ההוריקן ''פרנסס'' מכה בפלורידה 2082
סופת ההוריקן "פרנסס" המשיכה אתמול (א') להכות במדינת פלורידה, תוך שהיא חוצה באיטיות את המדינה לרוחבה וזורעת הרס רב במסלול התקדמותה.

לקראת הסופה פרסמו הרשויות המלצת פינוי ל-‏2.8 מיליון איש - הוראת הפינוי הגדולה ביותר בתולדות פלורידה. לאלו שלא עזבו הומלץ לא לשהות באזורים מישוריים. יותר מ-‏87,000 איש מצאו עד כה מקלט ב-‏349 מקלטים שנפתחו לציבור. ההערכה היא שבשעות אלו מנותקים מיליוני אנשים מזרם החשמל.

הסופה הכתה ביבשה לראשונה ביום ו' במרכז החוף המזרחי של פלורידה, כשהיא מורידה כמויות עצומות של גשם. הסופה חוצה עת את פלורידה לכיוון מפרץ מקסיקו, אולם היא צפויה לשוב ולהכות במדינה בהמשך השבוע.

לפני כשלושה שבועות נספו 20 בני אדם בסופת ההוריקן "צ'רלי", שגרמה גם לנזקים המוערכים בשווי של 7.4 מליארד דולר. בהמשך לעונת ההוריקנים נמסר כי ההוריקן "איוון" מתהווה כעת באוקיינוס האטלנטי.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
ההוריקן "צ'רלי" - מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הפנתרים הצהובים 245130
זו אם כל האפליות.
ברגעים אלו עובר מעל הבית שלי הטייפון השני תוך שבוע בעצמה של 925 הקטר/פסקל, משבי רוח שמגיעים ל 230 קמ"ש ומשקעים של 700 מ"מ בפרק זמן של פחות מיממה.

אף אחד לא חושב לעזוב לרגע עדכונים בוויקיפדיה ולדרוש לשלומנו, שלא לדבר על אזכור באייל.

ככה זה שאתה חי בפריפריה...

אבל ברצינות, אולי חשיבות העדכון היא בהתיחסות לטיב הבניה בארה"ב והעובדה שצריך לפנות כל כך הרבה אנשים בשביל טייפון בינוני פלוס.
הפנתרים הצהובים 245195
אתה רציני? תחזיק מעמד...

הודעת הפינוי בפלורידה יצאה כשסברו שפרנסס היא קטגוריה 4, מה שזה לא יהיה, וכשהגיעה לפלורידה כבר נצטמקה לכדי קטגוריה 2. אני מניח שבשביל "בינוני פלוס" לא היו מפנים כל כך הרבה אנשים.

התכוונתי לשאול מה מניע אנשים לגור באזורים כל כך מוכי הוריקנים, אבל אז נזכרתי שיש גם רעידות-אדמה אז עדיף שאשתוק.
לפתח הר הגעש 245196
הפנתרים הצהובים 245282
כן, מי שחי בקליפורניה הוא המשוגע הגדול באמת.

לגבי פלורידה, יש שם שלוש צורות בניה עיקריות שמותאמות למזג האוויר:

- עירונית - במיאמי ועוד כמה ערים יש בניינים רבי קומות שהנזק שהוריקן יסב להם הוא מוגבל (חלונות שבורים וכו')

- בתים מיוצרים מראש, בעלות בניה של 20-40 אלף דולר, שישרדו סופות בקנה מידה בינוני, אבל לא פגיעה ישירה. חברות הביטוח שמחות להחליף אותם ולא להתעסק עם שיפוץ של בתים יקרים יותר שאינם בהכרח יותר עמידים.

- אתרי קרוואנים, בהם לרוב יש את מספר הקורבנות הגדול ביותר, משום שהתושבים היו מסוממים/שיכורים/טפשים מדי כדי לציית להמלצת הפינוי. בתיאוריה, אם באמת היה להם איך לנייד את הקרוואנים או את עצמם, לא הייתה להם שום בעיה.

דווקא בזמן האחרון, עם עליית ערך הנדל"ן, התחילו לבנות שם בתים לא הגיוניים (באיכות בניה אמריקאית, אבל בהשקעה משמעותית ומחירי מכירה גבוהים), אם כי חלקם הגדול באזור ה Panhandle השקט יותר.
עוד אחד בדרך 245474
ההוריקן "איוון" מתקדם לעבר הקריביים, ואולי יגיע לפלורידה. תגובת התושבים:

"This is ridiculous," Anne Bruno said as flooding forced her onto a detour as she tried to drive back to Palm Bay from Sebring. "And we got another one coming? I'm staying home. No money, no gas and stuck inside with a mother-in-law for four days — no way."

עוד אחד בדרך 245475
נו, אז כנראה שרייגן צדק, ואיוואן אכן עומד לתקוף את הדוד סם.
יש קונים? 245668
יש קונים? 245722
היתה פעם חברה בשם "לופט גישעפט" אשר מכרה קופסאות פח, דומות (זהות?) בצורתן לקופסאות סרדינים, ובהן "אויר מארץ הקודש".
ההוריקן הזה מיותר 246429
בשביל מה לספר לנו על זה אם לא מתו ישראלים?
ההוריקן הזה מיותר 246486
כי אולי יאשימו אותנו בזה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים