מזוז: ''שר לא יטפל בפניות חברי מרכז'' 2130
ערוץ 2 מסר אתמול (א') כי היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז פרסם שורת הנחיות לפיה אסור לשרים, לסגני שרים ולמנכ"לים לטפל באופן אישי בפניות של חברי מרכזי המפלגות.

מזוז כתב: "השפעה של חברי גוף בוחר על נבחרי הציבור מטעם אותה מפלגה היא פעולה לגיטימית, ככל שהיא משמשת לקידום אינטרסים ציבוריים פוליטיים ... ברם, בעת האחרונה, עולה חשש כי כלי לגיטימי זה הפך בידי חברי גוף בוחר, עם הזמן, לקרדום לחפור בו ולאמצעי לקידום אינטרסים זרים – אינטרסים פרטיים של חברי גוף בוחר ושל קרוביהם ומקורביהם."

מזוז הבהיר שכל היענות ללחצים מסוג זה של חברי מרכז עלול לגרור תוצאות משפטיות, החל מביטול ההחלטה של השר דרך פתיחת הליכים משמעתיים נגד עובדי מדינה וכלה בהגשת כתבי אישום בעבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד או שוחד בחירות. מזוז הוסיף וכתב כי גם חברי מרכז עשויים להיות מואשמים במתן שוחד או קבלת שוחד.

יו"ר סניף הליכוד ביבנה אברהם אבידן אמר בתגובה לפרסום: "היועץ המשפטי לא יכול להחליט בשביל אישיות בכירה ונבחרת. אני לא חושב שיש שר שיימנע מהפניות שלנו. ברגע שיצאנו למלחמה על ועדת רביבי, יש קרטל משפטי שמחליט החלטות כאלה כדי למצוא חן". לעומתו אמר סגן ראש העיר רעננה וחבר מרכז הליכוד עוזי כהן: "אנחנו נקרא ונשקול את החלטת מזוז ונמצא דרך לבצע את ההחלטה ואת הדברים שלנו בסגנון עוקף מזוז ... אנחנו לא עוסקים בג'ובים אינטנסיביים, אלא מסייעים לחברים באמת. מזוז התכוון לשוליים שבקרב חברי המרכז, אבל אל תדאגו: נמצא דרך גם לעקוף באופן חוקי את מזוז".

יו"ר סיעת העבודה בכנסת ח"כ דליה איציק אמרה כי ההוראה תפחית את השחיתות בצמרת המדינה. לדבריה: "הראשונים שיברכו עליה בסתר, הם שרי הליכוד שחיים תחת טרור מתמיד מצד חברי המרכז שלהם".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  הצחיק אותנו. • דורון הגלילי • 2 תגובות בפתיל
  קשר עם הציבור • ראובן • 42 תגובות בפתיל
  מעשה שהיה • עוזי ו.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים