההחלטה משקפת "החלטת מדיניות סמויה המקבלת את הגידול הטבעי" בהתנחלויות, למרות הצהרות קודמות של הממשל הדוחות אותו. ב"מפת הדרכים", למשל, מצוין בפירוש הגידול הטבעי כחלק מהתחייבות מדינת ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות.

מקורות אחרים ציינו כי בוש אינו מעוניין למתוח ביקורת על ישראל סמוך לבחירות לנשיאות בארה"ב, בהן הוא מעוניין לזכות בקולותיהם של אמריקאים תומכי ישראל, וגם כדי לסייע לראש הממשלה אריאל שרון במצוקתו הפוליטית בישראל.

ההסכמה האמורה היא בניגוד להתבטאותה של היועצת לבטחון לאומי קונדוליסה רייס ביום ה' לפיה: "המדיניות שלנו בנושא ההתנחלויות היא מאוד ברורה. הישראלים חייבים למלא את ההתחייבויות שלהם על פי מפת הדרכים, וזו כוללת הקפאה מוחלטת של הבנייה בגדה, לרבות מה שישראל מגדירה כגידול טבעי".

בחודש הבא אמורה להגיע לישראל משלחת של יועצים ואנשי ביון אמריקאים כדי לבחון את התקדמות בפירוק המאחזים הבלתי־חוקיים. בישראל מאמינים שהביקור יאפשר להגיע לסיכום עם הממשל האמריקאי, כהמשך לשיחות שמנהלים כיום שגריר ארה"ב בישראל דן קרצר, ויועץ שר הביטחון ברוך שפיגל, על אזורים בשטחים שבהם תותר הבנייה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
ניו יורק טיימס
מפת הדרכים - באתר הכנסת
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים