בנק ישראל ינפיק מטבע של שני שקלים 2098
מחלקת המטבע של בנק ישראל פתחה בהליכים הדרושים להנפקת מטבע חדש של שני שקלים. מהלך זה אמור לחסוך בהוצאות בגין הנפקת מעות ולייעל תשלומים במזומן של הציבור הרחב.

הוספת המטבע תקטין את מספר המטבעות המעורבים בביצוע עסקאות ומכאן, את סך הביקוש למטבעות.
ההערכה היא שהחיסכון השנתי כתוצאה מהשינוי בסולם יעמוד על כ-‏6% מעלויות ההנפקה כיום. סקר שערך בנק ישראל כחלק מההערכות הראה כי הנפקת המטבע תוריד את מספר המטבעות הממוצע בו נעשה שימוש בכ-‏0.34 מטבעות לעסקה.
בסקר השתתפו המשתמשים העיקריים במטבעות בקרב הציבור ובכלל זה נהגי תחבורה ציבורית, קופאים וזבנים, שהראו נכונות גבוהה להשתמש במטבע העתידי.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אם כבר 249046
למה לא להוציא מטבע של 99 אגורות?
אם כבר 249052
או שניים וחצי שקלים, כמו בהולנד. אולי זה מה שיפתור את בעיית לימודי החשבון בארץ (רק שלא יוציאו בדידים של שניים וחצי...).
אם כבר 249071
ניסו כבר פעם משהו דומה:
ואגב, אני בעד מטבע של 20 אג', כדי להשלים את הסידרה, ובעיקר כדי שיצטברו לי פחות מטבעות של 10 אג' בארנק.
אם כבר 249078
האמת היא שדווקא כיום יש הצדקה רבה למטבע של רבע ש''ח, בשל סכום הפקדון על בקבוקים ופחיות.
אם כבר 249109
את הבעיה הזאת עדיף לפתור ע"י העלאת סכום הפיקדון לחצי שקל.

ואם כבר השגתי את תשומת לבו של חבר מערכת - כדאי שמישהו ישים לב לכותרת של תגובה 249056 ויתקן את הידיעה בהתאם.
אם כבר 249414
המטבע הראשון שהונפק ע"י המדינה היה כזה:
יש עליו סיפור נחמד שלא מצאתי ע"י גיגול אבל נדמה לי שיש לי כתוב בבית.
אם זכרוני לא מטעני, הם הוכנו בתנאים לא תנאים מיריעות אלומיניות שהולאמו ממפעל לסכו"ם !!

אגב, למישהו יש כאלה? (לי יש אחד)
או מזומנים דומים מאותה תקופה?
אלומיניות=אלומיניום 249415
אם כבר 249545
יצא גם 25 מיל בשנת תש"ח, אבל הוא יותר נדיר. היריעות לא הולאמו, המטבעות נטבעו ע"י מפעל סכו"ם!
והתשובה חיובית.
לי יש... 252295
יש לי מטבעות משנת 1928 ועד היום (כמובן...)
יש לי... דיון 2109 252344
אם כבר 249093
יש שתי שיטות לחלוקת מטבעות: 1;2;5;10 ו 1;½2;5;10, ויש יתרונות לזו ולזו. בארץ נהוגה השיטה הראשונה (יש שטרות של 20 ושל 200 ש"ח), אם כי פעם, לפני הרבה שנים, היתה נהוגה השיטה השניה: היה מטבע של 250 פרוטה, ואח"כ של 25 אגורות (¼ לירה).
אגב, בהולנד אין מטבע של שניים וחצי שקלים.
בפעם האחרונה שבדקתי 249103
היורו עדיין לא היה ההילך החוקי היחיד.
1, 2, 5, 10 250578
מזכיר מדידת תגובת תדר. טוב עבור סקאלה לוגריתמית.
אם כבר 249107
למטבע הגדול והחביב של 2.50 גילדן (ז"ל) קוראים Rijksdaalder. לפי הוויקיפדיה, היה בהיסטוריה ההולנדית גם מטבע שנקרא דאלדר, שהיה שווה 1.50 גילדן (או 30 מטבעות של 5 סנט, הקרויים stuiver). הרייקס-דאלדר שווה ערך ל-‏50 סטאופר שכאלה.

מצחיקים אלה, לכל מטבע יש להם שם חיבה (ובעצם, לכל שם עצם יש להם שם חיבה).
אם כבר 249115
גם לרוסים.
וגם לבריטים כינויים למטבעות 249407
וגם לאמריקאים כינויים למטבעות 249411
פני, ניקל, דיים.
וגם לבריטים כינויים למטבעות 249437
התכוונתי לשמות עצם. שוין...
זהו עצם העניין 249448
צלע, עצם השוק, עצם הבריח, גולגולת, עצם הזנב, עצם ה..
וגם לבריטים כינויים למטבעות 249452
נו, זהו עצם העניין: להולנדים יש כינוי חיבה (בהקטנה) כמעט לכל שם עצם, לא רק למטבעות. הכל מוקטן, פוצי-מוצי לשוני שלם.
וגם לבריטים כינויים למטבעות 249455
נו זה ברור, כשכל ואן דה חרוט הוא לפחות 2 מ' גובה, הכל על ידו קטן.
וגם לבריטים כינויים למטבעות 249468
וזה בדיוק מה שהתכוונתי מלכחתחילה: גם לרוסים יש.
וגם לבריטים כינויים למטבעות 249528
אה, טוב.
אם כבר 249451
גם לקנדים. יש להם מטבע של דולר אחד שמצויירת עליו הציפור הלאומית של קנדה - Loon, ולפיכך המטבע של דולר אחד נקרא לוני. כאשר הוציאו מטבע של שני דולרים, ביקשו מהציבור להציע ולבחור את השם הרשמי(!) שלו. ההצעה הזוכה הייתה טוני (toony).

(דובי, ודברים שלמדתי מתחנות רדיו קנדיות באלוהים-יודע-איפה)
אם כבר 249453
מה שמצביע על קיום חוש הומור קולקטיבי בקרב הציבור הקנדי.
אם כבר 249456
בארץ, אם למטבע של שקל היו קוראים לוני, למטבע של שניים היו קוראים תאומים.
אם כבר 250293
בישראל הייתה תקופה שקראו לשקלים ג'וקים. זה כבר לא נפוץ אבל זה עדיין קורא.אמנם זה לא שם חיבה אבל גם זה מעיד על יצירתיות מסוימת.
אם כבר 250636
והיו שאמרו "ג'ובה".
[זה היה קינג של הסנוקר בארץ]
0.34 מטבעות... לא אחוזים 249056
פעם קראתי איפשהוא, שבבדיקה שנעשתה בארצות הברית עלה שמטבע של 37 סנט(או מספר מופרך דומה) יוריד את מספר המטבעות המשמשים בכל עסקת מזומן בצורה הטובה ביותר.
0.34 מטבעות... לא אחוזים 249060
אבל במטבע כזה - יש בעיה אחרת...
זה כאב ראש הרבה יותר גדול לחשב את מספר המטבעות שיש לשלם באמצעותם, כשמדובר במטבעות של 37 סנט...
ח''י סנטים 249270
תקציר למתעצלים לקרוא:
ג'פרי שליט מאוניברסיטת ווטרלו (בקנדה) מציע לאמריקאים להחליף במערכת המטבעות הקיימת שלהם (1, 5, 10, ו-‏25 סנט)‏1 את מטבע ה-‏10 סנט במטבע של 18 סנט. הדבר יוריד, לפי חישוביו, את מספר המטבעות הממוצע לעסקה מ-‏4.7 ל-‏3.89, כלומר ייעול של כ-‏17%.
לחילופין הוא מציע את המערכת (1, 5, 18, 29), שתשיג תוצאה זהה.
ייעול גדול עוד יותר אפשר להשיג ע"י הוספת מטבע של 32 סנט למערכת הקיימת.

כדאי רק להעיר שכל החישובים נעשו בהנחה שמספר הסנטים בכל עסקה מתפלג בצורה אחידה בין 0 ל-‏99 - הנחה שאיננה עומדת, כמובן, במבחן המציאות.

---
1 קיימים גם מטבעות של חצי דולר ושל דולר, אבל הם כמעט ואינם בשימוש.
ח''י סנטים 249290
מה חיפשת בגוגל? ניסיתי כמה סטרינגים ללא הצלחה.

האתר הזה מתיימר לעזור לבנקאי המתחיל, אבל התוצאות שלו אפעס לא מתאימות למאמר. אז מי צודק?
המכונה אינה מחזירה עודף 249299
נדמה לי שחיפשתי denominations, בשילוב עם "smallest number", מה שהביא אותי לאיזה בלוג (לא בתוצאה הראשונה!) שבו היה קישור למאמר הזה.

ולשאלתך השניה - ראה כותרת. אם תזין ל"מכונה" את המטבעות 1,2 ותבקש ממנה למנות מ-‏0 ל-‏9 היא תספר לך שאתה צריך בממוצע שני מטבעות של 2 וחצי מטבע של 1. עד כאן יפה. אבל אם תרשה לה להשתמש גם במטבע של 10 בנוסף (שוב במניה מ-‏0 עד 9) תראה שהיא תחזיר לך אותן תוצאות בדיוק - בלי להשתמש במטבע של 10 בכלל (למרות שברור שכדאי להציג 9 כ 10-1 ולא כ 2+2+2+2+1).
ועוד בעיה (אולי חמורה יותר) היא שהמכונה משתמשת באלגורתם greedy ("תאב בצע"?). אם תתן לה מטבעות של 1,7,10 ותבקש ממנה לשלם 14 (כלומר למנות מ-‏14 עד 14), היא תספר לך שאתה זקוק למטבע של 10 ועוד ארבעה של 1, בעוד שבעצם אפשר להסתדר יופי עם שניים של 7.
טעות - לעולם חוזר 249312
הממם, קבל תיקון.
מתברר שגם הניתוח של שליט לא הביא בחשבון עודף. אמנם לא הצלחתי למצוא ברשת את המאמר המקורי שלו, אבל העבודה המקבילה של תלמידי ביה"ס התיכון בספרינג לייק פארק, מינסוטה (http://www.splkpark.k12.mn.us/mainsite/schools/SR/ma... - זהירות, PDF!) מציגה אותם מספרים, ובבירור איננה לוקחת בחשבון את האפשרות של עודף (למשל, ל-‏24 סנט הם אומרים שנדרשים שישה מטבעות, לא שניים).
עכשיו אני תוהה - האם מישהו ערך מחקר מקביל כשהפרמטר הנמדד הוא מספר המטבעות המינימלי העובר מיד ליד במהלך העסקה (כשלא כל המטבעות עוברים באותו כיוון)? האם התוצאות ישתנו? האם זה באמת הנתון המעניין יותר?
טעות - לעולם חוזר 249372
מעניין איך הגדיר בנק ישראל את המושג "עסקה" האם לפי הגדרתך או לפי הגדרת התלמידים ממינסוטה. בניתוחים שהוצגו לעיל יש הנחה מובלעת שה"לקוח" משלם עם מה שיש לו, ולקופאי יש מלאי בלתי נדלה של מטבעות.

מדוע מטבע החצי דולר "אינו פופולרי" במאמר המדעי, וכלל אינו מוזכר במאמר הבית ספרי? האם זה נובע מנטיות לבו של הציבור האמריקאי או פשוט ממחסור במטבע בשוק?
ח''י סנטים 249391
מטבעות של 1,2,4,8,16 וכו' יהיו גם מבוא טוב ללימוד השיטה הבינארית.
ח''י סנטים 251995
כמה זה באינצ'ים?
יוחזר ערן מבוסטון. 249108
יוחזר ערן מבוסטון. 249117
באמת, חיסול ממוקד בלב דמשק לא שווה עדכון?
רוצים עוד 249398
מתישהו הבטיחו שטר של 500 ש"ח (עם דיוקנו של יצחק רבין). עד מתי נחכה?
רוצים עוד 249403
עד שיונפק השטר החדש הוא יישא, ככל הנראה, את תמונתו של יגאל עמיר ולא של רבין.
הסתה! 249413
אתה קורא לרצח של יגאל עמיר!
רוצים עוד 249557
מתוך הסקירה השנתית 2001 של מחלקת המטבע בבנק ישראל:
"המחלקה [מחלקת המטבע] עדכנה את הוועדה [הוועדה לתכנון שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון] לגבי ממצאי סקר דעת הקהל שערכה בנושא שטרות סדרה ב' של הש"ח. וכן לגבי סיום הכנתו של השטר בן 500 ש"ח - שטר רבין - וציינה שהנפקתו אינה עומדת לעת עתה על הפרק."
שאלה 249967
האם יש נתונים לגבי כמות הכסף בעולם כולו?
ובכן... 250025
עפ"י חישובים מדוקדקים ובדיקות מקיפות נראה כי הערך הכולל של כל הכסף המזומן בעולם הוא 42 ש"ח.
ובכן... 250131
ובאופן מפתיע, זו גם התשובה לשאלה "כמה עולות 6 חפיסות מסטיק בשווי 7 ש"ח כל אחת ?"
ובכן... 250136
השאלה היא על 6 חפיסות מסטיק בשווי *9* ש"ח כל אחת.

מכאן הגרעון.
שטר של שני דולר 251882
באחד מטיולי בעולם נתגלגל לידיי שטר של שני דולר. שמרתי אותו.

לאחר זמן, באחד מטיולי בארץ הראתי לנהג המונית שנסעתי איתו את השטר. הבחור נדלק וקנה אותו ממני ב 50 ש"ח.

שטר של שני דולר באמת כל כך נדיר?
שטר של שני דולר 251886
קראתי פעם שיש קונוטציות שליליות לשטר הזה מכיוון שאי אז ( כשהדולר היה דולר) הוא שימש כתשלום בבתי זונות.
שטר של שני דולר 252050
"ההיסק [בשמועה הנ"ל] לקוי: רק משום שדבר-מה עולה שני דולרים אין משמעות הדבר שיש להשתמש בסכום המדויק כשמשלמים עבורו. חוץ מזה, גבר שזה-עתה שכר את שירותיה של יצאנית לא יחזור הביתה עם שטר ה-$2 המרשיע בארנקו, משום שזה-עתה בזבז אותו. (וכן, בשנות ה-‏1930 שני דולרים היו מספיקים לבילוי של חמש דקות עם בחורה לבחירתך בבית בושת ברמה נמוכה. אנשים בדרך-כלל הותירו את נעליהם עליהם במהלך המפגשים החטופים האלה)."

(אוף, הייסורים שעברו עלי בתרגום הפסקה הקצרה והפשוטה הזו גרמו לי, שוב, להעריץ את עבודתם של מתרגמים מקצועיים. איך לכל הרוחות אומרים בעברית "use exact change"?).
שטר של שני דולר 252067
בעברית עדיף לתרגם בצורה הצהרתית יותר, כיאה לשפת התנ"ך: אין עודף.
שטר של שני דולר 252093
ועכשיו, נסה לשלב את זה בתרגום המשפט:
Just because a thing costs two dollars does not mean exact change must be used to pay for it.
שטר של שני דולר 252095
זה שמשהו עולה שני שקלים לא אומר שאי אפשר לקבל עודף מעשרה?
שטר של שני דולר 252112
זה תרגום יצירתי וקולח, אבל קצת פחות מדי נאמן למקור, לטעמי.
(ואני לא מדבר רק על התרגום של dollar ל-"שקל").
שטר של שני דולר 252115
קשים חייו של מתורגמן. תרגום הוא כמו מאהב: כשיפה — אינו נאמן, וכשנאמן — אינו יפה.
הסכום המדוייק 252234
רק בגלל שמשהו עולה שני דולר לא אומר שצריך להחזיק את הסכום המדוייק בארנק כדי לשלם עבורו.
שטר של שני דולר 252094
בהה. רק עשכיו שמתי לב שלא ציטטתי נכון את הביטוי הקשה לתרגום בתגובה המקורית שלי. סליחה, תודה, ולהתראות.
שטר של שני דולר 252106
"פרט מדויק" (Peret Meduiak)
שטר של שני דולר 252114
אכן, זה התרגום הנכון. תודה.
חבל רק שהוא נשמע סטרילי כל כך. מתי בפעם האחרונה שאל אותך מוכר הפלאפל השכונתי אם יש לך פרט מדויק? לעומת זאת, אני לא חושב שמוכר ההמבורגרים השכונתי בספרינגפילד, ארה"ב, יחשוב פעמיים לפני שישאל אותך
"Do you have exact change?"
שטר של שני דולר 252117
בשכונה לא, אבל בספר "רון וג'ודי" של יצחק נוי הוא משתמש במונח הזה, כשהוא מתאר את רון (אא"ט) שתקוע עם שטר של עשרה דולר מול הנהג בחשמלית או באוטובוס בבוסטון‏1, כשהכסף אמור לשמש אותו גם כדי לרכוש אוכל ולמשהו נוסף (הספר אצל הורי אז אני לא יכול לבדוק כרגע).

1 היידעתם? ה-T - מערכת התחבורה הציבורת של אזור בוסטון, הייתה הרכבת התחתית הראשונה ביבשת אמריקה.

--------------
ערן, רוצה לחזור לבוסטון
שטר של שני דולר 252248
ולמרות גילה היא עדיין אחת הנקיות ביותר שם.
שטר של שני דולר 252152
זה התרגום הנכון רק אם אתה רוצה לדבוק בתרגום מילולי.
מה רע ב"סכום מדויק"? נכון, אין זכר לעודף (במלעיל), אבל הוא מבטא בדיוק את המשמעות. נשמע מעט ספרותי מדי? ייתכן שמוכר הפלאפל ישאל אותך פשוט אם "אין לך בִּדִיוּק?" (עשר שקל).
למה, נגמרו הבזוקות? 252159
שטר של שני דולר 252167
מוכר הפאלאפל ישאל אם יש לך כסף קטן.
שטר של שני דולר 252175
כסף קטן אינו בהכרך הסכום המדויק, אלא מטבעות.
המשמעות של exact change היא לא האם יש או אין למוכר די מטבעות ע"מ להשיב עודף, אלא האם הוא מקבל את הסכום המדויק, זורקו לקופה, ואינו מתעכב למנות ולהשיב עודף. קופות של exact change הן קופות של שרות מהיר יותר.
שטר של שני דולר 252250
בארץ קופות של שירות מהיר הן קופות שבהן הקופאית לא מציעה "משהו ממבצע?"
שטר של שני דולר 252253
בארץ אין קופות של שירות מהיר.
בעיקרון אלו היו יכולות להיות קופות שניתן לשלם בהן בכרטיס אשראי בלבד. לא צריך למלא את הצ'ק, ודאי שלא צריך אישור מנהל על הצ'ק, ולא צריך לספור את המטבעות ששדדדת מקופת החיסכון של הילד.
מהמקורות 252287
נזכרתי בפרק מתוך הסימפסונס, בו אפו, החנווני ההודי , עוזר למארג' לבחור תור בסופר (מזיכרון):
"אמנם התור הזה *נראה* ארוך יותר, אך הוא מורכב מגברים גלמודים שבעגלתם מעט מצרכים ולכל אחד מהם exact change".
שטר של שני דולר 252290
אגב, בארץ אין קופות של שירות מהיר לא כי בארץ אין קופות, אלא בגלל שבארץ אין שירות.
שטר של שני דולר 252301
הבעיה עם קופות שירות מהיר (אקספרס) בארץ מתחלקת לשניים:
א. אנשים מתעלמים מזה שזו קופת אקספרס, ונכנסים לתור גם כשברשותם עגלות עמוסות.
ב. עושה רושם שבעלי הסופרמרקטים מציבים בקופות הללו את הקופאיות האיטיות ביותר שברשותם (כנראה מתוך הנחה ששם הן תעשינה הכי פחות נזק), וכך רכישת שתי עגבניות וראש חסה הופכת לחוויה שאורכת בין 20 ל-‏25 דקות.
שטר של שני דולר 252305
מה שאתה מדבר עליו איננו קופות שירות מהיר, אלא קופות למספר נמוך של פריטים. הבעיה היא שקיים מיתאם טוב למדי בין אלו שקונים מספר מצומצם של פריטים לבין אלו שנוטים לשלם בכסף מזומן. לא אלו ששולפים שטר של 50 ש"ח ומחכים לעודף (גם אלו מהווים בעיה, כי לקופאית אף פעם אין די עודף) אלא אלו שמונים את מעותיהם, ומחפשים בנבכי הארנק אחרי עוד מטבע של 10 אג' (ולא מוצאים, לבסוף הם שולפים שטר, אולגה מבקשת מנטשה לפרוט לה, הלקוח עומד ומונה את שלל המטבעות שקיבל עודף, לוודא שלא רימו אותו. כמובן שכן רימו. הוא פונה בתלונה לקופאית. הקופאית מצביעה על כל מטבע בנפרד, מוסיפה את ערכו לערך הקניה, ומגיעה לערך השטר. בכל זאת לא רימו אותו).

___
אגב, זה כמובן מזכיר את הבדיחה (החיפאית) על הבחור שניצב בתור מול הקופה עליה כתוב "עד ארבעה פריטים" עם עגלה עמוסת כל טוב.
"היי, סטודנט, תעבור לקופה אחרת" אומרת לו הקופאית.
"מניין לך שאני סטודנט?" שואל הבחור.
"טוב, זה ברור," עונה הקופאית, "או שאתה לומד באוניברסיטה, ולא יודע לספור, או שבטכניון, ולא יודע לקרוא."
שטר של שני דולר 252380
אחח, אבל כל מי שמכיר את ציפי מהקפיטריה של מדעים מדוייקים באוניברסיטת ת''א ז''ל (הקפיטריה ז''ל, לא ציפי. טוב, גם האוניברסיטה בדרך) יודע שיש בארץ לפחות קופת שירות מהיר אחד.
הקופאית המדהימה הזאת מחשבת את הסכומים של התור כולו ומוציאה את העודפים המדויקים של כל אחד בתור עוד לפני שהראשון הוציא את ארנקו (תוך כדי יעוץ רכישתי ''זה דיאט, לא נראה לי שלזה התכוונת'' וכו'). למעשה השיטה הכי טובה לשלם אצלה היא לשלוף את כל המטבעות והשטרות שברשותך ולהניח אותם על ידך. היא כבר תדע לשלוף את הנכונים כך שתקבל בחזרה מטבע אחד לכל היותר.
שטר של שני דולר 252406
וואלה, אתה מזכיר לי נשכחות.
היתה אחת כזאת לפני כעשרים שנה ב B.G.U
שטר של שני דולר 252236
זה שקראתי את זה באיזה שהוא מקום לא אומר שזה נכון...
שטר של שני דולר 251889
את שאר שטרות הדולר, מדפיסים מחדש מדי כמה שנים. את השטר של $2 הפסיקו להדפיס ב- 63' כי הוא לא היה כל-כך פופולרי; אבל הוא הודפס שוב ב- 95', ואת אלה אפשר למצוא בבנקים די בקלות.
שטר של שני דולר 252126
a two dolar note is generally worth exactly two dollars.
http://www.moneyfactory.com/document.cfm/18/96

there were also three dollar notes!
http://www.moneyfactory.com/document.cfm/5/44/128

there is also talk of issuing a new two dollan note series.
שטר של שלושה 252221
לרוסיה, גרוזיה אוזבקיסטן, ליטא, אוקראינה, בולגריה וקובה - יש שטרות מודרניים בערך נקוב 3 (שלושה רובל ברוסיה, וכדומה).
ומה עם שטרות של דולצ'ים? 252459
תגובה 258202
זהו רעיון מצוין שחוסך כסף רב למדינה עבור הנפקת מספר רב של מטבעות של שקל אחד.
תגובה 258243
ואפשר כמובן להגדיל את החיסכון ולהטביע מטבע של חמישה שקלים, או של עשרה.
תגובה 258315
למה לעצור שם? אפשר להגדיל ראש ולהטביע מטבע של גוּגוֹל שקלים!
(אני ממליץ על השם: אחושילינג.)
עברי, דבר עברית 258348
למה לא אחושקל?
עברי, דבר עברית 258377
כמה אחושקל עולה מנת אחושקשוקה?
עברי, דבר עברית 258506
בשבילך אחושמונים אחוש שלי
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 319623
מה קורה עם זה באמת? יש למישהו מקורות בבנק ישראל?
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 319633
זה מתעכב עד שהאקדמיה תאשר באופן רשמי לנקוב את ערכו של המטבע כ''שתי שקל''.
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 401897
הנה זה בא. בקרוב בארנקים! http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/461/295.html
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 401901
זה ממש לא זה. דורון דיבר על ''שתי'' שקל.
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 447809
עברה שנה כעט, והמטבע יוק. מישהו אולי יודע מדוע?
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 447810
אתה התחלת אתה תגמור. קבל מינוי אחראי-דושקל
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 447811
כן.
תגובה 319633
מה יופיע על מטבע שני השקלים? 447812
כפי שאמר אתמול פרץ ברדיו - זה באמת יהיה שיפור לטובה.
בתוך שבועות ייכנס למחזור מטבע חדש של 2 שקלים 450116
"לבנק ישראל הגיע משלוח ראשון, ניסיוני, של המטבע החדש לבדיקות אחרונות לפני שיוכנס למחזור. לאחר שיאושר תקבל המטבעה בהולנד אור ירוק להתחיל בייצור המוני של המטבע החדש וזה ייכנס למחזור תוך מספר שבועות"

450118
הצטברו לי מטבעות של 5 אגורות ובדרך כלל אנשים או ממש מסרבים לקבל אותם או לפחות מחמיצים פנים כשאני מנסה לשלם בהם ולהשתמש בהם כעודף. כבר חשבתי לזרוק אותם אבל יש לי מעצור חזק: גדלתי במשפחה שבה התייחסו ברצינות ל"כל גרוש".

איך נפטרים מהם בלי לזרוק?
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450126
הבנק לא מחוייב להמיר לך אותם?
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450237
הבנק מחוייב, אבל הוא עלול לגבות ממך איזושהי עמלה אם תגיע עם מספר גדול במיוחד של מטבעות.
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450352
בנק ישראל עושה את זה ללא עמלה. נסה את הסניף ברח' לילינבלום בת"א, וחשוב כמה מגניב יהיה לחזור הביתה עם מטבעות של 2 ש"ח.
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450553
הבעיה עם בנק ישראל היא שתוך כדי כך אני אהיה עסוק בלחשב כמה מטבעות של שני ש''ח העובד שמטפל בהמרה מקבל על כל דקה שהוא עסוק איתי...
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450585
זהו, שהוא מקבל בדיוק אותה כמות מטבעות של שתה שקל עבור אותה דקה גם אם הוא לא עסוק איתך.
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450586
כמובן, אבל זה לא מעסיק אותי בינתיים, אני לא מתרגז וכך אני חוסך אלפי מטבעות של שני ש''ח שהייתי עלול לשלם לקרדיולוג.
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450587
כן, אבל במקום לתת את אלפי המטבעות של שתה שקל לקרדיולוג, אתה נושא אותם בעצמך, מה שיגרום לך לשלשל אלפי מעות של שתה שקל לכיסו של האורתופד אשר לא יפטור אותך מכאבי הגב, ויותיר אותך ללא מטבע שתה שקל יחיד לשלם לגסטרואנטרולוג כדי שירפא אותך מהאולקוס בו לקית עקב ההתרגזות על האורתופד.
טיפים למלצרים גרועים במיוחד? 450588
הסר דאגה מלבך, אינני נושא את המטבעות - הבנק שלי (לא בנק ישראל) נושא אותם. אמנם גם הבנק הזה עלול להוביל אותי יום אחד לחדר הניתוח של הקרדיולוג.

אגב, אינני ממליץ לאיש לשתות שקלים. הוא עלול להגיע לגסטרואנטרולוג הרבה יותר מוקדם מהצפוי.
צמא? שתה שקל! 452842
450224
בנק או אוטובוס אם אתה עדיין משתמש בו.
450226
קופות תרומה/צדקה שונות יעשו את העבודה.
450228
תודה למייעצים. הכי נראה לי מה שאמר ראובן, ואשאל בבנק בהזדמנות ראשונה. חשבתי על העצה של ערן, ואולי זה כבר מגיע אצלי לדרגת שגעון - לא נעים לי מהמחשבה שזה שיפתח את הקופה לבסוף, יגיד: "איזה אידיוטים דחפו לנו את כל החמש אגורות שלהם" :)
450229
טיפ למלצרים מעצבנים.
קנסות למגיבים שלא קוראים תגובות קודמות. 450589
בשם הקולגה 450596
אגודת המגיבים האלמונים באייל מודיעה בזאת שבמשך חודש יולי 2007 למניינם, חבריה ימנעו מלקרוא את הכותרות בתגובותיו של מר ראובן. כל זאת כתגובה הגנתית על מתקפתו האלימה וחסרת הבושה של מר ראובן על אחד מחברינו בתגובה 450128.
רק את הכותרות לא יקראו? 450607
רק בשביל זה היה כדאי.
בשם הקולגה 450613
אחד מחברינו זה לא פיצול אישיות אלמוני?
חוצפן 450633
זה לא פיצול אישיות, אנחנו אגודה עם מספר חברים. אגב, לפי הרשימות שלי, לא שילמת מיסי חבר. אם אתה חושב שהאגודה תגן עליך בלי שתשלם מיסי חבר, כדאי שתחשוב שנית.
מועל 450664
לא רק ששילמתי לחמש שנים מראש, גם מימנתי 50 חברים אחרים שמעדיפים לשמור אלמוניות, ואני גם זה שמשלם בסתר על הקייטרינג בישיבות הוועד וטיול שנתי
אהההה, אתה מההם! 450667
כידוע לך, וועד זה ב''הסתדרות האיילים האלמונים המאוחדת'', אצלנו באגודה יש נשיאות.
תתעורר ותגלה שאתה לבד 450670
עובדים עליך. אם תבדוק היטב תראה שב"נשיאות" שלך יש רק חבר אחד. הוועד יהיה מוכן לשקול בקשת הצטרפות שמצורף אליה שיק בסך 2000 זוזי זהב.
שהקולגה יברבר בשם עצמו 450635
ברצינות, בלי צחוק: האלמוני שניסה להסביר מה לא בסדר, לטעמו, בדבריו של קהלת, ולצורך ההסבר דיבר על "להרוג את המפגרים" - הגזים לגמרי ואיבד את הצפון. הוא איננו מייצג איש מלבד את עצמו.
מיסי חבר כבר שילמת? 450637
אף אחד מאיתנו לא מברבר, וכולנו משלמים מיסי חבר. כל אחד מאיתנו מייצג את עצמו בלבד, וכולנו מגינים עליו שלא יהיה לבד.
450323
תשלומי קנסות תעבורה ושאר מריעין בישין שמדינת ישראל *מחייבת* אותך לשלם במזומן.
451026
היה לנו בזמנו סכסוך על גובה הארנונה לעיריה. מכיוון שלא הגענו עם העיריה לעמק השווה, חלקנו את הסכום לשני חלקים. את הסכום המוסכם על שני הצדדים, שלמנו באשראי. אבל את ההפרש (כ-‏150 ש"ח בערך), הבאנו במטבעות של 10 אגורות.
רק בשביל תשלומים כאלו אני מוכן לקנות מהאלמוני את מלאי 5 האגורות.
אפשר להלחם בעיריה. 451029
יש, דפקתם את ראש העיר ואת ראש אגף הגביה.
אפשר להלחם בעיריה. 451051
ועדיין, זה היה שווה כל אגורה ;)
אפשר להלחם בעיריה. 451617
הסכום לתשלום לא כלל אגורות בודדות? אם כן, הייתם צריכים לדרוש עודף.
451036
מי סובל מכך שאתם מביאים את ההפרש במטבעות הללו?
451041
קרוב לודאי, מי שצריך לערום אותם במגדלים קטנים ומסודרים (?) ולספור אותם, וגם מי שצריך למצוא איפה לשים אותם עד שיעבירו אותם לבנק ישראל.
451052
לא, לא. הוא דווקא נהנה. יש לו דרך מגוונת להעביר את השעות שהוא חייב לבלות במקום עבודתו כדי להרוויח את שכרו ביושר.
מי שסובל הוא המעביד של אותו עורם, אשר המועסק שלו נאלץ לערום אותם במגדלים קטנים ומסודרים (?) ולספור אותם, במקום לעשות משהו מועיל אשר יצדיק את שכרו.
M\M\1 451053
למעשה, מי שסובל הם האזרחים שמחכים בתור לשירות עד שהפקיד גומר למנות את כל המטבעות. הוא הולך הביתה בחמש, גם אם התור שלך לא הגיע.
MM1 451054
א. האזרחים הם אלה שבוחרים את ראש העיריה - מגיע להם.
ב לא נכון. הוא נועל את הדלתות (לכניסה)כבר בשלוש. מי שבפנים מקבל שרות אפילו אם זה עד 5:05 (-:
MM1 451056
אולי מגיע להם, אבל לא ברור לי שלזאת דרור התכוון כשהגיע עם מטאפורת‏1 המטבעות.

1 למדתי משהו.
451163
למעשה, מי שסובל הם האזרחים שמשלמים את המשכורות של כל האנשים שנאלצים לבזבז את זמנם על השטות הזו.
451089
נכון, הוא נהנה.
פסיכולוגית שהייתה ממיינת עובדים במפעלים גדולים סיפרה לי פעם, שיום אחד תפס בה מישהו ברחוב בהתרגשות רבה לומר לה תודה ששלחה אותו לעבודה מהנה ביותר. "כן?" אמרה בנימוס, "מה אתה עושה?"
"אני ממיין תפוזים," אמר האיש. "זה כל כך מגוון. יש תפוזים יותר גדולים ויש יותר קטנים, וחלק ממש כתומים ויש אחרים שהם לא לגמרי בשלים... ממש מרתק".
אל תזלזלי במיון תפוחים 451184
מזכיר את הסיפור שסופר בזמנו על מאיר זורע‏1:
כאשר השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף, חזר זרו לקיבוצו והתיצב בפני סדרן העבודה, וזה הציבו לעבוד בגד"ש. נפגש זרו עם מרכז הגד"ש והאחרון הטיל עליו לעלות על טרקטור, להרתם למחרשה, ולחרוש חלקה מסוימת. בזמן ארוחת הבוקר פנה זרו למרכז הגד"ש ושאלו: "מה לעשות אחרי האוכל?" "מה זאת אומרת?" תהה המרכז, "תמשיך לחרוש". "איזה חלקה?" שאל זרו "אותה חלקה כמובן" ענה מרכז הענף. "אבל סיימתי אותה" אמר זרו. "לא ייתכן" אמר מרכז הענף. "כדי לחרוש חלקה בגודל כזה נדרשים שלושה ימים לפחות". עלו על טרקטור, יצאו לשדה, וראו כי אכן, כל החלקה חרושה. כיוון שכך הטיל עליו מרכז הענף לחרוש חלקה אחרת, גדולה יותר, ובארוחת צהריים חזר הסיפור על עצמו. בסוף היום אמר לו מרכז הענף כי צר לו, אבל נגמרה לו כל העבודה, והוא שלח את זרו חזרה לסדרן העבודה.
סדרן העבודה שלח את זרו למיין תפוחי אדמה: גדולים בינוניים וקטנים. בתום יום העבודה ראו את זרו יושב מול ארגז אחד ובו תפוח אדמה בגודל של כדורסל, ארגז אחר ובו תפוח אדמה בגודל של כדור אספירין, וערמת תפוחי אדמה בלתי ממוינים. "מה זה?" תהו מרכז הענף וסדרן העבודה, "איך זה שבגד"ש היו לך כאלה הספקים מדהימים, וכאן כמעט ולא הספקת כלום?" "טוב" ענה זרו "תבינו, כאן צריך להחליט."

___
1 אגדה מרושעת ותו לא.
אל תזלזלי במיון תפוחים 451192
נחמד. וזה מביא אותי לשאלה שמציקה לי כבר מזמן: זה רק אצלי או שגם אתם הרגשתם שבשנה או שנתיים האחרונות התפוחי אדמה לא רוצים להתרכך עד הסוף, ולא משנה כמה מתעללים בהם, ואפילו אם עומדים ליד הסיר וצועקים כדי לבלבל אותם בכוונה: "אנחנו רוצים תפוחי אדמה קשים!"

ומה שמייאש זה שכשסרקתי על "תפוחי אדמה" ו"רכים", בתקווה לגלות התייחסות לנושא ואולי אפילו עצה טובה, ראיתי שבמקום זה, בכל המתכונים כולם דואגים לכתוב: "לבשל עד שיהיו רכים, אבל לא רכים מדי". כאילו שזאת הבעיה.
כרגיל, הפתרון הוא כסף‏1 451224
הכוונה לתפוחי אדמה מבושלים?
הפתרון הוא דווקא לא לעמוד ליד הסיר ולצעוק "אנחנו רוצים תפוחי אדמה קשים!", אלא פשוט להתעלם מהם לחלוטין. להניח אותם בסיר מלא מים, להדליק את האש מתחת למים, ולשכוח מהם. ללכת לקונצרט, או לטרק בהימליה, או סדנת וויפסנה, איש איש לפי טעמו (בתנאי שטעמו כולל פירה תפוחי אדמה). מובטח לך שעם שובך יהיו לך תפוחי אדמה רכים. (כמו כן מומלץ לדאוג לביטוח הבית ותכולתו כנגד שרפות).

___
1 Time is money
כרגיל, הפתרון הוא כסף‏1 451237
או לחילופין, לוותר לגמרי על הבישול ולעבור למיקרוגל.
כרגיל, הפתרון הוא כסף‏1 451257
אצלי המיקרוגל הוא הפרוזדור בו עוברים תפוחי האדמה בדרכם לתנור.
כרגיל, הפתרון הוא כסף‏1 451688
מה לתפוחי אדמה ולמיקרוגל? מיקרוגל זה רק לפופקורן!
כרגיל, הפתרון הוא כסף‏1 451732
פופקורן? במיקרוגל? אז מה את עושה במיבש שיער?
מייבשת ציפורניים, כמובן. 451733
מייבשת ציפורניים, כמובן. 451734
מייבשת במייבש שיער? עוד מעט תגידי לי שבמדיח כלים את מדיחה את המנכ"ל‏1.

__
1 שהוא כידוע כלי- כלי.
אין לי מדיח. 451735
אין לי מדיח. 451736
את עדיין צעירה. חכי שתגיעי למעמד שבו תצטרכי להדיח מנכ''לים.
אין לי מדיח. 451742
עכשיו היא דווקא יכולה להדיח אותם לדבר עברה.
אין לי מדיח. 451756
ואין לך מנכ''ל.
מצית ומדיח. 451797
מצית, יש לך?
בואינה, יש'ך אש? 451833
עליך לא הייתי מאמין.
יו סווידיש? 451841
תתפלא, חשבתי להשתמש בכותרת שלך, אבל אז פחדתי שלא יבינו את ההקשר למדיח.
איי פיניש! 451860
אלהים אדירים 451900
אלהים אדירים 451901
את יכולה לקרוא לי דורון (-:
כרגיל, הפתרון הוא כסף‏1 451757
שום דבר, תודה. אני מעדיפה את השיער שלי שלא בפורמט אפרו.
אל תזלזלי במיון תפוחים 454787
נסי להוסיף את המלח רק לקראת סוף הבישול.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452156
"בנק ישראל מבקש את אישור הממשלה להוציא מהמחזור את המטבעות של 5 אגורות. ביטול המטבע עלול לגרום לעיגול מחירים לרעת הצרכנים. המועצה המייעצת של הבנק המליצה לבטל את המטבע בעיקר נוכח התנגדות הציבור לקבל אותו כעודף."

... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452237
זה יהיה עיגול סמוי. היום האגורה אינה קיימת בשימוש אך מקומות שונים- סופרפארם למשל- נוקבים במחיר שמסתיים ב-‏99 אג'.
רוב האנשים אינם מבקשים עודף ולכן המחיר מעוגל למעשה כלפי מעלה. אני מבקש תמיד עודף ומקבל 5 אגורות. אם יוצאו 5 אגורות, אקבל 10 אגורות עודף. אני מציע לכולם לדרוש עודף. עדיף לדרוש את העודף ואפילו לזרוק את המטבע לפח ולא להשאיר את הכסף אצל העסק הרמאי.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452253
למיטב ידיעתי, אתה לא זכאי לעודף. על החנות לעגל ל-‏5 האגורות הקרובות, לטובתך או לרעתך.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452258
אתה טועה. בסופרפארם אני מקבל תמיד עודף חמש אגורות. אין ולא יכול להיות שום עיגול כי לא הלקוח קובע את המחיר. אם הייתי איש עשיר הייתי מנסה לתבוע את סופרפארם בתביעה ייצוגית. על החנות לא לעגל את המחיר אלא לקבוע מחיר מדוייק בו היא יכולה לעמוד.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452266
הם לא צריכים לתת לך עודף. האגורה הוצאה מהמחזור כבר לפני שנים, ועל פי חוק הם היו אמורים לעגל את המחיר לחמש האגורות הקרובות. הם נותנים לך עודף לא כי הם חייבים אלא כי אין טעם שהקופאית תטרח להכנס לוויכוח עם מישהו בשביל חמש אגורות.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452271
אם ע"פ חוק הם היו אמורים לעגל את המחיר לחמש האגורות הקרובות‏1, אז איציק צודק ונקיבת מחיר של 4.99 אסור ע"פ חוק.

___
1 וזה אם גדול. למיטב ידיעתי הם אמורים לעגל את *החשבון הסופי‏2* בלבד, וגם זה, רק במקרה של תשלום במזומן. תשלום בהמחאות ובכרטיסי אשראי מתבצע ברזולוציות של אגורה בודדת.
2 כלומר, אם קנית חולצה ב 49.99, מכנסיים ב 124.99, גרביים ב 11.99 ותחתונים ב 13.99, עליך לשלם 200.95, ולא 201.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452381
אתה צודק בהערה 2 שלך. הם אינם יכולים לעגל מחיר נקוב. באמת בכרטיס אשראי אין שום בעיה לעבוד באגורות- בכסף מזומן צריך לעבוד במה שמאפשר כסף מזומן; כשאין אגורות אז אסור לנקוב מחיר באגורות. יתכן ואם יבטלו את 5 האגורות, מישהו יטרח ויתבע איזה תאגיד על רמאות.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452383
לא הבנתי איפה כאן הרמאות. אתה מצפה שינקבו מחיר שונה לתשלום במזומן ובכרטיס אשראי?
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452387
הרמאות בזה שהם נוקבים מחיר שאי אפשר לשלם במזומן. הם מניחים שמרבית האנשים לא יבקשו עודף. בשביל כל אחד זו רק אגורה. בשבילם אלו הם מיליוני שקלים בשנה. כשהבת שלי ראתה שאני מבקש עודף היא התייחסה אל זה כאל מעשה קטנוני. בתאגידים כאלה שום דבר אינו קטנוני; אני למשל, לא אוהב משקה עם קוביות קרח. אם רוב האנשים היו מחליטים לבקש במקדונלדס לא להוסיף להם קוביות קרח, הם היו מעלים את המחיר.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452395
זה לא רמאות, זה החוק. חוק בנק ישראל סעיף 32 ד.
"משניתן צו ביטול, כל אימת שיש לשלם במזומנים סכום שלא ניתן לשלמו אלא בשימוש בשטר כסף או במעה שביטלו, יעוגל הסכום לסכום הקרוב שניתן לשלמו בהילך חוקי, וסכום שניתן לעגלו כך כלפי מעלה או כלפי מטה - יעוגל כלפי מעלה." http://www.bankisrael.gov.il/deptdata/pikuah/bank_ha...
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 452396
צודק.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 453637
הוא צודק שזה החוק, אבל הוא לא צודק. ''זה רמאות'' ו''זה החוק'' הם לא עניינים שלא יכולים לחיות זה לצד זה.
... ויפסיק להנפיק מטבע של 5 אגורות? 453694
גם אתה צודק. החוק לה התכוון במקורו למצב הזה אבל ברור שהוא איננו צודק.
צרכני כל העולם התאחדו 452388
עזוב אותך מתביעות, עורכי דין, וכל הווג'ראס הזה. רוצה לדפוק את השיטה? קנה כל פעם 3 מוצרים (מאלו שמחירם נקוב כ X.99 ש"ח).
כך בכל קניה תרושש אותם בשתי אגורות. אם כולם יעשו כמוך תראה את רשתות השיווק הגדולות קורסות.
צרכני כל העולם התאחדו 452389
לא צריך להגזים. גם אם הם יתנו באופן אוטומטי עודף של 5 אגורות התאגידים הללו לא יקרסו. אבל אין שום בעיה; אל תתעסק בקטנות כאלה. אולי אם מישהו יאיים לתבוע אותם, הם יתרמו את כל האגורות העודפות האלו לצדקה.
המתמטיקה של ידיעות אחרונות 452399
היום ראיתי אצלם ידיעה בנושא, והם הציגו אותו באופן הבא, פחות או יותר:

אם אתה קונה מוצר של 5.05 שקלים, יעגלו לך אותו ל-‏5.10 שקלים - הפסד של 1%. מכאן שאם אתה קונה מוצרים בחודש ב-‏2,000 שקלים אתה מפסיד 20 שקלים לחודש - 240 ש"ח לשנה.

איך אני אוהב את החשבונות האלה.
המתמטיקה של ידיעות אחרונות 452402
שמעתי ברדיו (?) לפני כמה ימים דוגמה מרגיזה אחרת. דיברו שם על מחרי חדש ללחם, ומשהו חישב שמשפחה גדולה עשויה לשלם 15 שקל בחודש יותר עבור הלחם, ומכאן שהם עשויים להתלבט בין ביקור אצל רופא לבין לחם.
המתמטיקה של ידיעות אחרונות 452471
למה דוגמה מרגיזה?
מצד אחד, מהרופא לא תצא שבע, מצד שני, הלחם לא ייתן לך אישור מחלה למקום העבודה‏1. בהחלט התלבטות אמיתית.

___
1 גם (ובעיקר) אם העבודה שלך זה לחתום בלשכה, אתה לא יכול פשוט להעדר ללא סיבה. מה תגיד? הלכתי לקנות לחם?
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465461
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465469
לא הבנתי את הבדיחה (?) שבכותרת.
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465475
הבדיחה מספרת על סקסולוג שהרצה בפני קהל. בין היתר הוא אמר שאין דבר כזה באיזה תדירות "צריך" לקיים יחסי מין, ושזה אינדיבידואלי. יש כאלה שמקיימים כל יום. "מישהו בקהל מקיים יחסי מין כל יום?" מספר ידיים הורמו. "יש כאלה שמקיימים פעמיים עד שלוש בשבוע. מי בקהל מקיים יחסי מין פעמיים עד שלוש בשבוע?" מספר רב של ידיים הורמו. "יש כאלה שמקיימים יחסי מין פעם בשבוע, יש כאלה שפעם בחודש, ויש מי שפעם בשנה. מישהו מקיים יחסי מין פעם בשנה?" אדם אחד בקהל קפץ וקרא בשמחה "אני, אני". "מה אתה כל כך שמח?" תמהו האנשים סביבו. תשובתו היתה "זה היום, זה היום".
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465540
נצל"ש - מי זוכר איך נגמרת הבדיחה על האיש שצד צבי והעמיס אותו על כתפו, פקח תפס אותו ואמר "אדוני, אסור לצוד כאן צבאים", והאיש אמר "אני לא צד.... ? ??"
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465554
מה שאני מכיר זה שהצייד עונה "איזה צבי?" והפקח אומר "זה שעל הכתף שלך." הצייד מביט בהפתעה על הצבי שמונח לו על הכתף, מעיף אותו כאילו זה לכלוך ואומר בגועל "איכס! צבי!".
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465557
למה?
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465581
אני לא חושב שניתן לסחוב למה על הכתף, היא הרבה יותר מדי כבדה. אלפקה אולי אפשר, אבל רק צייד חזק בלי בעיות גב.
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465582
למה אולי לא, אבל כובע אפשר לסחוב אפילו על הראש.
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465562
אה! תודה! :-)
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 465564
דווקא חשבתי שהוא יגיד, ''אני לא צד בעניין''.
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 469177
הי, זו בדיוק גרסה של הכזב שלהלן:
אחד מהכשרת הפלמ"ח חוזר מהלול של הקיבוץ, כשתרנגולת שדודה בידו. פתאום מופיע חבר קיבוץ, ומתקרב למרחק שבו כבר אפשר להבדיל בין תרנגולת לבין מגבת. הפלמחניק לא מתבלבל וצועק על התרנגולת: "תעזבי אותי! עופי מפה!".

נשמע שהגרסה שלך עתיקה יותר, לא? (ואשמח ללינק לנוסח המדויק של בן-אמוץ)
מי מקיים יחסי מין פעם בשנה? 469189
בגרסת ילקוט הכזבים זה ברוז, לפלמ"חניק קראו פישקה והוא קרא (לעבר שומר הלילה שהתקרב אליו במהירות) "מה הוא רוצה ממני? שיעזוב אותי. קחו אותו מפה".
כמה עולה שנקל? 467605
כמה עולה שנקל? 467606
"הסיבה האמיתית היא שיש מכונות למכירת שתיה וממתקים שחושבות שזה עשרה שקלים נותנות שתיה ומחזירות עודף.
המטבע מבוקש כי אפשר גם לשתות וגם לקבל עודף. " דפנה, תגובה מספר 4.
"שנקל"? 467617
למה לא "שתקל"? הרי זה מטבע של שתי שקל.

___
נו, נו, איפה הם, המדקדקים העצבניים, שישפדו אותי, יתלו אותי, יאנסוני ויאכלוני?
"שנקל"? 469048
כבר קבעו דרבנן בתגובה 319633 ששתי שקל זה ביטוי מקובל בהחלט
וכמעט תקני
"שנקל"? 469052
מאז שנחה ידי על השתקל הנכסף לפני כמה ימים, אני מנופף בו בכל מקום אפשרי וזועק בקולי קולות: "שתקל! זה *שתקל*! מה 'שנקל'? מה אתה, אשכנזי?!"

למען תנוח דעת המדקדקים: שם המספר הוא שפת האם השניה שלי, אני מבחין בין זכר לנקבה בעברית באופן מושלם. אבל מבחינתי שם המטבע הוא "שתקל". ככה. כי בא לי לטעות במקרה המסוים הזה. "שתקל" נשמע יותר מגניב מ"שנקל".

בעצם, אני חושב שהרגזתי הרגע את המדקדקים עוד יותר. "מה?! אתה טועה בכוונה?! אתה משחיט את צעירי ארצנו!" (ומוכר את קרביהם, שאני מוציא מגופיהם המושחטים, במחיר מציאה לקצב השכונתי. אחלה עסקה שבעולם, אני חייב לציין.)
"שנקל"? 469055
(משחית, מושחתים).
"שנקל"! 469056
(או שוחט, שוחטים)
שתקל לנצךך!!1 469331
מה שתגיד 469332
אהא, ניצחתי! 469335
"שנקל"? 469094
חייך, אכלת אותה.
"שנקל"? 469159
איזו בובל'ה של דג העלתי בחכתי. איך אתה מעדיף שאוכל אותך, צלוי, מטוגן או מבושל?
"שנקל"? 469203
מתוגן.
"שנקל"? 469205
מתוגן זה שהצמידו לו תג ליין?
"שנקל"? 469210
לא יודע, אבל מוטגן זה צ'יפס שגורמים לפגיעה בדנ''א.
"שנקל"? 469283
אני מעדיף צלוי בתנור חשמלי.
בקצב הזה... 469280
נראה לי שאת הוויכוח "שנקל"/"שתקל" אפשר לפתור בקלות, ולקרוא למטבע "דולר". (ואולי בעצם קראתי את הבדיחה הזו כאן באייל? לא זוכר).
בקצב הזה... 469293
כנראה לא לקראת אותה כאן באייל, אבל הבדיחה מסתובבת בימים האחרונים בכל הארץ. אני שמעתי אותה אתמול ממישהי ששמעה אותה ממישהו ששמע אותה בצבא.
בקצב הזה... 469356
אני קראתי אותה ב''אפעס''.
בקצב הזה... 469360
קיבלתי שתקל מאבי במתנה, ועדיין אפשר להראות אותו לאנשים
שיגידו - וואו! זה כמו שקל אבל יותר גדול..

בינתיים אני שומרת אותו למזל
בקצב הזה... 469387
שנקל בהופעה:

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים