כוח של צה''ל הציל שלושה ישראלים מלינץ' במחנה הפליטים קלנדיה 2074
שלושה ישראלים נכנסו אמש (יום ו') למחנה הפליטים קלנדיה שליד רמאללה וחולצו משם על ידי כוח הנדסה של צה''ל לאחר שהשלושה נפגעו מאבנים בכל חלקי גופם ונפצעו קל עד בינוני.

השלושה נכנסו למחנה הפליטים בקלנדיה שמצפון לירושלים בשתי משאיות. במקום התקהלו מאות פלסטינים שיידו אבנים והוציאו את הישראלים אל מחוץ למשאיות וניסו להצית את המשאיות. כוח של הנדסה קרבית נזעק למקום וחילץ את הפצועים.

המשטרה חוקרת את נסיבות כניסתם של הישראלים למחנה הפליטים ונבדקת האפשרות שהשלושה נכנסו למחנה למטרות מסחר. בצה''ל שבו והדגישו כי הכניסה לשטחי הרשות הפלסטינית אסורה על פי צו של אלוף פיקוד המרכז.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

243450
באמת צריך צו כדי שהכניסה לשם תהיה אסורה? לדעתי צריך פשוט רצון לחיות.
קצת מוזר 243454
אף אחד לא מציין אם מדובר בערבים ישראלים או ביהודים. זה אמור להיות ברור שמדובר ביהודים ? אם כן אני מצטרף לתהייה מה עבר להם בראש אם הם אכן עשו זאת למטרות מסחר. אם הם סתם טעו בדרך אז לא צריך לחקור אותם, צריך לחקור איך הם הגיעו לרמאללה בלי לעבור אף מחסום בדרך, או אם עברו במחסום - למה לא עצרו אותם.

אם מדובר בערבים זה משנה את התמונה קצת, אז הם שפויים לפחות. אבל מעניין מה יש לצד השני להגיד על ניסיון לעשות לינץ' בערבים ישראלים.
קצת מוזר 243466
אה. יהודים ככל הנראה. מתוך הידיעה המקושרת ב-Ynet: "שלושת הישראלים שנפצעו, תושב ראשון לציון בן 63, תושב אזור בן 32 ותושב אשדוד בן 23, נכנסו לקלנדיה בשתי משאיות, בהן נסעו, כאמור, ארבעה בני אדם. הישראלי הרביעי יצא ללא פגע."
קצת מוזר 243474
"מה יש לצד השני להגיד על ניסיון לעשות לינץ"' ביהודים לא מעניין אותך? הם חיות-אדם לפי-ההגדרה?
קצת מוזר 243481
לא, פשוט את השקרים האלה אנחנו כבר מכירים. מה הם היו יכולים לחדש ?
מה מוזר בזה? 243528
זה בדרך כלל מה שקורה - נכנס יהודי בטעות לישוב פלסטינאי, ומתאגד מסביבו המון חמום מוח חמוש באבנים ובמקלות. לעיתים הוא מצליח לברוח לבד, לעיתים יש פלסטיני שמצליח להגן עליו, לעיתים צה''ל מספיק להגיע ולעיתים הם נרצחים לצהלות ההמון. פעולת התאגדות חמומת מוח היא ברירת מחדל פלסטינית פחות או יותר.

אני לא רוצה להכנס לענייני ''חיות אדם'', אבל אסור לשכוח שמדובר באותה החברה בדיוק שהתעשיה המשגשגת ביותר שלה בשנים האחרונות היא פיגועים נגד אזרחים.
מה מוזר בזה? 243551
"זה _בדרך_כלל_ מה שקורה" (הדגשה שלי)

כמה פעמים בדיוק קרה האירוע בו "נכנס יהודי" וגו'?
מה מוזר בזה? 243555
לא קרה הרבה שנכנס יהודי וגו', אבל בכל פעם שנכנס יהודי וגו', זה מה שקרה.
מה מוזר בזה? 243561
לא בהכרח. הדיווח ''יהודי נכנס לרמאללה ויצא בשלום'' בדרך כלל לא מוצא את דרכו לכותרות העיתונים.
מה מוזר בזה? 243566
הממ..
אתה רוצה להיכנס לראמללה, לחזור ולדווח לנו איך היה?
לצורך הניסוי, אולי כדאי שתעשה את זה פעמיים. פעם לא כיהודי (מחופש לאיש ה-ISM, אולי. חולצת 'די לכיבוש' באנגלית וערבית + כאפית-שחור-לבן כצעיף על הצוואר?); ופעם כיהודי (כיפה + מגן דויד גדול מזהב, למשל).

[האמת- אני מתחלחלת מהאפשרות השניה, אפילו כבדיחה. אל.]
מה מוזר בזה? 243567
סתם הערה קנטרנית (כהרגלי): אולי יש הבדל בין סיכוייו של אדם לשרוד עם "כיפה + מגן דויד גדול מזהב", לעומת סיכוייו של אדם לשרוד אם הוא פשוט מדבר עברית.
מה מוזר בזה? 243568
סיכוייו של מי גדולים יותר?
מה מוזר בזה? 243590
אני לא יודע. אך מאחר שיש סיכוי גדול שקיים הבדל, ע"מ שהניסוי יתקבל בקהילה המדעית יש לבדוק את שני המקרים בנפרד. אנחנו מנהלים פה מחקר רציני ‏1.

1 לא.
כסף מגלגל ת'עולם 243570
שמועות (ואני מדגיש: שמועות) מספרות שיש יהודים שנכנסים לשטחי A לצרכי עסקים ויוצאים בשלום. לא סתם חשדו במערכת הביטחון שהנפגעים נכנסו לרמאללה לצרכי מסחר. זה לא להאמין איך שכסף מגלגל ת'עולם.
כסף מגלגל ת'עולם 243572
מסחר במה?
כסף מגלגל ת'עולם 243579
עד כמה שאני זוכר, לא פורט בידיעות המקושרות (אתם מוזמנים להכנס ולראות אולי כן פורט. עצלנות שלי). החשד התעורר מאחר שהם נכנסו עם משאית או רכב מסחרי.
כסף מגלגל ת'עולם 243612
חלקי מכוניות.

(סתם ניחוש שלי)
כסף מגלגל ת'עולם 243644
אין כל מקורות על כך, אך ההגיון אומר כי כל מוצר עתיר עבודה ולואו- טק, יהיה *יעיל* לייצר בשטחים ולייבא לישראל. עם אחוזי אבטלה של לעיתים יותר מחמישים אחוזים שכר העבודה נשחק עוד ועוד. ירקות זו דוגמא אחת.
דרך אגב, זה בדיוק היה התפקיד הכלכלי של המוני יהודים במזרח אירופה ואף בארה"ב לאחר שהיגרו לשם בראשית המאה ה-‏20, בסדנאות יזע בתעשיית טקסטיל
כסף מגלגל ת'עולם 243676
אולי לא לגמרי הבנתי את התגובה שלך, אבל התכוונתי לחלקי מכוניות *שלא יוצרו* בשטחים, אלה שהגיעו לשטחים בצורת מכוניות שלמות...

פעם שמעתי איפשהו שהמשחטות רכב בשטחים הן "תעשייה" מפותחת שם. כשהייתי מוצב בהרודיון‏1, חלק מהמשימות היו הצטרפות לשני שוטרים שמסתובבים בגזרה, ובין השאר עושים ביקורי פתע במוסכים בסביבה. יכול להיות תשלא הבנתי נכון, אבל קיבלתי את הרושם שאם אנחנו לא מספיק זריזים, כבר אין מה לתפוס...

1 למה אני מותקף בנוסטלגיה, למרות שאני מוכן להוציא לעצמי את הטחול עם מקל של ארטיק כדי להתחמק משבועיים של מילואים ?
כסף מגלגל ת'עולם 243698
כששמעת את זה זה היה נכון, היום הרבה פחות.
כסף מגלגל ת'עולם 243714
היה לי ברור שזו כוונתך. אני התכוונתי לומר שיש סיבוה כלכלית מובהקת לסחור עם השטחים, ולאו דווקא ברכוש גנוב, והיא שכר רעב, או בשפה נקייה יותר יתרון יחסי מובהק בעלויות עבודה נמוכות.
כסף מגלגל ת'עולם 243792
פעם שמעתי תאורית קונספירציה שזאת היתה אחת הדרכים שישראל סיבסדה את הרשות. -לחברות הביטוח לא היה איכפת, כי במסגרת הקנוניה אישרו להם להעלות תעריפים, וכך נולד עוד מס עקיף.
זה דווקא דיווח מעניין 243613
כי כל ישראלי שנכנס לרמאללה מפר צו אלוף ויכול להיות (ואף צריך להיות) מועמד לדין.

כל חודשיים בערך שומעים על עוד יהודי אחד שנטבח לו בשטח A, רק בגלל שהיה יהודי, ואני לא סופר כרגע סתם מתנחלים שהעזו להכנס עם המכונית שלהם בכדורים של לוחם חופש פלסטיני, ועוד להתלונן על זה.
זה דווקא דיווח מעניין 243627
גם אם זה דיווח מעניין, לכל הצדדים יש אינטרס להסתיר את דבר קיומו, אם מפחד משפט על הפרת צו אלוף ואם מפחד רצח כמשתף פעולה עם ישראל (הזדמנות פז לסוחר לחסל מתחרה, literally).
זה דווקא דיווח מעניין 243636
ואף על פי כן, כל חודשיים וגו'.
זה דווקא דיווח מעניין 243921
מה הסמכות של אלוף בצה"ל בענין חופש התנועה של אזרח ישראלי? אולי זה בגלל שבשטחים חל חוק שיפוט צבאי? אז אם זה ככה, האם יש לאלוף סמכות על שטחים שברש"פ או גם שברשות ישראל A, ואז מה קורה עם המתנחלים?
זה דווקא דיווח מעניין 243937
אלע"ד, אבל ממה שאני יודע:
בשטחים (כאלו שלא סופחו לישראל כמו ירושלים רבתי) חל חוק השיפוט הצבאי והחוק הירדני (יו"ש) והמצרי (עזה). שטחים שהועברו לרש"פ אינם נמצאים תחת סמכות ישראל, אולם, נדמה לי בסמכותו של אלוף הפיקוד להגביל את התנועה החוצה מהשטחים שנמצאים תחת שלטון ישראלי אל שטחים שנמצאים בשליטה פלסטינית (וזה מקור צו האלוף המדובר). בהתנחלויות חל החוק הישראלי, והמתנחלים עצמם הם "איים" של חוק ישראלי. כלומר, מתנחל שיעשה תאונת דרכים עם מתנחל אחר ישפט בבית משפט ישראלי.
זה דווקא דיווח מעניין 243754
מתי בפעם האחרונה נרצח יהודי שהוא נכנס בטעות לשטח A ?
טעות קלה, נו, קורה 243869
התכוונתי שמנסים לטבוח בו.

אני לא בטוח שכל חודשיים באמת נטבח כזה יהודי.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים