הגולש גל פרידמן זכה במדליית הזהב הראשונה של ישראל במשחקים האולימפיים 2069
גולש גלשן המיסטרל גל פרידמן הפך היום לישראלי הראשון שזוכה במדליית זהב אולימפית. פרידמן סיים במקום השני בשיוט ה-‏11 והאחרון, ובמקום הראשון בסיכום הכללי.

הערב בשעה 20:00 יעמוד פרידמן על דוכן המנצחים לצלילי "התקווה", כשלצידו הגולש היווני קקלמאנקיס (שהדליק את הלהבה האולימפית בטקס הפתיחה), שסיים שני והגולש הבריטי דמפסי שהפתיע כשזכה במקום השלישי בסיכום הכללי.

פרידמן הוא הישראלי הראשון שזכה במדליית זהב אולימפית. הספורטאית הישראלית הראשונה שזכתה במדלייה אולימפית היא הג'ודוקא יעל ארד, שזכתה במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה בשנת 1992. פרידמן כבר זכה במדליית ארד במשחקים האולימפיים באטלנטה בשנת 1996, כך שהוא הישראלי הראשון שזוכה בשתי מדליות אולימפיות.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

גל פרידמן שולתתתתת !!!!!!!!!!!!1! 242751
מזל טוב 242752
אולי כדאי להזכיר גם שפרידמן כבר זכה בארד באטלנטה 1996. בזה הוא הופך לא רק לישראלי הראשון שזוכה בזהב, אלא גם הראשון שזוכה בשתי אולימפיאדות.
מזל טוב 242753
צודק. עודכן. תודה!
גל פרידמן זכה במדלייה אד הוק? 242756
או אולי אד הומינום?
אש לגולש 242757
we are sailing 242758
מזל טוב
אני שמח שסוף סוף יש לנו מדליה מוזהבת!

ותודה גם לנתן זהבי על החיקויים שלו של לימור לבנת ואריק שרון מברכים את גל פרידמן, מרנין
נו, אז הימרתי מוטעה בסקר.. 242762
המרתי שלא יהיו לנו מדליות בכלל.
כל הכבעוד בלבב פנימה 242774
הוא גדול! 242777
זה כל כך משמח! גל פרידמן אדיר!
בין כרכור לארגנטינה 242848
כשארגנטינה זכתה במונדיאל של שנת 1986, יוסי שריד אמר שהוא שמח מפני שהפעם הקודמת שארגנטינה זכתה, היא היתה תחת שלטון הגנרלים, וזכייתה שוב מפריכה את הטענה שרק דיקטטורה חזקה בונה ספורט טוב (ציבור ממושמע, וכל זה).
אז אני שמח מאותה סיבה, שמדליסט הזהב האולימפי הראשון, כמו מתוך אירוניה של האלים היווניים, בא דווקא מכרכור, שלא מזמן הושוותה על ידי חובב הדיקטטורות הקטן חיים הכט לסינגפור בתור הצד השלילי של המשוואה.
סינגפור, אגב, נדמה לי שעוד לא זכתה בשום מדליה.
GIGO... 242856
(תקציר הידיעה ועשר התגובות הראשונות).
Garbage In Garbage Out? 242901
לא הבנתי. תוכל להסביר?
Garbage In Garbage Out. 242915
אמנם כתבתי "GIGO..." ולא "GIGO" (שלוש הנקודות פירושן שזה לא ברצינות ולכן אסור להעלב), אבל אני מעדיף לא למתוח את החבל.
yeeeeha 242879
גל פרידמן שולת!!!!!1!

ולשאלת ה-‏64,000 דראכמות:
נו, אז מתי מחליטים להתחיל לההעביר כספים (מרווחי טוטו, למשל) מענפי ספורט מפונקים אך מחור^&*#$%^ כמו כדורגל‏1, אל ענפי ספורט שבאמת מוסיפים קצת כאבוד למדינה שלנו? הממ?

_________
1 ראו ערך מכבי חיפה. טפו! בדקה ה-‏88 אמרתי (על סמך האופן בו שיחקו) שהם בטוח יפסידו 3:2 למרות היתרון שלהם 0:2 ואכן זה מה שקרה.
yeeeeha 242889
זה רק אני, או שרווחי הטוטו באים מאותם ענפי ספורט מחור^&*#$%^ בזמן שאם ההימורים היו על גלישה, הוא היה רווחי הרבה פחות?
yeeeeha 242894
בכל זאת המדינה לא משקיעה מספיק כסף בתחומי ספורט כמו גלישה או ג'ודו - ויותר גרוע, היא לא מעניקה מספיק כסף ל*ספורטאים* כמו גולשים וג'ודוקאים ‏1.

1 מה גם שרבים מהם הם עולים חדשים, וקשה להם לשרוד כלכלית בארץ.
yeeeeha 242897
דווקא מי שהביא את המדליות של ישראל עד כה, למיטב ידיעתי, הם הוותיקים...
yeeeeha 242912
בגלל זה דיברתי על הספורטאים עצמם, ולא רק על הספורט. זה לא רלוונטי האם הם הביאו מדליה או לא. בתור אזרחים שמקדישים את כישוריהם למען ‏1 מדינת ישראל, על חשבון השעות בהן יכלו לעבוד, הם אמורים להיות זכאים לסיוע מצד המדינה.

1 את השאלה מה זה "למען", ומה המדינה מרוויחה מזה, אני אשאיר לאחרים.
קלגנוב ותיק? 242962
קלגנוב ותיק? 242979
קלגנוב בינתיים יוצא דופן, מול ארד, סמדג'ה, פרידמן וזאבי (שכחתי מישהו?). אבל מצדי שגם אברבוך יביא מדליה. וגם ילין. למה לא?
קלגנוב ותיק? 242998
כבר עניתי לכך בדיון על הענישה - אפילו אם אתה מתעלם מהעובדה שהמדגם הסטטיסטי קטן מדי, אחוז המדליסטים מבין העולים גבוה משיעורם באוכלוסייה.
קלגנוב ותיק? 243007
לדעתי אתה מסתכל על אוכלוסיית המדגם הלא-נכונה. האוכלוסייה הרלוונטית, במקרה זה, לדעתי, היא הספורטאים שנשלחו לאולימפיאדה מאז שנת 1992.

אחת לכמה זמן אנחנו שומעים על אותו עולה המתגורר בתנאים עלובים ובקושי מקיים את עצמו שהוא-הוא ההבטחה האולימפית. בפרמטר הזה, נראה לי שההבטחה הגדולה ש"הנה יבואו כל העולים מרוסיה (והאצנים האתיופים) ויקטפו לנו מדליות כמו תפוזים בפרדס" לא התממשה, בלשון המעטה.

אבל אולי כל הדיון הזה שייך בכלל למאמר של מקס דיון 1160.
קלגנוב ותיק? 243009
חשבת שאולי התנאים העלובים, והקושי לקיום עצמי, פוגעים במימוש אותה הבטחה אולימפית?
קלגנוב ותיק? 243011
אולי, אבל זה לא עונה לשאלת אוכלוסיית המפקד (ולא מדגם, אגב. טעות שלי).
yeeeeha 242898
אני אהיה פרקליט השטן ואשאל למה בעצם המדינה צריכה להשקיע בתחומים הללו (בניגוד נניח לחברות שרוצות להיות ספונסריות), ולא נניח ב:א) כדורגל שמכניס כסף ב) חינוך שמסייע לתעשיית ההייטק. אני בטוח שיש תשובות מצוינות לשאלה הזו, ואשמח לשמוע את כולן.
yeeeeha 242903
אכן, שאלת1000000$
ישראל לדוגמא צריכה את המדליה כאמצעי תעמולה, גל פרידמן זוכה בזהב, זה מתפרסם בכל העיתונים, טלביזיות וכו, כך מוזכרת לה ישראל בקונוטציה חיובית,
שווה הרבה יותר מעשרות משרות במשרד החוץ
yeeeeha 242910
זה מפורסם בהרחבה בכלי התקשורת הישראליים בלבד, ביורוספורט זה זכה לסיקור של כ20 שניות.
yeeeeha 242918
ב-CNN הוקדשה לזה הערב לפחות חצי דקה (להערכתי), בלווי תמונות סטילס. זה היה האייטם הראשון בדיווח היומי מאתונה, והיחיד שעסק (איכשהו) בספורט (האייטם השני היה כתבה ארוכה על זרי-הזית והפרחים שמקבלים המנצחים).
yeeeeha 242991
אז מה? התועלת מכך עדיין שואפת לכינוי שלך.
yeeeeha 243018
אתה צודק (אין בכך באמת תועלת). העניין הוא, שבכללי, התועלת מספורט שואפת לאפס. שלא לדבר על אומנות, מוזיקה, טיסות לחלל, שמירה על שמורות טבע, חופי ים, קביעת שכר מינימום ונקיון הרחוב...

איזו תועלת יש להשקעת הכספים הנ"ל בענפי הספורט שמשקיעים בהם עכשיו (כדורגל, בעיקר)?

אם תועלת נמדדת רק במדדים פרגמטיים (כסף ו/או פירסום), אני מצרף את תמיכתי לשילוש הפשוש (יעקב-אורי וברבי, החופשיים כציפור). תפסק התערבות המדינה בספורט והימורים וישא"ק. מי שמשוגע מספיק בשביל להשקיע את כל זמנו בלרדוף אחרי כדור או בלזרוק כידונים למרחק‏1, בעיה שלו.

________
1 למה? זה יכול להוציא למישהו עין!
התפרצת לדלת פתוחה 243027
לא טענתי שום דבר לגבי השקעה בספורט בכלליות, רק טענתי שהתועלת המדינית הבינלאומית ממדליית הזהב הספיציפית של גל פרידמן שווה לאפס. בעיקר בגלל שזאת מדליה ''אנקדוטלית'' שלא מעידה על יותר מדי.

נ.ב
אם כבר מדברים על הטלת כידון, קרה באחת האולימפיאדות (לא זכור לי איזו) שכידון שהוטל ננעץ בתוך גופו של שופט. למזלו הכידון לא ניקב איבר חיוני, אם כי בהתחשב בכאב שהוא הרגיש זאת נחמדה די פעוטה. אם כי אני בטוח שהיווני שהכניס את הספורט הזה לאולימפיאדה היה די משועשע בקברו.
התפרצת לדלת פתוחה 243029
מסכים (אני רק מוסיף שגם ל-‏20 מדליות עקביות, אין תועלת של ממש‏1) וצב"ר.

_______
1 אך חישובי תועלת זה לא הכל בחיים.
yeeeeha 242932
לא בטוח בכלל. לו היית מתנגד נחרץ למדיניותה של זימבאבווה, למשל, וספורטאי מזימבאבווה היה זוכה בזהב, האם זה היה משנה את דעתך לגבי המדיניות של מדינתו?
yeeeeha 242958
יש הרבה במה שאתה כותב, אך לדעתי מירב האנשים בעולם חושבים בצורה סטראוטיפית על עיניני חוץ, מעטים מתענינים ועוד יותר ממש מגבשים דעה, הבנויה על הבנה לעומק של הדברים
בארה''ב פגשתי הרבה פעמים בורות תהומית, '' מה בישראל יש..... וכו, וכו' כך שזכיה במדלית זהב ועשרים שניות חיוביות בחדשות בארצות תבל הן השג תעמולתי, המציג נורמליות, מקצוענות וכו
משרד החוץ היה מת להצלחה כזאת
לא סתם השקיעה ברה''מ המון בספורט, זה היה מכשיר תעמולתי פרופר,
מדלית זהב אחת =! שלושים מדליות זהב. 242990
ברקת != ברק 242992
(אבל היא תיכף מתרגלת).
ברקת != ברק 243066
עכשיו בכלל יש לפנות אלי בלשון רבים. מילא.
מוזר שהבאת דווקא את זימבבואה 243123
דווקא זימבבואה, עם כל הבלאגן שהולך שם זכתה בזהב וזה אחד הסיפורים הכי מעניינים באתונה 2004.
השחיינית קריסטי קובנטרי זכתה ב 3 מדליות, אחת מכל צבע. כידוע, המישטר בזימבבואה רודף את הלבנים שנישארו שם וזה היה די מוזר לראות קבוצה של שחורים מעודדים בהתלהבות שחיינית לבנה שזוכה במדליות בשביל זימבבואה.
yeeeeha 242904
השאלות לא רלבנטיות משום שתפקידה של ''המועצה להסדר ההימורים בספורט'' איננה ''להכניס כסף'', ''להשקיע בחינוך בענפי היי-טק'' או ''לגייס כסף למען החקלאות''.

תפקידה הוא ''הסכום שייוותר בידי המועצה מעריכת ההימורים, לאחר ניכוי התשלומים לזוכים והוצאות המועצה, ישמש לקידומם ולפיתוחם של תרבות הגוף, החינוך הגופני והספורט בישראל.''

אם לא מקבלים את ההנחה שהמדינה צריכה להשקיע בתחומים הללו, אפשר לפרק את המועצה במקום לשאול עליה שאלות.
yeeeeha 242911
מסכים, אבל יש סדרי עדיפויות, ונשאלת השאלה מדוע לא לתת עדיפות לענפים שמבטיחים רווחים גדולים מההימורים, ורק אחר כך בענפים אזוטריים יותר (שוב - כל הכסף אמור לחזור לספורט, השאלה היא בדיוק להיכן).

אני גם לא מסכים עם השורה האחרונה, פשוט מכיוון שלדעתי יש למועצה תפקיד חשוב נוסף - להסדיר הימורים שיתרחשו בכל מקרה, כך שהכסף שמבוזבז בהם יתועל לטובת הספורט, במקום שיתועל לרווחה של מארגני הימורים פרטיים. דהיינו - גם אם המדינה לא הייתה צריכה להשקיע כסף בספורט, עדיין אין סיבה מדוע המועצה להסדר ההימורים בספורט לא תשקיע כסף (שאינו של המדינה, אלא של המהמרים) בספורט.
yeeeeha 242929
לגבי פיסקה I: משום שבספורט המדד צריך להיות הישגיות ולא הכנסה כספית (ביחוד כאשר אין למדינת ישראל באמת הכנסה כספית מבחוץ בכדורגל, בשל עליבות הענף בקנה המידה העולמי). אם ההצדקה בהשקעה היא הרווח הכספי, מדובר במטרה שמצדיקה את עצמה (מכונת כסף חסרת מהות). אם הכסף היה מגיע מבחוץ, אל תוך מדינת ישראל, עוד הייתי מבין את משמעות בצע הכסף, אבל כאשר מדובר בהעברת כסף ישראלי מיד ליד, אני לא מבין את התועלת (בטח שלא את התועלת לספורט).

לגבי פיסקה II: אם הייתי מאמין שזה תפקידה של המועצה (קטרזיס הימורים), הייתי תומך בפירוקה (או לפחות מוחק את היומרות הבומבסטיות לקידום הספורט בישראל מתקנונה וישא"ק).

בכל מקרה: הכסף הוא בשום פנים ואופן לא של המהמרים. הכסף הוא של כולנו ולא של המהמרים - הם בחרו להיפטר מן הכסף הזה למען הסיכוי (או תקוות השווא) לזכות בפרס כספי גדול. דעתם של המהמרים "מה צריך לעשות עם הכסף" שווה לדעתו של כל אחד אחר. קריא: הכסף בקופה הוא של המדינה ולא של המהמרים.
אבל למה להשקיע בספורטאים ? 242946
למה לא להשקיע במתקני ספורט עממי, מגרשי כדורגל וכדורסל שכונתיים, בריכות מסובסדות, מסלולי ריצה בטוחים שמוארים בלילה וצוות שיפעיל אותם. כל זה במחירים נמוכים ונגישים לכל.

אפשר גם לשפר את מתקני הספורט המזעזעים בבתי הספר, להתקין חדרי כושר ולאפשר גישה אליהם מעבר לשעות הלימודים.

ההשקעה בספורטאים ובקבוצות כדורגל היא אולי ההשקעה הכי פחות יעילה ''לקידומם ולפיתוחם של תרבות הגוף, החינוך הגופני והספורט בישראל.''
אבל למה להשקיע בספורטאים ? 243022
למה לא באמת? איתך אני מסכים לחלוטין. כל השקעה שמקדמת תרבות ספורט (שהיא מעבר לפיצוח גרעינים וצעקות על שחקני כדורגל), היא בהחלט מבורכת. לא התכוונתי לכך שיש להשקיע רק בספורטאים ספציפיים.
אבל למה להשקיע בספורטאים ? 243032
אגב, למען הסר ספק - אני דיברתי במפורש על תמיכה בספורטאים ספציפיים, או יותר נכון, ספורטאים אולימפיים.
בשביל הכבוד 242906
השקעה בדברים מהותיים (תשתית, רווחה, חינוך) עולה המון כסף.
בשביל הכבוד 242908
נכון, ולכן נשאלת השאלה מדוע השקעה בספורטאים אולימפיים היא דבר מהותי.
בשביל הכבוד 242916
להיפך: זה הרבה יותר זול (ו"מטיב עם העם" באותה מידה).
בשביל הכבוד 242919
נניח שיש קרן ל-"עידוד המצויינות במתמטיקה ישראלית" לה תורמים בד"כ בעלי הון מדושנים. נניח שמנהלי המילגה בוחרים שוב ושוב להעניק את רוב המילגות לסטודנטים למתמטיקה כושלים, שהם במקרה בניהם של בעלי ההון (מקור ההכנסה לקרן).

נניח שאז יבוא איזה נודניק ויתחיל לשאול: "למה לא מעניקים יותר מלגות על בסיס ענייני, לסטודנטים מצטיינים ולענפי מתמטיקה פורצי דרך, שזכו להכרה בינלאומית? האם זו לא המטרה המוצהרת שקבועה בתקנון הקרן?". האם גם אז הנודניק יוביל אותך לשאול את השאלה "מדוע השקעה במתמטיקאים מצטיינים היא דבר מהותי?".

תפקידה של המועצה להימורים היא קידום הספורט. אחד הסימנים למצוינות בספורט היא הבאת מדליות אולימפיות (אבל כמובן שלא רק - יש גם תחרויות בינלאומיות אחרות. אף אחד לא הציע את המדליה האולימפית כקריטריון יחיד). הכדורגל הישראלי, מלבד פופולריות הענף, משתווה לגויבה במידת ההישגיות שלו ובמידת הרוח הספורטיבית שמנשבת בו (לגבי רוח ספורטיבית: ראה ערך התגובה המבחילה של אוהדי מכבי חיפה, שחלקם החלו לעזוב מיד את המגרש, לאחר שהקבוצה ספגה את השער לרוזנבורג, למרות שהיה עוד 30 דקות משחק והכישלון של חיפה עדיין לא היה מובטח. אלה שנשארו בחרו גם להשתתק ולהפסיק לעודד את הקבוצה משום מה).

לא יזיק לאף אחד אם יעבירו כמה אחוזים קטנים מפה לשם (אלה יפסידו פחות משאלה ירוויחו).
בשביל הכבוד 242926
בסדר, אני פחות או יותר מסכים איתך, ולא ניכנס לחלקים שבהם אני לא מסכים כדי להימנע מויכוח מיותר וארוך פי כמה.
בשביל הכבוד 242931
אניח שאתה מסכים עם הקביעה שלי שאני נודניק ושאתה לא מסכים עם כל השאר :)
yeeeeha 243013
בהופעה חד פעמית בתפקיד חסיד המדינה:
השקעה בספורטאי המשיג מדליות היא השקעה מוצלחת למדי, משום שהיא מניבה תמורה תועמלנית והסברתית גדולה לצורכי פנים וחוץ, בעלות קטנה יחסית.

ספורטאי מצליח באליפות עולם או אולימפיאדה שווה איזכורים חיוביים רבים למדינה ממנה בא. קח לדוגמה את הישאם אל גורוז': הנ"ל הוא ספורטאי מעולה שהדבר היחיד שחסר לו כדי להימנות על הגדולים מכולם היה מדלית זהב. המאבק שלו למדליה הביא לאינספור איזכורים, ישירים ואגביים, של מרוקו בהקשר חיובי "טהור" (מאבק אנושי נוגע ללב, דמעות על הדוכן, המנון, ריצה עם הדגל), התייחסות חיובית למערכת שהפיקה ספורטאי כזה ובפשטות, התייחסות למדינה בהקשר שאינו כולל נימה שלילית כלשהי.
אצל עריצויות שונות במאה העשרים, שימש הספורט גם דרך להדגים בפני העולם את עליונות "השיטה" שלהם. ההגיון קצת עקלקל והרבה שקרי, אבל נשמע אינטואיטיבי מספיק כדי להונות רבים. לדוגמה: אם קובה מפיקה מתאגרפים כה מוכשרים, שכולם מצדיעים במועל יד לקאסטרו, הרי שאולי בכל זאת יש משהו בשיטה הקובנית.

לצורכי פנים, ספורטאים מצטיינים חשובים אפילו יותר. אנשים אוהבים את מולדתם, גם אם שולט בה עריץ נאלח. ההישג הספורטיבי מאפשר לשלטון להיראות כאילו גם לו חלק בהצלחה, להרים טלפון למנצח ולברך אותו ואת משפחתו לדור-דור, וחשוב מכל, להשכיח ולו לרגע מבני העם את תלאות היום יום, לטובת התמוססות מאושרת בהצלחתו של הספורטאי בן עמם.

אשר לעלויות, הן קטנות להפתיע. לדוגמה, נאמר שאיתרו והחליטו לתמוך ביודה הפטיש הישראלי המצטיין סרגי סטלנוזולול לאולימפיאדת בייז'ין. שכרו החודשי צריך להיות בערך 10,000 שקל, וכך גם שכרו של מאמנו האישי. השניים זקוקים לציוד בשווי אלפי דולרים ולשלוש נסיעות לתחרויות בחו"ל מדי שנה. סה"כ עלותם לאורך ארבע שנים תגיע בערך ל-‏350 אלף דולר. בערך פי שלוש ממה שהושקע בגל פרידמן, ועדיין סכום קטן יחסית.
yeeeeha 243068
בחייך, כמה כבר עולה פטיש? אפילו אם מביאים עוד פטיש ספייר, למקרה שסרגיי ידה רחוק מדי, עדיין נשאר עודף ממאה שקלים :-)
yeeeeha 243105
האמת היא שהפטיש באמת שטויות. חמש דקות עבודה במסגריה ויש פטיש אפילו בעוד יותר זול. הבעיות האמיתיות הן הסטנוזולול שסרגי זולל כל היום, והאזרח עו''ד י. כהן במיצובישי שעברה בכביש בדיוק כשהפטיש חצה את התקן האולימפי בהדר יוסף אל מעבר לגדר.
אשליות קפיטליסטיות בממון המדינה 243072
נחלק טובין לכמה אינדידואלים,ונשטוף את המוח לכולם, שכל אחד יכול.
תמצית האשליה הקפיטליסטית.
אשליות קפיטליסטיות בממון המדינה 243112
עזוב, זה עוד כלום ביחס למה שאנחנו במועצת זקני הקפיטליסטים מתכננים.

כמובן שלא אגלה את כל הפרטים לפני שאגרופנו הנתעב ילפות בחזקה את ליבו של העם התמים וימחץ אותו. איני מעוניין לחשוף את תוכניותנו השטניות בטרם עת. אבל כמה פרטים קטנים הלקוחים מפרוטוקול הפגישה הסודית האחרונה שלנו יוכלו לשמש רמז ליודעי ח"ן:

* לקראת סוף השנה עתידים אזרחי ישראל לקבל בדואר האלקטרוני הצעה מיוחדת להארכת איבר מאיברי גופם. המועצה הסודית צופה כי ההיענות להצעה המפתה תהיה גבוהה במיוחד בקרב אוכלוסית הזכרים בעלי מכוניות הספורט האדומות, הידועה בנטיותיה הסוציאליסטיות (ר' צבע המכונית). האלמנט השטני בתוכנית הוא שאחרי טיפול הארכת האיבר ישנו סיכוי של 87.3 אחוז להשחרה ונשירה של אותו איבר. בעקבות זאת אנו צופים לקיטון בשיעור של 12 אחוז בהיקף הילודה הסוציאליסטית בישראל.

* מבצע נוסף שאנו זוממים הוא לסמס ולאמייל לחלקים נבחרים באוכלוסיה הודעות על תרופות ויאגרה בזול. למועצה שלנו ידוע שאנשים שהסרטן הקפיטליסטי המתועב חדר לליבם מזיינים כמו שפנים ומרוויחים כסף טוב מניצול האזרחים ככה שזה לא יפתה אף איש שוק חופשי. לעומת זאת, נצליח בשיטה זו למצוץ את לשדם של העמלים וגם להחדיר גן פיקטור-אינטליגנציה אותו נשלב בויאגרה. הגן הזה יגרום לכך שכל מי שישתמש בסם הקפיטליסטי תתפקטר לו האינטליגנציה לאלף עזאזלים. חברים במועצה צופים ירידה של 12 נקודות במנת המשכל של האוכלוסיה הסוציאל-דמוקרטית בישראל, כולל 8 אחוז שיזדקקו לחיתולים למבוגרים אחרי שימוש בודד בויאגרות.

* מזימה שלישית של כלבי הקולוניאליזם המזוהמים (אני והחברה!) היא לשלוח לאוכלוסיה התמימה הרחבה הצעות שאומרות לאנשים שהמשכנתא שביקשו אושרה. גם כאן, ידוע לנו כי כל הקפיטליסטים הם מלווים בריבית קצוצה, פרסומאים נצלנים או בעלי דירות זקנים וקמצנים שלא צריכים משכנתא, ככה שאין סכנה לפגיעה בכוחנו הדמוני. ההמונים התמימים ושטופי המוח יתפתו להצעה שנראית ממש הגיונית בהתחלה ורק אחר כך יגלו שהמשכנתא היא בריבית של 300 אחוז ליום וככה נוכל להשתלט להם על כל הרכוש בכיף.
אשליות קפיטליסטיות בממון המדינה 243118
1) צב"ר
2) אהבתי "לסמס" - גם SMS גם לסרס וגם לסמם!
אשליות קפיטליסטיות בממון המדינה 243351
מה זה צב"ר? את ראשי התיבות האלה עוד לא ראיתי באייל...
צחוק בקול רם = LOL 243356
yeeeeha 243129
העניין הוא לא רק כסף: ספורטאי מצליח גורם להרבה ילדים לרצות להדמות אליו, ונוטע בהם מוטיבציה להשקיע מאמץ מתמשך בספורט.
yeeeeha 243252
וזה צריך להיות חשוב כי?
yeeeeha 243259
נפש בריאה בגוף בריא. הרי לא נרצה להידמות לאומה האמריקאית שמתלהבת מסרטים על אנשים שאוכלים את עצמם למוות במקדונלד'ס.

השאלה היא האם אנחנו נוטעים כך בילדים רצון עז להפוך לספורטאים אולימפיים, מה שיגרור אימונים אינטנסיביים שכלל לא ברור אם לא יהרסו להם את הגוף, ולחץ נפשי גדול שחלק מהם לא יעמוד בו, שלא לדבר על ויתורים מרחיקי לכת ברוב האספקטים האחרים של חייהם - או שאנחנו נוטעים בהם ''רק'' רוח ספורטיבית שתגרום להם לרוץ שלוש פעמים בשבוע.
yeeeeha 244381
כי רוב הספורטאים המתמידים שאני מכיר מסיטים בהמשך חייהם את הנחישות שרכשו בספורט לטובת השגת מטרות נוספות.
מרדונה לדוגמא 244487
מרדונה לדוגמא 244538
ג'ורג'י בסט.
מרדונה לדוגמא 245005
למה ללכת רחוק?
רוני קלדרון
פליקס חלפון
yeeeeha 243014
אני אענה לשאלה קרובה: למה האזרחים מעוניינים שהמדינה תשקיע בספורט, ובהשגת מדליות?
התשובה פשוטה: אנחנו (הכלל) נהנים מזה. כמו מהרבה מוצרים.

וכאן אני חייב להזכיר את מהדורת החדשות הידועה מ-‏77', שנפתחה בזכייתה של מכבי ת"א בגביע אירופה, והמשיכה בהתפטרותו של רה"מ יצחק רבין.
yeeeeha 243033
טוב, תודה לכולם על התשובות המצוינות.
yeeeeha 243060
רגע, לפני שעוזבים את הדיון הזה:
מעבר לתועלת הכספית או ההסברתית של הספורט, או סתם להנאה של האזרחים, מה עם ערכי המצוינות וטיפוח הגוף שהספורט מעודד?

יש מסורת פילוסופית ותיקה, עוד מימיו של אפלטון, שרואה במצוינות בספורט מטרה נעלה בפני עצמה. מעבר לכבוד הרב שגל פרידמן הביא למדינת ישראל, הוא מסמל בגופו את החתירה למתוח את גבולות היכולת האנושית, ולהצליח להיות האדם הטוב ביותר בעולם בתחום כשלהו, כל זאת בזכות מיקוד במטרה, כח רצון והתמדה (אני יודע שזה נשמע מליצי להחריד, אבל אני מאמין שזה נכון).

באופן הזה גל פרידמן משמש סמל ומופת שצריך לשאוף אליו (גם לא במסגרת פעילות ספורטיבית). סמל זה חשוב במיוחד, לדעתי, בתרבות החפיפניקית שלנו.
yeeeeha 243090
ומה עם ערכי המצוינות וטיפוח השכל? לא מזמן זכה נער ישראלי באולימפיאדת המתמטיקה העולמית. גם הוא הביא את הזהב, אבל הוא לא קיבל את עמודים 2-7 של שני העיתונים הגדולים ביום שאחרי. מקסימום הוא קיבל איזו תמונה בעמוד האחרון, ובחדשות יונית לוי כירכמה את פרצופה אל מול החנון המכמיר. הוא גם לא זכה במאות אלפי שקלים במענקים, מס ההכנסה לא מיהר להודיע שגם לו יש חלק בזכייה, ובאופן כללי לאף אחד לא היה אכפת.
אז למה פרידמן השרירי כן, והחנון לא?
yeeeeha 243092
אולי כי אולימפיאדת המתמטיקה זה לא מדד טוב להישגים מעולים בתחום הרוח בעוד המשחקים האולימפיים הם כן מדד טוב להישגים מעולים בענפי ספורט?
yeeeeha 243100
אולימפיאדת המתמטיקה היא מדד מצויין להישגים מעולים בתחום המתמטיקה. אגב, לאחרונה התפרסמה בתקשורת ידיעה על נערה שעומדת לפני גיוס. היא הייתה אמורה להשתתף בתחרות עולמית של מדענים צעירים, אבל צה''ל לא מוכן לדחות את הגיוס הכלל-צה''לי שלה בכמה חודשים לצורך העניין. כפי שהיא מציינת, אם היה מדובר בדוגמנית ידועה, או בספורטאי מצטיין, אף אחד לא היה חושב פעמיים לפני דחיית הגיוס. אבל לשלטונות בישראל לא אכפת מטיפוח תרבות השכל, ולכן שמים זין על התחרות הזאת.
yeeeeha 243148
ענית לעצמך: הנער הוא חנון, אין מה לעשות.

וברצינות, אין סתירה בין השניים. אני בהחלט חושב שצריכים לעודד ערכים של "מצוינות שכלית"‏1. אבל עדיין, האולימפיאדה היא לדעתי סמל נהדר לשאיפה להיות הטוב מכולם. מבלי לזלזל בהישג הנפלא של הנער מאולימפיאדת המתמטיקה, הוא לא באמת הוכיח שהוא החכם מכל האנשים בעולם (אולי יש סיכוי שהוא החכם מכל הנערים בני גילו). הזוכים באולימפיאדה הם באמת המהירים ביותר, המיומנים ביותר והטובים ביותר בתחומם, והם באמת מנסים לשבור את תוצאות השיאים שנקבעו בעבר כדי להוכיח שליכולת האנושית אין גבול. ויש משהו בניסיון להתגבר על מכשולים פיזיים שהוא מושך ומעניין בצורה הרבה יותר מיידית מן הניסיון להתגבר על מכשולים מנטליים.

-----
1 אני יכול לנצל את ההזדמנות, וללא כל קשר לדיון להמליץ על הסרט התיעודי המצוין "Spellbound" (לא הסרט הישן של היצ'קוק), שמספר על תחרויות איות לילדים באמריקה, שם הגמר משודר בשידור חי ברשת הספורט הגדולה ESPN, והזוכה מקבל פרס מכובד של 10,000$ ופרסום באמצעי התקשורת החשובים (כולל ראיון אצל ג'יי לנו). אני בהחלט חושב שאנחנו יכולים ללמוד מהם כמה דברים. (ניתן להשגה בספריות "האוזן השלישית", וייתכן שגם בספריות נוספות).
וגם אריק זאבי 243296
לא הוכיח כי הוא (השלישי) הטוב ביותר בתחומו. לכל היותר - בתווח המשקל שלו...
וגם אריק זאבי 243370
ואיך הוא ללא תווח (בריק)?
וגם אריק זאבי 243374
שם הוא נושם אתר.
וגם אריק זאבי 243381
אני משער שאתה מתכון לתווך
וגם אריק זאבי 243397
כמובן, אבל זאת היתה בדיחה שמקורה בתגובה שמעלי, אז פשוט לקחתי את האיות המקורי.
yeeeeha 243449
כבר ענו כאן בערך, אבל אני רוצה לחדד: "אולימפיאדת המתמטיקה" לא מקבילה לאולימפיאדה (והשם שלה קצת אופורטוניסטי). היא מקבילה יותר לטורניר נוער. המקביל הקרוב ביותר במתמטיקה לאולימיפיאדה הוא... איפה הטובים ביותר מתחרים זה כנגד זה, ורואים מי הכי טוב? באקדמיה. וה"זוכים" באקדמיה (החוקרים המצטיינים) כבר מתוגמלים במגוון דרכים, אם כי אתה יכול לומר בצדק שהם מקבלים הרבה פחות תקשורת מספורטאים מצטיינים.

האמת, ההשוואה בין הצלחה בינלאומית בספורט יצוגי לבין הצלחה בינלאומית באקדמיה היא מעניינת. כמעט כל דבר טוב שאומרים על הספורט, נכון גם לאקדמיה (חוץ מטיפוח הבריאות; אבל ממילא זה, ברמות הגבוהות של הספורט, כבר לא משהו; ומצד שני, לזכות הספורט יאמר שברובו הוא נגיש גם לצופים שלא עוסקים בו): שם טוב לישראל בגויים, עידוד הוגנות, עידוד השקעה. המקום שבו הם שונים, במבט ראשון, הוא בחשיבות: ספורט הוא רק משחק, והאקדמיה היא "הדבר האמיתי". לחלק גדול מהאקדמיה אכן יש השלכות מעשיות על כולנו: הנדסה, ביולוגיה, רפואה, משפט ועוד. אבל חלקים אחרים - פיזיקה ומתמטיקה בסיסיות‏1, ומדעי הרוח - קשה לענות "בשביל מה זה טוב", חוץ מאשר שזה טוב וזהו (או לחילופין, שזה לא טוב). אולי ההצדקה שיש, אם יש, להשקעה ציבורית בהם, דומה להצדקה שיש, אם יש, להשקעה ציבורית בספורט.

1 כן, כן, יום אחד עלול להתברר פתאום שלטופולגיה טרנס-פיניטית מעל חוגי אופנהיימר יש השלכה מעשית על תנובת החסה.
שדות גולדברג 243544
"חוגי אופנהיימר "- נשמע כמו שיר של מאיר אריאל. יש דבר כזה באמת?
שדות גולדברג 243546
למיטב ידיעתי, לא.
שדות גולדברג 244028
(גם למיטב ידיעתי, אבל ממילא קים ליה בדרבא מניה)
שדות גולדברג 244030
העניין עם ההשלכה המעשית באמת קצת מעליב...
שדות גולדברג 244073
אם נעלבת (בשם המתמטיקאים) ממה שכתבתי, אני מתנצל. אם אתה נעלב (בשמם) מהאמירה הנפוצה (בניסוחים רכים יותר) לפיה הצפנת מפתח פומבי במחשבים היא מה שהצדיק בדיעבד אלפיים שנות תורת המספרים, אני מזדהה.
שדות גולדברג 244105
אמירה נפוצה? ברצינות? גם בניסוחים רכים יותר לא נתקלתי בה.
מה לי נפקא מינה 244120
אפילו באייל, אני די בטוח. מישהו מדבר על כך שאין תועלת מעשית בכל מיני מחקרים (מתמטיקה, פיזיקה בסיסית, פילוסופיה) - ולפעמים אותו מישהו הוא בעד אלה, ורוצה להדגיש שתועלת מעשית אינה חזות הכל - תמיד יבוא מישהו ויזכיר שפתאום לתורת המספרים נמצא יישום, ולתורת הקוונטים גם, ושכל המדע המודרני נולד מהפילוסופיה של דקארט ובייקון. כאילו שזה מה שמשנה. לא מוּכר?
מה לי נפקא מינה 244130
ייתכן. מישהו יכול להזכיר שלתורת המספרים יש פתאום יישום בקריפטוגרפיה כדי ללמד משהו את קהלו (או סתם להפגין ידע), והוא יכול לעשות זאת כדי להצדיק לכאורה את התורה כולה, או מחקר טהור בכלל. אני חושב שאיני יכול לזכור מצבים מהסוג השני (באייל או מחוצה לו). מצד שני, ראינו כבר שהזכרון שלי לא איי איי איי.

בכל אופן, אנחנו מסכימים שהנסיון לתת "צידוק" לדיופנטוס, פרמה, גאוס והארדי ע"י RSA הוא אידיוטי. אני כן סבור שאפשר להצדיק מחקר בסיסי גם בנימוקים "תועלתניים", רק שהם אחרים.
מה לי נפקא מינה 244204
הארדי לא היה מתרתח מזעם אם הוא היה שומע שמנסים למצוא לו צידוק מעשי?
מה לי נפקא מינה 244212
אני לא חושב שהוא היה מתרגש, אבל נכון שזה לא היה לרוחו (תגובה 185956).
שדות גולדברג 243574
אה, בטח שלח את הילדים שלו לאיזה חוג.
שדות גולדברג 243575
מי שלח? לאנס ארמסטרונג?
שדות גולדברג 243578
אופנהיימר.

ארמסטרונג מן הסתם שלח את יציאות חלציו לחוג הארקטי, או למקום אחר עם טמפרטורות דומות (מה שגם מסביר ממה הארם אצלו כל כך סטרונג).
שדות גולדברג 243587
כן, רק ש<אופנהיימ>ר הזכיר לי אופניים.
שדות גולדברג 243591
כידוע, "אופנהיימר" היא המילה האנגלית לרוכב אופניים. במסגרת תהליך האינגלוז המהיר של ישראל ‏1, החלו אנשים להגיד "חוגי אופנהיימרס" במקום "חוגי רכיבה", ו"אופנהיימר" הפכה לתואר מחמיא (על משקל "סקייטר").

1 או שמא בגלל צבירת הפופולריות של הרכיבה על סוסים.
שדות גולדברג 243635
תצחק, אבל מה זה לדעתך "שיעורי ספינינג"?
שדות גולדברג 243639
(לא צחקתי על הרעיון של 'שעורי רכיבה' - הוא הגיוני, קיים, ופופולרי. רק ניסיתי לפענח את המילה ''אופנהיימר''.)
שדות גולדברג 243700
בית פתוח? תנור בית?
yeeeeha 243125
למה צריך תיאטרון? למה צריך קולנוע? למה צריך סופרים ומשוררים?
לענ"ד, ספורט בצורה הטהורה שלו זה דבר ניפלא. המדינה צריכה להשקיע הרבה כסף אבל לא בספורט התחרותי אלא בספורט העממי. ככל שיותר אנשים יעסקו בספורט, ולא משנה איזה - מטיול אופניים עם הילדים פעם בשבוע ועד ספורט אתגרי כמו טיפוס הרים - אנחנו נהיה מדינה יותר טובה עם אנשים יותר טובים. וגם, בתור ערך מוסף, יהיו לנו גם יותר אלופים אולימפיים.

אגב, כדורגל לא בדיוק מכניס כסף. רוב הקבוצות לא ממש מחזיקות את עצמן והקבוצות העשירות הם אלו שבעל הבית מספיק עשיר כדי להחזיק צעצוע כזה. כדורגל ישראלי הוא הרבה דברים - ספורט הוא לא!
yeeeeha 243171
החלק הראשון של התגובה לא אומר כלום (אם צריך תיאטרון, זה לא אומר כלום על הסיבות שבגללן צריך ספורט). עם החלק השני אני מסכים, אבל לא דיברנו כאן על ספורט בצורתו הטהורה אלא על ספורט אולימפי, ויותר מכך, על תמיכה ספציפית בספורטאים אולימפיים, וזה לא בדיוק הטמעת הספורט בציבור הרחב (אבל בערך, כמו שכבר טענו כאן). כדורגל, בפעם האחרונה ששמעתי, הוא ענף הספורט העיקרי שעליו מבוססת תעשיית הטוטו.
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243275
בייסיקלי, צריך ספורט תחרותי מאותה סיבה שצריך קולנוע או תיאטרון - זה סוג של בידור שאנשים מאוד אוהבים וזה חלק ממה שניקרא "תרבות". המדינה משקיעה (מעט!) בתיאטרון וקולנוע וכיו"ב כי אצלנו אין תעשייה שיכולה לגלגל מיליונים ולפרנס את עצמה אבל בכל זאת המדינה רוצה קצת תרבות מקומית ולא מיובאת...

לגבי החלק האחרון: כדורגל הוא ספורט. כדורגל **ישראלי** - ממש לא.
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243299
יש הרבה סוגי בידור שאנשים מאוד אוהבים, זה לא אומר שצריך בהכרח להשקיע בהם - אלא אם אתה רוצה, למשל, להשקיע בתוכנית של דודו טופז, למשל (או כל תוכנית פופולרית בת זמננו). כשאתה אומר ש"זה חלק ממה שנקרא תרבות", עלייך להסביר כיצד זוכים לכינוי הזה, "תרבות", ומה המאפיינים הדרושים לך. אני לא רואה בינתיים מה, פרט ליכולת הבידורית, משותף לספורט ולתיאטרון.

לגבי החלק האחרון: אצטט שוב את השורה שלי מההודעה הקודמת, עם תיקון קל.

כדורגל, בפעם האחרונה ששמעתי, הוא הענף העיקרי שעליו מבוססת תעשיית הטוטו.
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243312
הציטוט העצמי לא יהפוך את הטוטו לתעשייה - תפקידיה המוצהרים של המועצה להסדר ההימורים בספורט אינם תעשייתיים. תפקיד המועצה הוא קידום הספורט בישראל.

אם אתה מחפש תשובה תועלתנית ל-"למה ספורט זה טוב" ומערער על עצם הנחת היסוד (קידום הספורט זה דבר חשוב), אני לא חושב שמישהו מסוגל לספק לך תשובה תועלתנית משכנעת במיוחד (אפשר לגלוש לתיאורים סוציולוגיים בלתי מחייבים על פונקציות, אבל זה נראה לי מיותר)‏1.

לשאול בן התרבות המערבית "למה ספורט או מוזיקה זה טוב?" היא שאלה קנטרנית לא פחות משאלת חרדי "מה יוצא לך מלימוד תורה?". אין לכך תועלת ואין לכך תפקיד. תרבות איננה אמצעי - העשייה בספורט, אומנות, מוזיקה, קולנוע, תיאטרון או מחול מודרני, יכולים להיות עשייה לשמה (ולא בשביל להכניס כסף למדינה, לפרסם, ליחצן או להביא לפריצת דרך טכנולוגית שתאכיל את הרעבים באפריקה או תמקסם את עשיית הטוב בעולם).

________
1 קל לשאול "בשביל מה זה טוב?" ולהתלונן על תשובה לא מספקת (אפשר לשאול את זה גם על החיים בכללותם ואפילו על תעשיית ההי-טק‏2).
2 אוסף של ממזערים אובססיבים.
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243319
כן, אבל כשאני משלם על דיסק, ברור לכולם למה זה טוב עבורי: אני נהנה מהמוזיקה. מי נהנה כשהמדינה משלמת על ספורט?
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243386
הספורטאי, כמובן. וגם הקהל הצופה בו.
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243387
הצופים בורד בורוכובסקי לא נהנו במיוחד, כך שמעתי שמועות. האם עליה להחזיר את הכסף בחזרה?
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243421
האזרחים.

מי נהנה כשהמדינה משלמת על כבישים?
החלק הראשון דווקא אומר משהו 243321
בשום מקום לא כתבתי שהטוטו הוא תעשייה. כתבתי שכדורגל, למיטב ידיעתי, הוא מכניס הכסף העיקרי לטוטו. האם יש חולק על העובדה הזו?

אני לא מחפש תשובה תועלתנית לשאלה למה ספורט זה טוב, אלא מה לדעת אנשים הן הסיבות שבגללן ספורט, אפילו אם אינו תועלתני, הוא דבר טוב (הרי ברור ש"יש בזה כסף" לא תהיה התשובה). אגב, לא קשה לענות לשאלה "למה מוזיקה זה טוב" - פשוט, אנשים נהנים ממוזיקה. האם הקהל הרחב, שכספי המדינה הם כספו, נהנים מספורט אולימפי? יפה, זו תשובה מספיקה ומספקת, ועדיפה בהרבה על התפלפלויות בסגנון "למה צריך קולנוע? למה צריך ספרות? למה צריך ארוחות גורמה?" וכדומה, שלא קשורות לכלום (שוב, דודו טופז גם הוא מספק בידור עצום, אז למה בו לא צריך להשקיע ובספורטאים אולימפיים דווקא כן צריך להשקיע?), או מגישת "זו הנחת יסוד, תאכל את זה". הנחות היסוד, לטעמי, נמצאות במקום יותר נמוך - למשל, כל מה שגורם הנאה לאדם מבלי לפגוע באחרים, גם אם אינו "רווחי", הוא טוב. על בסיס ההנחה הזו (שהיא הרבה יותר מקובלת והגיונית) תוכל לשכנע אותי בלי הרבה בעיות שספורט הוא דבר טוב וחשוב (וכמובן, יש עוד סיבות, שהביאו אנשים אחרים כאן).
yeeeeha 242900
נו אז? למה זה משנה מהיכן מגיעים הרווחים אל קופת הרשות? במי חובה להשקיע את כספי החיש-גד, פנסיונרים?

חלוקת הכספים צריכה להיות על בסיס ענייני ולא על בסיס פופולריות הענף. אם משקיעים ומשקיעים בכדורגל וההשקעה לא מגיעה לידי ביטוי בשיפור הספורט (אלא רק במתקנים אכותיים יותר בהם אין אף פעם הפסקות חשמל באמצע משחק), מה הבעיה בהשקעה גדולה יותר בענפי ספורט אחרים?
yeeeeha 242905
שההשקעה בהם היא אפסית לאומת הכדור-רגל
yeeeeha 242909
לא הבנתי. זה תשובה לשאלה שלי?
yeeeeha 242913
אם ההשקעה בכדורגל אינה תורמת לענף - ממילא אין טעם להשקיע בו, נכון? כאן לא תמצא אותי מתווכח איתך.
yeeeeha 242933
היא תורמת לענף, אבל לא מספיק כאשר מתיחסים למידת ההשקעה מול מידת ההישגיות. אם מידת ההישגיות איננה קריטריון חשוב בספורט הישראלי, אני חושב שמגיעים לאוקסימורון: הרי הישגיות היא חלק אינטגרלי במושג ספורט. "אם הניצחון לא חשוב, מדוע סופרים נקודות?".
yeeeeha 242935
מה זאת אומרת ''אם הניצחון לא חשוב''. וודאי שהנצחון חשוב, אבל אי אפשר לנצח את כולם. רוזנבורג זאת לא הקבוצה היחידה בעולם, ותמיד אפשר לנצח את מ.ס. אשדוד.
yeeeeha 242938
אהה! אם ככה, אז שישקיעו פחות בכדורגל הישראלי באופן שוויוני - עדיין תמיד יהיה אפשר לנצח את מ.ס. אשדוד.
הרצחת וגם ירשת 243109
שרת החינוך התרבות והספורט (צ''מ) הגרועה בהסטוריה הישראלית, טסה לאתונה על חשבון משלם המיסים על מנת להשתזף באור זרקורים לא לה
ועוד הצליחה להתפרץ אל דוכן המנצחים, בפריים טיים, בצורה שלא היתה מביישת אוהד כדור רגל ממוצע.
שריד בשאילתה: מי מימן טיסתה של לבנת לאתונה? 243121
עד כה היו זכיות של ישראלים 243117
במדליות זהב בתחרויות ספורטיביות בינלאומיות תוצר של סדרות סיפורי פנטזיה פטריוטיים בלבד וגם אלו נעלמו כבר לפני שנים .
ראו :
רוץ רפי רוץ
עד כה היו זכיות של ישראלים 243147
שמועה עקשנית טענה שבבוידם של אזרחית ישראלית בשם אגנס קלטי היתה זרוקה לה איזו מדליה אולימפית מוזהבת.
עד כה היו זכיות של ישראלים 243151
אבל היא ייצגה את הונגריה אז, לא?
עד כה היו זכיות של ישראלים 243153
טוב נו, אי אפשר לקבל את הכל
עד כה היו זכיות של ישראלים 243169
יש לה קרבה לאזרח ישראלי אחר בשם קלטי?
עד כה היו זכיות של ישראלים 243190
חיפוש מזורז באתר של בזק (144) מלמד שמספר הקלטים בארץ מסתכם כנראה בעשרות בודדות. לפיכך האפשרות נשמעת לי סבירה. אם אתה מעוניין לדעת יותר, נסה לשאול אותו בדוא"ל.
עד כה היו זכיות של ישראלים 243196
תגובה 84401
עד כה היו זכיות של ישראלים 243199
תשובה לא היתה בדיוק גם שם. (היו הרבה תשובות לשאלות אחרות).
עד כה היו זכיות של ישראלים 243545
גם אני ניסיתי לחפש ומצאתי רק את התגובות הללו, אבל אני די בטוח שהנושא עלה בהזדמנות אחרת והתברר שיש הבדל פונטי בין השמות. משהו כמו קEלטי מול קEלEטי.
עד כה היו זכיות של ישראלים 243684
דווקא בהגיית השמות אין הבדל. הסופר המהולל דני האדום(1), הוא קלטי כמו אגנס, לא כמו לארי בירד.

___
(1) זהו כנוי שהוא עצמו השתמש בו, אני לא הייתי מעלה על דעתי לקרוא לו "בנדיט".
עד כה היו זכיות של ישראלים 243692
רק אתה והלן האנט
עד כה היו זכיות של ישראלים 589392
מויקיפדיה עולה שאגנס קראה את שמו של אחד מבניה ''דניאל'. מענין.
עד כה היו זכיות של ישראלים 243253
רק אחת?

אגנס קלטי זכתה בחמש מדליות זהב, ארבע כסף ואחת ארד במשחקי לונדון, הלסינקי ומלבורן. הבעיה היא שהיא עשתה זאת במדי נבחרת הונגריה ועלתה לארץ רק בשנת 1957, אחרי המרד ההונגרי.

אגב, במדליות האחרונות שלה היא זכתה בגיל 35.

עד כה היו זכיות של ישראלים 243322
האם מתגובתך אני רשאי להסיק שעם עניין הבוידם אין לך בעיה עקרונית?
עד כה היו זכיות של ישראלים 243336
מזמן לא הייתי בבוידעם של הגברת קלטי.
אידאלים אבודים 243808
אני מתפלא על התגובות כאן, שרובן (מלבד אולי אחת) מתעלמות לחלוטין מההשפעה החיובית העצומה של עידוד הספורט בישראל על כל אחד מאיתנו. ה"מדידה" של התועלת ההסברתית וכו, מפספסת לחלוטין את הנושא.
בואו נדמיין לרגע את ישראל **20. תלמידים בכיתה א נחשפים למגוון רחב של ענפי ספורט, ולכל תלמיד מוצע חוג העשרה נוסף לפי כישוריו ובחירתו (שחייה,התעמלות,אומנויות לחימה, כדורגל וכד). כמו-כן, מעודדים גם ענפי ספורט לא הישגיים כגון יוגה. תארו בנפשכם את האידאלים עליהם גדל דור כזה, ואת הבריאות הגופנית והנפשית. עזבו אתכם ממדליות, הן כבר יבואו. אתמול אמר גיא לוסטיג יו"ר ה... לספורט הישגי שצריך עכשיו להשקיע בעתיד, 2008 "ואפילו" 2012 אבל זו טעות, כי מדינה צריכה להסתכל 20-30 שנה קדימה ולא 4-8. אז אולי שחיינית כמו ורד בורוכובסקי שרוצה עכשיו לעשות כיף
אחרי הכשלון, תהנה מתמיכה אמיתית מסביבתה הקרובה
שתדע להעריך פעילות ספורטיבית. אני בטוח שחבריו הטובים של פלפס לא אומרים לו:"בואנה איזה פראייר אתה שאתה קם כל יום לשחות ב-‏5 בוא לים נוריד איזה ראש". לא מאוחר לטפח תרבות ואידאלים אבודים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים