החללית SpaceShipOne זכתה ב''פרס X'' 2104
החללית SpaceShipOne הצליחה לעמוד בדרישות לזכיה ב"פרס X" לאחר שטסה פעמיים לחלל ושבה בהצלחה בתוך שבועיים, כשהיא מאוישת. הפרס, על־סך 10 מיליון דולר, הוצע לראשונה לפני שמונה שנים.

מטרת הפרס היא עידוד תעופת החלל האזרחית. על הפרס התחרו קבוצות רבות, וביניהן גם קבוצה ישראלית.

בטיסתה השניה הגיעה SpaceShipOne לגובה של 367,442 רגל (כ-‏112 ק"מ), שהם כ-‏10 ק"מ מעל לנדרש על־פי תקנון "פרס X". החללית נבנתה על־ידי חברה בבעלות חלוץ התעופה ברט רוטאן, ומומנה ע"י פול אלן (ממייסדי מיקרוסופט). הפרס יתחלק בין אלן לבין החברה; רוטאן החליט כי כל עובדי החברה יתחלקו בפרס.

המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון, מייסד חברת וירג'ין, הודיע בשבוע שעבר כי ירכוש חללית לחמישה נוסעים מהחברה, ויאפשר "תיירות חלל" תמורת כ-‏200 אלף דולר לנוסע. ברנסון מקווה כי טיסות החלל המסחריות שלו יחלו בתוך שלוש שנים.
קישורים
YNet
The Boston Globe
טיסתה הראשונה של SpaceShipOne לחלל (עדכון חדשות קודם באייל הקורא)
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אולי... 250752
אז מה, אולי נזכה עוד להשקיף על כדורנו המיוסר מהחלל בימי חיינו? ההימור שלי: תוך 15 שנה אפשר יהיה לצאת למסלול עבור פחות ממאה אלף דולר. אם כך, אני מתכוון להוציא את הסכום הזה.

(כתוב "חחלית" בידיעה, והפרס לא נקרא Ansari?)
251063
לא היו כאן עוד איזה 5-6 תגובות?
היו 251064
אבל הן עסקו בעיקר בדרישותיה של הגברת כמעט נ להחלפת המילה ''אזרחית'' במשהו אחר.
הערה קצת ברצינות 251136
זה קצת עצוב שמה שיצא בסוף מכל חקר החלל זה תיירות לעשירים משועממים. לא היה דיבור על מכרות בירח? טיסה במהירות הגרפץ? גברים ממארס ונשים מטובלרון? בווייג'ר הם לאללה מתקדמים ואנחנו נתקענו מאחור.
הערה קצת יותר ברצינות 251140
זה קצת עצוב שמה שיצא *עד עכשיו* מכל חקר החלל זה תיירות לעשירים משועממים. לא היה דיבור על מכרות בירח ? טיסה במהירות הגרעפס ? גברים ממארס ונשים מטובלרון ? בווייג'ר הם לאללה מתקדמים ואנחנו *עדיין תקועים* מאחור.
הערה קצת ברצינות 251149
זה קצת תמוה להגיד שמה שיצא בסוף מכל חקר החלל זה תיירות לעשירים משועממים. ראשית מפני שיצאו ממנו הרבה דברים מהותיים בהרבה כגון ידע מדעי עצום, GPS, לוויני תקשורת וכו'. שנית מפני שדוקא תיירות לעשירים משועממים לא יצאה ממנו (אלא אם כן את מחשיבה שניים וחצי אנשים שביקרו במיר כתיירות).
והיה דיבור על הרבה מאוד דברים, החל מטלוויזיה אינטראקטיבית וכלה במזרח תיכון חדש. באביר על גלגלים יש להם אוטו מדבר אינטלגנט לאללה, ואנחנו נתקענו מאחור. זה גם קצת עצוב (אם כי במובן שונה לחלוטין ממה שאת התכוונת אליו).
הערה קצת ברצינות 251179
אתה רוצה להגיע לעידן חלל? יופי. גם אני. אבל זה חייב להיעשות ע"י חברות מסחריות. חלק גדול מהפיתוחים (להבדיל מהמחקר) של נאס"א היו כדי להקל את עלויות הפיתוח והייצור של חברות פוטנציאליות כאלה ‏1. גם ה-X פרייז ניתן כדי לתת תמריץ כזה. כרגע התמריץ העיקרי הוא תיירות לעשירים - אך זהו שלב הכרחי בדרך (הארוכה) לציוויליזציה אנושית בחלל.

1 כך קיבלנו, לדוגמה, את המעבורות. האנושות של שנת 2004 *לא* מסוגלת להגיע אפילו לירח. גם הבטיחות של המעבורות מותקפת ע"י אנשים שונים מאז אסון קולומביה. העלויות עכש"ז עלו. ובכל זאת, עצם העובדה שיש לנו כלי טיס-חלל רב פעמי - חשובה.
הערה קצת ברצינות 251250
לא מסוגלת? לא רוצה.
הערה קצת ברצינות 252160
הרעיון של מכרות בירח (או בכל פלנטה אחרת) עושה לי צמרמורת. כאילו שלא מספיק שאת הכוכב הזה הרסנו.
אלא לראותם בלבד 252195
מה יש להרוס בירח?
אלא לראותם בלבד 252205
אני מאמינה שיש לנופים טבעיים ערך וחשיבות גם אם הם לא ''שימושיים'' לשום מטרה אנושית. מה שיש להרוס בירח זה את הירח עצמו ככוכב שלם ומושלם.
אלא לראותם בלבד 252212
וכשנצטרך לבחור בין להמשיך להרוס את כדור-הארץ או להתחיל להרוס את הירח - מה אז? (אגב, אני לא יודע אילו מחצבים שימושיים יש בכלל על הירח).
אלא לראותם בלבד 252241
אז אולי במקום לסמוך על הירח, נתחיל כבר מעכשיו לעבוד על זה שלא ייגמר לנו כדור הארץ.
אלא לראותם בלבד 252324
אני כמובן בעד, אבל אחת השיטות הבטוחות לעשות את זה היא למצוא דרך להשתמש במשאבים שמחוץ לכדור הארץ.
אלא לראותם בלבד 252325
גבינה צהובה.
אלא לראותם בלבד 252230
מה "שלם ומושלם" בירח? ממילא הוא מנוקב מכתשים שגרמו מטאורים "בדרך טבעית".

אני לא אוהב את ההפרדה הזו בין הרס נוף שנגרם בדרך "טבעית" לבין הרס "מלאכותי" על ידי בני אדם (שגם הם חלק מהסביבה) - הר געש שמשמיד את הצמחיה המסכנה שנוצרה מאז הזעף האחרון שלו לא הורס את הנוף? וככלל, התפיסה של "נוף" היא מלאכותית ונוצרה על ידי בני אדם.
אלא לראותם בלבד 252240
ואני חושבת שההפרדה הזאת חשובה מאוד. לא כל שינוי טבע בידי אדם הוא "הרס". לפעמים התועלת שבשינוי הנוף מצדיקה את המעשה. אבל להרוס בלי תועלת מספקת ובלי אבחנה כי גם הרי געש ורעידות אדמה הורסות - זה תירוץ לחוסר אחריות כלפי העולם שבו אנו חיים, כלפי בני אדם אחרים, וכלפי יצורים אחרים שאינם בני אדם. ואז מה אם בני אדם יצרו את התפיסה של נוף? בני אדם הם גם אלו שיצרו את התפיסה של כוכב הלכת כמשאב.
אלא לראותם בלבד 252330
קודם דיברת נגד שינוי נוף גם אם יש לכך תועלת והנוף הנוכחי הוא "לא שימושי" עבור האדם. עכשיו את מדברת על "תועלת מספקת" - איך בדיוק תכמתי את ה"חשיבות" של הנוף הטבעי?

ושוב, אשאל על מה שיותר עניין אותי ולא ענית עליו: איך הירח הוא "שלם ומושלם"? מאיזו בחינה? האם מכרות יהפכו אותו לפחות שלם ומושלם מאשר אסטרואיד ענק שיתנגש בו?
אלא לראותם בלבד 252334
אפשר להתפשר על מכרות בצד האפל?
אלא לראותם בלבד 252349
אנחנו כנראה לא מגדירים תועלת אותו הדבר.

והירח אולי לא יהיה שלם (פיזית) בשתי הדוגמאות שלך. אך בעיניי המכרות יהפכו אותו לפחות מושלם (ערכית) מאשר אם יתנגש בו אסטרואיד ענק.
אלא לראותם בלבד 252375
עד כאן ברור, אבל בדיוק את העקרונות שמכתיבים את השוני הערכי הזה אצלך טרם הבנתי.
אלא לראותם בלבד 252556
כאמור, אני סבורה שיש ערך אינהרנטי לטבע כמכלול וגם על כל חלקיו (וזה כולל נופים, צמחים, בעלי חיים וכו'). הערך והחשיבות של הטבע, לדעתי, לא תלויים בתפיסה האנושית או בבני אדם, אלא בעצם קיומם. גם להר געש ולסדקים שנוצרו מרעידות אדמה מעצם היותם חלק מהטבע יש ערך משל עצמם, ולכן ההרס "הטבעי" לא נתפס בעיניי כמשהו רע.

כמו כן, אני לא סבורה כי העולם הוא ours to exploit. אני לא חושבת שהיקום שייך לבני האדם. כמו כל היצורים בטבע, גם אנחנו משתמשים במשאבים טבעיים אחרים לצרכינו. שלא כמו שאר היצורים בטבע, אנחנו משתמשים במשאבים טבעיים הרבה מעבר לצרכי הישרדות בסיסיים. כאלו אנחנו כבני אדם ואני לא חושבת שזה ישתנה. אני כן חושבת שאנחנו צריכים לרסן עד כמה שאפשר את הנטייה שלנו לנצל את משאבי הטבע.

אני אולי יותר סלחנית כלפי ניצול יתר של משאבי טבע על פני כדור הארץ כי זוהי הסביבה הטבעית שלנו, ואולי גם כי אני "רגילה". המחשבה על התנהגות (תיאורטית) דומה בפלנטות אחרות מעציבה אותי. לא הייתי רוצה לראות כוכבים אחרים מזוהמים ורמוסים כמו זה שלנו.
אלא לראותם בלבד 252579
מאחר שגם בני האדם התפתחו כחלק מהטבע, מדוע נזקים של הרי געש נחשבים "טבעיים", ואילו נזקים של בני אדם - לא? מדוע אסטרואיד שייפול על כדור הארץ וישמיד את החיים עליו, יחשיך את השמיים שלו וכו' וכו' וכו' נחשב "טבעי" ולכן מקובל, אבל הנזקים שבני האדם עושים - לא? אני סבור שנעשית כאן הפרדה שרירותית.
אלא לראותם בלבד 252779
אני חושב אחרת. בעיניי ערכים הם אך ורק בעיני האדם. הערך היחיד שיכול להיות לטבע (או לכל דבר אחר) הוא אך ורק בעיני מישהוא. המובן של המילה ערך היא נתינת ציון לדבר מה, ואין בכלל משמעות לנתינת ציון אם אין סובייקט שעושה את זה. עצם (ממשי או מופשט) יכול לקבל ערך רק אם מישהוא מודע לו. אחרת הוא סתם אוסף של אטומים.
יתר על כן, אני חושב ששמירת הטבע הוא ערך חשוב מאוד (לאדם כמובן - בדיוק כמו כל ערך אחר), והרס של הטבע הוא שלילי בעיניי בין אם הוא נובע מסיבות טבעיות או מלאכותיות. לדוגמא, במקרה של שריפה ביער בן-שמן, סבורני שצריך לכבות אותה בין אם היא הודלקה ע"י אדם ובין אם היא הודלקה עקב ברק.
ובקשר לירח. אם הייתי צריך לבחור בין לחצוב 100 מיליון טון סלעים משממת ואקום עקרה ומופצצת קרינה, לבין לכרות עץ אחד בפנינה הכחולה ושוקקת החיים שהיא הבית שלנו, לא הייתי מתלבט לשנייה.
אלא לראותם בלבד 253120
יש גם נופים אנושיים יפים. בשלוש השנים האחרונות יצא לי לראות כל יום, בדרכי אל הטכניון או ממנו, את איזור התעשיה של חיפה, עם בתי הזיקוק ושאר מזהמים. מה אומר? נוף מרהיב, במיוחד בלילה.

אני מדמיין לעצמי את עיצובם של מכרות על הירח. איזו הזדמנות ליצירה אנושית: חוש אסתטי מתנגש עם סביבה שונה מתנגש עם מגבלות כספיות.. כן, ייתכנו לא מעט זוועות בסגנון עזריאלי, אבל גם פוטנציאל ליופי.
אלא לראותם בלבד 253300
מצטרף בחום. לראות את ''תחנת הכוח הגרעינית ספרינגפילד'' של חיפה בלילה עושה טוב לגוף ולנשמה. (ביום, הנוף של השדות הפתוחים בכל זאת יותר יפה).

מה שכן, לא מסכים שעזריאלי הוא זוועה. אם רוצים לומר זוועה, די להשתמש במילה הנרדפת ''התחנה המרכזית החדשה''.
אלא לראותם בלבד 253987
דיון 595 דיון 972
אלא לראותם בלבד 255563
זה מזכיר לי את אחת מסדנאות המדיטציה שעשיתי לפני כמה שנים. המנחה ביקשה מכל אחד לדבר על מקום שמרגיע אותו ומעורר בו השראה. כולם בחרו בכל מיני יערות, חורשות, נחלים, שדות, עצים וגינות. רק אני דיברתי על המגדלים של תחנת הכוח בחדרה עם האורות שמנצנצים בלילה. כשהייתי בצבא אפילו כתבתי עליהם שיר. בחיי.
אלא לראותם בלבד 252338
יאללה יאללה
אם תהיה פרסומת של נייק על חצי הירח גם אתה תתפלץ מזעם
אלא לראותם בלבד 252343
דווקא יכול להיות נחמד:
"חצי הסהר הערב מוגש לכם בחסות נייקי, שמלאה אלפי מכתשים באור מספיק חזק בו תוכלו לצפות מבתיכם."
"היום, ראש חודש כסלו, לא תזרח הלבנה בשל העדר נותן חסות."
אלא לראותם בלבד 252345
הסיוט שלי הוא מעט אחר- מאות כלים כבדים (תרתי משמע) יעבדו כדי ליצור אייקון כלשהו על הצד המואר של הירח וכך יצרו את הפרסומת הגדולה ביקום (תבל זה רק כדה"א? לא?)

זה לא ממש אפשרי כי קרקעות הירח כבר נמכרו באופן חוקי לפריירים למיניהם, מליונרים בפוטנציה
אלא לראותם בלבד 252347
צ'מע, אם נייקי יכולה לממן הטסה של כל הכלים הכבדים האלה לירח + חריש עמוק בצורה שיראה על פני כדור הארץ, אני חושב שזו מזמן לא חברה לנעליים וציוד ספורט.

אבל יכול להיות שאתה צודק - ממקור מהימן נודע לי זה עתה שהיתה זו נייקי שהתחזתה למליוני פריירים שקנו קרקעות על הירח (ואת אלה שנחשבות, לא סתם קרקעות בקצות המכתשים).
אלא לראותם בלבד 252546
היה על זה סיפור קצר של היינליין.
אלא לראותם בלבד 252616
וואלה? תביא לינק
או לפחות את שם הסיפור
אלא לראותם בלבד 252621
אולי The man who sold the moon שמופיע באוסף באותו שם, אבל אני לא בטוח.
הערה קצת ברצינות 252431
היום שבו העלות של חציבת מחצב על הירח תתקזז עם העלות של השינוע, יהיה יום גדול למדע או תחילתה של תקופה קשה לאנושות(נסו לחשב את העלות של ק''ג ברזל המגיע מהירח).
הערה קצת ברצינות 252454
למה ברזל ולא אורניום מועשר? (בהנחה שיש אורניום על הירח)
הערה קצת ברצינות 252457
בוודאי שיש אורניום. למה אתה חושב שהירח זוהר? אבל אם כבר אנחנו בדיון המופרך הזה, למה להעביר את האורניום לכדה"א? אפשר להשאיר אותו שם, ולייצר את הכורים או הפצצות במקום, להעביר לשם בכלל את כל התעשיה (יותר כיף לייצר בזירו גרביטי), ולהשאיר כדור ארץ ירוק ומלבלב בהתאם לדרישות ה Covens.
הערה קצת ברצינות 252464
מצויין! ואז אפשר יהיה גם לזרוק את הפצצות אחד על השני שם, ולא יצטרכו לדאוג לתובלה ושביתות של עובדי נמל החלל.
הערה קצת ברצינות 252468
שמישהו יסביר לי אחת ולתמיד למה אי אפשר להתייחס לדעות שלי ולתגובות שלי בלי הערות בלתי רלוונטיות הקשורות להיותי מכשפה. האם עלה בדעתך שדעותיי בנושא איכות הסביבה ואסתטיקה *אינן* קשורות לפרקטיקות הכישוף שלי?

המשפט האחרון, אגב, מעיד על בורות משוועת באשר למהם covens, מה המטרות שלהם, למה אין לאף אחד מהם דרישות ולעולם לא יהיו, ולמה אי אפשר לדבר עליהם ברבים. אבל למה לשאול או לברר כשאפשר לשחק משחקים אינטלקטואלים ציניים, נכון?
לגבי הבורות 252476
אזא"מ, שאלו אותך על הפעילות בפגישות ה coven שלך וסירבת לגלות.
הערה קצת ברצינות 252498
אזכור ה covens נועד לקשר לעיסוקך בשעות הפנאי, בלי להתיימר לדעת מהם ה covens או כמה מכשפות ערומות רוקדות במפגשי coven עליזים לצלילי חליל פן בלילות בהם הלבנה במילואה.

הקישור הוא מפני שאני סבור שיש קשר בין גישתך הקיצונית לטבע למספר אמונות פגניות, השמות את הטבע והחיבור לטבע לפני הכל, תוך התעלמות ברורה מצרכים בסיסיים כמו הזמנת פיצה על אופנוע לפגישה הבאה בחורש בית ינאי.
הערה קצת ברצינות 252524
אתה טועה.
הודעת תמיכה (כנה) 252545
ואת צודקת - הגישה של להגיב אליך תמיד בהקשר הכישופי ממש מעצבנת. תתעלמי.
הערה קצת ברצינות 252549
מעלים אותך על המוקד כאן, הה?
הערה קצת ברצינות 253013
ב-Y-net דווקא מעלים את כרמית על נס ולא על מוקד.

האתר שלה, http://witchcraft.co.il/ הוא נבחר היום וזכה להרבה סופרלטיבים בלי עין הרע.
הערה קצת ברצינות 253063
אהבתי את "אבל כוחה של מזרחי אינו טמון רק בטקסטים ומחשבות, אלא גם במראה חיצוני". אפשר תמונה?
הערה קצת ברצינות 253316
כרמית, התמונה:
הערה קצת ברצינות 253366
אני ביקשתי תמונה שלה ולא של מנהל הבנק שלה.
הערה קצת ברצינות 253371
כרמית, ניסיון אחרון:
מכשפות - לא מה שחשבת 253986
לכרמית יש בנק?
(כמובן, בנק המזרחי)
הערה קצת ברצינות 252557
למה כוונתך כשאת אומרת שלcovens אין דרישות ולעולם לא יהיו?

אגב, אני חושב שאולי קצת עשית שגיאה כשמלכתחילה (אני מבין שמזמן) קראת לעצמך כאן "מכשפה". זוהי מילה הטעונה אסוציאציות הן מן הילדות, מספרי הילדים, והן כמבוגרים, ואצל מבוגרים היא לעיתים קרובות מעוררת חיוך ואולי צחוק.

אולי היה הרבה יותר טוב אם במקום להגיד "אני מכשפה" (אם זה מה שאמרת) - היית אומרת "אני עוסקת לפעמים, בין השאר, גם במה שנקרא כישוף". אולי זה נראה רק הבדל דיקדוקי, אבל זה היה מביא גם להבדל בהתייחסות הרצינית והעניינית לדברייך.
הערה קצת ברצינות 252568
coven הוא ארגון פרטי, ובמידה מסוימת חשאי. החשאיות היא תוצאה של הצורך לשמור על פרטיות. כל הפעילות בקוון פונה כלפי פנימה, ומתרכזת בחברים בקבוצה בלבד. לקוון אופייני לרוב אין בכלל מגע עם העולם החיצוני ‏1. דרישות כלפי העולם החיצוני, מעורבות חברתית, אקטיביזם או פוליטיקה - זרים לאופי, למהות ולהתנהלות של קוון.

ספציפית לנושא הסביבתי:
1) לא כל המכשפות מאורגנות בצורת קוונים.
2) הקוונים הם מאפיין במסורות כישוף שבדרך כלל שוללות אקטיביזם, מעורבות חברתית או פעילות פוליטית מכל סוג שהוא כחלק מן המסורת.
3)מכשפות אקטיביסטיות בנושאי סביבה, גלובליזציה וכולי אינן עושות זאת במסגרת קוונים, אלא באופן פרטי או במסגרת תנועות רחבות וקבוצות אינטרס שאינן שונות מכל קבוצה אקטיביסטית אחרת.

----
1 כקבוצה. האינדיבידואלים יכולים לעשות ככל העולם על רוחם כאנשים פרטיים, להיות אנשי ציבור, להפגין, להביע דעות וכו' וכו', אבל לא במסגרת קבוצתית.
הערה לא כל כך ברצינות 252569
אני אידיוט? מה פתאום?! אני אומר לפעמים, בין השאר, גם דברים שאנשים סבורים שהם דברי הבל.
הערה לא כל כך ברצינות 252630
הם אידיוטים.
הערה קצת ברצינות 252697
אז בדקתי... העלות של KG אורניום היא כיום 40 ק"ג(אם הבנתי נכון את הלינק המצורף). זול בהרבה אאל"ט מהעלות של העברת אבנים(ללא הצורך לחצוב) מהירח.

הערה קצת ברצינות 252709
U3O8 הוא ההרכב של עפרת אורניום, וצריך בערך 50000 ק"ג עפרה כדי לזקק ק"ג אורניום מועשר.
(לכן בהערכה גסה, המחיר צריך להיות מליון $ לק"ג, ועוד עלויות ההפקה שמן הסתם מעלות את המחיר עשרות מונים).

(אני מקווה שלא תמצא הצעות מחיר לחומר הזה באינטרנט...)
הערה קצת ברצינות 253676
אוקיי למדתי משהו.

ואורניום מעושר יכול להימצא על הירח?
הערה קצת ברצינות 253757
האיזוטופ הנפוץ של אורניום הוא בעל משקל אטומי 238, והוא רדיואקטיבי במידה מועטה. האיזוטופ שמשתתף בריאקציות גרעיניות כמו בכור אטומי (או פצצה אטומית) הוא בעל משקל 235, ובטבע (גם על הירח - אם יש בכלל אורניום על הירח) הוא מופיע בשיעור של פחות מאחוז.
ה"העשרה" היא הגדלת הריכוז של האיזוטופ 235. אם רוצים לשגר חומרים משם לכאן, הגיוני יותר להקים את מפעל ההעשרה על הירח ולחסוך במסה.
דולר לא ק''ג 253674
אתר המהנדס של החללית 251269
התבדחו פה על נייקי 255621
ודיברו ברצינות על הנוף הטבעי של הירח.
מעניין שאף אחד לא דיבר פה על אפשרות מזעזעת לא פחות, אשר במידה ושאר הדברים פה ייהפכו למעשיים, גם היא תהפוך למעשית:
פלנטות אחרות כפתרון לסכסוכים טריטוריאליים.
התבדחו פה על נייקי 255649
הגלה את עצמך למרקורי על הרעיונות המזוויעים האלה.
וגם הברזילאים! 256045
ברזיל הצליחה לראשונה לשגר טיל לחלל. השיגור מגיע לאחר אסון‏1 שקרה לפני כשנה כאשר טיל התפוצץ על כן השיגור ובפיצוץ נהרגו רבים מאנשי תוכנית החלל הברזילאית.

1 משום מה אני זוכר שקישרתי לזה פעם, לא מצאתי את התגובה הנ"ל.
יש כסף 259801
ברט רוטאן וצוותו קיבלו את כספי "פרס X" יחד עם גביע במשקל כ-‏65 ק"ג.

רוטאן וצוותו שוב 284036
ה-GlobalFlyer של רוטאן (בחסות וירג'ין אטלנטיק) אולי ימריא היום כדי להקיף את העולם בטיסה רצופה, והפעם עם טייס יחיד - סטיב פוסט. ההמראה תלויה בתנאי מזג האוויר שישררו בעת ההמראה המתוכננת.

למיטב זכרוני מדובר באותו מטוס שבו הקיפו רוטאן וג'ינה(?) יגר (ביתו של צ'אק יגר) את העולם ללא חניה.
מסביב לעולם ב-‏67 שעות 284875
(מסתבר שזה לא היה אמור להיות בטיסה רצופה בהכרח. רק בטיסת יחיד)

סטיב פוסט הקיף את העום ב-‏67 שעות. הוא נאלץ לנחות בהאוואי לשם תדלוק לאחר דליפת דלק מהמטוס.

מסביב לעולם ב-‏67 שעות 284881
לפי מה שהבנתי הוא לא עצר בהוואי:

לא ברור מי כתב את הידיעה המשונה הזו בווינט...
מסביב לעולם ב-‏67 שעות 284886
צודק. וב-ynet לא מזדהים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים