חקירה פלילית נגד ראשי ''דן'' בשל פליטת מזהמים 2145
המשטרה הירוקה שבמשרד לאיכות הסביבה פתחה בחקירה פלילית נגד חברת האוטובוסים "דן" ומנהליה בשל חשד לאי עמידה בהוראות אישיות ("צו אישי") שהוצאו על ידי השר לאיכות הסביבה.

על פי ההוראות, היה על חברת "דן" להפחית את פליטת הזיהום מהאוטובוסים שהיא מפעילה. ההפחתה שנקבעה בהוראות היא: פחמימנים – 35%, תחמוצת חנקן – 25% וחלקיקים – 50%. אולם לפי המשרד, חברת דן לא עמדה בהפחתה הנדרשת בחלקיקים, והפחיתה את פליטתם ב-‏36% בלבד.

הממונה על זיהום אוויר מכלי רכב במשרד לאיכות הסביבה אבי מושל הסביר: "הזיהום הזה גורם לנזקים עצומים לבני אדם ולכן אנחנו לא יכולים לעבור על הפרה כזו בשתיקה. ה-‏14% הללו הם המרחק בין צעדים אמיתיים ללא לעשות כלום. חברת 'דן' לא התאמצה לפעול על פי הצו, אלא עשתה רק את הדברים שלא דרשו מאמץ מיוחד". ממלא מקום השר לאיכות הסביבה אילן שלגי אמר: "לא נתפשר על קיום הוראות הצו. לא נסכים בשום אופן שדן תמשיך לזהם את האוויר ולפגוע בבריאותם של מאות אלפי בני אדם ללא יכולת להתגונן. בכוונתי לעקוב מקרוב אחר יישום הוראות הצו".

דובר "דן" איתן פיקסמן מסר בתגובה: "חברת דן עובדת בשיתוף פעולה עם המשרד לאיכות הסביבה, ועד סוף 2003 עמדה בכל הדרישות של הצו האישי. השנה נגרמו עיכובים בהוצאת אוטובוסים מזהמים מצי הרכב. באזור פתח תקווה עוכבה על ידי משרד התחבורה הפרטת קווים, שהיתה מביאה להפחתת מספר האוטובוסים שמפעילה דן, וכך ניתן היה להוציא מצי הרכב את האוטובוסים המזהמים יותר. כמו כן היתה החברה אמורה לקבל 52 אוטובוסים מפרקיים חדישים יותר. אנחנו נעננו לפניית שר התחבורה שלא לייבא אוטובוסים אלא להשתמש באוטובוסים מקומיים, אבל אספקתם של אלה מתעכבת".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

וגם מנהלי בתי הזיקוק בדרך לבית המשפט 260222
וגם מנהלי בתי הזיקוק בדרך לבית המשפט 260223
טוב מאד!
סוף כל סוף המשרד לאיכות הסביבה מתחיל לעבוד כמו שצריך.
רק שלא יירתעו מול חברת החשמל.
וגם מנהלי בתי הזיקוק בדרך לבית המשפט 260226
כן, כבר נדון כאן: דיון 1617
כולנו אשמים 262014
ועכשיו גם ראשי איגוד ערים דן לביוב מועמדים לדין על הזרמת ביוב:
חשבתי שהקטע הזה של אחריות אישית הוא פסה...
כולנו אשמים 262034
כן, זה כאן: דיון 1345

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים