חשד: קצינים בכירים בצה''ל קיבלו טובות הנאה וסכומי כסף גדולים, בניגוד לפקודות 2122
מעריב NRG מפרסם כי צוות חקירה מיוחד של המשטרה הצבאית מנהל בשבועות האחרונים חקירה סמויה נגד בכירים במערכת הביטחון ובצה"ל, ביניהם שלושה אלופים בשירות פעיל, בחשד לקבלת טובות הנאה וסכומי כסף גדולים.

הפרשה החלה לאחר שקצינה ששרתה בתפקיד מרכזי בצה"ל פנתה לראש אכ"א האלוף אלעזר שטרן במכתב שבו חשפה בפניו את עשרות העבירות החמורות: "מצטיירת תמונה קשה ומדאיגה הנוגעת למספר רב של קצינים, ובכללם בכירים ביותר, של שחיתויות, העדפות פסולות, קבלת טובות הנאה לאורך זמן רב בסכומי עתק, המזכירות פרשה כאובה אחרת, שהיתה לפני שנים בחיל האוויר ... גם אם יימצאו ראיות רק לעשירית החשדות, יהיה בכך כדי לזעזע את אמות הסיפין באכ"א ובצה"ל".

בין השאר כתבה הקצינה כי שלושת האלופים בשירות פעיל קיבלו כספים החורגים מהמקובל עבור שכר דירה והוצאות נלוות במשך תקופה ממושכת. כמו כן כתבה הקצינה כי סכומי כסף גדולים שהועברו מצה"ל לגורמים במשרד הביטחון, במסגרת מתן כספים לתנאי שירות קבע, נעלמו ולא הגיעו ליעדם.

הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל אבי מנדלבליט אישר כי נפתחה חקירה: "אכן יש צוות חקירה מיוחד ... התלונות על פניו רציניות, וכל תלונה רצינית נבדקת". גורמים בצה"ל מגדירים את הפרשה כ"הפרשה החמורה ביותר מאז פרשת רמי דותן".
קישורים
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מה הסיפור? • יהונתן אורן • 13 תגובות בפתיל
  מי מאמין לצה"ל? • האייל האלמוני
  ככל שהמנגנון הציבורי גדול יותר כך יסתאב יותר • א. ווטסון • 77 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים