CBS: חשד שעובד בפנטגון העביר מידע סודי בנוגע לאיראן לנציגי אייפא''ק ומשם לישראל 2075
רשת CBS האמריקאית דיווחה הלילה (ש') שה-FBI חוקר חשד לפיו עובד בפנטגון העביר מידע סודי על דיונים בנושא איראן לנציגי אייפא"ק, שהעבירו אותו לנציגים ישראלים.

הוושינגטון פוסט ציטט היום גורמים בפנטגון שנקבו בשמו של לארי פרנקלין, עובד במחלקת המזרח הקרוב ומזרח אסיה בפנטגון. פרנקלין עבד במשרדו של תת־מזכיר ההגנה האמריקני, דאגלס פיית', ונחשב למומחה בנושאי איראן.

הניו־יורק טיימס דיווח כי פרנקלין עסק, בין היתר, בבדיקה אם ישנו קשר בין השלטון בעיראק לבין ארגון אל־קעידה. כמו כן נבדקת האפשרות שמעמדו של פרנקלין אפשר לישראל להשפיע על מערכת קבלת ההחלטות בצמרת הממשל בכל הנוגע למלחמה בעיראק, אך בפנטגון שוללים אפשרות זאת.

סוכנות AP דיווחה שנציגים של ה-FBI אמרו כי ייתכן שפרנקלין לא יואשם בריגול אלא בעבירה קלה יותר כדוגמת "טיפול לא הולם בחומר ממשלתי רגיש".

דובר שגרירות ישראל בוושינגטון דיוויד סגל אמר: "אנחנו מכחישים חד משמעית את ההאשמות הללו. הן כוזבות לחלוטין ושערורייתיות". ממשרד החוץ נמסר: "אין לנו מושג במה מדובר". דובר אייפא"ק, אשר דרך שניים מעובדיה, כפי שנטען, הועבר המידע לישראל, אמר כי הדיווחים הם "שקרים חסרי בסיס". דובר הבית הלבן סירב להתייחס ישירות לפרשה, אך אמר: "בכל פעם בה ישנן האשמות מן הסוג הזה, זה רציני".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  סתם שאלה • כליל החורש נאורי
  היש מרגל בקהל? • אסתי • 15 תגובות בפתיל
  מוכרים • לא חרדי ולא עורך-דין • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים