חשד: 2 מטוסי נוסעים רוסים נחטפו והתרסקו במתקפת טרור 2068
שני מטוסי נוסעים רוסים בטיסות פנים שיצאו אמש (ד') משדה התעופה דומודדובו שבמוסקבה, בהפרש של מספר דקות זה מזה, כל הנראה נחטפו והתרסקו. חשד שמדובר במתקפת טרור.

מטוס אחד מדגם טופולב-‏134 של חברת וולגה־אוויה אקספרס נעלם ממסכי המכ"ם בסביבות השעה 22:56. שרידיו נמצאו כ-‏180 ק"מ מדרום למוסקבה, ליד העיר טולה. המטוס השני של חברת סיביריה מדגם טופולב-‏154 נעלם מסכי המכ"ם כ-‏160 ק"מ מהעיר רוסטוב, בשעה 22:59.

סוכנות הידיעות אינטרפקס דווחה כי אחד המטוסים שידר אות כי נחטף או הותקף זמן קצר לפני היעלמותו ממסכי המכ"ם. כל 89 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוסים נהרגו.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
שני מטוסים התנגשו במגדלי התאומים בניו־יורק; בוש: מדובר בהתקפת טרור - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

242888
הממשלה ההרוסית מכחישה שהיתה מתקפת טרור. קשה לומר אמת אם לא מתרגלים זאת מדי פעם...
אכן, ממשלה 'הרוסית' 242921
פעולת טרור? 243041
אם זו הייתה פעולת טרור הרי שמדובר באקט ממש מטופש, או בואו נאמר, בלתי יעיל. 11/9 *לימד* כי אפשר למקסם את הנזק מפעולת טרור באמצעות שימוש במטוס כפצצה גדולה (וניידת). אם 2 צוותי חוטפים השתלטו על שני מטוסים, וכמעט בו זמנית פוצצו את המטוסים, ואת עצמם בתוכם, מדוע לא הגדילו הנזק? מדוע לא טסו לתוך בניין?
אודה כי סמיכות התרסקות שני המטוסים מעוררת חשד, אך לטענה כי מדובר בארוע טרור צריך הוכחות. אם אף ארגון לא לוקח על עצמו את האחריות, איפה התועלת במעשה טרור?
בקיצור, עד שלא יוצגו פרטים נוספים אני נוטה לסבור כי מדובר בתאונות.
פעולת טרור? 243104
לא כל חוטף יודע להטיס מטוס.
ואם זאת הייתה סתם פצצה טיפשה? 243116
ואם זאת הייתה סתם פצצה טיפשה? 243144
אז כנראה שקריאת ה S.O.S. ששודרה מאחד המטוסים, שודרה כי הדיילת מצאה את הפצצה בטעות...
ואם זאת הייתה סתם פצצה טיפשה? 243323
יתרה מזו, גם אם זו הייתה פצצה טיפשה עדיין חסר מניע לפוצץ שני מטוסים אך ללא נטילת אחריות של שום ארגון. אני פתוח להצעות: איזה אינטרס יש לבצע אירוע טרור מבלי לשת באחריות בו? תשובה אחת שאשלול היא שנלקחה אחריות אך הממשל הרוסי מסתיר אותה, כמו שאמר האלמוני בתגובה 242888 קשה לומר אמת אם לא מתרגלים זאת מדי פעם. טענה זו אינה סבירה משום שאם אתה ארגון טרור שנוטל אחריות על מעשה טרור, ובזה *הרווח* של מעשה הטרור, אך הממשל לא משתף איתך פעולה, מדוע לא לפרסם זאת בתקשורת בינלאומית או באינטרנט? כך גם תציג ערוותו של הממשל שבו אתה מעוניין לפגוע.

חוץ מזה, לעניות דעתי הצנועה, קל הרבה יותר להחדיר למטוס להב חד כלשהו ולהשתמש במטוס עצמו כפצצה מאשר להחדיר פצצה למטוס, ובייחוד בשדה תעופה רוסי, לפחות על פי הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
היחודיות של האייל 243452
ככל שאני זוכר ממה ששמעתי על שני האירועים, וגם ממעבר ביעף על המקורות בלינקים שמצורפים בגוף הידיעה, המילה ''נחטפו'' לא מופיעה בשום מקום.
לפי איך שזה נראה כרגע לפחות אחד המטוסים (כנראה גם השני) התפוצץ עקב פיצוץ פצצה בתוכו. מדובר ככל הנראה בפעולת פיצוץ של מחבל או מחבלת מתאבדים ולא בחטיפה.
נא לא לעבור ביעף על לינקים. תודה. :) 243478
מתוך הקישור ב- YNET: "... היו ככל הנראה קורבנות למתקפת טרור, לאחר שנחטפו והתרסקו. "
נא לא לעבור ביעף על לינקים. תודה. :) 243520
בסדר, אבל שם זה מופיע לא בכותרת, אלא במעמקי הטקסט, כשהכותב כבר התעייף, ולא כל כך חשב על מה שהוא כתב, במקום שבו הקורא ביעף בכלל לא מגיע. . .
תודה :)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים